tols1s hjemmekino. Ny kalibrering - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 23 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 444
    Active 8x12_TOM sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei

Det ser ikke så verst ut dette. Den dippen ved 100hz er så smal at den ikke er til bekymring, litt verre er fraværet på 10-15 db mellom 160-230hz.(refererer til uglatta kurve #290)
    Jobbing med plasering kan være tingen her - stå på videre

Er litt frekk og slenger inn mitt resultat(uglatta)- Blå er min kurve
    tols1s hjemmekino. Ny kalibrering-uglattet-bunn-jpg

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo fine kurver det der 8x12 TOM

Den uglatta kurven i #290 som du nevner er jo litt spesiell, og ble egentlig tatt med for å vise hvordan lerretet påvirker frekvensgangen. Jeg håper å kunne justere en del med bassfeller eller korrigeringer i frontveggen, ref innlegg 838 i konstruksjonstråden. Jeg satte opp noen akustikkplater bak høyttalerne, og kurven ble litt jevnere. Jeg har flyttet litt rundt på subben og flyttet frontene litt frem og tilbake innenfor toleransegrensene, og det er vel egentlig den beste plasseringen slik det står nå og måles i den siste kurven i #297.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lager fronveggen min krøll?

Edit: flyttet til byggetråden siden det går på konstruksjon og optimalisering

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Knotter videre

Jeg har tatt litt fri fra akustikkgrubling i dag og i stedet knottet litt på subene for å se om det går an å jevne på kurven litt. Den egentlig grunnen er at jeg lurer på å gå på et lite sub-byggeprosjekt. For å delfinansiere det så vurderer jeg og selge M&K-en, og lurte derfor på om det var mulig å få knottet det til så det låter greit uten M&K-en.

Det er det ikke, dipen på 100 Hz er der fortsatt ved kun bruk av Rythmik-en, samt dipen oppunder 200 Hz. Gleden var dog at dipen mellom 100 og 200 ble litt smalere, så det kunne se ut som at M&K og frontene faset ut fra 110-120 og opp til 150-160 Hz. Så jeg forsøkte heller en alternativ oppkobling: M&K-en ble koblet til linjenivået inn på effektforsterkeren, slik at den får samme signal som frontene, men jeg justerte litt på nivå og lavpassfilteret slik at den ikke skulle spille for høyt opp.

Her er kurven fra den forrige kalibreringen i grønt og den siste i lilla.
    tols1s hjemmekino. Ny kalibrering-54subkalib-jpg

Har fått en litt kraftigere peak ved 240 Hz men dipen mellom 100 og 200 er blitt litt smalere og ikke like stor.

Lyttemessig er det vel ikke de store forskjellene egentlig. Men så har jeg skaffet enda litt mer knotterierfaring

Edit: snek seg inn en uforståelighet...rettet opp

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det resultatet er vel ikke noe å skamme seg over!
    Men selge M&K? Huffoghuff.
    Men da til fordel for en tvilling til den andre, vil jeg formode?
    Det anbefales jo sterkt fra "alle kanter" å kjøre en dobbelt løsning.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser nice ut den kurven da

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Det resultatet er vel ikke noe å skamme seg over!
    Men selge M&K? Huffoghuff.
    Men da til fordel for en tvilling til den andre, vil jeg formode?
    Det anbefales jo sterkt fra "alle kanter" å kjøre en dobbelt løsning.
    Et salg sitter langt inne for den sparker godt unna. Men slik den er koblet opp nå så får den ikke mulighet til å yte hva den er god for. Et byggeprosjekt vil da sannsynligvis bli og lage en klone av Rythmik-en, som tross alt nok ligger et par hakk over i dybde og kapasitet. Jeg har lyst på en Rythmik F15 til men frakten blir jo så himla dyr. Men de selges jo også som kit (element og forsterker) så det er en smal sak å lage en klone.

Men resulatet ble bra, ja. Selv om oppkoblingen og teknikken kanskje ikke er helt "etter boka"

Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Ser nice ut den kurven da
    Jo slett ikke verst. Men jeg begynner å mistenke at RadioShack-måleren eller noe annet lyver litt. Jeg koblet f.eks. bort subene og spilte kun på frontene. I teorien skal da kurven stige fra ca 40Hz og opp til delefrekvensen. I stedet startet den på 80 dB ved 12 Hz, dalte bratt ned mot 30 Hz og gikk oppover igjen som forventet... Og jeg har sjekket at riktig kalibreringsfil ligger inne.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Besøk av scrooge og mor10

Dessverre har mye fett utstyr forlatt åstedet sammen med to hyggelige karer. Tiden flyr jo så alt for fort, og selv om vi strengt tatt hadde hele dagen til disposisjon, så må man jo ha litt mat og skravle litt også. Men vi fikk da justert litt og testet litt stæsj. Junior ble fornøyd med trommene også

Morten gikk analytisk til verks og fant ut at frontene var vinklet litt mye inn. Jeg har fått lyttet litt mer nå, og jeg kan nok garantere at de ikke bikkes tilbake til utgangspunktet, Lyden slipper høyttalerne bedre det er faktisk bedre sammenheng i hele bredden enn før. Flott! Og min egen oppfatning av at det faktisk ikke låter så ille, selv på relativt lavt budsjett, ble jo også bekreftet, det virker som om de besøkende synes det låter greit. Men litt skarpt i toppen, så det blir jo spennende å se hvor dette ligger ved å prøve litt forskjellig utstyr.

Karene hadde jo med seg litt forskjellig som sagt: Hegel H10 DAC, Hegel H200, Electrocompaniet AW120, TC-electronics studio-DAC, samt en del kabler. Vi kom gjennom hele bunken i med forskjellige kombinasjoner. Kablene var med for å ha mulighet til å koble til forskjellig utstyr, balansert og ubalansert, dette var ikke en kabeltest.

Dessverre fikk vi ikke spilt på originalt oppsett med kalibrerte suber, men vi spilte litt først med frontene i large, dvs. uten suber. Jeg fikk jo da bekreftet at subene er godt integrert siden det faktisk spiller bedre med suber og frontene i small enn med kun fronter.

koblet først til EC AW120 og Hegel DAC. Det ble en del roligere i toppen, mer luft, ting ble litt mer definert og fikk bedre plass i lydbildet. Byttet så til TC DAC, bortsett fra at det dukket noe støy som vi vel egentlig ikke fant helt ut av, så kan jeg vel ikke si at jeg hørte veldig mye forskjell. Deretter skulle Hegel H200 til pers. Var den enda noe roligere i toppen? Vanskelig å si siden det tok litt tid å bytte, og så var vi ute og trakk litt frisk luft mens den ble lunken. Jeg kunne nok blitt svært fornøyd med både EC og Hegel. Og faktisk hørte jeg ikke forskjell på de to DAC-ene, bortsett fra noe mer støy fra TC'en?

Til slutt koblet vi tilbake til å bruke receiveren (Pioneer VSX-915) som pre og DAC og brukte Hegel som effektforsterker. Det ble nok noe livligere i toppen. Koblet til slutt inn Sherwood-effekten igjen. Da var det tydelig at hvertfall bassen ble mer vassen og ikke på langt like kontrollert.

Så hva ble konklusjonen? Pioneeren gjør en skammelig god jobb egentlig, og jeg kan fint leve med den en stund til. Det er nok kanskje på effektsiden jeg har sett "lyset".

Vi avsluttet med en kort filmseanse. Jo, jeg skulle gjerne hatt mulighet til å kjøre et separat film-oppsett for å få mer skyv i bassen på film, for Rythmik'en har nok kapasitet til shake huset. Men med rumperisteren får man allikevel den fysiske følelsen av dypbass.

Takk så mye for besøket, det var veldig hyggelig. Legger ved noen bilder.

tols1s hjemmekino. Ny kalibrering-ec-jpg

tols1s hjemmekino. Ny kalibrering-img_2635-jpg

tols1s hjemmekino. Ny kalibrering-img_2637-jpg

tols1s hjemmekino. Ny kalibrering-img_2639-jpg

tols1s hjemmekino. Ny kalibrering-img_2640-jpg

tols1s hjemmekino. Ny kalibrering-img_2641-jpg

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Irriterende at det ikke passet for meg denne gangen, men det later til at de tilstedeværende har kost seg hele dagen. En hel dag høres jo ut som lang tid, men i denne sammenhengen er selv det altfor lite :shock:
    Mange interessante kombo'er som ble testet og som alltid finner man jo ting man kunne "fikset" på
    Blir vel litt utskifting før neste seanse... satser på at det passer bedre da

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det var synd det ikke passet, men vi skal nok få det til ved en senere anledning. Følget ankom her ved 11-tiden og måtte returnere kl. 17 (som jo i praksis ble 17.30), men tiden bare flyr av gårde .

Utskiftninger... jeg må sette meg ned å gruble litt på hvilken ende jeg skal ta tak i. Vi fikk dessverre ikke testet noen av forsterkerne i det vanlige oppsettet med suber, det kan tenkes at resultatet og inntrykkene hadde blitt annerledes da, eller kanskje forskjellene hadde fremstått som tydeligere? Dessuten fikk vi jo alt for lite tid, man trenger ro til å analysere sånt. Og når ungene i tillegg kjører traktor på terrassen så det rumler i hele huset, er det ikke lett å få konsentrert seg skikkelig.

Men at det var forskjeller er det ikke tvil om. Mellom DAC-ene klarte jeg ikke å detektere noe, og jeg tør heller ikke påstå at det var store forskjeller mellom Hegel og EC, til det var det for lang tid mellom skiftene og for store forskjeller i oppsettet ellers. Vi fikk f.eks. ikke tid til å kalibrere lydnivået, bare der ligger jo en feilkilde. Men skulle jeg driste meg til en å spå en aktuell endring, så må det være en dedikert pre/effekt (eller integrert) med prosessor-mulighet og en DAC til musikklytting. Utfordringen blir å få integrert subene, det får jeg ikke til med de tilkoblingsmulighetene jeg har nå nå dersom jeg går over til dedikert signalkjede for musikk.

Vanskelig dette her...:?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg etter en lang og solfylt dag, som også har inneholdt både årets første grillseanse og en smule "reparasjon" av H200 etter Trysil-turen, har jeg omsider funnet fram til PC'n igjen.
    Og vil først og fremst få takke for besøket hos et svært hyggelig vertskap der oppe i Trysil, som vartet opp med både mat og god kaffe!
    Får vel samtidig beklage at jeg ikke var like engasjert hele tiden, men får nok skylde på 20 mil bak rattet, før vi ankom.
    Men til "sakji"!

For en gangs skyld fremstod kinorommet som like stort som forventet, etter diverse bildemateriale her i tråden.
    Man opplever jo ganske ofte rommet som mindre i virkeligheten i forhold til bilder, men slik var det altså ikke her!
    Det som også er ganske slående når man entrer rom hvor det er jobbet mye med akustikk og demping, er roen i rommet.
    Ingen "stressende" refleksjoner og resonanser selv under vanlig samtale, men i stedet en atmosfære man umiddelbart finner seg vel til rette i.
    (Btw; kanskje det var derfor jeg "sovna" litt, etterhvert? ).

Mor10 og undertegnede var selvsagt spente på å låne øre til eksisterende utstyr, og musikken tonet etterhvert ut av høyttalerne.
    Min umiddelbare reaksjon i sweetspot var at vinklingen på frontene var påtakelig direkte, og fant jo grunn til å kommentere dette.
    Ikke minst fordi jeg fant diskanten litt vel påtrengende, og en soundstage som vel ikke helt var som den kan være?
    Morten's resolutte og så avgjort "on spot-inngrep" hva vinkling angikk, ga umiddelbart en effekt.
    Lydbildet åpnet seg mer både i bredde og høyde, og høyttalerne (som jeg med skam å melde ikke husker navnet på), ga et riktig så bra inntrykk!
    Integrasjonen med sub'ene var rett og slett eksemplarisk, med en sømløs overgang i frekvensene. Godt jobbet, Thorstein!
    Og ja.
    Jeg får jo bare medgi at lukkede utgaver av dypets herskere, nok spiller noe mer kontant og presist, enn mine portede løsninger hva bassen angår! Som gjerne fremstå som litt "fetere", på godt og vondt.
    Bassnivået var riktignok ikke heeelt etter mine preferanser, da jeg gjerne ønsker et par-tre dB mer "der nede", enn hva ditt oppsett var justert til.
    Men det er jo en enkel løsning på slikt! ;-)
    Ellers var det jo liten tvil om at Pioneeren's DAC gjorde en jobb man slett ikke behøver å skamme seg over!
    Ampen derimot, bør man kanskje etterhvert vurdere.....

Det medbragte utstyret ga vel visse "skremmeskudd" i så måte, som allerede omtalt.
    Kanskje ikke så veldig rart, ettersom det var snakk om dedikerte tokanals forsterkere, og DAC'er som et stykke på vei, også gjerne blir omtalt som "high-end".
    I alle fall av produsentene! ;-)
    --
    Kinoseansen ble vel litt i "flateste" laget, Thorstein?
    Du har jo et par, eller i det minste én sub, og en 15-tommer(!) i sofaen, med et potensiale som kan klare LANGT mer enn hva som ble levert!
    Nå var jo dette relatert til de begrensningene (og kanskje også preferansene hva lyd angår?) som ligger i ditt foreløpige oppsett, men du er sikkert ganske klar over at det finnes gode løsninger på slikt!
    Noe jeg er ganske sikker på at du vil ta tak i, på litt sikt.
    --
    Ellers var det jo litt besynderlig, hva nevnte støy / susing i høyttalerne ved test av DAC og medbragte forsterkere angår?
    Jeg ble faktisk litt urolig omkring de tingene der, og har nå fått sjekket om det samme er tilfellet her.
    Nope!
    Selv med "alt på fullt" her, hva både forsterkere og DAC angår, er det fullstendig tyst i høyttalerne! Heldigvis.
    Dermed ser det ut til at dette kan være et lokalt problem, og nok en liten utfordring å jobbe med.
    Reparasjonen av H200 var jo i første rekke begrenset til å feste "linsen" i frontdekselet, som jeg nok hadde limt litt dårlig etter eloksering av denne.
    Men aldri så galt, at det ikke er godt for noe!
    For jeg fikk jo samtidig skiftet ut en litt "raklete" pulsgiver for "Source-knappen". Noe som medførte ca en times jobb med loddebolt og tilhørende utstyr i solskinnet, men som var vel verdt strevet!

Til slutt vil jeg jo nevne at det er svært hyggelig å ha Mor10 som passasjer!
    Vi har jo alltid noe å skravle om, så hjemturen ble aldrig kjedelig.
    Ei heller besøket i Trysil, i så måte!
    Takk igjen, for at du / dere slapp oss inn i et flott hjem, og en stilig kino!
    Som garantert har et potensiale, langt utover hva første besøk angår.
    Vi gleder oss allerede, til neste visitt!

Skal forresten hilse fra Mor10 også, som av en eller annen ubegripelig årsak, er utestengt?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for hyggelige kommentarer Jan, og ikke minst mange nye innspill. Som nevnt allerede så nyter jeg nå en mye bedre "soundstage", og jeg hørte litt på Feist - Let it Die etter at dere dro, og faktisk kom det frem noen nytt langt der bak i lydbildet. Skulle forresten hilse fra kona og takke for det medbragte. Det er allerede konsumert (ja ikke blomstene da... )

Merkelig det med støyen altså, jeg merker jo svært lite til det her i det daglige.

Som du allerede har nevnt, og som vi jo også snakket om, så har jeg en del å gå på, særlig i kinomodus. På musikk synes jeg at bassen sitter bra, etter mine preferanser. Jeg er nok ikke liiike bassglad som deg, men vi fikk jo heller ikke tid eller anledning til å dra på litt skikkelig. Og det skal jo sies at musikken har høyest prioritet.

Ampen kan nok med fordel gjøre jobben på kinoen øvrige kanaler, mens frontene nok bør få noe kraftigere maskineri som jeg allerede har vært inne på.

Vi snakket litt om begrensningene jeg har i dag, mtp. justering av Pioneeren. Har vært innom menyene på nytt, og jammen viser det seg ikke at jeg kan stille center til small og front til large. Det skulle jo bare mangle egentlig, og jeg skjønner ikke hvor jeg har vært tidligere. ? Og med det i mente har jeg i kveld koblet om litt. Frontene står til large og jeg bruker M&K-ens filter på høynivå for å filtrere ut bassen fra frontene. Har i tillegg koblet høyttalerkabel bort til Rythmiken som da tar seg av de laveste frekvensene. I tillegg, og her kommer jo selve rosinen, kobles LFE til Rythmiken slik at jeg kan dra på litt på sub-kanalen i receiveren. Det var vel akkurat denne typen kobling du nevnte, Jan. Kurvene er ikke like flate dessverre, særlig dipen 100-200 Hz er bredere og dypere nå, men jeg har nå fått rattet inn sånn noenlunde. Det som jo er viktigere er jo hvordan det låter.

Jeg var umiddelbart litt skeptisk, siden jeg med denne koblingen vil få "glede av" forsterkerens begrensninger i bassen. Men det kan jo også hende at den litt pløsete bassen vi opplevde har med kombinasjonen høyttaler/forsterker? Jeg kunne selvsagt også koble dette på linjenivå, men jeg har ikke kabler nok akkurat nå, men da ville jeg jo slippe unna effektforsterkerens begrensninger i bassen.

Vel, de låter faktisk helt greit allikevel, jeg lurer på om det har blitt ørlitte mindre definert i bassen, men dette kan jo igså komme av at jeg er forutinntatt. Jeg skal ha denne koblingen stående en stund og lytte gjennom en del flere låter, men foreløpig er jeg optimist. Nå er huset snart gått til ro, så jeg får ikke sjekket kinomodus i kveld. I'll be back med rapport.

Takk igjen for hyggelig besøk, håper det kan gjenta seg, selv om det nok er større sjanse for at jeg legger turen innom hos deg eller mor10 i mellomtiden. Og angående dine litt sløve tendenser innimellom, så kan jeg trøste deg med at akkurat den plassen du inntok i sofaen har denne virkningen på folk, man sovner rett og slett

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Skummelt sted", i sofaen!
    Ellerers er det jo hyggelig å lese at vårt besøk har fått en viss konsekvens da!
    Og som sagt: Er du på disse / våre kanter, så vet du jo hvor du kan ta turen. Enten det gjelder bilde eller lyd, eller for en hyggelig prat!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Skummelt sted", i sofaen!
    Indeed. Når noen spør om vi "så" en film, så blir ofte svaret at vi nok mere "sov" en film Du nevnte at rommet har en rolig atmosfære, og jeg tror det har en effekt og at man automatisk senker skuldrene et par hakk.

Ellerers er det jo hyggelig å lese at vårt besøk har fått en viss konsekvens da!
    Og som sagt: Er du på disse / våre kanter, så vet du jo hvor du kan ta turen. Enten det gjelder bilde eller lyd, eller for en hyggelig prat!
    Jepp, konsekvens i positiv forstand, helt klart. Den nye høyttalerposisjonen er markert med tape. Jeg har vært inne på tanken tidligere, å koble på denne måten, mener du har nevnt det ved tidligere anledninger. Det som imidlertid har stoppet meg har vært det jeg trodde var en begrensning i oppsettet til Pioneeren.

Jeg fikk lyttet litt mer i går kveld etter det siste innlegget, tok for meg flere låter jeg kjenner godt. Jeg tror det mangler litt av den gode definisjonen jeg hadde tidligere. Men det har skjedd noe annet, noe jeg ikke kan forklare ut fra målingene. Det later til å ha blitt mer punch, mannsstemmer og gitarer har fått mer kropp, det virker som om bassen sitter mer "i rommet". Jeg klarer ikke forklare inntrykket på noen annen måte. Det kan jo være en kombinasjon av at begge subbene spiller nå i hele bassregisteret og at jeg får med effektforsterkerens "lydsignatur" også i bassen, men når det blir såpass tydelig som her så burde det kunne måles Jeg må antagelig måle litt lenger opp i frekvens (målte opp til 500 Hz under kalibreringen) og se om nivået lenger opp har endret seg, det kan jo hende at bassnivået generelt er litt høyt. Har heller ikke fått testet filmmodus, men har bare kjapt justert inn LFE-nivået.

Ellers likner jo kurven dessverre siluetten av en kamelkø, noe som til dels skyldes M&K-ens litt manglfulle justeringsmuligheter, jeg sliter med noen utfasninger som jeg ikke får bukt med. Den mest aktuelle oppgraderingen nå er nok å bygge en Rythmik-sub til slik at jeg har to like suber i fronten. Rythmik-forsterkeren har veldig gode justeringsmuligheter, bl.a. 1-bånds PEQ som kan ta noen topper. Den litt vel distinkte diskanten kan jeg leve med, og dessuten skal jeg jobbe ytterligere med akustikken, så et evt. forsterkerbytte vil jeg vente litt med.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...men jeg fikk ikke bassen til å sitte på film. Med denne oppkoblingen fikk jeg jo ikke justert inn LFE-nivået med de vanlige sveipene. Da jeg gikk inn i menyen på Pioneeren og justerte inn nivået på de forskjellige kanalene fikk jeg rett og slett ikke justert LFE-nivået langt nok opp, LFE ble 6 dB lavere enn frontene.

Banner og sverter...

*klasker i panna* jeg kan jo bare justere de andre kanalene ned 6 dB ops:

Da ble det sus i serken. Jeg kjørte et par demoer, Pulse og Master and Commander, plutselig stod junior i døra med :shock: og sa at det skranglet i noe oppe i stua... Litt skumle lyder fra Rythmiken på Pulse, så den har nok sine begrensninger.

Tror jeg kommer til å fremskynde byggeplanen for en Rythmik F15 til og heller legge andre planer for akustikktiltak på hylla litt fremover. For som vi egentlig kom fremt til, så er akustikken ganske bra, tross alt.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkustikken behøver vel strengt tatt ikke annet enn en eventuell finjustering nei, så du får kaste deg på prosjekt "Rythmik-klone" i stedet! ;-)

Ellers er det jo morsomt å lese at demoene fikk det til å skrangle i stua over kinorommet da!
    Det kan jo tyde på en viss progresjon, hva filmbass angår? Bra! 8)

"Pulse-scenen" er tøff ja! Det ene av mine to rør puster og peser og bærer seg verre, når jeg spiller av den snutten for høyt.
    Så dermed virker det nok som det også kan være ganske kraftig kost for din Rythmik også.
    Men alt med måte heter det jo? Det er en av grunnene til at jeg ikke så alt for ofte trekker frem den seansen her, ettersom den er ganske ekstrem....

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klippet inn fra byggetråden:

Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Ja bass må en ha.. Hadde det ikke vært bedre å solgt Rythmik`en og kjøpt 2 stk SVS PC-12 NSD i stedet? Da er du sikret god bass både på musikk og film.
    Og du tror at man ikke får bass fra Rythmik-en? Ja det var vel bare et tidsspørsmål før SVS ble nevnt. men jeg tror Scrooge kan bekrefte at Rythmiken gjør veldig bra jobb i musikksammenheng, han innrømmet vel med litt lav stemme at den kanskje var hakket fastere enn SVS-tubene

Og jeg prioriterer tross alt musikk i det daglige, og det er også sjelden jeg får dratt på litt som i kveld. Men det er jo dritgøy :-o

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, kan gjerne heve stemmen litt mer, ang Rythmik på musikk ja!
    Har derfor full forståelse for at du satser på en klone.
    Et par av de der, vil neppe gjøre skam på seg i kinosammenheng heller!

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tviler ikke på at den gir deg masse "bass" glede. Jeg også var i tvil om SVS var det beste valget for musikk helt til jeg handlet meg en AS-EQ1. Nå har jeg fin bass på både musikk og film. Jeg tror nok du hadde hatt enda mer glede av et par SVS i rommet ditt siden det er såpass stort. Kanskje du skulle ha spurt Scrooge om å ha tatt med seg "røra" neste gang han er i nærheten..

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, kan gjerne heve stemmen litt mer, ang Rythmik på musikk ja!
    Har derfor full forståelse for at du satser på en klone.
    Et par av de der, vil neppe gjøre skam på seg i kinosammenheng heller!
    Hehe, omtrent som jeg har tenkt også. Med en maken sak på andre siden av racket vil jeg dele sub/fronter på linjenivå, slik at forsterkeren også får litt andre arbeidsvilkår.

Så kunne jeg kanskje på sikt vurdere et portet beist bak sofaen eller i hjørnet bak for å riste litt i grunnvollene på film. Men strengt tatt er det svært sjelden jeg har mulighet til å spille såpass høyt, så det blir i så fall en luksus-løsning.

Side 16 av 23 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •