tols1s hjemmekino. Ny kalibrering - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 23 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 444
    Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Siterer meg selv fra tidligere:
    ...Jeg holder også en knapp på Kef, skal ta en tur downtown Trysil i dag og sjekke hva den lokale forhandleren har, og om han kan gi meg en god pris. Er jo hyggelig å kunne handle lokalt dersom prisen kan forsvare det.
    Og slik ble det, han slo av 500,- i forhold til prisen på Elkjøp og et par andre steder jeg har sjekket pris, men han hadde den ikke på lager så han har bestilt en som leveres hjem.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får jeg gratulere med nye duppeditter til kinoen. :-D

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker

Faktum er at dette er de første tingene jeg kjøper nytt til kinoen, det andre er kjøpt brukt eller tatt med fra tidligere oppsett. Ikke noe galt med å kjøpe brukt men det er jo litt stas med spell nytt stæsj ut av esken

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mens jeg venter på noen godsaker har jeg i tillegg bestilt:

Med denne innomhus burde det være mulig å få kjørt målinger direkte i REW, håper derfor at integrasjonen av den nye suben bør gå greit.

Og i tillegg skal jeg omsider få has på gjenklangen i trommene med disse dempepadene:

Rythmik-suben blir sendt fra statene rett over helga.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også gjort en deal på en brukt 15" sub som skal slaktes og bli til rumperister i sofaen. Hentes i kveld.

Har mailet litt med David på Ascend i dag og Rythmik-suben blir sendt fra statene så snart eksportpapirene er i orden. Den godeste David har visstnok jobbet med utvikling i i Miller & Kreisel i 10 år, og han kunne garantere at jeg "will be absolutely blown away by the Rythmik" i forhold til M&K'en jeg har nå. Blir ikke mindre opphisset av å høre slikt

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    15" i sofaen?:shock:
    Jaja, du har skjønt det!
    Bare pass på at du monterer den i "open baffel", så slipper du å tenke på faseproblemer mot andre sub' er.

Høres jo riktig så "sint" ut, den Rythmik-saken? Blir spennende å høre resultatet, for M&K spiller jo ikke beskjedent, den heller. ;-)

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, er spent på den sofaristeren. Har akkurat hentet den på Linderud nå i kveld, men får ikke tatt det nærmere i øyesyn før i morgen kveld. Sofaen din står jo ikke akkurat klippefast (!) i de heftigste sekvensene, den er bestykket med et 12" SVS-element(?), men jeg tror det kan bli kult med denne også. Det har selvsagt ikke på langt nær samme xmax, men arealet er jo en del større. Vi får se. Det er forresten en Wharfdale lukket sak med 300 W forsterker.

M&K-en sparker svært godt fra seg, men så er det akustiske rommet også ganske stort egentlig, over 35 kvm, og suben står også akustisk sett 1,5 m ut fra ytterveggene pga. den åpne frontveggen. Den hadde sikkert sparket ennå mer hvis den hadde vært plassert mer tradisjonelt i et hjørne, men så gir denne plasseringen ganske bra frekvensgang og integrasjon og absolutt null rumlelyd.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvaa, på Linderud!
    Også stakk du ikke..., nei forresten, man kan jo ikke hele tiden forvente at venner og kjente skal stikke innom, selv om de er i nærheten?
    Men vit i alle fall at jeg godt kan tåle et uanmeldt besøk også! De kan jo faktisk være vel så trivelige! ;-)

15 tommer'n sparker nok fra seg så det holder, skal du se!
    Og pussig nok får jeg si, så sitter det nettopp en Wharfedale-forsterker her i sofaen også!
    Den er imidlertid ikke på mer enn 150w, men jaggumeg har den stålkontroll på 12.2-elementet!

Får håpe at du får integrert den nye "totensclageren" mot resten av de dyptgående, tenker da på Rythmik.
    Det ser vi frem til!
    Og i samme åndedrag: Når denne forbaskede minustemperaturen etterhvert gir seg litt, så aner jeg jo muligheten for en svipptur til Trysil?

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JA, min første tanke var også: "Hei, DET er jo like i nærheten jo".
    Ble desverre ikke tid til en tur innom i romjula heller Ble litt kortere tur enn planlagt også ettersom kulda gjorde at det ikke ble så mye kjøring på hverken ski eller snowboard som vi håpte på på forhånd.
    Stemmer i tanken til Jan om en tur ens ærend til Trysil for å se "kunstverket" som har materialisert seg der oppe i det siste! :-D

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vi jo få til!
    Jeg tar faktisk for gitt at jeg ikke blir alene i bilen, og regner mer eller mindre med at Mor10 også slenger seg på. ;-)

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alene i bilen??? DET skulle tatt seg ut? Nei, det må vi for all del unngå!
    Kanskje Ola er med på en liten utflukt også...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaaa, selvsagt skal Ola være med!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg tenkte på deg Jan, men klokken hadde passert 21.30, og da begynner det å bli passe sent for ramle-innom-besøk.

Håvard; jeg kjenner situasjonen så altfor godt. Når man er utpå med familie, venner og kjente kan man jo ikke bare stikke av fra det gode selskapet heller. Og særlig ikke når tidsrammen blir kortere enn tenkt. Det var kjipt kaldt i jula også, men faktisk perfekt vær til å sitte inne og kjøre Need for Speed Så jeg lå ikke akkurat våken og ventet. Var dessuten ute på farten flere dager i jula, så det skulle nok litt flaks til for at det skulle klaffe. Men du hadde en fin tur ellers?

Det hadde selvsagt vært utrolig hyggelig med besøk, døra er alltid åpen (i overført betydning selvsagt, nå i disse dager). Jeg har riktig nok lyst til å ha det nye stæsjet på plass og kalibrert. Det bør ikke ta for lang tid nå. Om et par dager er vel Rythmiken på vei, og Kef-en kommer en dag til neste uke, de var visst tomme for sort.

Alfred mangler også et øre for å være komplett. Jeg har jo faktisk fått motorstyringen på plass, det har jeg glemt å nevne. Ikke fjernstyrt riktignok, det ble for mye styr og lite intuitivt mtp. styringslogikken, så det ble heller montert en Elko opp/ned-bryter på veggen skjult oppunder den øvre maskeringen. Dessverre for høyt til at ungene rekker opp, så jeg må ned for å kjøre ned lerretet hvis de skal spille eller se film men samtidig skjult nok til at den ikke synes.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Jaaa, selvsagt skal Ola være med!
    Her tar vi ingenting for gitt!
    Men, det er jo ikke foruten grunn, jeg henger gjerne med opp dersom vi får innvilget audiens.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Audiens er herved formelt innvilget!

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde diverse dumme animerte emoticons her, men hotlinking er tydligvis ikke så kult om dagen.

Bruk fantasien her: Dansende, dum og litt festlig emoticon som indikerer glede over å få invitasjon til tols1

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra!

@ tols1: Joda, full forståelse for det! Når klokka blir såpass utover kvelden, så skal man vel ha relativt gode grunner for å bryte kveldsroen.
    Men neste gang, kan det jo hende klokka ikke går riktig like fort? ;-)

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Hadde diverse dumme animerte emoticons her, men hotlinking er tydligvis ikke så kult om dagen.

Bruk fantasien her: Dansende, dum og litt festlig emoticon som indikerer glede over å få invitasjon til tols1
    Hehe, ja du er jo en mann av få men velfunderte ord Ola, men den opprinnelige meldingen var kanskje i overkant ordfattig

Men da gjenstår bare å finne en passende tid. Siden dere er flere får dere forsøke å synkronisere kalenderne deres, så skal jeg gjøre mitt beste for å imøtekomme ønsket. Kast frem et par alternativer, så finner vi nok en løsning

Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Joda, full forståelse for det! Når klokka blir såpass utover kvelden, så skal man vel ha relativt gode grunner for å bryte kveldsroen.
    Men neste gang, kan det jo hende klokka ikke går riktig like fort?
    Jessda, kan jo bare ta en kopp kaffe også, trenger jo ikke å vekke nabolaget hver gang.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt!
    De naboskremmende "jordskjelvseansene" har du jo opplevd allerede, så det er vel neppe i samme grad et must?
    En kaffekopp og en hyggelig prat, kan man derimot få til. Nær sagt 24/7!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    24/7? Pass deg nå, jeg er på veien til alle døgnets tider, du kan komme til å angre...

Vel, har kjapt fått gjennomført litt engelsk subwooferslakt og funksjonstest.
    tols1s hjemmekino. Ny kalibrering-rr-jpg

Det er noe som rister/skrangler/gnisser, virker som det er den tykke listen på forsiden av elementet som kanskje ikke er limt helt fast elns, for det forsvinner når man klemmer på den. Men ellers ser det ut til å fungere.

Side 9 av 23 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •