pahf's oppsett - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  2
Side 10 av 22 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 439
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Nja, smakssak. Effektoverskuddet er det ingenting og si på, i verste tilfelle så ser det ut som om jeg har mulighet til og overta en Doxa 70Se etterhvert, biamp muligens

Svs tuben står trygt den ja, så godt som skjult. Tror jeg skal leke litt med frontplassering på den, bare for å ha prøvd!
    Fram me db-måler å regneark å sjekke responsen :-D

Ja, doble strømreservan vil gjør sæ :-D

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror knappest jeg trenger det, men overkill er og blir gøy!
    Er vel mest interessert i det settet fordi det følger med en 012 passiv pre amp samtidig, morro og høre hvordan det låter.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det lenge siden det har vært noe action, kanskje like greit for lommeboka.
    Nuvel, fikk endelig kobla tv'n på veggen og satt opp centerhøytaleren i kveld, da kom Audyssey til sin virkelige rett! På Yamaha ble swans litt stille, måtte hele tiden øke opp den for å få den noenlunde lik i volum som frontene. Etter 8målinger sitter center som et skudd, den er markant og dominerende. Actionscener og dialog er realistiske og ikke minst skremmende! Tok meg selv i å skvette flere ganger av Underworld!

Bakhøytalere er enda uvisst, det blir ikke Gale, da de rett og slett er for stygge til at jeg vil ha de i stua. Noen som har prøvd bipolare høytalere i front? Kunne vært et morro prosjekt på gutterommet.

På gutterommet har ting stått stille, det blir hentet sofa til helga så da får vi se hva som skjer. Jeg har vel ikke kvittet meg med tanken med et rør oppsett der oppe, men i første omgang ser jeg ikke borti fra at et par gode hodetelefoner kommer i hus.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stor e manneromet ?

E de stort nok te å gjørrå et røroppsett verdig ?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et rør oppsett verdig? Tror knappest det er definert noen minimums grense på hvor lite rommet kan være for at det kan være rør der ?

Det er stort nok til at jeg uproblematisk kan få tak i noen små høytalere og en liten rør forsterker.

Har endel kandidater som er litt morro, fks JohnBlue3, Amphion Ion.
    Så har du de litt mer trauste, men fortsatt morro Klipsch RB10 og 51.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare har litt erfaring med "dålig" lyd på små rom...

Men med små høytalere så er det jo muligheter da :-)

Hva med Swans D2.1SE koster litt mere men de skal være svært gode

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Bare har litt erfaring med "dålig" lyd på små rom...

Men med små høytalere så er det jo muligheter da :-)

Hva med Swans D2.1SE koster litt mere men de skal være svært gode
    Det er derfor jeg kun ser etter små høytalere, de skal være så små som mulig, et enkelt og lite oppsett. For å si det slik så er mteinum et lite forbilde når man ser på jb3 og kingrex komboen

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har det jo skjedd masse Må lese litt jeg, ser jo skikkelig flott ut

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda Lars, det skjer litt hele tiden! Skal se om jeg ikke får tatt noen bilder av oppsettet nå med center og vegghengt tv.

Er fortsatt litt ambivalent i forhold til gutterommet, jeg kjenner meg selv såpass godt at det blir nok et lite oppsett der utover høsten.
    Spesielt siden det nå havner en sofa der oppe så blir det mer og mer et behagelig rom!

I den forbindelse stakk jeg innom hifi klubben i Hamar i helga og fikk høre B&W CM1 som fikk drahjelp av en liten Nad forsterker. Dette var en ufattelig potent kombinasjon.

Jeg ble til slutt sittende med en smått nervøs latter for dette trodde jeg ikke var mulig av så små fuglekasser. Så de står høyt på listen over aktuelle høytalere der, eventuelt putte Ti2K på loftet, mens jeg kjøper Cm 9 og har i stua, for de har klart og få det engasjementet jeg har savnet tidligere hos de engelske produsentene. Hvem vet, time will show!

Ellers vil jeg dra frem servicen hos HFK Hamar, de er den minste butikken, men etter mitt skjønn har de den beste servicen av de butikkene i kjeden jeg har opplevd, dvs Trondheim, Oslo x2 og Hamar. De har riktignok ikke det store produkt sortimentet, men du blir ihvertfall tatt godt vare på som kunde!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Norges minste?

Da har jeg inredet det jeg tør påstå må være et av norges minste "dedikerte" lytterom.
    Mye støy på bildene da jeg ikke finner stativet og er tom for batteri på blitzen.

Det er knappest 6kvm, men det virker faktisk ikke trangt når du sitter der ufattelig nok! Her er plassen far går når mor ser frustrerte fruer, eventuelt mor går og spiller xbox når far rocker stua!

Her er det hyller med software i form av film, cd, spill og ikke minst noen audiofile bøker :
    pahf's oppsett-gr1-jpg

Sofakroken, som er en sjeselong som går akkurat ut mot tv benken når den brukes til sovesofa, praktisk:
    pahf's oppsett-gr2-jpg

Her er den gamle 42" panasonicen, den skal ila våren henges opp på veggen, så kommer til og begynne med Yamahen der og et par små høytalere.
    pahf's oppsett-gr3-jpg

Enda mer software, har fortsatt ikke fått stablet opp alt, ser at jeg bør utvide med et par hyller etterhvert.
    pahf's oppsett-gr4-jpg

Sist, men ikke minst et bilde av min trofaste medhjelper, kommer med faglige innspill og nyttige tips for en stakkar med alt for mange tommeltotter.
    pahf's oppsett-gizmo-gr-bw-jpg

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg klar for sommersesongen

Først ramlet det diverse fotosnadder i hus

Et Canon EOS 7D hus

En Lowepro Flipside 300

Så til slutt et sett med Kimber Silverstreak RCA kabler

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer både med et lite mediakrypinn og nye dingser i hus!

Da har du ikke så mye å skylde på når det gjelder bildekvaliteten heller...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Freddie, det er på kort tid blitt det mest brukte rommet i huset, litt skammelig egentlig siden det spiller så fordømt godt både på musikk og film nede i stua.

Skal ikke stå på bildekvaliteten fra utstyret nei, det er vel fotografen som avgjør resultatet til slutt, men jeg har de beste forutsetninger for å ta gode bilder vil jeg mene. Skal se om jeg ikke får tryllet frem noen bilder av oppsettet snart(Syns det er det mest kjedelige i verden å ta bilder av hjemmekinoen )

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    god tråd du har og skal si du har fått mye ut av 6 kvm, digger medhjelpern din forresten

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    god tråd du har og skal si du har fått mye ut av 6 kvm, digger medhjelpern din forresten
    Takk for det du, når en har kun 6kvm til rådighet så må en gjøre det beste utav det, og det har jeg klart uten at en får pusteproblemer med 2-3 stk der.

Medhjelperen har nettop spist en ølkork av alle ting så han blir permitert resten av helga, makan!!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av og til kan det være greit og se tilbake og ikke bare frem!

Idag har jeg koblet opp forhåpentligvis de siste sakene i anlegget på en stund.
    Samtidig fikk jeg separert stereodelen og hjemmekinodelen. Så slik ser det ut nå

Hjemmekino : Onkyo - Doxa 08 - Doxa 70B - Doxa 70se - Jbl Ti2K - Swans 2.2C og Svs 20-39 Pc-Plus

Stereo : Squeezebox - Beresford Dac - Doxa 08 - Doxa 70B - Jbl Ti2K

Jeg har tidligere vært litt skeptisk til og la Ti2K kjøre alene da jeg følte de var litt bassfattig og tamme uten sub og romkorreksjon, men valgte alikevel og sette inn 08 forforsterkeren for å ha dette prøvd.
    Det tok meg et par sanger før jeg innså at min skepsis var gjort til skamme, det skulle ikke mer til enn et par potmetre i en passiv pre for å skape et latterlig stort lydbilde, med luft i toppen, det savnede raspet i mellomtonen og ikke minst en bass som hørte til musikken, den er verken svulmet eller overdrevet, men rett og slett musikalsk.

Helt til slutt et par bilder, desverre viser de ikke hva 7D er god for siden jeg har en blitz som ikke samarbeider og har bedre ting og gjøre enn og ta bilder nå Viser om ikke annet at jeg ikke lyver på meg noen ting

Kablene er fryktelig rotete nå, men blir vel en ordning når jeg river meg løs fra sofaen.

pahf's oppsett-doxa-08-jpg

pahf's oppsett-doxa-70b-jpg

pahf's oppsett-doxa-70se-jpg

pahf's oppsett-alle-jpg

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekkert!

Godt å se flere med Doxa produkter!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt Doxa i familien i 16år jfr 70Se så dette er gamle kjente som far til slutt innså at fortjente bedre forhold enn det han kunne tilby de.
    Ser ikke bort fra at jeg oppgraderer de til modell 72/73 hvis jeg bare får svar fra Doxa, noe som er tvilsomt pr mail iaffal.

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Har hatt Doxa i familien i 16år jfr 70Se så dette er gamle kjente som far til slutt innså at fortjente bedre forhold enn det han kunne tilby de.
    Ser ikke bort fra at jeg oppgraderer de til modell 72/73 hvis jeg bare får svar fra Doxa, noe som er tvilsomt pr mail iaffal.
    Snedig, Lars pleier å svare ganske raskt når jeg lurer på noe.

Men men. Spennende produkter uansett, disse Doxa boksene!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja alle sier så, jeg har prøvd og sende fra 3 ulike mail adresse i tilfelle de går i spam mappen hans eller min, men fortsatt ikke noe svar. Får bare ringe på han isteden, mye enklere. Ikke for det så tøff har ikke jbl vært her i stua før, de små tassene ypper noe så voldsomt når Audrey Horne spiller og jeg sitter her med en iskald pils og rett og slett ler meg skakk!

Side 10 av 22 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •