Baldrick sin "the wall of sound", tilbake til JBL kinohøyttalere... - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 29 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 561
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Dersom Posten holder ord får jeg nytt lerret imorgen Hadde håpt å få plass til 120", det var plass på veggen til dette men det viste seg desverre umulig pga høyttalerne skygget for bildet. Slo derfor til på 106" Adeo Imager da det var så billig, 2200 kr inkl frakt, får håpe det ikke er så dårlig som prisen tilsier men at tidligere tilbakemeldinger vedr Invideo stemmer og at det er nesten like bra som Adeo Plano

Gratulerer. Håper du blir fornøyd med det!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Foresten veldig misunnelig på nye suben din, kunne SVÆRT godt tenkt meg to slike istedet for eDene mine, men økonomien tillater desverre ikke det
    Jeg drøyde kjøpet av sub et helt år, og la unna litt for hver måned. Den som venter på noe godt osv. Er veldig fornøyd med den. Er ikke helt kalibrert enda. Avventer litt til jeg får råd til å kjøpe lydkort og mic til bruk sammen med REW. Foresten innteresangt å lese om dine erfaringer med Anti-Mode 8033 Automatic Subwoofer Equalizer.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AntiMode saken anbefales ihvertfall på det sterkeste, gjorde veldig mye positivt hos meg og det uten at jeg ble ruinert!

Blir spennende å se om nytt lerret blir en stor forbedring iforhold til mitt eksisterende DIY lerret, det er komt noen merker i mitt nåværende så først og fremst derfor jeg vil ha nytt, men håper selvsagt også det hjelper noe på bilde!

Ellers har jeg begynt å kikke meg om etter ny surroundprosessor og da ser Emotiva UMC-1 ut som en spennende sak. Avventer uansett med å kjøpe til det begynner å komme tilbakemeldinger på den, men har virkelig tro på den! isåfall blir det ut med Pioneeren og inn med UMC-1 og muligens en Emotive XPA-3 på senter og bak.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nytt lerret kom på plass på fredag, fikk ikke den helt store kvalitetsfølsen av ramma på Adeo Imager/Invideo lerretet men heldigvis gav det bra bilde, og til prisen på 2000 kr er jeg meget fornøyd. (forstår foresten ikke helt hvorfor prisen varierer så sinnsykt på dette lerretet, de fleste skal jo ha 3500-4000 for samme lerret)

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med lerret!

Når det gjelder AntiMode - bestilte du mic også sammen med boksen, eller har du brukt en annen?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det følger mic med Antimode, ihvertfall gjorde det det når jeg bestilte fra produsenten, regner med det gjør det også fra AVShop som har begynt å selge de.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var eD subene solgt.... og nye er allerede på plass

Ble noe helt annet enn jeg hadde tenkt når jeg annonserte subene men da det plutselig dukket opp to element som jeg lenge har hatt lyst på måtte jeg bare slå til.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke ble det da?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte to stk Soundsplinter RL-P18, har lenge hatt lyst å prøve de og når det dukket opp to stk til salgs her i distriktet så måtte jeg bare prøve selv om planen var mindre suber

Litt i tvil hva jeg skal gjør med kasser til de, har de her og nå i samme kassene som jeg hadde eDene i, men har lyst enten på store sonokasser eller evt mindre trykkammer for å ha mulighet å få de fram i rommet.

Det å lage noe alla Revel kassene hadde jo vært knall, men spørs om der finnes håp for mine snekkerkunnskaper for å få til noe slikt, har en ide hvordan jeg kan få lagd buede sider men ikke sikker om den er gjennomførbar, får forhøre meg litt...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De rister nok godt Buede sider er ikke vanskelig. Bruker du MDF er det slissing av spor som er tingen. Du kan lage en sandwich-løsning hvor du sandfyller imellom lagene.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare såvidt prøvd de og kun på svært moderat nivå, men det som er klart er at de spiller ganske annerledes enn eDene. Etter mine preferanser er det positivt ment, og for å illustrere så er de lydmessig mer i retning av JL Audio enn SVS. Ikke så buldrete men kjapt og kontant, så jeg tror dette kan bli bra slik at jeg forhåpentligvis kan slå meg til ro nå (en liten stund ihvertfall)

Samtidig er det ingen tvil om at eD er overraskende mye mer lettdrevne enn Soundsplinter og dermed muligens spiller høyere, måtte gaine en del opp når jeg byttet elementa.

Når det gjelder bøylige MDF fikk jeg tips om noe som heter Fibraform FLX som jeg forstår er ferdig slissede MDF plater, noen som har vært borti dette?

SannaX: Hvordan går det med JBLene? Må innrømme at jeg har slått meg endel ganger i hodet pga jeg solgte de, og itiillegg så billig ops:

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var hos meg du kjøpte Soundsplinterne, og tenkte jeg bare kunne nevne noe.

I starten så hadde min bror kun en EP2500 og en Yamaha RX-v1700. EP2500 var altså brokoblet slik at den gav ~2000watt til den ene subben med en Rlp18" i. Gainen måtte da stå på MAX på EP2500en, for at det skulle bli noe futt i den - det ble ofte en del røde "clipping" lys på EP2500en.

Om jeg ikke husker helt feil, så var det slik hos meg også, når jeg hadde min Rlp15".

Det som "forandret" alt, var når jeg fikk en Behringer DCX2496. Det den har gjort underverker med er "signal-styrken". Nå er jeg ikke så veldig innpå dette med "signal" styrke - men tror det har noe med PA vs Hifi å gjøre, at det er forskjellige nivåer på signalet. Uansett, det jeg vil frem til med dette er at fra å ha gainen på "MAX", så måtte den justeres til ca. 1/3. Det ble et helt annet trøkk - og forsterkeren klipper ALDRI.

Det er også stor forskjell på 600watt (1 kanal på EP2500) vs 2000watt (brokoblet modus på EP2500) på RLp18". Følte jeg først fikk oppleve "udyret" når det ble matet med mer watt.

Nå er jo Crown K2 en mye bedre forsterker en Behringer Ep2500, og gir også en del mer watt. Og jeg har heller ingen peiling på om det er "signalproblemer" med oppsettet du kjører -- men tenkte nå jeg kunne nevne dette likevel.

Fin kino forresten

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde huset for meg selv på søndag så da fikk endelig Soundsplinter subene prøvd seg litt... såg Terminator Salvation og det var jaggu meg artig! Råere lydspor tror jeg aldri jeg har opplevd hjemme hos meg selv ihvertfall, om det var pga Soundsplinter subene eller filmen skal jeg ikke si sikkert men utrolig artig var det ihvertfall!

Alt i alt har Soundsplinter subene vært en investering som jeg er kjempefornøyd med, omsider begynner jeg å bli noenlunde fornøyd med lyden i rommet Har også tatt i bruk 2x31 bånds EQ på frontene og det hjalp også en hel del på lyden fra de, fikk rettet ut endel diper og peaker. Så på forrige måling har jeg nå 16-80hz innefor 2db så det må jeg vell si meg fornøyd med.

Jeg bruker Soundsplinter subene i de samme lukkede kassene på ca 200 liter som jeg hadde på eDene så hvordan de hadde spillt i 5-600 liters bassrefleks tør jeg ikke tenke på men iom at jeg er fornøyd som det er nå så drøyer jeg ihvertfall med slik kasser.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer visst ikke helt å slå meg til ro... går nå å grubler om jeg skal bygge om hele greia og bytte bl.a. alt av høyttalere over til ekte JBL kinohøyttalere.

Har bl.a. 3 slike på hånd som isåfall blir frontoppsett:

Bak blir det nok isåfall 2 eller 4 stk 8330:

Og gjør jeg først dette så må jeg jo nesten bytte suber til ett par 4645:

Største utfordring ligger i at jeg isåfall nesten må over til lydtransparent lerret for å få plass og ikke minst om rommet er i minste laget for slikt oppsett

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vil slike høyttalere fungere i relativt små rom da? De er vel konstruert for større saler vil jeg tro, uten at jeg skal hevde at det er avgjørende.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bunndelen er forsåvidt relativt simpel og lik som den er på andre høyttalere, største forskjell fra vanlige høyttalere ligger i 90x40 hornet og det som nok byr på størst utfordring, litt usikker hvordan de vil fungere i 20kvm rom...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med mindre det kommer noen skjær i sjøen får jeg de nevnte kinohøyttalere om ca 2 uker Det blir da 3 stk JBL 4647a basser og 3 stk JBL 2445/2380 drivere/horn i front og jakten på JBL 8330 e.l. surroundhøyttalere har begynt.

Har derfor lagt ut Crown Studio Ref forsterkeren og 240tiene til salgs, frykter jeg kommer til å angre dersom jeg selger Crownen da den er omtrent umulig å få tak i ved senre anledning, men jeg må velge og her og nå prioriter jeg surround framfor 2 kanals! 240tiene er knallbra høyttalere men jeg har strengt tatt ikke bruk for så store høyttalere bak uansett :lol:

Får jeg solgt Crown blir det nok at jeg hiver meg på Emotiva bølgen jeg også, tror en XPA5 vil fungere bra med de nye høyttalerne!

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer, blir gøy å høre hvordan dette blir. Lyst på noe sånt selv en gang og heller ha et dedikert stereoanlegg et annet sted.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe riktig må jeg ha gjort i år for jaggu meg kom ikke julenissen tidlig i år, og med seg hadde han noen hundre kg med JBL utstyr Har foreløpig bare såvidt fått lyd i to av høyttalerne og det var jo en artig start det, blir sikkert ikke værre når jeg får koblet til resten også. Basskassene var faktisk mindre enn jeg fryktet mens toppen var tilsvarende større, ikke minst driveren som alene veger 14 kg

(Luksus)problemet er at jeg har alt for mye JBL utstyr så hva jeg kommer til å beholde og hva som blir solgt gjenstår å se :twisted:

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe riktig må jeg ha gjort i år for jaggu meg kom ikke julenissen tidlig i år, og med seg hadde han noen hundre kg med JBL utstyr Har foreløpig bare såvidt fått lyd i to av høyttalerne og det var jo en artig start det, blir sikkert ikke værre når jeg får koblet til resten også. Basskassene var faktisk mindre enn jeg fryktet mens toppen var tilsvarende større, ikke minst driveren som alene veger 14 kg

(Luksus)problemet er at jeg har alt for mye JBL utstyr så hva jeg kommer til å beholde og hva som blir solgt gjenstår å se :twisted:
    Gratulerer!!! Dette så virkelig spennende ut

Side 5 av 29 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •