Unified's sound - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 17 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 324
    Active hustlin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Stemmer det, har vært 3 uker i USA og karibien. New York, Miami og Bahamas for å nevne noen steder.
    Awesome trip! 8)
    Har likevel gledet meg til å komme hjem til lyd og bilde

WF-35 må få kjørt seg litt mer før jeg røper noe. Hehe
    aaah, deilig !! selv vært i Miami og New york for ikke så lenge siden, og kan mimres det var en knakandes rå tur.
    - Borte sweet, hjemme awesome.

Siden du har vært såppass lenge vekke så blir det vel litt tidlig å røpe noe ja.
    Holdt du til i selve Miami? South beach kanskje? ;-) fy ****, minnene om den plasser ramler inn, for en plass !!!

edit: trådens innlegg nr. 100 8)

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hustlin
    aaah, deilig !! selv vært i Miami og New york for ikke så lenge siden, og kan mimres det var en knakandes rå tur.
    - Borte sweet, hjemme awesome.

Siden du har vært såppass lenge vekke så blir det vel litt tidlig å røpe noe ja.
    Holdt du til i selve Miami? South beach kanskje? ;-) fy ****, minnene om den plasser ramler inn, for en plass !!!

edit: trådens innlegg nr. 100 8)
    Ja, det er good times der borte.
    Har vært på South Beach et par netter ja. Mye pupper og romper for å si det sånn 8)
    Var også i Universal Studios og tok berg og dalbanene, ganske fett!
    Det kuleste var likevel dette:
    Vi leide kanoer og padlet ut i Everglades på egenhånd, d var helt sykt. Vi var 1 meter fra store, ville alligatorer. For et kick! Mer kick enn den verste berg og dalbanen i Universal Studios for å si det slik.

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med høytalere
    Forventer lytteintrykk relativt snart jeg..

Virker som du har hatt en fantastisk tur til Usa.
    Universal studios, Ft.Louderdale(?), Miami er generelt kongeplasser

Active hustlin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Assi
    Gratulerer med høytalere
    Forventer lytteintrykk relativt snart jeg..

Virker som du har hatt en fantastisk tur til Usa.
    Universal studios, Ft.Louderdale(?), Miami er generelt kongeplasser
    Må tilføye proppell båt safari blandt krokodiller i The Everglades, dæven
    Norge blir litt lamt akkurat nå kjenner jeg.. men men, vi har da vertfall tusenfryd ...........

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hustlin
    Må tilføye proppell båt safari blandt krokodiller i The Everglades, dæven
    Norge blir litt lamt akkurat nå kjenner jeg.. men men, vi har da vertfall tusenfryd.....

Det var faktisk jeg også på, det var ikke sånn kjempespennende, men det va værdt å teste ut det også Skal ned igjen, garantert!
    Norge virker ikke sånn sykt spennende i forhold te Usa nei.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    USA er et kjekt ferieland, ingen tvil om det!

Når det gjelder WF-35'ene så vokser de veldig fort på meg for øyeblikket.
    RF-82 har et punch og en kraft som ikke WF-35 kan skilte med, men WF-35 er ingen kjedelig høyttaler, vi snakker fortsatt horn, og de spiller mer dealjert og sofistikert.

RF-pakken min er helt klart en vinner når det kommer til trøkk for pengene i en hjemmekino.
    Nå er det likevel slik at jeg har en stuekino, og jeg ønsker et litt mer akktraktiv utseende, at anlegget skal ta mindre plass, og at det er mer plasseringsvennlig.
    Jeg har faktiskt tatt meg friheten til å bestille Klipsch WC-24 og WS-24. Da blir det testing av Klipsch Icon pakken her i stua8)
    På papiret er ikke WC-24 noe å skryte av, og jeg har vanskelig for å tro at jeg kan gå fra RC-64 til den lille tassen, og være fornøyd med senterkanalen. Likevel, jeg ønsker å prøve!
    Fikk en ok deal på de WC-24 og WS-24, 700$. Pluss moms og frakt havner vi på ca 6000kr.

Jeg skal kose meg videre med WF-35'ene. De trenger en del timer til. So far so good.

Kommer tilbake med mer

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått trackingnr. på Emotiva UMC-1. Estimert levering neste fredag.

Har også fått tracking på Klipsch WC-24 og WS-24, men de skal over sjøen med jetcarrier, så de ser jeg ikke før i midten av mai.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter i sweetspot, har to flotte WF-35 foran meg, hører på 100 hits from the 70's and the 80's og koser meg med en kald pils.
    Herlig fredagskveld 8)

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt 2 stk. Klipsch XW-500d som skal utfordre RSW-10d'ene.
    XW-500d er mer plasseringsvennlig fordi den har det aktive elementet foran. Jeg tror denne vil prestere bedre her i stuekinoen.
    Kjøpte de på salg på vanns.com, 600$ stk. Pluss frakt og moms tipper jeg det totalt lander på ca. 10 000-11 000kr levert på døra med jetcarrier sjåfrakt.
    Satser på ha disse i midten/slutten av mai.

Nå blir det mye utstyr her i heimen, så snart må noe selges :P

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg handlet inn Klipsch Icon Wood-serien.
    WF-35
    WC-24 x2(skal prøve meg på to centere, og se om de kan "erstatte" rc-64)
    WS-24
    XW-500d x2

Da er det kanskje bye bye til RF-oppsettet.
    Vi får se 8)

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De galne er jo steingalne (Referer til deg).

Hva fikk deg til å bikke over til icon serien?
    Hva skal du gjør med det du har da? Selge fortløpende? Og de rt10d`ene, hva er planen med de? Ble mye " hva " spørsmål her nå.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De galne er jo steingalne (Referer til deg).

Hva fikk deg til å bikke over til icon serien?
    Hva skal du gjør med det du har da? Selge fortløpende? Og de rt10d`ene, hva er planen med de? Ble mye " hva " spørsmål her nå.
    Du vet like godt som meg hvor spennende det er å prøve noe nytt. Vente på ting som man har bestilt. Bare det å ha stashet hjemme er jo gøy! :P

Jeg har vært utrolig fornøyd med RF-serien, men vil altså prøve Icon W-serien. Er meget fornøyd med WF-35, og håper og tror at resten av W-serien kan imponere også.
    RF-serien er litt for røff for meg, litt for mye valuta for pengene. Med Icon er jeg fortsatt klipsch-eier og får ta del i råskapaen, samtidig som jeg får et penere oppsett og som også besitter annerledes teknologi og som gir en litt annen lydopplevelse.

Når det gjelder subbene, så har jeg overbevist meg selv om at XW-500d subbene er en bedre match med oppsettet, samt plasseringsmessig i stuen.
    Jeg tror nok at RSW-10d også må gi tapt.
    Når det gjelder RT-10d'ene så vet jeg ikke helt hva jeg tenkte med de, det vare bare en så god deal at jeg måtte slå til. De blir nok solgt snart de også.

Tanken bak hele RF-serien var jo ha det i en dedikert hjemmekino. Nå blir det ikke noe nytt hus eller noe på meg dette året, så jeg vil heller ha en litt finere stuekino her i leiligheten jeg er nå.

Capiche? 8)

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med nytt utstyr! Hyggelig at du er fornøyd med WF-35, de ser meget bra ut, er helt enig RF serien blir vell røff i de fleste hverdagsrom.
    Når det kommer til subber må jeg innrømme at jeg er litt usikker på om du beveger deg oppover i kvalitet, uten at jeg har hørt XW-500d.

Du skal ha creds for at du tør å prøve noe annet, det naturlige steget når man vil ha mer oppløsning og detaljer enn RF-x2 er jo RF-63 eller 83, men disse er jo enda større og styggere i stua. Kanskje har du har funnet et bra kompromiss mellom estetikk og råskap. Fortell oss gjerne enda mer om lyden!

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder subwooferene, så er det ikke aktuelt å ha RT-10d i stua. Den er for stor og klumpete. Så de selges nok.
    RSW-10d er fin liten sak, men det er ikke optimalt at den har det aktive elementet bak, for da krever den også mer rom med tanke på plassering.
    XW-500d er en lukket konstruksjon med det aktive elementet foran, og har samme forsterkerdel og mål som RSW-10d.
    XW-500d har merkelig nok fått veldig lite publisitet, faktiskt ingen treff på avforum før jeg skrev noe om den.
    Jeg har likevel troa på XW-500d og setter min lit til hva Steve Guttenberg fra UltimateAVmag.com sier i sin omtale:
    Sitat Opprinnelig postet av Steve Guttenberg
    The XW-500d is also Klipsch's first sealed (acoustic-suspension) sub. The majority of home-theater subs are ported because this tends to produce greater perceived punch and bass fullness. But the XW-500d was no slouch in either department. The thing is, sealed subs almost always sound "tighter" with superior pitch definition, and the XL-500d delivered on those counts. The sub features a 10-inch fiberglass driver and a 500-watt digital amplifier.
    Så hvis XW-500d kan levere samme grom-lyd som RSW-10d, og kanskje være litt tightere, så har jeg også fått en finere og mer plasseringsvennlig sub til samme pris.

Skal skrive litt mer om WF-35 etter en ny lytterunde i kveld.

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noen meniger og erfaringer rundt Rt10`en i motsetning til rsw`en til musikk lytting?
    Skal bytte vekk frontene og den ene subben idag mot Rf63. Den andre subben er fortsatt på reprasjon.

Spennende greier du har på gang, venter spent på hva du selv sier om dette siden vi hadde nokkså likt oppsett.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dine argumenter virker logiske for meg. Viktig at rom og høyttalere spiller på lag. Jeg foretrukker stort sett alltid lukkede subber over portede.
    Klipsch sine slave subber syntes jeg er helt topp og det er min eneste grunn til skepsisen mot å bytte dem ut.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noen meniger og erfaringer rundt Rt10`en i motsetning til rsw`en til musikk lytting?
    Skal bytte vekk frontene og den ene subben idag mot Rf63. Den andre subben er fortsatt på reprasjon.

Spennende greier du har på gang, venter spent på hva du selv sier om dette siden vi hadde nokkså likt oppsett.
    RT-10d har jeg faktiskt ikke fått hørt så mye. Noe til musikk, men mest til film.
    De står hos en kamerat, og jeg har vært mye ute å reist etter at jeg kjøpte dem.
    Det som er helt klart er at RT-10d er et råskinn, men den er føles ikke superior i forhold til RSW-10d. De besitter mye av de samme egenskapene, og leverer stram og tørr bass, som også går dypt nok for de fleste.
    Den største forskjellen jeg opplever er evnen RT-10d har til å fylle et større rom. En rsw-10d kan nok fort bli litt liten dersom vi snakker større rom. RT-10d har også innebygd kalibrering, men jeg har ikke fått testet denne.

Dersom du er på jakt etter en klipsch sub til dine RF-63, så vil jeg kanskje behold RSW-10d'en du har på reperasjon. I mine øyne hører den hjemme i selskap med RF-63. Du kan jo også vurdere RT-10d. Den går litt dypere og har som sagt evnen til å fylle større rom.

Ellers finnes det mange andre subwoofere der ute, og jeg tipper det kommer et par nye sub-modeller fra klipsch til høsten/vinteren 8)

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Dine argumenter virker logiske for meg. Viktig at rom og høyttalere spiller på lag. Jeg foretrukker stort sett alltid lukkede subber over portede.
    Klipsch sine slave subber syntes jeg er helt topp og det er min eneste grunn til skepsisen mot å bytte dem ut.
    Jeg hadde ikke trodd jeg skulle komme til å få trangen til å bytte ut RSW-10d, det er jo egentlig galskap å bytte de ut:P

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I tillegg til XW-500d subbene, er jeg også spent på WC-24(centeren). Jeg har altså bestilt to stk, og har tenkt å ha disse liggende ved siden av hverandre. Bredden på disse to blir ca 90cm og består da av 4x4,25" fiberglass elementer og 2 x1" Teatrix horn. Kan dette på noen måte konkurrere med RC-64? Kan hornet i Icon serien være en stor fordel når det kommer til center med tanke på spredningen. Spredningen i Teatrix hornet er 80x80 grader, mens hornet i RF-serien "bare" har 60x60grader.
    Som resten av Icon W-serien, så forventer jeg ikke samme trykket som i RF-serien, men mer detaljer er ikke å forakte i senterkanalen.
    Blir interessant å teste!
    En annen liten fordel er at WC-24 er mye lettere last i antall kilo for stereobenken min, og den er 3,5cm lavere, noe som gjør at jeg kan senke tven litt, noen som jeg har ønsket helt siden jeg hang den opp.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å virke negativ, jeg har tross alt ikke hørt denne serien så jeg uttaler meg på syltynt grunnlag: men selv med to av de centerne får du vesentlig mindre areal 4x6.5" vs 4x4,25". RC-64 består vell også av bedre elemnter (samme som RF-63?) enn RF-82 så jeg tror ikke forskjellen i detaljer vil være like betydelig her.
    Du kan også oppleve noen steder i rommet oppleve problemer med utfasninger som er et problem med flere horisontalt plasserte elementer.

Større spredning kan være positivt og negativt. Ofte får man et større sweetspot med god spredning, men man får også mer refleksjoner fra vegger og tak.

Når det er sagt kan det være at plassbesparelsen, design og spillestilen er den rette for deg. Det som teller er hvordan det låter i dine øre, ikke hva som på papiret er best?

Lykke til med testingen

Side 6 av 17 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •