pahf's oppsett - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  2
Side 6 av 22 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 439
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du burde få deg et dobbeltstikk elle to med jording. Kan fort bli "gøy" uten det! Hvordan er det elektriske ellers i huset? Skjønner at det er mye "gjør-det-selv" rundt om...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Du burde få deg et dobbeltstikk elle to med jording. Kan fort bli "gøy" uten det! Hvordan er det elektriske ellers i huset? Skjønner at det er mye "gjør-det-selv" rundt om...
    Ellers er det mer normalt opplagt ledningsnett, eneste er at vi har ekstremt mye stikkkontakter, ca 32 i stue området Så var det ca 200m Cat5 lagt opp i et salig system, de ble revet ned så fort jeg fikk sjansen, skal heller legge opp skikkelig når jeg får tid!

Fikk endelig tid til og starte på innjusteringen av svs'n, rommet bidrar i aller høyeste grad mer her enn i den forrige leiligheten, gain måtte ned 50% før det ble noenlunde levelig, må ta en runde med REW når jeg får tid. Fikk ordnet det slik at TiK ble sett lengre ut på hver side så de ble vel øket med 1-1.5 meter i bredden, så da er det ca 3-3.5m mellom de, utgjorde selvsagt vanvittig mye for bredden i lydbildet, mye mer tredimensjonalitet. Fortsatt bare grovjustert, men det høres vitterlig ut som om denne stuen har endel positivt og komme med hva akustikk angår.

Active Fantonald sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, hiver meg på tråden jeg også .

Ser du har anskaffet det PS3 slim som blåstrålespiller. Hvordan fungerer dette for deg? Brukervennlighet? Støy?

Tenkte i utgangspunktet å få tak i en slik jeg også. Vil bare ikke skaffe meg noe ubrukelig bråkete som blir stående.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fantonald
    Heisann, hiver meg på tråden jeg også .

Ser du har anskaffet det PS3 slim som blåstrålespiller. Hvordan fungerer dette for deg? Brukervennlighet? Støy?

Tenkte i utgangspunktet å få tak i en slik jeg også. Vil bare ikke skaffe meg noe ubrukelig bråkete som blir stående.
    Den fungerer helt utmerket som BD spiller, når jeg hører folk snakke om støy, blir jeg nesten provosert! Er det ingen som har på lyd når de ser film eller spiller? Jeg spiller sjelden alvorlig høyt, men har da vitterlig ikke hørt noe merkbart støy under avspilling. Har du derimot planer om og ha klipschene på mute under avspilling så kan det sikkert dukke opp støy

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den gamle 60GB som står inne hos junior bråker som et lokomotiv, kun overdøvet av projectoren når lyden på anlegget er dempet. Men når vi ser film der inne er det ikke noe å merke til den susingen
    Ser at noen klager på PJ som lager 23-24dB viftestøy, da har de ikke rare volumet på når de ser film

Men, svigers har en slimutgave, og jeg har egentlig ikke lagt merke til noe viftestøy der. Tror trygt at den kan brukes, men da med BD kontroller ikke de vanlige håndkontrollene.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Active Fantonald sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okidoki. Hører delte meninger på hvorvidt PS3 bråker for mye eller ikke. Jeg har ikke prøvd den enda, så jeg vet ikke. Men det er sikkert som du pahf sier, nemlig at man har i meste laget finjusterte ører dersom man greier å høre susen under avspilling av en heidundrande actionfilm.

Visstnok er det noen forskjeller på gamle PS3 og den nye slim-utgaven, blant annet i støy. Men - whatdahell - hvorfor ikke kline til med en slim og glemme resten. Virker ikke på dere til at det er akkurat noe stort problem. Jeg har heller ikke tenkt å sitte å se på PS3-boksen, jeg er mer opptatt av det som skjer på lerretet... ;-)

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv den forrige utgaven, 80Gb FAT, og må vel si at den ikke støyer nevneverdig.
    Det er iallefall ikke noe jeg tenker over, i forhold til f.eks. projektor.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen bilder av resultatet fra IKEA-turen??? -

eller venter du på Mac'en ?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vår 250GB PS lager nesten ikke lyd i det hele men så ser vi film med høy lyd også, spillinga er ikke direkte lydløs den heller!

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,750
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    min ps3 bråker grenseløst mye, etter 10-15 minutter. Men spesielt ved spilling, ikke ved dvd.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører dere ps3... ? da har dere ikke mastervolum stående høyt nok under bruk... ;-)

Newcomer BoEx sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har den gode gamle ps3 jeg med 80gb harddisk, hører ikke viften verken når jeg ser film eller spiller etter flere timer, eneste som høres er knittringen til harddisken "seagate"...går vel til himmels snart den tenker jeg :P

Ser ut til og bli kjempebra utgangspunkt til en liten hjemmekino du har pahf's lykke til med byggingen!

ser du bor i trønderlag og, nesten naboer vi

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, Takk BoEX, vel den store hjemmekinoen er i stua, den lille er kun for at jeg skal ha en tilfluktsplass

Lars : Kommer bilder når imacen er på plass, og det er ganske så snart

Et lite spørsmål. Lukter på 50" nå, og da er valgene mellom :

- Samsung PS50B551
    - Lg Ps8000

Har egentlig sett meg ut LG'n, men hvis Samsungen er bedre så er den jo helt klart aktuell, noen som har noe å komme med?

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg valgte Samsungen av disse to. Syntes rett og slett bildekvaliteten er hakket over på stort sett alle parametere. (skarphet, sortnivå, farger osv) Den har også veldig gode instillingsmuligheter.

Er veldig fornøyd med Samsungen, det eneste minuset er litt plasma buzz. Ikke noe voldsomt slik enkelte har opplevd, men hørbart om alt står på mute og det er helt stille i rommet.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Hei, jeg valgte Samsungen av disse to. Syntes rett og slett bildekvaliteten er hakket over på stort sett alle parametere. (skarphet, sortnivå, farger osv) Den har også veldig gode instillingsmuligheter.

Er veldig fornøyd med Samsungen, det eneste minuset er litt plasma buzz. Ikke noe voldsomt slik enkelte har opplevd, men hørbart om alt står på mute og det er helt stille i rommet.
    Okay, har du sett begge i action? Har ikke fått sett noen av de pga ufattelig dårlig marked her på berget.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med mindre ingen har flere innspill tror jeg at en bestilling på Samsungen blir lagt inn i morgen.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Okay, har du sett begge i action? Har ikke fått sett noen av de pga ufattelig dårlig marked her på berget.
    Ja jeg har sett begge, men selvfølgelig ikke sammenliknet dem hjemme, så et lite forbehold tas der.

Samsungen har rett og slett svært god fargegjengivelse ut av boksen, litt bedre sortnivå (ikke i nærheten av de beste plasmaene, men bedre enn LG'en og alt av LCD skjermer, ikke LED ofc). Jeg tror også Samsungen er bedre enn LG'n på IR, selv om jeg ikke har noe annet grunnlag enn det jeg har lest om disse Tvene.
    IR finnes også på denne Samsungen, men det er ikke mye og ikke noe tegn til permanent.

For å si det sånn, jeg finner stort sett noe å irritere meg over ved bildet på de fleste billigskjermer, men med denne gjør jeg ikke det.

Eneste minuset mitt så langt er en svak plasmabuzz. Den er såvidt hørbar med lyden av, men det irriterer meg litt da jeg leser en del forum osv på kvelden uten annen lyd på.

Håper du blir fornøyd samme hva du hvelger, tror begge er gode tver til prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lg

jeg har selv noe dårlig erfaring med innbrenning på min Lg 60".
    Kjenner dog ikke Samsung modellene. Lykke til med tv kjøp.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sist æ va på steinkjer såg æ ein Samsung LED som vart mata av ein pioneer blu-ray... Dæven de va et utrolig råflott flott bilde... :-D

Side 6 av 22 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •