SiCkPuPPys tvkrok - Vurderte downscaling, endte med oppgradering. - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  6
Side 9 av 13 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 252
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Filmcovrene kommer garantert til og falle ned en dag med svs i fri utfoldelse... :-D
    Nei sier'u det?
    Har hatt et par nedfallsfrukter allerede, men har begynt å stuffe de tett nå slik at de ikke bare ramler utfor, nå er det en trang løpepasning for å få de på plass..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Blir litt rart å se film hos deg nå med TV'en oppi øverste stua og høyttalerne nede i peisestua.
    Hehe, jeg får beholde PJ'n så lenge jeg vil frem til jeg flytter/selger huset da, han driver å pusser opp ene stua nå, åsså skulle han starte på andre stua rundt jul, der han skulle ha PJ'n, så han måtte ikke ha den NÅ liksom.. Solgte med hdmi-kabel og takfeste også til han. Åsså har jeg kjøper på lerretet, så da er jeg vel bare nødt til å flytte lyden opp i denne stua også da etter hvert.. Kan bli bra det og da, men noe ommøblering på påregnes..

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo ha LG'en nede og bare flytte stolene nærmere. Da får du et sykt bredt lydbilde.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, men da har jeg jo ikke noe tv her oppe lenger?
    Tror den der ble nedstemt, men bredt lydbilde kan jeg jo få her oppe og om jeg flytter opp ting.. Men da skulle jeg bytta ut bakhøyttalerne med noen veggmonterte.. Smart at jeg akkurat har solgt veggfestene mine som jeg ikke engang hadde montert da.. Jeg er så genial jeg! eller ikke..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde meg på noen nye bilder i dag.. Vet ikke helt om jeg ble fornøyd med alle, men noen ble da helt ok..?
    Gadd ikke omkalibrere PS3'n før jeg tok bildene, så de treffer ikke helt, for jeg bruker den egentlig bare på tv'n for tia.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når må du gi fra deg PJ'en da?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Når må du gi fra deg PJ'en da?
    I morgen..
    Derfor jeg tok noen bilder for å forevige herligheten..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå som projektoren er solgt så driver jeg å prøver å få til en fornuftig tanke om hvordan jeg skal ommøblere den øverste stua til å huse høyttalere og slikt..
    Tanken blir da å flytte noe av det jeg har her oppe ned i peisestua, og omvent..
    Her er hvordan jeg har tenkt det litt, slenger ned 2-seter sofaen i peisestua og erstatter den med ene reclinern, og lar ting bli slik som dere her ser.. Det er kun to yttervegger her(øverst og til venstre på bildene, lagde noe rosa greier for å illustrere de).

Så dette blir vel høyttalerplasseringen slik jeg ser det nå.. Men har noen av dere noen tips om hvor SVS'n bør plasseres her..? Den bør kanskje ikke stå ved vinduet? Og MÅ den stå i et hjørne der yttervegger møtes..?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal jeg si noe som jeg aldri trodde jeg skulle si..
    Jeg er glad jeg har solgt projektoren min!!!

Fiiiiii fadir!!
    Altså, jeg har vært veldig fornøyd med hjemmekinoen min, ikke misforstå meg. MEN! I dag har jeg ommøblert stuene og fått lyden opp i den dagligdagsstua mi i stedet for nede i peisestua der den sjelden har blitt brukt noe særlig.
    Den største forskjellen på disse to stuene er at peisestua er en betongkloss som er kledd med trepanel på veggene og skipsgulv på betonggulvet. Jeg har vært veldig fornøyd med hvordan det har spilt nedi der jeg, men har liksom ikke helt trodd noe særlig på at "1stk pc13 ultra er som 2stk pc12-nsd".. Vel, nå tror jeg på det..
    For i denne stua så er det godt gammeldags reisverk, som ikke bare lever og spiller med mye mer(ja det forårsaker også at ting ramler ned fra veggene osv. noe jeg ikke har opplevd før i dag), men det er også en mye bedre akustikk. Jeg har ikke skrudd opp volumet noe særlig høyt på MV i forhold til i peisestua engang, men det spiller etter min hørsel mye bedre og høyere allerede, så dette gleder jeg meg til å teste ut litt mer!
    Her er et kjapt bilde om hvordan ting står opplinet nå, dette kan forandre seg, men det virker som det virker helt ok dette..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    What game are you playing

Ser jo greit ut dette HT kansje litt nærme tv, men det finner du ut best selv. Jeg selv må flytte venstre HT vær gang jeg skal se film

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michaelsand
    What game are you playing

Ser jo greit ut dette HT kansje litt nærme tv, men det finner du ut best selv. Jeg selv må flytte venstre HT vær gang jeg skal se film
    Det er Modern Warfare 2

Jeg sitter litt til venstre for tv'n serru, så jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre med sideforskyvning enda.. For jeg kommer sikkert til å campe i sofaen og se tv/film og spille derfra også.. Så enten blir det kompromissløsning, eller så må jeg og flytte HT frem og tilbake.. får se

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har enda gleden av å teste det

Fikk xbox 360 til jul, med noen spill, har bare kjøpt meg Need for speed Carbon, skal kjøpe MW2 også tenker jeg.

Det går greit for meg å flytte på den HT min, er det filmer som jeg vet det ikke er så heftig trykk i, så gjør jeg det ikke. Men er det filmer med trykk i, så flytter jeg an.

Du finner jo fort ut om det funker slik det er , eller ikke

Intermediate Hunter2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

God morgen

Har du vurdert å bygge et rom i rommet løsning i peisestua ? Med div akustiske tiltak. Det gjorde jeg. Det ble en helt annen verden lydmessig:-D

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunter2
    Har du vurdert å bygge et rom i rommet løsning i peisestua ? Med div akustiske tiltak. Det gjorde jeg. Det ble en helt annen verden lydmessig:-D
    Siden han skal selge huset og flytte så tviler jeg på at han gidder det.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vært inne på "rom i rommet"-løsning, men da hadde det blitt et eget rom i kjellern, og det måtte blitt litt mindre..
    Hadde ikke villet ødelegge peisestua på det når jeg har en hel etasje under her jeg ikke bruker.. Men som Gurba sier, huset kommer mest sannsynlig for salg snart, og da er det vel bare å holde tunga rett i munnen så lenge..

Intermediate Hunter2 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    503
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må du huske å prioritere riktig ved valg av nytt hus

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, syntes egentlig valgene var greie her også jeg da.. Men siden jeg ikke hadde hatt anlegget i noe annet rom før så trodde jeg de spilte svinaktig bra nede i betongbunkersen min.. Men det fant jeg da ut etter å ha flytta tinga opp i trevirke at det stemte ikke..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er huset solgt og jeg er på tur til østlandet i løpet av sommermånedene..
    Ultra'n spiller forresten helt sjeft, jeg elsker den suben, den gjør på en måte sånn at savnet etter projektor og stooooooooort bilde ikke blir så stort. For når jeg så Avatar feks på såpass kort avstand som jeg har fra sofaen og frem til 50" plasma'n min så har jeg null problem med å bli oppslukt..
    Har forøvrig sett en del filmer i vår, noen oppturer og en gediiigen nedtur(noen som klarer å tippe hvilken som var nedtur eller?).

Ultra'n forårsaker forresten noen problemer da, jeg burde kanskje limt fast diverse stæsj i huset.. for ting faller ikke bare ned fra bord og hyller her på stua, men ting står ikke lenger på plass på badet heller etter en heftig filmaften.. Jeg håper jeg får meg bare ei knøttlita leilighet på østlandet hvor jeg får fyrt igang svs'n på sitt verste. Tenker det blir mange andre leiligheter til salgs da
    Det største minuset med at ting blir "levende" er vel at centern min(Focal CC 700) ikke ligger i ro i løpet av en film.. så når filmen er ferdig må jeg justere den på plass igjen..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer ikke på hvilken film det kan være

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michaelsand
    Kommer ikke på hvilken film det kan være
    hehe, var nok 2012 det gitt.. Jeg ble faktisk fly hakkende forbanna.. Så skuffende dårlig var den filmen..
    Mens avatar som jeg trodde kanskje var enda dårligere, den var jo helt konge
    Men vårens store overraskelse var "the Hurt Locker".. Satan! Kan det være nyere tids beste krigsfilm da tro? Black Hawk Down var jo også en bra film, men jeg syns hurt locker fanger alt så jævlig bra, pluss at det lydsporet er jo bare konge..!

Side 9 av 13 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •