Gurba Ny kalibrering. - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 179
    Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå har receiveren min vært på verksted i 3 uker uten at de har klart å provosere fram feilen med at den slår seg av. Saken er sendt til Yamaha så får jeg se om det kommer en heidundranes regning på feilsøk eller hva som skjer.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En fyr fra Yamaha ringte idag. Verkstedet fant ingen feil med receiveren min, men den fikk oppgradert firmware FØR de testa den. Kanskje ikke så gjennomtenkt, men får håpe at det ikke er noe galt med den når den kommer hjem.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Receiveren min ligger på posten og venter. Det snødde som et ******* i dag så jeg gadd ikke gå og hente den. Satser på bedre vær i morgen.

EDIT: Hvorfor er det alltid vi som som banner litt i ny og ne som må ta hensyn til de svake sjelene som ikke tåler det? Er litt lei av hårsåre folk på forum rundt om. I USA så tror jeg at banning på forum er en capital offence.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Receiveren min ligger på posten og venter. Det snødde som et ******* i dag så jeg gadd ikke gå og hente den. Satser på bedre vær i morgen.

EDIT: Hvorfor er det alltid vi som som banner litt i ny og ne som må ta hensyn til de svake sjelene som ikke tåler det? Er litt lei av hårsåre folk på forum rundt om. I USA så tror jeg at banning på forum er en capital offence.
    Huh, man må da tåle litt snø

Ang. banning. Jeg har noen slektninger som liksom ikke skal banne men allikevel prøver å fargelegge språket, f.eks. "inni Helgeroa!", "Faren min er brannmann!"

Her har det vært noe inni "h11te" kaldt i lengre perioder

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper at du slipper noe mer feil med receiveren. Har holdt på med juniors receiver (Denon AVR-1910) de siste dagene, og det er et he.... når ting ikke virker slik en tror det skal.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hadde trosset vær og vind for å hente receiveren jeg..
    Har ikke du vært receiverløs ganske lenge da?

Litt snø må vi jo tåle; vi bor jo nesten på nordpolen..

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag er det -4,7 og bare bittelitt snø så jeg skal driste meg ivei. Det tar en halv time å gå hver vei. Kjøpte bil i forrige uke, men det er noe bøff med automaten så jeg måtte ivei med den for rep. Veldig artig. Det kommer sikkert til å ta 3 år.

Det er én måned siden jeg sendte den inn så det var på tide og jeg håper at den oppfører seg bra. Det er lett å finne ut for den kobla ut to ganger på rad på samme scene i Transformers 2 med MV på 0. Må vel teste den for å se. Den har oppgradert firmware nå da så det er kanskje håp.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må innrømme at saken stiller seg litt anderledes når jeg ser at du må gå...

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsGr
    Jeg må innrømme at saken stiller seg litt anderledes når jeg ser at du må gå...
    Hehe, enig. Jeg hadde antagelig prioritert akkurat likt, det blir jo litt tungt å bære sakene tilbake også.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker en sykkelhenger å ha ting i når jeg handler, men det er ikke alt vær som egner seg til å gå i.

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag er det -4,7 og bare bittelitt snø så jeg skal driste meg ivei. Det tar en halv time å gå hver vei. Kjøpte bil i forrige uke, men det er noe bøff med automaten så jeg måtte ivei med den for rep. Veldig artig. Det kommer sikkert til å ta 3 år.

Det er én måned siden jeg sendte den inn så det var på tide og jeg håper at den oppfører seg bra. Det er lett å finne ut for den kobla ut to ganger på rad på samme scene i Transformers 2 med MV på 0. Må vel teste den for å se. Den har oppgradert firmware nå da så det er kanskje håp.
    hva bil kjøpte du?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker en sykkelhenger å ha ting i når jeg handler, men det er ikke alt vær som egner seg til å gå i.
    Nei, det er jo sant. Å gå langt er vel egentlig siste utvei, og en halv time hver vei er lenger enn jeg gidder hvertfall.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dc1515sandnes
    hva bil kjøpte du?
    Renault Scenic.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Renault Scenic.
    Stor og flott bil. Muligens litt var for ekstremkulde (elektronikken), men i det store og hele en feiandes flott bil!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Stor og flott bil. Muligens litt var for ekstremkulde (elektronikken), men i det store og hele en feiandes flott bil!
    Jeg synes den er liten, men er vant til Chevrolet Tahoe. Men det er god plass inni. Jeg fjerna setet i midten bak og flytta de to andre innover så nå er det god plass til ungene.

Renault har endel elektriskproblemer og det har min også, men satser på å få fiksa de etterhvert. Min er en 1,9 DTI automat og kassa har noen problemer, men selgeren tok på seg å få den fiksa så vil tiden vise om det blir noe av dét.

Den er veldig god å kjøre nå girkassa oppfører seg bra. Jeg har en prolaps nederst i ryggen, men det gikk fint å kjøre 41 mil da jeg henta den og 41 mil da jeg leverte den til selgeren for rep av kassa.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Men for **** i hælvete... har du ikke fått den hælvetes forsterkeren i hus enda ?
    Hva **** er det du har av utsyr nå da ?

Skulle vært lov for oss som bor lengere nordover en bibelbeltet og snakke normalt for **** i hævlete ;-)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Men for **** i hælvete... har du ikke fått den hælvetes forsterkeren i hus enda ?
    Hva **** er det du har av utsyr nå da ?

Skulle vært lov for oss som bor lengere nordover en bibelbeltet og snakke normalt for **** i hævlete ;-)
    Sensuren funker ikke 100% :-D hehe

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Receiveren er på plass. Har kjørt en EQ-runde også, men hører at det er et hull et sted. Antagelig på ca 50-60hz, det er der det pleier å være. Skal bytte plass på fronter og sub'er igjen og kjøre en ny runde, men det får vente til over helga når ungene er i barnehagen.

Jeg synes at sensur er utrolig lamt. På er UK forum jeg er medlem så står det advarsel om at voksne temaer blir diskutert. Tåler du ikke det så er det bare å kaste ut TV'en, PC'en og radioen og låse døra.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag har jeg bytta om på sub'er og fronter så frontene står ytterst. Har dessuten kjørt endel runder med EQ1'en. Den er ikke så plug 'n' play som enkelte vil ha det til. På én av kalibreringene presterte den å drepe alt under 80hz. Det kreves litt prøving og feiling før den gjør jobben sin. Men det ble greit til slutt. Har litt for mye skallebank til at jeg gidder å gjøre noe mer med det akkurat nå ihvertfall.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

As-eq1

Man må kjøre endel målinger ja, men det er jo nærmest en fryd sammenlignet med å fly frem og tilbake mellom db-måleren og subbene..

Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •