Cinema SL: Sub-kalibrering; et skritt videre ! - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6
Viser resultater 101 til 104 av 104
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ingen tvil om at den "lille" subben din biter VELDIG godt fra seg i bunnen! Er det mere å gi på enn det som viser på grafene?
    Har du noe form for demping under suben? mine to rt10d står å hopper rundt på gulvet her

Har kalibrert litt selv ikveld, men får ikke like bra kurve som du.. :???: har en naturlig dip rundt 80-90 hz som jeg ikke får helt bort, og en veldig gain mellom 32hzog 45 hz.. fikk dipen ned i 7 db så det kommer seg.. spørsmålet er om det ikke snart er bra nok skal litt til å høre dette i et musikkstykke for eksempel.. Tar du pauser innimellom med musikk for å å høre på resultatene?

Bekalger kaprer tråden litt igjen, men synes oppsettet ditt er så rått og så er det jo litt gøy når man kalibrere begge to

Edit: når jeg kikker etter på den siste kurven din er ikke den helt ulik min, jeg har litt brattere dipper og ikke så mye i bunnen..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Ingen tvil om at den "lille" subben din biter VELDIG godt fra seg i bunnen! Er det mere å gi på enn det som viser på grafene?
    Har du noe form for demping under suben? mine to rt10d står å hopper rundt på gulvet her

Har kalibrert litt selv ikveld, men får ikke like bra kurve som du.. :???: har en naturlig dip rundt 80-90 hz som jeg ikke får helt bort, og en veldig gain mellom 32hzog 45 hz.. fikk dipen ned i 7 db så det kommer seg.. spørsmålet er om det ikke snart er bra nok skal litt til å høre dette i et musikkstykke for eksempel.. Tar du pauser innimellom med musikk for å å høre på resultatene?

Bekalger kaprer tråden litt igjen, men synes oppsettet ditt er så rått og så er det jo litt gøy når man kalibrere begge to

Edit: når jeg kikker etter på den siste kurven din er ikke den helt ulik min, jeg har litt brattere dipper og ikke så mye i bunnen..
    F113 gjør en god jobb, det er helt klart.
    Den har forøvrig en ting som jeg nå setter veldig pris på. Mitt rom øker vodsomt i området 20-35 Hz. JLen har en justeringsmulighet på 25 Hz som kan kuttes den inntil 12 dB eller boostes med opp til 3 dB. For mitt vedkommende blir det selfølgelig å kutte, og dermed blir ikke "house"-kurven fult så høy. Har ikke behov for noe under JLen. Den veier jo 60 kg, og står på betong, og ikke spiller jeg spesielt høyt heller.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig greit at det er den veien det øker da, og ikke at man mister all informasjon under 25 hz som mange som har en tendesn til å sluke..

Greit å ikke ligge på referansenivå hele veien, men kan tenke meg du koser deg når du gjør det

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Veldig greit at det er den veien det øker da, og ikke at man mister all informasjon under 25 hz som mange som har en tendesn til å sluke..

Greit å ikke ligge på referansenivå hele veien, men kan tenke meg du koser deg når du gjør det
    Nå er det jo bare opp til 160 Hz jeg har konsentrert meg om, så neste blir å se hvordan det ser ut litt lenger opp i frekvens. Regner med at det blir noen nye utfordringer :???:

Side 6 av 6 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •