Atano's lydloft. - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 46 av 46
    Active Atano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Svart skinnsofa (2+3 seter) er ventet levert over helga forresten. Det skal bli deilig å endelig få ut den grelle røde sofaen med noe litt mere trendy.

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HEFTIG KINO :shock:

Active Atano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg funderer på å butte ut hele bakrekken av høytalere (B&W + Cerwin). Noen som har gode tips? Vurderer Cobalt 806S eller Chorus 706S. Som center back må jeg evt. benytte Chorus 705S pga plassforhold (den eneste JmLab høytaler som kommer inn i hylla, se bilder). Alternativet er å bygge høytalere selv, noe jeg egentlig har veldig lyst til. Gode tips mottas ihvertfall.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig med det du sier om termineringen, Atano. Kimber er vel en av de få som selger nogenlunde bra kabler på løpemeter også så vidt jeg vet.

BTW, flere forhandlere sier at det er stor forskjell på "proff" terminering, og terminering som vi brukere gjør selv. Det er helt sikkert noe de sier for at de vil tjene dobbelt så mye på kabelen tenker jeg. Akkurat som om ingen andre enn de med militært loddesertifikat kan lodde..

Skal lage meg et par nettkabler selv etterhvert jeg også. Det blir spennende.

Active Atano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flyttet fra "Kabel" kategorien:

Da holder jeg på å "bygge" opp et nytt anlegg, ganske tonet ned denne gangen, pga. plassmangel/naboer.

Har handlet en Arcam AVR300, og tenker å gå til innkjøp av et KEF KHT5005 5.1 høytalersystem (eller i tilfelle de virkelig ikke duger, noe i samme prisklasse/lydklasse)

Så har jeg kommet til kabelvalg. Jeg har sett meg ut 3 ganske åpenlyse alternativer, men holder øyne (og ører) åpne for forslag og nye alternativer. Terminalene bakpå slike høytalersystem har et rimelig "billigpreg", dvs. tar ikke så tykk kabel, tar kun singlerwire og virker generellt litt skjøre. Så det utelukker å ta med meg min MIT T2 vannslange av en kabel. Her er de tre alternativene jeg har sett på så langt:

Nordost 2flat (Dette er den eneste jeg har selv har fått demonstrert, og den ga bra lyd for pengene, om kanskje noe tynt i bassen.

Supra Ply 3.4/S

KIMBER 4PR (eller 4VS)

Disse ligger stort sett i samme prisleie, og jeg ser heller ingen grunn til å handle inn svindyr kabel da elektronikken og høytalere ikke er fra øverste hylle. :wink: Jeg trenger også mange meter til å rekke rundt til hele anlegget, så det begrenser seg selv. Anlegget skal hovedsaklig brukes til film, da jeg har egen hodetelefon-setup for musikk.

Noen tanker og forslag til hva jeg bør kjøpe?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener å ha hatt den Kimberkabelen du nevner for et par år siden. Det er absolut en god kabell til prisen det. Brukte den da på 603. En kompis av meg har brukt de på 604 også.

Kjøpte du Arcam, også skal du hovedsaklig bruke anlegget til film?

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •