Baldrick sin "the wall of sound", tilbake til JBL kinohøyttalere... - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 29 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 561
    Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I utgangspunktet blir det kjøpt inn H9800 med modifiserte 2435 drivere (dvs tilsvarende som K2 S9800) i alle kanaler men det blir muligens litt råflott så mulig jeg kommer til å selge unna to og kun bruke dette i front.

8340ene er modifisert på den måten at de orginale JBL 2413 HF driverne er byttet ut med Selenium D220, og det ble ganske så mye bedre. Spiller høyere opp i frekvens samt mer behagelig og mindre skrkende enn orginalt.

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da hørres heftig ut:-) Trur eg ville hørt korleis det blir før eg hadde solgt to. Men det hørres litt råflott ut ja, men da må jo til:-)

K2 spela jo vanvittig rått og på film så blir da sikkert eit utrulig trykk frå frontrekka.

Kor kjøpte du driverane? Ebay?

Edit: Desse feks? Selenium D220Ti 8 ohm Horn Driver Pair New!! | eBay

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Inntil videre ihvertfall så blir det LE14-3 basser (samme som står i Array 1400) i alle høyttalerne itillegg til H9800 horna. På sikt hadde det selvsagt vært gøy med K2 basser (1500AL) også men de er svært vanskelige å få tak i og tilsvarende dyre Men synes forsåvidt LE14 spiller veldig bra i både 250TI og Array 1400 stå det holder sikkert i massevis for meg.

Kjøpte Selenium driverne fra PartsExpress, men jeg feilberegnet en smule for driverne passer i utgangspunktet ikke 8340, kun 8340a så jeg måtte lage meg overganger for å få de til å passe på horna i 8340.

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg synst og at LE14 spela bra, men det er jo eit hakk opp til K2 elementa ja..
    Men da e jo begrensa kor møkje du har lyst å legga i da for å komme opp til K2.

Da blir spennande og hørra ka du synst når du får heile settet:-)

Er kopiene bygd i sverige? Ligner dei på orginalene?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: Ser desverre ut til at selger i Sverige ikke holder ord og at det ikke blir noen K2/array høyttalere på meg

Active Sphinx sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Då har eg sett dei før:-) Såg dei på audioheritage.org.
    Rimelig imponerande bygg..

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fyllte opp bilen med litt mer lyd til hjemmekinoen idag

Skulle egentlig kun handle 3 stk JBL 3678 som fronthøyttalere:

Men endte like godt opp med 2 sett med JBL kinohøyttalere (LCR av begge setta)... Det andre settet er litt større enn 3678 og består av 4638 bunnkasser og 2447/2352 horn (med andre ord en mellomting mellom 4670 og 4675

Litt usikker hva jeg skal bruke av de så vi får vell prøve oss frem.

Får nok ogå litt problem med plassen nå, begynner å bli fyllt forran

Jeg må plassere legge LCR oppå subene noe som sannsynligvis vil resultere i litt for høye fronter, ellers må jeg se om jeg akkruat får plass i bredden til LCR og 2 suber. Isåfall må jeg stacke 2 av subene i høyden... Om det går i bredden gjør jeg nok dette men det er isåfall på håret at det går, både LCR og suber er 65-70 cm breie og det er i underkant av 350 i bredden hos meg

Får se hvor langt jeg kommer med dette ila av kvelden.... første forsøk blir uansett 3678 da de er mye enklere å flytte på alene enn det største systemet!

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bare helt rått ut!!
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg ihvertfall fått koblet JBL 3678 til og fått lyd i de Veldig provisorisk og med redusert antall suber men det viktigste var bare å få lyd og se hvordan det gikk med plassen:

-3678-jpg

Det går akkurat i bredden, men ikke mer heller, rammene til den falske veggen komme også nesten i kollisjon med horna så det må gjøres noe med dersom jeg skal ha det slik. Men slik det står nå, vil sidehøyttalerne komme utenfor bilde og jeg er ikke helt sikker om det er så bra. Kan vurdere å plassere subene ytterst men da blir det igjen veldig smalt mellom venstre og høyre.... så sannsynligvis er dette beste løsning. Men jeg må jo innrømme at høyttalerne såg veeeeldig små ut ved siden av 4645 subene.

Ute i garasjen står det andre settet til midlertidig lagring:

-4638-jpg

Det er som sagt en noenlunde tilsvarende høyttaler JBL 4675 bare med ett litt mindre horn, men jeg faktisk det passer bedre i en hjemmekino da 2447/2352 har bedre respons i toppen enn det 2446/2360 har.

Det største settet har ikke innebygd passive filter så derfor er det litt mer styr å koble det til men jeg gleder meg til å prøve bare jeg får tid å koble opp flere forsterkere. Appropos forstkerere, kjøpte meg også noen forsterkere som har drevet JBL høyttalerne tidligere, 3 stk QSC USA 1300 på 2x400 watt. Jeg har ikke noen plan for de her og nå men kanskje det blir aktuelt å bruke de dersom jeg går for aktiv deling.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    W.O.W!!:shock:
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Småmisunnelig på dette her! Her må vi ha lytteintrykk!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her, mye snadder du har fått tak i her!! Får du ikke kinolyd av dette får du det aldri

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får håpe jeg får til ett eller annet gøy med dette, tror ihvertfall det er greit potensiale i begge setta. Det er nok enklere å få til det minste settet og det gir nok sikkert også nok trøkk for meg, men potensielt så er nok det største ett hakk råere.

Hva tror dere om plasseringsutfordringne? Går det greit å ha høyttalerne plassert slik som nå med venstre/høyre plassert i ytterkant av lerret eller er det bedre med subene ytterst?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, de siste så tøffe ut!

Når det gjelder plassering, hva om å legge de 4645 subene på siden og stable de LRC oppå (med 15" lagt på side også)? Blir ikke det mer eller mindre riktig høyde for diskantene?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er nok en gang konge Du slutter ikke å overraske med å trekke gromt utstyr inn i kinoen. Jeg blir nesten litt påvirket her kjenner jeg...farlig dette her

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Dette er nok en gang konge Du slutter ikke å overraske med å trekke gromt utstyr inn i kinoen. Jeg blir nesten litt påvirket her kjenner jeg...farlig dette her
    +1
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Man lever vistnok bare en gang så bare å gi gass

Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Når det gjelder plassering, hva om å legge de 4645 subene på siden og stable de LRC oppå (med 15" lagt på side også)? Blir ikke det mer eller mindre riktig høyde for diskantene?
    Jo det er ett alternativ å gjør det slikt men desverre ikke ideelt av ett par grunner:
    - tilkobling på høyttalerne skjer også på siden
    - montering av horna skjer via en skrue på toppen av kassene, skal jeg montere de på sidene istedet må jeg isåfall lage nye fester i kassene. Det går selvsagt men ikke helt optimalt.
    - Hver av kassene er 65-70cm breie så hornet kommer litt i høyeste laget (ca 140-150 cm på senter av hornet) dersom det skal på toppen der.

Med tanke på lytteposisjon i sofa er faktisk 3678 kassene veldig passelige i høyden, de ser bare så forbasket små ut ved siden av 4645 kassene og det blir ikke bedre med doble 4645 i høyden

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, burde by på litt moro dette utstyret. Er det 2242 i subene?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Subene har 2242 element ja

Får håpe det blir litt gøy av dette, får se om jeg får prøvd det litt mer senere ikveld, har fått opp panela forran og lerret igjen nå så får litt mer helhetsinntrykk av det. Får kose meg litt med The Art Of Flight som jo er noe av det morsomte jeg har prøvd i hjemmekinoen både med tanke på lyd og bilde.

Appropos bilde, kjøpte meg foresten en Sony HW20 for en liten stund siden, det var en grei oppgradering fra BenQ W5000. Så nå mangler jeg først og fremst bare ett større lerret... satser på at det snart kommer på plass ett ca 130" 2,35:1 lerret.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0