olavm sin minimalistkjellerstuekino. Moro med AVtorget og Denon 4308 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 22 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har ikke oppdatert på en stund, og heller ikke fått så mye tid til hjemmekinoen pga oppussing av stua. I det prosjektet fikk Harman/Kardon AVR255 midlertidig jobb som ren stereoforsterker og mediaswitch til tven. Lefdal hadde Yamaha RX-V667 til latterlig billig penge før jul så jeg ordnet meg en sånn. Bestilte også Sony HW15 i samme omgang.

Alle moire-problem jeg har hatt med AcousticHD-lerretet er nå borte, og Yamahaforsterkeren låter aldeles nydelig. Nå må jeg bare finne tid til å rydde en del i kinoen og få hengt opp noe gardinsystem for å hindre refleksjoner inn på lerretet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nye endringer på på senvinteren. Yamaha RX-V667 måtte opp på stua siden H/K AVR255 fungerte dårlig mot HTPC-en der. Tenkte at H/K fikk være en stund i kinoen til jeg bestemte meg for hva jeg ville ha og spare litt til f.eks. Denon 4311.

Men så dukket en SVS AS-EQ1 sub-equalizer opp på AVtorget som jeg fikk tilsendt fra Østlandet. Dette gjorde at jeg kunne ta receivervalget enda mer med ro siden jeg ikke nødvendigvis trengte å gå får Audyssey XT32. Tenkte å gå får Denon 2311 eller 3311 eller til og med være vill og gal med Marantz AV7005. Hadde lyst på Audyssey Dynamic-EQ siden jeg 95% av tiden spiller på moderat volum.

Midt i påskeferien dukket en Denon AVR-4308A opp på AVtoget til greit pris litt over Denon 2311. Denne har Audyssey MultEQ XT og Dynamic-EQ pluss en del andre morsomme avanserte funksjoner. Har ingen planer om 3D så HDMI 1.3a fungerer godt en stund til. Blir spennende å bli kjent med en toppmodellreceiver, selv om den er noen år gammel.

Så spørs det da om Denon 4308 har nok krefter og lydkvalitet til at jeg etterhvert kan selge Emotiva XPA-5? Sliter litt med støy i kablingen til effektforsterkeren som jeg ikke blir kvitt.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •