pahf's oppsett - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  2
Side 8 av 22 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 439
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Etter lang overtid er det på tide og legge ut noen bilder av hvordan det ser ut i den nye leiligheten, de er kjapt tatt og redigert med Aperture som er helt ferskt for meg, så kvaliteten er så som så. Dog får dere et inntrykk av de tre tingene som hovedsaklig gir meg multimedial glede her i hjemmet

Her er mac kroken min, ikke så stor, men mer enn brukbar nok, her i huset blir det mac konvertering etterhvert som utstyret går heden.

pahf's oppsett-img_0202-jpg

Så har vi hovedoppsettet, enda ikke fått opp center og bakhøytalere, mest pga tidsmangel en periode, men det blir vel etterhvert. Hører hovedsaklig musikk okke som.

pahf's oppsett-img_0237-jpg

Helt til slutt har vi "kombi" rommet, som er gjesterom og spillrom, enn så lenge er det kun xbox 360 og ps3 som står koblet på den gamle 42". Blir vel et lite system her etterhvert, ser for meg noen små klipsch.

pahf's oppsett-img_0243-jpg

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pent, rett og slett pent!

Du vurderer ikke noen små in-your-face høyttalere til den derre eple-maskinen din da?

Når du først sitter der, tenker jeg.....
    Mye snack å kjøpe i aktive små høyttalere vettu....

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det

Joda, jeg har helt klart tenkt tanken på og hatt noen små høytalere i pc kroken, men er fortsatt en smule imponert over hva de innebygde høytalerne klarer, jeg bruker stort sett bare spotify når jeg sitter ved macen så det er ikke direkte høytalerne som er ankepunktet her, men kjenner jeg meg selv rett så kommer det nok noe etterhvert

Får se litt hva som skjer fremover, er ikke umulig at jeg arver endel doxa utstyr fra opphavet, så jeg avventer det meste en liten stund. Har aldri vondt av og stoppe opp og bare nyte litt engang i blant! Selv om det er noe jeg ofte må minn meg selv på når jeg sitter og leser om all oppgradering som skjer her på forumet!

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Takk for det

Joda, jeg har helt klart tenkt tanken på og hatt noen små høytalere i pc kroken, men er fortsatt en smule imponert over hva de innebygde høytalerne klarer, jeg bruker stort sett bare spotify når jeg sitter ved macen så det er ikke direkte høytalerne som er ankepunktet her, men kjenner jeg meg selv rett så kommer det nok noe etterhvert
    Hyggelig "lekerom" du har fått deg der

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, joda det kommer seg, Pr idag står det kun en oppblåsbar 120 madrass som fungerer som sofa, men har en dedikert sovesofa stående i Hamar som skal inn dit så fort veiene blir litt bedre og jeg har tid til rådighet!

Det skal dog sies at det er katta som bruker kombirommet mest, da saccosekken hennes står der inne. Så er døra lukket så kan du være sikker på at vi hører putefyllet si ifra

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter og funderer litt, jeg har kjørt uten center nå siden desember, og har oppriktig snakket ikke savnet den et sekund. Derfor har jo tanken slått meg om å selge swansen og legge mer penger i reciever, for så å eventuelt prøve en JBL LS center med tid og stunder.

Noen som har tanker omkring dette?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant. Jeg kjørte phantom center i to-tre mnd nå før jeg nå fikk satt opp senterhøyttaleren. Synes filmopplevelsen er så mye bedre nå med senterhøyttaler. Jeg opplever tydeligere dialoger og bedre pinpointing.:-D

Edit: det trenger kanskje ikke å bety annet enn at Swans passer mine hjemmekinopreferanser bedre enn XTZ?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter og funderer litt, jeg har kjørt uten center nå siden desember, og har oppriktig snakket ikke savnet den et sekund. Derfor har jo tanken slått meg om å selge swansen og legge mer penger i reciever, for så å eventuelt prøve en JBL LS center med tid og stunder.

Noen som har tanker omkring dette?
    Du kommer til å savne den ettervert
    MEN, hvis du vil kvitte deg med den så gi meg et pip...:-D
    Venter på et tilbud på en demomodell fra Roger ,men det skader ikke å prøve seg...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Du kommer til å savne den ettervert
    MEN, hvis du vil kvitte deg med den så gi meg et pip...:-D
    Venter på et tilbud på en demomodell fra Roger ,men det skader ikke å prøve seg...
    Njaaa, det er akkurat det jeg er litt usikker på skjønner du, jeg har ikke brukt eller savnet den på 3mnd og har ikke sett mindre film, tror det har noe med at sofa posisjonen nå er mer "passende" for phantom center enn tidligere.

MEN er du interessert så send meg et bud så kan det hende vi blir enige.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dilemma!!

Har hatt litt bi inntekt i vinter som endelig har lønnet seg, de var i utgangspunktet øremerket Canon 7D, men når jeg ser at Onkyo 1007 koster knappe 11k blir jeg fryktelig i tvil. Noen som har erfaringer med denne og jbl?

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde kjøpt kamera....

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å si det slik 7D blir det før sommeren okke som, det er bare snakk om og utsette det litt, for i dette været vi har i trøndelag frister det mer og sitte inne og se film enn å ut å ta bilder, her har det vært møkka vær i snart 2mnd og det ser ut til og fortsette. Da er det vel mer logisk og kjøpe reciever mens det er drittvær og kamera når sommeren kommer og det er mer naturlig og ta bilder.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å si det slik 7D blir det før sommeren okke som,
    Har du sjekket ut dette ---> EOS 550D ?

Ser ut som det har kvalitetene fra 7D + forbedringer - til kun 7kkr

Les omtale i siste nummer av digital-foto

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    E vel på tide å oppgradere recivern te nå meir moderne.

Men har du vurdert fleir en 1007 ???

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    550D er lite, Flageborg. Hjelper jo litt med str på kameraet også.

Litt OT kanskje, men kan jeg spørre hvorfor du eksempelvis har bestemt deg for 7D istedenfor 50D? Driver selv å vurderer kamerabytte mot sommeren, for til nå har det stått mellom disse to. Trenger strengt tatt ikke video, og tar vel heller ikke så veldig mange sportsbilder...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    550D er lite, Flageborg. Hjelper jo litt med str på kameraet også.

Litt OT kanskje, men kan jeg spørre hvorfor du eksempelvis har bestemt deg for 7D istedenfor 50D? Driver selv å vurderer kamerabytte mot sommeren, for til nå har det stått mellom disse to. Trenger strengt tatt ikke video, og tar vel heller ikke så veldig mange sportsbilder...
    Flere fokuspunkter, bedre isohåndtering, mulighet for HD.Film osv osv.

Hovedsaklig så er det vel tanken om at jeg vil opp av entylevel nivåene, derfor velger jeg å hoppe rett på 7D isteden for å gå til 50D så 7D noe som jeg er nesten helt sikker på at jeg ville gjort uansett.

550 blir lite ja, det er et av problemene mine med 450D at det blir for lite slik at jeg får ikke holdt det stabilt, det og at jeg er svært skeptisk til isohåndtering over 400iso på entrylevel kameraene, føler det blir grumsete uansett og okke som både med og uten stativ Da velger jeg heller og legge i noen kr ekstra for å bli fornøyd.

Meen, er det noen her som har prøvd 1007? Grunnen til alt jeg har sett meg ut den er at den er kraftig pris redusert, og at jeg har aldri har prøvd Onkyo før noe som trigger kjøpeknappen enda mer hos meg Så har jeg en formening om at den kan yte bitte litt bedre til musikk enn fks yamaha kan, men det er ingen vitenskapelig påståand, kun en formening

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er valget tatt, tok meg litt lesning og et par pils, og det at jeg fant den enda 1000,- billigere hos netonet så da bestiller jeg en Onkyo 1007.
    Slik jeg ser det har den absolutt alt hva jeg trenger og ufattelig mye mer, i den prisklassen så finner jeg ingen reele konkurenter utstyrsmessig ihvertfall.

Trenger uansett en reciever på kombirommet så da havner yamahen opp dit

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sjå der ja :-D

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lett valg da jeg har enda et rom og pakke full av utstyr, nå har jeg tv og reciever da mangler vel bare noen små potente rakkere til og gi COD MV litt realistisk lyd

Litt overkill og kjøpe en 9.2 reciever når jeg kjører 2.1 pr d.d, men uansett vil jeg ha en god dsp, god rommkorreksjon så detk an vel få fortgang i kabeltrekking og tv opphenging

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,505
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med valget Per Anders
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Side 8 av 22 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •