Unified's sound - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 17 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 324
    Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Det var på tide. Er jo sikkert 12-13 timer siden vi snakket om dette
    Da var dacmagic og sonos zp90 i hus. Nå venter jeg på at spotify blir tilgjengelig

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte du i Sandnes eller Stavanger?

Koblet opp?

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte du i Sandnes eller Stavanger?

Koblet opp?
    Kjøpte begge i Stavanger.
    Dac i sølv, og ZP90 i hvit.
    Da jeg kom ble jeg litt skuffet, men ikke av produktene ovenfor, men det faktum at den eksterne harddisken min ikke hadde nettverksinngang.
    Jeg har ei en pc å koble til nettverket, så per i dag har jeg ingen kilder til å bruke sammen med Sonosen. Testet såvidt radioen i går, og det var dog kurant. Nå blir det å vente til jeg har pc tilkoblet nettverket, samt vente på Spotify release til Sonos.

Selve oppkobling og igangsetting av sonos og dac gikk smertefritt. Gøy å bruke Iphone som fjernkontroll til sonosen:-)

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har faktisk brukt laptopen til å betjene Sonos med, veldig pen GUI......
    Oversiktlig, og mye større skjerm enn iPhone.....

Hva med en iPad? Ville jo vært genialt, men jeg syns den er for dyr....

Hvis du bruker kablet nett mellom Router/ZP90/Pc, og deler musikkfilene dine som ligger på Pc, så skal det fungere.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har faktisk brukt laptopen til å betjene Sonos med, veldig pen GUI......
    Oversiktlig, og mye større skjerm enn iPhone.....

Hva med en iPad? Ville jo vært genialt, men jeg syns den er for dyr....

Hvis du bruker kablet nett mellom Router/ZP90/Pc, og deler musikkfilene dine som ligger på Pc, så skal det fungere.
    Jeg har all musikk på en harddisk, da jeg ikke har noen pc jeg kan bruke til media for øyeblikket. Pcen jeg bruker til avforum er jobb-pc, og den er sperret for tilkobling av alle enheter utenom keyboard, mus og høyttalere.

Skal kjøpe meg ny pc snart.

Ipad hadde vært nice ja, lånte en kamerat sin i går, men måtte bruke iphone appen, da ipad app ikke er lansert enda. Ellers funker iphone helt fint synes jeg

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Jeg har all musikk på en harddisk, da jeg ikke har noen pc jeg kan bruke til media for øyeblikket. Pcen jeg bruker til avforum er jobb-pc, og den er sperret for tilkobling av alle enheter utenom keyboard, mus og høyttalere.

Skal kjøpe meg ny pc snart.

Ipad hadde vært nice ja, lånte en kamerat sin i går, men måtte bruke iphone appen, da ipad app ikke er lansert enda. Ellers funker iphone helt fint synes jeg
    Har du ikkje en eldre pc stående da, Espen?
    Fort gjort å sette i sammens en boks.
    Se eventuelt på finn.no etter brukbare pcer. Problemer der er at det bare er 16åringer som selger stort sett, ihvertfall de litt mer " heftige " datamaskinene. Men må ikke ut med mange tusenlappene for å få en grei laptop feks, eller eventuell en grei stasjonær som kan brukes til mye annet en bare sonosen.

EDIT: Så ikke før etterpå at du skulle handle deg pc, sitter i halvsvima her.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, nice asbjørn, jeg hadde jo til og med lagt inn linjeskift for å fremheve det :P

Skal kjøpe ny pc snart ja, blir en bærbar, men har ikke så mye pemger akkurat nå etter de to siste ukenes innkjøp for å si det mildt.

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He-he, beklager! Fant ikke " delete " så blei bare " edit ".
    Hvilken prisklasse laptop ser du for deg? Får jo helt kurante pcer for 4 blås.
    Vist du skal ut å reise nedover Asia så kan jeg anbefale deg og kjøpe pc der vist du klarer og leve med snodige tegn på knastaturet.
    Kjøpte selv min laptop der for over 1 år siden, sparte 2500,- og fikk med masse dill som bl.a veske, mus, headset, minne penn med mer!

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg skal ikke til Asia med det første, hehe. Jeg har mulighet til å handle pc gjennom jobben, som en salgs hjemmepc-ordning. Det blir nok en forholdsvis bra speca bærbar. Bestiller sikkert i oktober.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag har jeg hatt en fin kosedag med anlegget. Har sittet dypt i sofaen, tatt putene rundt meg, lukket øynene og koblet helt ut(med unntak av hvert cd-skifte, puh, trenger en pc snart ja)
    Har hørt på artister som Dire Straits, Eddie Vedder, She and Him, Meaghan Smith, Carla Bruni, Abba, Big Bang, Casiokids, Röyksopp, John C. Reilly m. flere. Mye forskjellig med andre ord.

Trives veldig godt med anlegget nå, og det gleder meg å vite at det bare kommer til å låte bedre med tida.

Good times8)

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt RF-63 i tre uker nå, og XPA-1 i 10 dager.
    Som dere skjønner går det i mye lytting på anlegget om dagene.
    Selv om ikke rf-63ene er innspilt enda, låter det nå tålig bra da. Det er ikke vanskelig å nyte musikken som gjenproduseres av emotiva og klipsch komboen.
    Masse dynmaikk, detaljert og meget god kontroll på high and lows. Kanskje aller best på de høye frekvensene.

Det jeg venter på er litt mer dybde i bunn, og håper det kommer når opphengene til basselementene har fått litt mer stretch. Håper også hornet setter seg litt med tiden, og gjør det litt mer laidback i toppen. Det oppstår litt lyttretthet når jeg har hørt på anlegget et par timer.

Setter på Norah Jones med albumet Sail away with me, og så blir det tidlig i loppekassen i kveld.

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om ikke rf-63ene er innspilt enda, låter det nå tålig bra da. Det er ikke vanskelig å nyte musikken som gjenproduseres av emotiva og klipsch komboen.
    Masse dynmaikk, detaljert og meget god kontroll på high and lows. Kanskje aller best på de høye frekvensene.

Det jeg venter på er litt mer dybde i bunn, og håper det kommer når opphengene til basselementene har fått litt mer stretch. Håper også hornet setter seg litt med tiden, og gjør det litt mer laidback i toppen. Det oppstår litt lyttretthet når jeg har hørt på anlegget et par timer.

Setter på Norah Jones med albumet Sail away with me, og så blir det tidlig i loppekassen i kveld.
    Morro å høre at du er så fornøyd med et så "simpelt" system Vet at du har prøvd en god del å at du ender opp med dette som er forhåndsvis simpelt(men kostbart) å er så fornøyd er kult

Selv venter jeg på mine Abrahamsen som hentes på lørdag, men tror ikke jeg kobler dem opp før dem er oppgradert men får se om jeg klarer å vente så lenge...

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk kekka. Jeg storkoser meg
    Jeg skal følge med hos deg, det blir interessant å lese om abrahamsen og rf-7, dersom du beholder rf7ene da?

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk kekka. Jeg storkoser meg
    Jeg skal følge med hos deg, det blir interessant å lese om abrahamsen og rf-7, dersom du beholder rf7ene da?
    Ja, Får nok beholde RF-7 til jeg får noe annet i hus. Så det skal du nok få høre om. Men sitter å tenker om 2stk 8" kan gi meg det jeg vill ha iforhold til 2stk 10". Men det får vi da finne ut av

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

fantastisk at du nå koser deg såpass

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må innrømme at det føles litt ironisk og ha et oppsett som består av avforums kanskje mest populære hjemmekino-merker, Klipsch og Emotiva, og sette dette sammen i et seriøst forsøk på å lage et hifi-stereo-oppsett.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må innrømme at det føles litt ironisk og ha et oppsett som består av avforums kanskje mest populære hjemmekino-merker, Klipsch og Emotiva, og sette dette sammen i et seriøst forsøk på å lage et hifi-stereo-oppsett.

synes Klipsch er kanon på musikk jeg da:-) selv i et stereo oppsett (stereo på stuen) valgte jeg Klipsch, rett og slett fordi jeg liker lyden i Klipsch, og fordi de er så fordømt engasjerende og morro og høre musikk på.

det finnes kanskje mer korrekt i stereo, men å miste følelsen av at musikk er gøy og engasjerende, det orker jeg ikke flere ganger

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    synes Klipsch er kanon på musikk jeg da:-) selv i et stereo oppsett (stereo på stuen) valgte jeg Klipsch, rett og slett fordi jeg liker lyden i Klipsch, og fordi de er så fordømt engasjerende og morro og høre musikk på.

det finnes kanskje mer korrekt i stereo, men å miste følelsen av at musikk er gøy og engasjerende, det orker jeg ikke flere ganger
    Ikke uenig her C-V, er jo en grunn til at jeg også har gått tilbake til rf-serien8)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v

så sant som det er sagt

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

begge komponenter har kanskje sin styrke i stereo verden, og da pleier det å funke til film og

Side 12 av 17 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •