Unified's sound - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 17 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 324
    Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kommer til å legge ut noen bilder her i morgen kveld, stay tuned!

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Top of the evening to you unified,

He-he, derfor jeg reagerte. Var jo evigheter siden du hadde lagt inn noe her!
    Ser absolutt ingen vits med å bytte bare for å bytte vist du har funnet roen med KEF. Selv har jeg ingen erfaring med KEF men hadde jo vært morsomt å fått testet/hørt de også en dag. Hørtes spennende ut det settet du har nå. Hvor er bildene?? Hva var det som forresten ikke falt i smak med PSB?

Har ikke vært hos han og hørt/sett ei heller snakket med han siden han kjøpte settet ditt. Det jeg har fått med meg så langt er at han syntes de var små! Men han hadde såpass "kjedelig" budsjett og forholde seg til at det ville blitt vanskelig å fått noe heftigere Klipsch pakke med en gang. Lite Klipsch på brukten også, folk forlanger jo en del penger for de. Har jo vært en del tilbud på Klipsch i det siste, men folk tar ikke det til betrakning. Også ville jo ha det med en gang som alle andre. Men vi har en kamerat som har PSB kino og han er ganske fornøyd med lyden i det anlegget, dermed tenkte jeg at dette måttte vær en grei start. Så som du sier, en kurant startpakke. Må jo begynne en plass han også.

Selv er jeg ikke aktiv i min egen tråd, bare ute å plagierer andre sin tråd, deg i dette tilfelle. Har byttet litt forskjellig ja, men holdt meg til Klipsch fortsatt. Nyeste nå her i hus er vell Marantz'en, Emotivaen og RF62. Selv kaller jeg det oppgradering fra det jeg hadde tidligere. Har vært stille hele sommeren frem til nå i det siste, gjør meg klar for å gå i hi til vinteren. Kan vell sies at jeg har fått basillen tilbake. :twisted:

EDIT: Ser du leste tankene mine og har svart på et av mine spørsmål allerede!

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God dag igjen kjære tråd!
    Jeg har lovet bilder, og det kommer snart, problemet har vært at jeg ikke har vært helt fornøyd med oppsettet, så har testet litt forskjellig effekttrinn den siste tiden.

Effekten i Marantz PM Pearl Lite blir rett og slett for veikt i bassen etter min smak, høyoppløst og nydelig, men ikke fyldig nok.

Til testing har jeg hatt en Marantz MM7025, tokanals effekt. Denne var overall god, men utmerket seg ikke på noe, og føltes derfor kjedelig, og ikke som et knallkjøp for pengene. Den har samme design linje som KI pearl settet, og var derfor naturlig for meg å teste den.
    Den opplevedes likevel som en god kandidat, og ville vært en keeper om ikke det hadde vært for neste mann til test...

Vincent SP-331 - er jeg blitt veldig glad i. Strømsterk og med god fylde, gir den virkelig liv i mine små Kef Q500. Vincenten har dratt opp alt jeg har savnet og nå virker oppsettet nærmest komplett, dog er den gammel konstruksjon, og helt drøy hva gjelder strømforbruk, dessuten er den stor, klumpete og tung(på godt og vondt).

MM7025 er oppgitt til 140w 8ohm i hver kanal, og det oppleves som oppriktig, dog frykter jeg en svak strømforsyning, ihvertfall i forhold til vincenten, som visstnok har gode 1kw og da forstår man jo hvorfor beistet drar så usaklig mye strøm.

Bassen ved vincenten KNUSER MM7025, for å si det mildt.

Det ligger ann til at komboen blir Marantz PM Ki Pearl Lite, SA KI Pear lite og Vincent SP-331

Bilder kommer snart!

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hvor mange ganger har jeg vel ikke lovet bilder?

Tenkte å love bilder enda en gang, og se om jeg endelig kan følge opp.

Det siste halve året har jeg hatt Kef Q500, Marantz PM-KI Pearl Lite, SA-KI Pearl Lite, og det har vist seg å være en så fantastisk god kombo at jeg ikke har hatt noe behov for å henge på avforum en gang. Jeg har liksom ikke hatt noe sug etter å prøve noe annet, eller å oppgradere på noen måte.

Så, som sagt, skal komme med noen bilder straks. Det er jo tross alt flotte kompontenter

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens!

Long time no hear.

Jeg har vært syk et par dager nå, og fant ut at jeg skulle dulle litt med anlegget. Fant også ut at jeg skulle lage noen klipp og legge ut, slik at folk fikk se anlegget, og lyttet til det.
    Som skrevet tidligere er jeg veldig fornøyd med oppsettet, og har ikke hatt trang for å endre det enda(!).

Se videoer laget i dag:
    Audio test #1 Kef q500 + Marantz KI pearl lite and Marantz KI pearl lite SACD-player - YouTube
    Audio test #2 Kef q500 + Marantz KI pearl lite and Marantz KI pearl lite SACD-player - YouTube

Btw, jeg valgte å ikke filme fra sweet spot da tven reflekterer såpass, og jeg var lettkledd for anledningen :P

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ganske flott, enkelt og minimalistisk.
    Godt du er fornøyd. Fin stue ellers også!

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer nå og teste ut litt høyttalere igjen. Er meget fornøyd med Q500, men lurer på om jeg kan få litt andre kvaliteter med å teste stativhøyttalere i min stue. Vurderer å teste Kef Q300 eller Kef R300, eller kanskje Kef LS50. Noen som har noen erfaringer med disse? I samme sleng ønsker jeg å gå tilbake til 6,5", for å da få litt mer trøkk(?).
    Jeg har hatt Kef Q900 før med 8", men det ble rett og slett for mye for denne stuen. Mye, bløt og dårlig bass. Kanskje 6,5" passer bedre?

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pukket opp et par Klipsch RB-61 II på brukten i dag, og skal teste denne generasjonen for første gang. Klipsch sammen med Marantz har jeg troen på.

Edit: Alltid kjedelig å møte en uinspillt Klipschhøyttaler. Får sette de opp mot hverandre og plugge dem til å spille i fase, legge dyner over og guffe på. Få litt fart på elementene

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen! Har fått marantzen og klipschene til å produsere et vellykket lybilde. Det er gode tider i stua. Kjekt å kunne sammelinge flere høyttalere samtidig med at jeg har a og b utgsng på forsterkeren og har 2sett med høyttalereksbler. Lekende lett.

I tillegg har jeg hentet med meg er par Elac AM 180 i dag

Spennende sak!
    Beklger dårlig kvalitet, ipad

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vanskelig å rettferdiggjøre at jeg nå vurderer å selge mitt lengstlevene hifi-oppsett. Komboen marantz pearl lite + kef q500 har vel stått i 1,5år. Men noen ganger er det slik at man for en periode ønsker en litt annen sound, og at man har den evige trangen om å prøve noe annet. Byttesyken er jo kjekk prosess, og er jo en hobby i praksis. Dersom man klarer å finne ting brukt, så er det ikke nødvendigvis en dyr hobby heller, selv om det er mye tusenlapper i omløp.

Jeg har siste 2mnd tenkt mye på å gå for stativhøyttalere, og prøvde meg først med et par Klipsch RB-61 på marantzen, og det var meget vellykket. Deretter fikk jeg øynene opp for aktivte monitorer, og har lyttet til litt forskjellig og endte opp med å ta med hjem Elac AM180. De ser fantastisk ut, og gir deg mye lyd for pengene. De er fortsatt stativhøyttalere, og de har en monitor-sound jeg ikke er helt vant med; men jeg liker det. Jeg tror Elac AM180 sammen med en potent, tight sub kan bli noe stort. Sitter derfor og surfer etter en tight sub nå.

Ettersom jeg mest sannsynlig skal selge Marantz komboen, så må noe annet inn. Nå er det slik at Am180 har dac-innebygd, så jeg teorien trenger ikke noe elektronikk, men det var det med alle innganger og HDMI-switching som også bør håndteres. Som minus på AM180 må det nevnes at det er klønete og styre volum på AM180 dersom kilden inn ikke har volumstyring, man må bak på høyttaleren og justere... Blir nok en dac med fjernkontroll for å håndtere dette.

Hvis noen er interessert i kjøpe Marantz Pearl Lite PM-KI og SA-KI så ta kontakt. Kef Q500 er også til salgs. Se demovideo på youtube her; Audio test #1 Kef q500 + Marantz KI pearl lite and Marantz KI pearl lite SACD-player - YouTube.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag fikk jeg ny venn på besøk, Ken Kreisel;

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå står klipsch rb-61 og ken kreisel dxd-808 og spiller sammen på marantz komboen. Her snakker vi dynamikkbombe-kombo! Utrolig artig!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får hive inn en kommentar så jeg blir "abonnent" på tråden din.

Fint og se at Klipsch lever et godt liv videre etter et kort besøk hoss meg.

La også merke til at Kef og Maratnz var ute for salg på torget, så her må det ha kommet noe nytt inn som har imponert deg, ref. til AM180. Får håpe det blir en suksess sammen med suben.

Tvi tvi !
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Får hive inn en kommentar så jeg blir "abonnent" på tråden din.

Fint og se at Klipsch lever et godt liv videre etter et kort besøk hoss meg.

La også merke til at Kef og Maratnz var ute for salg på torget, så her må det ha kommet noe nytt inn som har imponert deg, ref. til AM180. Får håpe det blir en suksess sammen med suben.

Tvi tvi !
    Har fått et liten artig vri her nå ser du. Komboen elac am180 + dxd808 satt ikke på de første forsøkene, så jeg koblet opp klipschene heller. Fikk det til å sitte umiddelbart, og da fløy tankene om å beholde marantzduoen og ha klipsch ken kreisel. Det låter utrolig potent, kraftig og føles ubegrenset. Plutselig føltes Elac am180 som gårsdagens greie. Farlig farlig å ha byttedilla

Det skal sies at det kun er kef q500som ligger 100% til salgs da

Ps. Skal ikke gi opp elacene, men utrolig gøy med klipschene akkurat nå(som alltid).

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her erre liv vettø!

Hvordan er Ken Kreisel? Sånn kontra andre merker du har hørt?
    Jeg har verken sett de i virkeligheten eller hørt disse, men ser spennende ut på bilder og speccs. Og sånn ellers har jeg hatt mange underholdende timer med Klipsch RB-81, og kunne absolutt vendt nesen tilbake om det skulle bli akutt plassmangel. Så jeg kan absolutt tenke meg du koser deg med dine RB-61.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Assi
    Her erre liv vettø!

Hvordan er Ken Kreisel? Sånn kontra andre merker du har hørt?
    Jeg har verken sett de i virkeligheten eller hørt disse, men ser spennende ut på bilder og speccs. Og sånn ellers har jeg hatt mange underholdende timer med Klipsch RB-81, og kunne absolutt vendt nesen tilbake om det skulle bli akutt plassmangel. Så jeg kan absolutt tenke meg du koser deg med dine RB-61.
    Jeg har hørt mye forskjellig på sub-siden, men har bare eiet klipsch-subber selv. Jeg har gode minner fra RSW-10d og den mindre kjente xw500d. Sånn ut i fra minner er ukalibrert dxd-808 på samme nivå som en kalibrert rsw-10d. Altså meget potent.
    DXD-808 er en sub til 2000$ i statene, så ikke noe å si på prisen i norge; 12000kr.

Klipsch er mye elsk og hat for min del, men når de er elsk, så er de elsk, og det er de nå RB-61 er en god følgesvenn

Edit: Angåede subber, så har jeg også eid Klipsch RT-10d, to stk, disse var helt rå, men vanskelig å få til å passe inn/kalbrier, så følte aldri at jeg fikk ut potensialet.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slitter med å få tunet dxd-808 manuelt. Skulle hatt noe bass management.

Uansett, se hva som er kommet inn nå; Elac Bs403. WOW, for en lyd. Hadde store forvetninger med tanke på det jeg har hørt fra elac am 180. Forvetningene har innfridd

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow, grattis med fete høyttalere !

Regner med de basselementene der røsker litt mer enn de i AM180.

Avventer litt tilbakemeldinger i tråden din eller på PM på hva du synes om disse.

Edit : Er det så at bassporten er nedover på disse grunne "basen" dems ? Plasseringsvennlighet ?

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Wow, grattis med fete høyttalere !

Regner med de basselementene der røsker litt mer enn de i AM180.

Avventer litt tilbakemeldinger i tråden din eller på PM på hva du synes om disse.

Edit : Er det så at bassporten er nedover på disse grunne "basen" dems ? Plasseringsvennlighet ?
    Hola!
    Ja, har hatt dem oppe i 40min, så har ikke rukke å omplassere opplevelsen i ord enda.

Det stemmer at bassporten er vendt nedover, tror d hjelper veldig i mitt rom. Tight, stor og dyp bass. Mektig imponert! Klar det er mye penger for et par høyttalere i så liten størrelse, men dette er kvalitet! Bassen merker man først på disse, men diskanten er meget bra. Dette sitter mye bedre enn am180(selv om de også er veldig gode). Jeg tror ikke bs403 får den dypeste bassen, og faktisk ikke like dypt på pabiret som am180, men det er irrelevant når man hører bs403

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får benke deg i sofaen de neste dagene med en tørkerull til alt sikkelet / tårene på (lyd)veien !!

Kostbart ja, kvalitet ja. Har forstått det slik at det er neste umulig å sprenge basselementene på dem og at de tåler hinsides mye juling.

Kjenner jeg ble nysgjerrig på disse nå og jeg har siklet så mye på Elac at det gjør vondt. Ikke hjelper det at de ofte stiller på stand med Primare elektronikk heller, som jo jeg har... Pokker ass, jeg som trodde jeg hadde slått meg til ro nå !

Side 16 av 17 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •