Unified's sound - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 17 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 324
    Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    En artig sak jeg leste om i stad, er at Sonos ZP-90 kan monteres inn i Nova-kabinettet. Haha, ganske stilig. Skal se om jeg får til dette.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det samme, men skjønte ikke om den da settes oppi eller kun innholdet av den i en slot. Hvis det er tilfelle...kinderegg med multipler.

Hvordan åpnes den Novaen? Dras den ut som en skuff?

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Så det samme, men skjønte ikke om den da settes oppi eller kun innholdet av den i en slot. Hvis det er tilfelle...kinderegg med multipler.

Hvordan åpnes den Novaen? Dras den ut som en skuff?
    Jeg klarer ikke se hvordan chassiet er festet til selve enheten, men det kan se ut som det er festet i ventilene på toppen, i så tilfelle vil kanskje enheten kunne dras ut som en skuff ja? Dette er det eneste stedet det er synlig skruer på enheten, med unntak av skruene som er rundt slotten til Sonosen. Som du ser bak, er det en slot der som sonosen settes inn. Man skrur opp de skruene, og bare setter den inn? Det er ingen elektronisk kobling her(så man må ha kabel fra sonos og inn i nova), kun en fysisk slot til sonosen. Alle utgangene vender da selvsagt utover, slik at de brukes som vanlig. Du vil dog ikke lenger se status-blink eller volumknappene som ligger i front på sonosen. Volumknappene får du likevel brukt på kontrolleren selvsagt.

Peachtree Nova med en Sonos ZP-90 inni, vil se slik ut:
    Vedlegg 71082

Edit: Må si at det utrolig artig at de har gjort dette mulig. Hehe

Edit 2: Jeg ser nå hvordan Sonosen holdes på plass. Man skrur på igjen den yttereste metallrammen. Den har et omriss i midten som gjør alle tilkoblinger tilgjengelig. Du kan se det utifra bildet over.

Edit 3: Dette bildet viser bedre hvordan det ser ut etter at Sonos ZP90 er integrert:
    Vedlegg 71083

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult!

Hmm. Hva er egentlig gevinsten med å ha den muligheten? Man må ha 2 strømkabler, og dytte noe med WiFi så nær til audiophile devices...skeptisk. Kompakt er det jo, men hva lyden og "forstyrrende" elementer med å mye på 1 plass.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kult!

Hmm. Hva er egentlig gevinsten med å ha den muligheten? Man må ha 2 strømkabler, og dytte noe med WiFi så nær til audiophile devices...skeptisk. Kompakt er det jo, men hva lyden og "forstyrrende" elementer med å mye på 1 plass.
    Samme det vel, det er kult, og det må testes

Edit: Og må si at det er ganske utrolig hvor mye som da er inne det moderate kabinettet= DAC, RØRPRE, KLASSE A EFFEKT og NETTVERKSAVSPILLER MED RADIO OG SPOTIFY + haugevis med tilkoblinger. Som du sier, et kinderegg!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt. 8-) Den saken er det kuleste / kreative jeg har sett på forumet på en god stund.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Peachtree iDecco; er denne helt lik Nova bare med iPod/iPhone docking på toppen i tillegg?!

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Peachtree iDecco; er denne helt lik Nova bare med iPod/iPhone docking på toppen i tillegg?!
    Så og si identisk, den vesentlige forskjellen er effektdelen som er noe svakere på iDecco(iDecco er også nyere, og jeg ser at den f.eks. har et annet rør)
    Det mest geniale med iDecco er at overføringen fra ipod/ihpone gjennom dockingen er digital!

Jeg sender en takk til Olav hos Avarer i Sandnes. Han som introduserte produktene fra Peachtree Audio for meg, samt gitt meg detaljer.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en god og velskreven test av Nova fra en bruker(3X0) på head-fi.org:
    Review: Peachtree Audio Nova - Head-Fi.org Community

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble selv (unormalt) tent på iDecco etter å ha lest omtalen i TAS, hvor omtalen var svært så positiv. Det blir artig å høre hvordan dette fungerer hos deg og om det er noe i hypen fra over dammen.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går ikke så værst hos 6moons heller: 6moons audio reviews: Peachtree Audio iDecco

Sitat Opprinnelig postet av 6moons / Srajan Ebaen
    Act II: Game changer. Tire changer. Tire kicker. Just a few degrees separate hype from shite. With so-called breakthroughs so commonplace today, we've become rather inured and cynical. How loud should one bang the drum for something truly significant? For the iDecco, I'd say bring on the beastly taikos.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ja, det var ikke akkurat vanskelig å la seg rive med etter å ha lest bare lovord om peachtree audio sine produkter!

Edit: Hm... Hvorfor gikk jeg ikke selv for iDecco? Jeg har ikke bruk for den ekstra effekten som Nova besitter da jeg utelukkende skal bruke den til hodetelefoner, og det å miste muligheten for å sette i Sonosen vil ikke få meg til å felle tårer. iDecco...
    Tanken var vel at jeg i hovedsak kom til å bruke Sonos ZP90 og Iphone som kontroller. Da vil jeg altså styre musikken med iPhone hvor enn jeg er, uten å måtte sette fra meg iPhonen i iDeccoen, ergo hadde jeg ikke behov for dockingen. Vel... når man først har mulighet for docking, så er den jo veldig grei og ha. Leser nå det er video out på iDeccoen, og man da kan spille videoer på iPod og vise på TV! Nice

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne Nova saken var virkelig et kinderegg.
    Lurer på om dette er noe som må teste hjemme hos meg også.

Zp90 har jeg jo, DacMagic må nok bort........Du verden for muligheter her.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Denne Nova saken var virkelig et kinderegg.
    Lurer på om dette er noe som må teste hjemme hos meg også.

Zp90 har jeg jo, DacMagic må nok bort........Du verden for muligheter her.
    Ja, hvor i heimen tenkte du ha en slik da? Til hvilke høyttalere/hodetelefoner? Skal du bruke effektdelen, eller bare ha den som DAC og PRE?

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har egentlig ikke noen plass å ha den, men produktet i seg selv ser jo million$ ut, og da kommer kjøpelysten.

Jeg kan jo selge DacMagic og receiveren i loftstua for å kjøpe denne.
    ZP90 er jo der fra før, og med iPad som kontroller.......DET må jo bli bra.

Jeg har hatt Kokkens MA på lån e liten tid, og må si at jeg liker lyden i den veldig godt. Ulempen er mangle på fjærnbetjening og ikke minst at den er lite barnevennlig.

Det jeg vel håper på er å kunne bruke denne Nova´en som integrert forsterker, med innebygged dac. Da den har rørpre, så er vel muligens lyden litt i den varme retningen.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Har egentlig ikke noen plass å ha den, men produktet i seg selv ser jo million$ ut, og da kommer kjøpelysten.

Jeg kan jo selge DacMagic og receiveren i loftstua for å kjøpe denne.
    ZP90 er jo der fra før, og med iPad som kontroller.......DET må jo bli bra.

Jeg har hatt Kokkens MA på lån e liten tid, og må si at jeg liker lyden i den veldig godt. Ulempen er mangle på fjærnbetjening og ikke minst at den er lite barnevennlig.

Det jeg vel håper på er å kunne bruke denne Nova´en som integrert forsterker, med innebygged dac. Da den har rørpre, så er vel muligens lyden litt i den varme retningen.
    Hehe, ja, det er lett å bli fristet.
    Jeg har min Nova i Rosewood-finish, rålekkert!

Novaen heller definitivt mot det varme, og tunes ytterligere mot det varme ved å bruke dette slow-filteret som Tiger og jeg diskuterte.

Jeg skal koble opp Novaen mot mine Klipsch RF-63 i kveld. Spent på om det blir noe action.

Jeg planlegger å bruke novaen som et soveromsanlegg, med hodetelefonene, og kanskje noen bokhyllehøyttalere med tiden.
    Enda et pluss i margen er jo at denne saken er "portabel" og kan tas med på hytta også, hvor jeg da kan koble opp Ice-ruteren min med kabel mot Sonos ZP-90 og streame spotify

Edit: Kjøper man iDecco, har man også mulighet til å sende bilde fra iPod til tv, noe som også vil være praktisk på hytta.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Javell Tiger.

Peachtree Nova på RF-63.
    Noe som ikke overhode var i tankene da jeg gikk til innkjøp av Novaen, likevel, det må jo testes, da det tydeligvis er i Tigers interesse.

Først vil jeg bare minne om den noe skarpe diskanten jeg har levd med ved bruk av Emotiva-blokkene, og at jeg har valgt å skylde på rommet rundt dette.
    Vel, det spørs om jeg kan la rommet ta så mye å av skylden, for med Novaen ble så er diskanten blitt behagelig(dog utifra min skala av behagelig diskant, så det er nok fortsatt litt hissig i toppen for noen, og husk at mine RF-63 ei er mer spilt en ca. 100 timer).

Jeg var i utgangspunktet skeptisk til Novaens oppgitte watt på 80 i 6 ohm, og da ca 60w(?) i 6 ohm, som er tilfelle for klipschene, ville klare å drive rf-63ene, og komme godt ut av det. Spesielt med tanke på at jeg til vanlig mater de med monoblokker fra Emotiva på 500w i 8 ohm...

Vel, det er som mange har sagt før, watt er watt, og ferdig med det. For Novaen har ikke problemer med å drive RF-63ene. Jeg var faktiskt overrasket over at ting sitter såpass, med tanke på den moderate størrelsen på novaen, og da også de få wattene den er oppgitt til. Jeg burde vel ha det friskt i minne at Tiger dro sine RF-63 med 80w(?) på sin integrerte abrahamsen v2, og det spiller jo helt nydelig og kontrollert i hans rom.

Novaen har da, som jeg prøver å si, tilsynelatende potente watt, og det kommer godt med på RF-63, for selv om Klipsch er lettdrevent, så må det litt krefter til for å få fart i 6,5" som skal gi bassen og punchen en forventer med klipsch. Det første jeg opplever på mine testlåter er varmen og fylden. Det er øybeblikkelig koselig å sitte her og høre f.eks. Jack Johnsen og drømme seg litt bort til varmere land. En mister på en måte bekymringen rundt volum, for det er behagelig selv på høye volum. Det er klart at Novaen ikke kan dra RF-63 like høyt som mine monoblokker, men likevel høyt nok til at jeg må spørre hvorfor jeg ikke får stikk av den skarpe diskanten som jeg ellers er vant til.

Den positive opplevelsen av den varme og fyldige diskanten har også sin lille bakside, da jeg tydelig savner enkelte crispe detaljer som jeg er vant til tidligere. Det er umiddelbart blitt meget rundt i toppen, så dette må bli en tilvenning.

Mellomtonene er også varmere og fyldigere, og har mistet litt av den snerten jeg har vært vant til tidligere, det er blitt litt for papp-bass, hvis dere er med på den? Jeg får ikke inntrykk av Novaen ikke klarer å dra bassen, men det føles rett og slett som om lydsignaturen er slik for Novaens tilfelle.

Når det gjelder den dypere bassen, så er det ikke novaens sterkeste side, men helt kurant. Jeg kan fint like bassen som produseres, og vil kunne kose meg med de fleste typer musikk. Det som Novaen ikke vil trives så godt med, er hard, dyp bass, som man typisk finner i house, elektro og så videre. Jeg var ikke helt fornøyd med bassen i f.eks. flere av Röyksopps sanger, uten at Röyksopp er særlig hardcore på slik bass, så det sier vel sitt.

Novaen er en liten underdog, og vil potensielt drive de mindre klipsch-høyttalerene med stor stil. Jeg så f.eks. at Oslo Hifi-center hadde pakketilbud på Peachtree iDecco og RF-62 i sommer. iDecco er oppgitt til beskjedne 40w i 6 ohm.
    Jeg tror man fint kan leve med Novaen på så store høyttalere som RF-63.

Jeg er ganske imponert over hvor mye man får for pengene i denne saken. DAC, RØRPRE, KLASSE A FORSTERKER, HODETELEFONUTGANG og nok av innganger/utganger til å dekke det meste, og alt dette inni i et beskjeden kabinett.

Jeg skal la komboen Peachtree Nova + RF-63, bli stående en stund, for her ble det svært god stemning nå

En kort disclaimer in the end, jeg har bare hatt komboen koblet opp i 2 timer, så det er mulig jeg kommer til å finjustere erfaringene i innlegget med tiden.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Planen var jo å ta litt bilder i dag/kveld, og vise fram det nye stashet. Nå sitter jeg her, men den perfekte solnedgangen og alt, og så finner jeg ikke minnebrikken til kameraet! DOH

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja, ja. Dama er på fjellet med ungene og et speilrefleks med minnebrikke, men uten batteriet (som ligger her hjemme). Kan ikke få pose og sekk...

Takk for utfyllende tilbakemelding.

Generelt:
    Som du også hørte så er V2.0 på RF-63 ikke noen smellbass. V2.0 har 70W i 8ohm og dobler til 140W i 4ohm. Coplands CTA-405 har "bare" 50 rørwatt, men spiller mer utvidet / kontrollert over hele fremkvensspekteret enn V2.0. Så som du sier; watt er én ting, og strømstyrke noe annet.

MEN, det tredje er også produktenes innebygde lydsignatur / tuning (noen kaller det farging av lyd / bevisst "feilkonstruksjon"). Der kan man muligens bli forledet til å tro at tilbaketrukket lyd kun er en indikasjon på lite pulver.

Novaen:
    Novaen høres ut som et produkt for de som foretrekker en viss musikkgenre der volum ikke er det viktigste, men en insmgrende presentasjon. For slik musikk, så kan det være en grei egenskap at produktet kan spille kontrollert ved lave / "normale" lyttenivå uten at man må dra på før ting popper ut i lydbildet.

Jeg vil sterkt anta at Novaen din vil endre karakter om ei uke dersom du spiller på den noen timer hver dag den uka.

Hvem vet; kanskje du vil like lydsignaturen den gir sammen med Emotivaene? Dvs. benytte Novaen som Pre. Hørte jeg pose og sekk?

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86