JohnR's Hjemmekino - Fra et lite dedikert kjellerrom til stue, med en del nytt utstyr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

JohnR's Hjemmekino - Fra et lite dedikert kjellerrom til stue, med en del nytt utstyr

Hei alle sammen!

Har lenge hengt rundt på forumet og lest anbefalinger o.l., men dette blir faktisk mitt første innlegg her.

Må bare si det med en gang;
    Dette er ett bra forum med stor kompetanse, og mange flotte hjemmekinoer!
    Tusen takk for inspirasjonen!

Begynte i dag på en presentasjon på MinHjemmekino.no, og innser jo at mye av det jeg har lagt ut der kanskje hadde passet bedre her i denne tråden.
    I forhold til de tidligere nevnte virkelig flotte hjemmekinoer som finnes rundt om i landet, så er jeg definitivt i nedre klasse - men jeg storkoser meg ikke desto mindre med filmopplevelser hjemme; så litt mer enn en standard TV setter jeg pris på. Har i de siste år også satt pris på god filmlyd hjemme, og blitt en tilhenger av DVD'er med DTS.

Det hele startet for ca 5 år siden, da jeg kjøpte min første projektor og ett rimelig surround-anlegg som ble plassert i ett dedikert rom. Projektoren ble byttet ut i 2006 (om jeg husker riktig), mens anlegget har jeg fremdels (Eltax - se MinHjemmekino.no for mer detaljer).

Nå planlegger jeg en ny hjemmekino, denne gangen i stua. Grunnen til dette er at jeg nå endelig har fått byttet ut min 28" CRT-TV med en 40" LED-LCD TV fra Samsung.

Har i tillegg supplert med Blu-Ray-spiller og ny A/V-receiver. En HD PVR-tuner fra Canal Digital er også på vei.

Fikk koblet opp alt i går for test, og førsteinntrykket er veldig bra, dette er en betydelig oppgradering fra min forrige løsning, spesielt på lyd.

Det som vil bli gjort videre er å planlegge denne nye «stue-kinoen» - sitter i tenkeboksen ang. «planløsningen» - da vegger, dører og vinduer ikke akkurat er plassert med tanke på en slik løsning

Om noen har tips til gulvstativ, vegg- eller takfester for bakhøyttalerne er det bare å fyre løs - jeg kommer nok til å titte litt rundt på de andre stueløsningene her på forumet

Flere oppdateringer og bilder fra selve stuen kommer de neste dagene.

Utstyr:
    • Projektor: Hitachi PJ-TX300 LCD-Projector HD-Ready (ikke i bruk pr d.d.)
    • TV: Samsung 40" LED-LCD TV, UE40B7020 (7070)
    • BD/DVD: Samsung Blu-Ray-spiller, BD-P4600
    • A/V-Receiver: Onkyo TX-SR607
    • Høyttalersett: Eltax Summit 6, høyttalersett
    • Subwoofer: Eltax Atomic 10.2 Subwoofer, aktiv

Se også MinHjemmekino.no for bilder og flere detaljer!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har oppdatert MinHjemmekino.no

Vedlegg 54495

Nytt utstyr på plass
    Etter litt tenkning ble løsningen og feste noen vinkel-beslag til surroundhøyttalerne og henge de på veggen opp mot taket. Har vinklet de litt skrått nedover.

Så da er første utfordringen unnagjort.

Er meget fornøyd med lydbildet disse billige høyttalerne klarer å produsere i samarbeid med den like rimelige subwooferen. Er vel Onkyo TX-SR607'en som skal ha all æren her!

Vedlegg 54496

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •