SiCkPuPPys tvkrok - Vurderte downscaling, endte med oppgradering. - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  6
Side 7 av 13 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 252
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tenkt hvordan det blir når du ser Nemo, Dark Night og alle andre kjekke filmer

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michaelsand
    Tenkt hvordan det blir når du ser Nemo, Dark Night og alle andre kjekke filmer
    Dark Knight har jeg da aldri sett før heller..

Men kanskje jeg skal se finding nemo ja..? Må man ha BD av den eller funker dvd'n også?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du ikke sett Dark Night:cry: Du burde jo nesten koblet ut Ultran'en og se an, så koble inn Ulra'en og se an igjen

Nemo har jeg bare sett på dvd, og det har rumlet bra hos meg For ikke glemme Transformes

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker ikke transformers
    Dark night eller hva den heter får jeg vente med, har tenkt å kjøpe de filmene i BD-pakke før eller senere..
    Men kommer til å få mange aha-opplevelser fremover når jeg ser opp igjen gamle filmer tror jeg
    Og jeg som trodde at XTZ var ganske så rått.. Hmmm.. kanskje til prisen..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jeg likte ikke Transformers 2. Men ja jeg skjønner at ikke alle liker den filemen

Dark Night syns jeg er utrolig bra film, men der igjen, betyr det ikke at du liker den

Nå sitter jeg bare på en JBL 10", men etter jeg fikk den så fikk jeg ett par AHA opplevelser på film (sjøl om den står feil plasert i rommet, blir bedre når jeg har flyttet).

Du må jo ikke glemme Iron Man

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er vertfall blitt den beste oppgraderingen jeg noen sinne har gjort.
    Det eneste minuset nå er at nå blir resten litt slapt i forhold, feks så kobler receivern ut under heftig musikkspilling nå, og når jeg da skrur den på igjen så får jeg "Check SP wires", noe jeg gjorde en og annen gang før også men da trodde jeg det kunne være dårlig ventilasjon som gjorde det. Men nå er ventilasjonen god på alle kanter, så nå tyder det vel bare på at jeg overbelaster stakkars RX-V'n min.. Huff, M85'ene blir kanskje litt i meste laget for en RX-V1800 å drive på full pupp over litt tid da..? Noen som har en formening om det?

Men nå har en av favorittsangene mine, "Sisqo - Thong song" fått nytt liv vertfall. Den spilte veldig bra på XTZ'n også den, men på SVS'n så ble det helt rått.. Jeg har alltid visst at det er frekvenser der som jeg ikke har fått frem godt nok, for jeg har hørt at den har prøvd liksom, men nå så prøves det ikke, nå leveres det, og i sta så satte jeg på den mens jeg var på badet og pressa kabel, og da ble jeg straks bekymra for golvstøpen på badet.. Det rista altså skikkelig i murgolvet, som er godt armert og lagt etter alle kunstens regler, men har aldri vært i nærheten av å lage vibrasjoner i det før.. så.. I love my SVS!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sickpuppy
    Har ikke fått starta på dette enda, dagen har virkelig ikke blitt slik jeg hadde planlagt, hehe.. Starta med at jeg ble vekt av onkelen min som bare finner det for godt å ramle inn dørene, og så har jeg kasta inn en palle med ved i kjellern, det positive med at onkel kom innom var at jeg fikk lurt han til å kjøpe gamlesubben da, haha. Så da slapp jeg å legge den ut på brukten
    Og nå venter jeg besøk av noen som skal kjøpe en radiostyrt bil, og etter det så kommer jeg og henter deg Gurba. !
    Så bra

Jeg fikk også det jeg ønsket meg til bursdagen min!! En flunkandes ny high gloss XTZ W99 12.16. Nå må jeg bare kjøpe meg en sub kabel og få plassert den litt bedre...! Preliminære tester, meget bra, selv om jeg mistenker SVSen din å være drøyt mye bedre. En bra dag!

Nå må jeg kanskje lære av dere og lese sub guiden jeg også da ... hehe :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corvy
    Så bra

Jeg fikk også det jeg ønsket meg til bursdagen min!! En flunkandes ny high gloss XTZ W99 12.16. Nå må jeg bare kjøpe meg en sub kabel og få plassert den litt bedre...! Preliminære tester, meget bra, selv om jeg mistenker SVSen din å være drøyt mye bedre. En bra dag!

Nå må jeg kanskje lære av dere og lese sub guiden jeg også da ... hehe :roll:
    Haha, ingen grunn til å være frekk her!
    Men husk at den "fella" som jeg og han jeg kommenterte til tidligere i dag er litt lett å gå i om en blir litt ivrig.. Og hvem blir ikke ivrig når man endelig får i hus noe man har gleda seg til såååå lenge? Selv om jeg har ligget våken i senga flere netter og lest sub-guiden så har jeg altså klart å overse at den første målingen skal bare bli det den blir, for så at neste gang det blir nevnt lydtrykk så skal du justere til 85dB, og ikke til det trykket du målte på de første punktene.. Der jeg blingsa..

Men grattis med sub, den spiller sikkert bra den der! Du har mange timer med glede foran deg!!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og gratulerer med dagen forresten!!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og gratulerer med dagen forresten!!
    Takk takk

Ja jeg må vel handle meg en måler aller først ... 8-) Mandag blir det en tur til Chlasern for å kjøpe en litt skikkelig phono kabel og plassere den etter WAF kriteriene .. !

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måler må du nok ha ja!
    Jeg vurderer å kjøpe en sånn mic-ting som Gurba har, som lager grafer og slikt. Men tviler litt på at det blir brukt nok til at det er noen vits liksom.. Jeg får se.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en slik USB microfon som jeg fikk sammen med rock band greiene til WII, den fungerer overraskende bra på PC. Kanskje den sammen med en bærbar og en liten MP3 med lyd inn på annlegget ... *tenke litt mer*

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, kanskje.. Men kanskje ikke..?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting er om mikrofonen fungerer på PC'en. Noe annet er det om den har rett frekvenskurve. Har den ikke det så må du ha en korreksjonsfil. Har du ikke det så er det bortkastet siden du ikke vet hva mikrofonen tilfører kurven.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått ett problem..
    Nå med SVS'n i hus, så må jeg finne nytt oppheng til projektoren min..
    Slik den er montert nå så skaper bassen sånne vibrasjoner i opphenget at bildet blir blurry.. Hmmm.. Så enten må jeg konstruere noe fancy noe i stål og få lakkert det så det blir kurant, eller så må jeg se meg om etter noe dyrere oppheng.. noen forslag?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått ett problem..
    Nå med SVS'n i hus, så må jeg finne nytt oppheng til projektoren min..
    Slik den er montert nå så skaper bassen sånne vibrasjoner i opphenget at bildet blir blurry..
    Been there, done that my friend

Endte opp med å flytte ikke lenge etterpå, så fikk aldri funnet ut noen løsning på problemet.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs om ikke løsninga blir å gi bort ultra'n og kjøpe meg en xtz igjen.. hahaha!!

Nei jeg får se hva jeg finner ut av, noe må vertfall gjøres..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med noe slikt??

Vibration Absorber Ceiling Plate

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, det der så egentlig litt.. jalla ut..? Eller er det noen som har prøvd dette?
    Jeg vurderer å lage noe massivt noe som PJ kan stå oppå.. Men.. Nei jeg har ingen idé akkurat nå.. Så takker for flere innspill, og gjerne om det er noen som har prøvd den løsninga du kom med der corvy, takker for linken!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den vil vel viberere selv om du for nytt feste? For bassen vil fortsatt få taket til å viberere?

Heng den i vaier, 4 stk trenger du. Når de største discokulene klare å henge i vaier så klare nok din Pj det også

Side 7 av 13 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •