vatne
Fersking

Norway
15 Innlegg Sendt - 03/10/2002 : 19:45:47
--------------------------------------------------------------------------------
Avventer foreløpig prosjektor. Synes det stadig er forbedringer på den siden, så jeg sitter litt på gjerdet.

TV : Loewe 32 Vitros (Soundstyle XS310 rack)
Receiver : Marantz Sr8200
DVD : Marantz DV6200
Sat : Nokia 9311S
VHS : Metz VF47

Front : Dali Grand Coupe (Target Audio stativer)
Center : Dali Grand Vocal
Bak : Paradigm Phantom
Cbak : Paradigm CC170
Sub : B&W ASW2500 (Soundcare spikes)
Kabler : Tara labs Prism bi-wire, Prism 2200i

Planlagte oppgraderinger :
DVD - Marantz DV8300 (for sacd/Audio)
Dali Grand Diva gulvstående til front. Flytter Coupene bak.
Plasma eller projektor.

Har like stor fokus på godt bilde som god lyd. Hører like mye på musikk som jeg ser film. Alt for mye har jeg blitt fortalt.

Roger
Aktiv

Norway
150 Innlegg Sendt - 03/10/2002 : 21:35:24
--------------------------------------------------------------------------------
Hei,

Det er bra med utstyr du har fått samlet opp
Hvordan synes du B&W subben fungerer? Bruker du den til musikk også? Jeg vurderte en slik tidligere men endte med å bygge en egen for å få noe litt mer musikalsk (ble bare en 8" da så jeg flytter ikke møbler med lydtrykket akkurat...).

Du er i den heldige situasjonen at du ikke har handlet projektor eller plasma enda også.. Nå som det har blitt avslørt så mye bra på CEDIA så er det jo bare å vrake å velge til lommeboka er tom

Siden du allerede har en bra tv så tror jeg at jeg hadde handlet en projektor hvis jeg var deg.. Å gå opp ti tommer til en plasma er ikke det samme som 84 tommer pluss pluss med en god projektor.. Det er meg i alle fall.

Roger

Endret av - Roger on 10/03/2002 21:36:28

akse
Aktiv

Norway
157 Innlegg Sendt - 03/10/2002 : 21:41:16
Prosjektor er tingen, stort bilde gir status!

MVH
Roger

vatne
Fersking

Norway
15 Innlegg Sendt - 04/10/2002 : 07:43:27
Hei,
Suben ble valgt pga musikken. Den er svært musikalsk. Noe tammere til film (selv om den ikke har problemer med å få pyntegjenstander til å dette i gulvet ) Den går ned mot 20 Hz. Er liten men kraftig. 600w. Effekten trengs da dette er en lukket løsning med 10" element.

Kjenner jeg meg rett så er det nok projektor som står på ønskelisten. Tror og at plasma egentlig blir for lite. Legger iallefall opp rør/kabler for dette i disse tider.

Roger
Aktiv

Norway
150 Innlegg Sendt - 04/10/2002 : 09:34:17
Jeg foretrekker selv subb med lukket løsning. Allikevel endte jeg opp med 4 ordens bandpass. Lettere å plassere i stua, havna bak sofaen. Du burde sjekke ut den nye Panasonic AE300. Den virker veldig bra i forhold til prisen. Vet fortsatt ikke hva den havner på i Norge enda.

Roger