pahf's oppsett - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  2
Side 9 av 22 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 439
    Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gratulerer!

Har selv 807, og har ikke angret på det - 1007 er jo et hakk over på de fleste parametere, så jeg håper du blir fornøyd.

Kikker forøvrig litt etter en oppgradering fra min 350D, og da er et litt større kamerahus og mindre støy med høyere iso noe av det jeg kikker etter...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det Jan, detta har je trua på' for å si det slik

Er jeg ikke noenlunde sikra utstyrsmessig en stund nå så vet ikke jeg

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oldies

I forbindelse med at jeg overfører alt av bilder fra ulike pc´r i huset til macen fant jeg endel bilder av hva som har skjedd mediarelatert siden 2006, tenkte og legge ut en liten bilde kavalkade her.

pahf's oppsett-hpim0920-jpg

pahf's oppsett-hpim1048-jpg

pahf's oppsett-hpim1059-jpg

pahf's oppsett-hpim1096-jpg

pahf's oppsett-hpim1241-jpg

pahf's oppsett-hpim1258-jpg

pahf's oppsett-hpim1267-jpg

pahf's oppsett-img_4150-jpg

pahf's oppsett-img_4155-jpg

pahf's oppsett-img_7931-jpg

pahf's oppsett-img_7936-jpg

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Første intrykk av 1007

pahf's oppsett-img_0275-jpg

Da har jeg fått noen timer med Onkyo 1007 i oppsettet mitt.

Jeg tok en 8 punkts måling i en firkant med sweetspot som hovedmåling.
    Da jeg satt meg ned fikk jeg en skikkelig overraskelse, her har det skjedd ting.
    Dybde og 3dimensjonalitet var kommet opp på et helt nytt nivå, på mange måter kan en si at jeg fikk et fiktivt rom i stua som spilte.
    Bass managementet var det neste jeg la merke til, utrolig sømløst samspill mellom jbl og svs nå. Tror nok mange av de bassfrelste kompisene vil si det er litt kjedelig, men jeg velger og kalle det mer korrekt. Bitte litt økning i bunn så er jeg på vei dit jeg vil. En morsom detalj var at den valgte og dele Ti2K så lavt som 50hz, drygent i mine øyne, men dog.

Litt tidlig og si enda, men tror at Yamahaen var et bitte litte hakk mer dynamisk mens Onkyoen er mer detaljert og luftig i toppen. Alt i alt virker det som om vi skal få et godt vennskap fremover. Har ikke fått testet på film enda, men det har jeg alltids nok tid til.

Katta er ihvertfall fornøyd for hun har ligget pal i sweetspot siden i morrest.
    pahf's oppsett-img_0282-jpg

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende og din "konklusjon" av forskjellen Onkyo >< Yamaha er nok helt riktig.

Skal du beholde tivoli-klistermerke på fronten på 1007'en din, i tilfelle salg?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe nei, de skal nok av, men av det lille jeg har av fritid idag valgte jeg og spille musikk isteden for å pelle av klistermerker

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,492
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TL har skjønt det ser jeg

Audessy overrasket inne hos junior også. Han har de små SVS høyttalerne, og de ble enkelt og greit satt som large av Denonen der inne ...

Har også vært borti en del andre som gjerne vil ha høyttalerne til å være større enn de faktisk er.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja hun har tydeligvis skjønt det, siden hun ble pottesur når jeg flytta hun så er vi inngått et kompromiss som innebærer at hun holder seg fast på arma mi og ligger dønn flat ut der

De spiller stort mange av de små, men noen fullverdige høytalere i bunn er de desverre ikke, jeg deler av på 80hz som vanlig! Sliter litt med midbass i denne stua, så det er mulig jeg skal prøve og gå enda høyere, men er skeptisk.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,492
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Deler på 100Hz inne hos junior, men han har en sub på hver side foran, så det kan ikke helt sammenlgnes. Men får du det til å sitte er det jo greit.

På stua hos meg hører jeg ikke hvor suben står ved litt "forsiktig" volum, men når jeg skrur opp noe så merker jeg fort hvor den er. Mulig dette hadde vært annerledes om den har stått på en annen plass, særlig om den hadde stått lenger unna.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ikke det problemet i den gamle leiligheten, men her sliter jeg litt med det samme, får den får mye gain så merkes den godt. Var det jeg håper Audyssey skulle rydde opp litt i, og det tror jeg den har gjort.

Merket dog at crossover sto på "on" på svs'n så det spørs om jeg må ta en runde til med kalibering, men for all del er jo bare gøy! Selv om det kan ta en stund hvis jeg kobler opp alt. Pr idag er det kun 2.1 som spiller.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å finfått litt på plassering i går så har jeg noen spørsmål.

Slik de står nå så viser det seg at høytaleren litt over kanten på pipa i midten av stua, pipa står ca 75cm lengre ned. Så jeg flytter høytalerne lengre inn mot midten ifra 240 til ca 210-220, men jeg kan få denne bredden større ca 5cm, men da blir venstre front nesten klin inntil vinduet, hva er og foretrekke av dette?

I mitt hodet blir det mindre holografi av smalere lydbilde, men mer kan skjære seg pga vinduet?

Synspunkter på dettè? Har ikke nubbsjans til og få til en likesidet 3kant forresten

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,492
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter råd fra flageborg, akto osv. så har jeg prøvd plassering hvor avstanden fra lytteposisjon til linjen mellom høyttalerne er lik avstanden mellom dem. Dette har fungert meget bra de gangene jeg har hatt plass til å gjøre det slik.
    De to linjene skal da være like lange, måler mellom senter av diskantene og til nesetipp. Småjusterer litt etterpå, men ikke mye.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Etter råd fra flageborg, akto osv. så har jeg prøvd plassering hvor avstanden fra lytteposisjon til linjen mellom høyttalerne er lik avstanden mellom dem. Dette har fungert meget bra de gangene jeg har hatt plass til å gjøre det slik.
    De to linjene skal da være like lange, måler mellom senter av diskantene og til nesetipp. Småjusterer litt etterpå, men ikke mye.
    Det er det som er problemet, jeg har ikke nubbsjans til og få lik avstand, da avstanden til sitteplass er ihvertfall 3.5m, men skal se hva jeg får til

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjort det maksimale utav breddelengden, satt de nærmere vegg etter tips fra forrige eier. Kjørt Audyssey og laget et mindre rom, opererte ikke med mer enn 60-70cm forskjell. Nå løsna mellombassen betraktelig mere her!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Nedtelling til omgjøring på stua... ;-) hehe

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er UAKTUELT fra min side, jeg akter ikke å gjøre om en stue som er trivelig og innbydende til et hifialter, jeg har selv satt opp min tilrådte plass og akter og holde meg innenfor de grensene, men ser ut som om Audyssey rydda opp en hel del. Skal ta og forske litt videre så får vi se hva som blir best.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får du satt x-over manuelt før du kjøre audyessey ?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke som jeg har funnet ut, men det er godt mulig når jeg tenker meg om.
    Dvs du får vel ikke satt den manuelt i audyssey menyen, men du kan jo sette den på forhånd slik at den korrigerer helt ned og ikke bare til delefrekvensen.

Hos meg setter den helt ned til 50hz, litt dristig på småtassene, men fungerer overraskende godt et og selv om jeg foretrekker gode gamle 80hz

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lavere x-over e no bære fint fer musikk da når en har strøm nok te høytaleran.

Fræmdelse armeringsrøret som står fer bassen ?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja, smakssak. Effektoverskuddet er det ingenting og si på, i verste tilfelle så ser det ut som om jeg har mulighet til og overta en Doxa 70Se etterhvert, biamp muligens

Svs tuben står trygt den ja, så godt som skjult. Tror jeg skal leke litt med frontplassering på den, bare for å ha prøvd!

Side 9 av 22 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •