Zamot's hjemmekino (og kontor) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Meget flott og ryddig oppsett!
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker!

Har blitt litt bitt av basillen igjen, og en Parasound Halo A51 effektforsterker fant veien til stuen min!

Den er stor og tung! Og for dyp for TV-benken. Vurderer å sage litt i planken bak for å få plass, det burde gå. Men TV-benken må isåfall fortsatt stå litt ut fra veggen.

Holdt også på å kline til på noen brukte Parasound Halo JC1 monoblokker med tanke på fremtidige oppgraderinger av fronthøyttalere, og vurderer brukte 804D, 803D og 802D... Men for lommebokas skyld er det vel best å la vær... :P

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zamot
    Takker!

Har blitt litt bitt av basillen igjen, og en Parasound Halo A51 effektforsterker fant veien til stuen min!

Den er stor og tung! Og for dyp for TV-benken. Vurderer å sage litt i planken bak for å få plass, det burde gå. Men TV-benken må isåfall fortsatt stå litt ut fra veggen.

Holdt også på å kline til på noen brukte Parasound Halo JC1 monoblokker med tanke på fremtidige oppgraderinger av fronthøyttalere, og vurderer brukte 804D, 803D og 802D... Men for lommebokas skyld er det vel best å la vær... :P

Må si jeg og har sikla på en en feit Parasound lenge nå. Kremlyd, og tøft utseende. *Sikle*
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Newcomer wabble sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Opus2

Hei.

Hvordan er varmeutviklingen i Opus2? Jeg har en forsterker som ser ut til å ha det litt trangt der inne, men lufting igjennom duken i front og plate bak bør vel hjelpe på litt?

Lekkert oppsett du har!
    --
    Audio Physic Tempo 25 | Bel Canto DAC2.5 | Bel Canto REF500M | Panasonic 50" VT50 | Apple TV 3.gen | Playstation 3 | Nordost Frey ht og bal ic | Supra LoRad 2.5 pc | Supra LoRad MD06-EU/SP nf/v

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wabble
    Hei.

Hvordan er varmeutviklingen i Opus2? Jeg har en forsterker som ser ut til å ha det litt trangt der inne, men lufting igjennom duken i front og plate bak bør vel hjelpe på litt?

Lekkert oppsett du har!
    Hei!
    Takker.

Klart det blir noe varmt inni der, men jeg tenker også som du at noe gjennomstrømning må det være med duk foran og ganske mye åpning bak.
    Det er en planke som er øverst bak, som jeg har lurt på å skjære noen større runde hull i for å få utlufting helt øverst.
    Nå ser det ut til at jeg må sage bort store deler av den uansett om jeg skal få inn A51.

Jeg har nye høyttalerkabler og signal kabler på gang , så det blir det trolig en runde med å ta ut alt, evt. kappe litt i benken (og noen hull?), og koble opp alt på nytt. Skal se om jeg ikke får tatt noen bilder da. Men vet ikke helt når jeg skal få tid bare... Vurderer også å fjerne nederste ramme som benken står på for å få den litt lavere.

Og forøvrig har jeg tenkt å se på noen brukte 802D. Så om prisen er blir riktig, så blir det kanskje oppgradering, lenge før jeg har hus, så litt unødvendig, men pytt..

Sender av gårde Oberon blokkene nå også, nesten så jeg angrer litt allerede. Kjekt å ha egentlig... :-P

Newcomer wabble sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zamot
    Hei!
    Takker.

Klart det blir noe varmt inni der, men jeg tenker også som du at noe gjennomstrømning må det være med duk foran og ganske mye åpning bak.
    Det er en planke som er øverst bak, som jeg har lurt på å skjære noen større runde hull i for å få utlufting helt øverst.
    Nå ser det ut til at jeg må sage bort store deler av den uansett om jeg skal få inn A51.

Jeg har nye høyttalerkabler og signal kabler på gang , så det blir det trolig en runde med å ta ut alt, evt. kappe litt i benken (og noen hull?), og koble opp alt på nytt. Skal se om jeg ikke får tatt noen bilder da. Men vet ikke helt når jeg skal få tid bare... Vurderer også å fjerne nederste ramme som benken står på for å få den litt lavere.

Og forøvrig har jeg tenkt å se på noen brukte 802D. Så om prisen er blir riktig, så blir det kanskje oppgradering, lenge før jeg har hus, så litt unødvendig, men pytt..

Sender av gårde Oberon blokkene nå også, nesten så jeg angrer litt allerede. Kjekt å ha egentlig... :-P
    Ja, har siklet litt på den samme benken du har. Du må gjerne legge ut noen bilder i tråden her når du får tid til prosjekt benkfiksing. Har bare sett den på bildene til Bolia ellers, og selv om de er laget for å selge syntes jeg bildene dine var bedre

Ganske voksen Parasound ja! Spiller sikkert VELDIG bra!
    --
    Audio Physic Tempo 25 | Bel Canto DAC2.5 | Bel Canto REF500M | Panasonic 50" VT50 | Apple TV 3.gen | Playstation 3 | Nordost Frey ht og bal ic | Supra LoRad 2.5 pc | Supra LoRad MD06-EU/SP nf/v

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har som nevnt litt kabling på gang, her er kabel som jeg har tenkt å bruke som høyttalerkabel - 4x4mm2.
    Signalkabelen på bildet er med for å se størrelsen, og er en gammel hjemmelaget signalkabel (plugg+antenne-coax)..

Har bestillt litt bananplugger, krympeslanger etc, samt ferdige signalkabler også..

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har laget høyttalerkabler selv nå, med 4x6mm2 kabel, samt plugger og kabelbukser fra ebay:

Har i tillegg kjøpt "lasker" til bak høyttalerene ferdig fra ebay.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg saget litt i TV-benken (Opus 2) for å få plass til Parasound Halo A51.
    Fjernet planken bak, så den fikk plass i dybden. I tillegg måtte jeg ta av litt for å få plass til kablene til Bluray-spilleren som måtte få plass i midten nede (måtte faktisk skru av magnetfestet for å få den inn).

Det blir nok i varmeste laget har jeg nå funnet ut. Vurderer å ta ut noen luftehull under forsterkeren, evt på siden. Kanskje noen PC-vifter i bakkant..

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •