Olebrum`s tråd: Musikk! - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 157
    Active Olebrum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Har du prøvd å bytte om L/R på signal- eller høyttalerkabler?

Jeg fikk noe støy en gang for lenge siden pga. feil i en signalkabel mellom for- og effektforsterker.

Har prøvd både L/R på signal og høyttalerkabel. Tror feilen mest sannsynlig ligger i parasound a21 venstre kanal. Prøvde med ujordet skjøteledning mellom støpsel og parasound men ble støy da også. Koblet fra alt, bare høyttaler ledninger fra effekt til klipsch RB-81 da kom det også støy venstre kanal.:cry:

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Olebrum
    Har prøvd både L/R på signal og høyttalerkabel. Tror feilen mest sannsynlig ligger i parasound a21 venstre kanal. Prøvde med ujordet skjøteledning mellom støpsel og parasound men ble støy da også. Koblet fra alt, bare høyttaler ledninger fra effekt til klipsch RB-81 da kom det også støy venstre kanal.:cry:
    Da er det bare å sende på service
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nok sendes inn til rep. Har koblet fra parasound nå og har ikke opplevd noe støy siden. Får ta en telefon til Norsk Audio Teknikk å høre hvordan vi løser saken.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det søndag og litt avslapping, musikk på anlegget og litt lesestoff så er det bare å kose seg i møkkaværet.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Møkkavær du liksom... Bare to av naboene som fyrer i vedovnen såvidt jeg kan se, og vi har ikke kommet til St. Hans enda
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i oppgradering modus og har i den forbindelse lyst på nye høyttalere. Har i dag Klipsch RB-81 II og har lyst å gå fra stativhøyttaler til gulvstående høttalere.
    Budsjett er på Max 30k og i den forbindelse har jeg kikket på høttalere i 20-30k klassen. Bestemte meg for se/høre noen av kandidatene jeg har notert meg som mulige kandidater og tok i den forbindelse en tur til bartebyen Tr.heim. Ringte dagen før til hifi klubben at jeg var inntressert i demo av 2 stk høttalere i deres sortemang. Tenkte da på B&W cm9 og Dali mentor 6, da de ikke hadde Mentor 6 så avtalte vi Mentor 8.

Her et dårlig bilde tatt med iPhone av demo rommet til hifi klubben.

Meget hyggelig betjening på hifiklubben som ordet et eget demo rom og kom med rykende fersk kaffe. Fikk også være egen sjef over fjernkontrollene/rommet. Først ut var Dali Mentor 8, med en prislapp på 34K så er de litt i dyreste laget men i mangel på Mentor 6 så var jeg inntressert i klang karakter den hadde. Hadde brent egen musikk på cd med 10 låter for å avsløre høyttalernes sterke og svake sider. Lytte inntrykkene av mentor var ikke akkurat positive i mine ører, for det første var de for tilbaketrukket i diskant område. Og bassen var ikke akkurat så presis og kraftig som en kan forvente av en så dyr høyttaler. Kort fortalt var ikke Mentor 8 min smak av lyd, heller ikke designet på Mentor 8 er spesielt bra.

Da var det klart for neste høyttaler B&W cm9. Må si at utseende på cm9 er noe som tiltaler meg, de ser meget fine ut. Med 1m i høyde og sitt slanke kabinet er de ikke så store. Lyden i cm9 er behagelig og har en diskant/mellomtone som er kjempe bra. Bassen er presis/stram og bra, men føler det mangler litt i de dypeste tonene. Som gjør at du savner det lille extra for at glise skal komme i de tøffeste rocke sporene. Som konklusjon en meget god høyttaler. Ble også tipset om at B&W cm10 kommer i år. Ryktene sier at det blir litt større kabinet og et extra 6.5" bass element. Dette høres for min del interessant ut og kanskje er det lille jeg savner i bassområde på cm9.

Her et dårlig bilde av elektronikken som ble brukt. Denon reciver som pre med Nad effekt. Cambridge bluray spiller.

Siden jeg var i Tr.heim måtte jeg jo også ta meg en tur innom Soundgarden.
    Hadde ikke avtalt noe på forhånd, men spurte om de hadde noen høttalere i 20-30k klassen jeg kunne få lytte på. På et demo rom hadde de Klipsch RF-7 II og SA mantra 70. Som var koblet opp med dyr Hegel elektronikk. Her var det betjeningen som stod for demo av de 2 høyttaler parene. Begge høyttalerne er gode høyttalere. Klipsch lyden kjenner jeg godt til og kommentere ikke den her.
    Ble positivt overrasket over hvor stort lydbilde SA mantra 70 kunne prestere. Klang karakteren i mantra vil jeg karakterisere som nøytral. De spilte også meget presist og med overraskende bra fylde i bassen.

Her et iPhone bilde av demo rommet til Soundgarden.

Etter å ha vært i Tr.heim på lytte runde så var målet for turen å besøke en arbeidskollega som har ny innkjøpte Sonus faber Venere 3.0
    Det er en høyttaler som jeg hadde store forventninger til og hadde veldig lyst til å lytte på.

Her et bilde av oppsettet med Hegel H100 og Sony ES bluray spiller.

Må si at Sonus Faber Venere 3.0 imponerte stort i form av sitt vakkre utseende.
    Testet også Venere med den hjemme brente cd platen for å avsløre dens sterke/ svake sider. Etter å ha hørt de 10 sangene på platen, måte jeg ut i bilen å hente flere cdplater. Denne høyttaleren spiller MUSIKK!

Sonus faber Venere 3.0 sterke side er en kjempe herlig mellomtone som gjør at vokaler blir meget behagelig å høre på. Diskanten er litt frem på noe jeg liker, men ikke skrikende på noen måte. Bassen er presis og fast. Høyttaleren har et behagelig lydbilde som gjør at det var en glede å høre spor etter spor på cdplatene. Siden jeg er glad i dynamikk og bass på spor som Ac/Dc var det litt som manglet etter min personlige smak. Men med høyttalere som så vidt er en uke gamle og med ca 125 watt til trekk kraft. Så er det mulig det er litt mer å hente med litt lengre innspillings tid og kraftigere forsterker.
    Kanskje dette blir min neste høyttaler? eller B&W Cm10 når den dukker opp?

Her noen flere bilder av Venere 3.0

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herlig utseende på Sonus Faber Venere, og meget interessante synes jeg også. Har dessverre ikke hørt de. Bra du sier de er litt "frempå" i diskant, det liker jeg. Kan nok være hegel elektronikken også som spiller inn.

Uansett, hva synes du skilte mest på B&W cm9 og sonus faber venere som du kan sette fingeren på?

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    cm10 sa du? altså B&W serien da med dobbel 10" ? :shock:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YeOlde
    Herlig utseende på Sonus Faber Venere, og meget interessante synes jeg også. Har dessverre ikke hørt de. Bra du sier de er litt "frempå" i diskant, det liker jeg. Kan nok være hegel elektronikken også som spiller inn.

Uansett, hva synes du skilte mest på B&W cm9 og sonus faber venere som du kan sette fingeren på?
    Av de to høyttalerne Så er Sonus faber en fysisk større høyttaler. Og med 2*7" bass i Sonus kontra 2*6,5 i B&W så spiller den fyldigere og klart bedre. Men en må huske på pris differansen på ca 10000 mellom disse 2 også. Cm9 var klart slankere i bassen.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    cm10 sa du? altså B&W serien da med dobbel 10" ? :shock:
    Så da har CM9 dobble 9" bass? Les en gang til så kanskje du ser hva jeg skriver.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott "test"! Alltid morsomt å lese slikt. Litt overasket over noen av uttalelsene, men det er jo deg og dine ører som bestemmer.

Stå på!

Geir Arne

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Flott "test"! Alltid morsomt å lese slikt. Litt overasket over noen av uttalelsene, men det er jo deg og dine ører som bestemmer.

Stå på!

Geir Arne
    Mulig du sikter til uttalelsene om Mentor 8, men de spilte ikke bra. Merkelig at de føltes så tilbaketrukket i diskanten og mine tidligere erfaringer med Dali er at de har vært lyse i toppen. Tenker da på ikon og 109 som jeg tidligere har hørt på.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott referat Olebrum, hva hvis du skulle ha supplementert med sub som tok seg av alt f.eks. under 80Hz, hvilket høyttalerpar står sterkest da?
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Strike Ace
    Flott referat Olebrum, hva hvis du skulle ha supplementert med sub som tok seg av alt f.eks. under 80Hz, hvilket høyttalerpar står sterkest da?
    B&W og Sonus er begge gode høyttalere, så blir en diskusjon om design og da er Sonus Faber som trekker det lengste strået. Setter et lite "men" bak det, da jeg tror CM10 vil bli en tøff utfordrer til Venere 2.5/3.0

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har mer eller mindre bestemt meg for å gå til innkjøp av Sonus Faber Venere 3.0 i sort. Har sjekket litt markedet, sendt en del Mail angående pris tilbud.
    Så tror det blir en bestilling i løpet av uka.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det bestilling til Stereofil.
    Blir bare å vente noen dager til høyttalerne kommer da:-D

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Håper du blir mer enn fornøyd med SF i stuen

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer Yosh81 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med kjøp av noe av de vakreste som finnes av høyttalere der ute. Håper du blir fornøyd.

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis! virker absolutt interessante etter forklaringen din mot B&W. Forventer bilder når de er på plass hehe

Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •