Baldrick sin "the wall of sound", tilbake til JBL kinohøyttalere... - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 29 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 561
    Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Med sammenligningen mellom elementa så mente jeg utifra det som generelt blir sagt. Aurasound NS15 blir sagt å være bedre lydmessig enn TC3000 og som kjent er Soundsplinter bassert på den enklere TC2000. Nå er Auraene også ett dyrere element så det skulle uansett bare mangle om de ikke burde være bedre.

At jeg ikke har fått hørt det fulle potensiale til Soundsplinter tviler jeg ikke på, og iom at jeg faktisk synes de spillte veldig bra (adskillig bedre enn f.eks. Elemental Designs som jeg hadde før) så mener jeg ikke på noen måte å rakke ned på de.

Men det med kasser er jeg ikke enig i, på mange måter hadde SS mer optimal kasse enn Aurasound har, 220l trykkammer skal være gode arbeidsforhold for SS!! Derimot hadde det ikke gjort noe om de nye kassene var noen liter større enn det de er, mister nok litt i bunn når de er såpass små og såvidt jeg vet er de under det anbefalte.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint at du er fornøyd.
    Kan du ikke ta noen målinger for oss andre da?
    Så kan vi få se hvordan det er hos deg

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Det er nok flere faktorer som gjør at jeg nå er mye mer fornøyd, 50 hz deling istedet for 80, subene forran istedet for bak i rommet samt at Aurasound subene nok er ett par hakk bedre lydmessig enn Soundsplinter subene. Har ikke spillt særlig høyt eller prøvd de på film enda, så kan godt være at Aurasound subene bare rekker Soundsplinter opp til ankelen der, men på musikk er det ihvertfall 5 hakk bedre nå enn det var tidligere
    Ikke overraskende.

Aurasound står høyt i kurs om jeg skal gjøre noe DIY en gang. Knakende gode elementer, som også blir brukt i noen spennende (kostbare) konstruksjoner.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hjemmekontor idag så jeg tok meg ett kvarter i filmrommet nå isted for å teste litt når jeg først var alene i huset

Kort oppsummert sammenlignet med tidligere erfaringer i rommet:
    - Alt i alt spiller det mye bedre med Aurasound forran enn det gjorde med Soundsplinter bak.
    - Soundsplinterne lagde en god del mer trøkk/lyd/bevegelse enn Aurasoundene.

Sistnevnte er ikke noe problem i praksis til daglig men når jeg er alene i huset og virkelig drar på så hadde det ikke gjort noe om det var enda mer trøkk enn det det er nå. Dette er nok ikke først og fremst utstyret sin feil men rommet som bare plent nekter meg å gi meg den lyden i sweetspot som jeg vil ha :evil:

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite oppdateringer her i det siste, og egentlig så er vell det ett bra tegn siden det betyr at jeg er noenlunde fornøyd

Men, jeg har nå såvidt iverksatt en lydmessig ganske enorm oppgradering, jeg gir opp å få lyd som jeg vil ha i fremste rad og flytter en rad bakover Har i det siste kun hatt en rad bak og der har jeg en lyd jeg vikrleig liker, der spiller det relativt bra uansett om jeg har med eller uten suber. Subene er nå plassert i hvert sitt hjørne forran (bak frontene) og spiller innover, noe som fungerer veldig bra.

Ifbm med omrokkering av sweetspot og at jeg vil bygge opp bakerste rad noen cm har jeg også idag vært å handlet meg nye/brukte møbler. Fikk tilbud om brukte Ekornes Arion 3+2+1+paller i svart paloma skinn som jeg ikke klarte å si nei til selv om jeg ikke hadde noen planer om å bytte møbler nå.

Stolen får jeg nok ikke bruk for i hjemmekinoen men 3+2 + paller kommer inn så snart platå bak er fornøyet med ca 5 cm, nye bilder av rommet kommer da i etterkant. Natuzzi sofaen jeg har hatt så mye glede av og som jeg er så fornøyd med ellers, blir flyttet ut i leke/kjellerstua så får ungene slite den ut (selv om jeg tror det kan ta tid, utrolig hvor godt skikkelig skinn holder seg bare det får litt stell sammenlignet med de billigere PVC/skinn typene!)

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har omsider somlet meg til å oppdatere "min hjemmekino" og få tatt noen nye bilder:

Omtrent slik ser fronten av rommet ut nå, skimter såvidt subene bak 250TIene:

Her ser en ene suben litt bedre:

Og her er "nye" sofaene med recleiner...

"Sweetspot/alenemodus" med kun en 3-seter bak i rommet, spiller klart best når en sitter bak i den:

Og besøksmodus med 2-seteren forran:

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det ommøblert litt ja. Du fikk litt bedre plass i rommet med TI250 kontra proff kassene du hadde før jul.

Hvordan er bevegelsen på lyden fra subbene med at du har de spillende innover mot senter av rommet? Jeg fikk ikke noe bevegelse på sub lyden når de sto innover, kun et kraftig trykk i senter av lydbilde. Når jeg har de spillende utover har jeg meget flott bevegelse i lyden.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt bedre plass, men likevell litt for liten plass. Rommet er 3.60 bredt og det kombinert med relativt store fronter og 106" lerret så blir det relativt få muligheter for å prøve ut nye plasseringer.

Hadde tidligere subene rett ved siden av frontene men det fungerte ikke så bra, itillegg til at det såg litt snodig ut ble det også ekstremt trangt. Der hvor subene står nå kan jeg ikke snu de, da spiller de rett i veggen. Kan heller ikke flytte frontene lenger ut fra sidevegg da de kommer i vegen for bildet. Men jeg synes heldigvis subene fungerer rimelig bra med slik plassering.

Leiter forøvrig fortsattt etter ny stereobenk, men ikke lett å finne en som passer behova mine, det nærmeste jeg har komt sålangt er å kjøpe denne og ta bort hyllene i front, ulempen med den er at den er litt grunn (kun 41 cm):

Alternativt denne fra Bohus, ikke fullt så pen men er relaitvt romslig foruten litt knapp høyde:

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på salg på Ikea forrige uke og kjøpte ny TV benk til halv pris Den var rikitgnok ikke helt som tenkt da det viste seg å være skuffer på siden og ikke dør som jeg trodde. Men med litt modifikasjoner fikk jeg likevell plassere effektforsterkerne bak skuffefrontene så det gikk greit, men får se om jeg gjør de om til dører med hengsler på sikt. Har ikke montert skuffene i midtseksjon så der er receiver samt IR mottaker til PC plassert.

Er denne jeg kjøpte, skal få tatt egne bilder snart

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter som vanlig med lagringsplass på WHS serveren, så idag ble nytt eSata diskkabinett bestilt, ett Lian Li EX-50B, kommer sannsynligvis til å fylle det opp med 5stk 2tb disker og sette de opp i raid 5:

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er desverre fortsatt like dårlig å ta bilder ops: så det blir ikke rare greiene, men omtrent slik ble det seende ut med ny tv benk fra Ikea

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt meg noen nye greier idag Skal vi ta en bitteliten rebus og se hvor kjapt dere klarer å tippe hva det er?

Tre hint:

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bef + sneglehus + noe som er selvlærende?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De to første er korrekte hint, "it's learning" er derimot ett varemerke og er nok litt vanskelig å koble for de som ikke kjenner til det (men hintet som går direkte mot modellen ligger også i linken jeg la inn nå slik at det er mulig å koble for flere)

Hintet med BEF har forøvrig ikke noe med han å gjør, men noe han er flink til og noe av utstyret han skal bruke.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folk har kanskje gått litt lei av slike gjetteleker så da kan vi like godt legge ut løsningen

Noe usikker hva jeg kommer til å gjør siden jeg kun får en slik kasse men to element, og det å bygge en til lik har jeg hverken kunnskap eller tolmodighet til Men må om ikke annet prøve å fullføre den med sluttfinish og noen mailngsflekker så får vi se, kanskje det blir nok med kun en også.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har slått til på Nautiluz sine elementer ja - gratulerer!

Den nesten ferdige kassen må være noe av det råeste diy-bygget jeg har sett bilder av, så det skal vel litt til å lage en til som er lik...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har angret litt på at jeg solgte Soundsplinter subene så når Nautiluz sine TC Sounds dukket opp som en mulighet var jeg ikke vanskelig å be... og når det nå også ordnet seg med frakt av Nautilus kassen så kan dette bli gøy

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er vel noe av det lekreste som er bygget av noen .... Ever .:-D
    Grattis med "juvelene"

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betyr det at Aurasound-subene er solgt?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Dette er vel noe av det lekreste som er bygget av noen .... Ever .:-D
    Grattis med "juvelene"
    Ingen tvil om at kassen har potensiale, får se når jeg får den hvor mye arbeid som gjenstår før den kan levers til lakkering, men har ett dillemma om hva jeg skal gjør siden jeg har to element og kun en slik kasse. Vanlig kasse har jeg derimot to av fra tiden med Soundsplinter.

Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Betyr det at Aurasound-subene er solgt?
    Neida jeg har de også fortsatt, trodde jeg skulle få solgt de utifra såpass mye respons på annonsen, men ser ut til at jeg beholder de litt til siden jeg ikke får det jeg vil ha for de

Side 7 av 29 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •