Baldrick sin "the wall of sound", tilbake til JBL kinohøyttalere... - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 29 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 561
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Er det et ferdigprodukt Jerome, eller er det DIY?
    Det er et ferdigprodukt, jeg kjøpte det brukt på HFS.

Link til produktet:
    HFX - HFX micro class.d

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yep, ASX2 og Hypex UCD støyer lite og låter bra, også på horn.

Selv 50ASX2 har plenty power til å brukes på kompresjonsdrivere.

Burde lage en liten oversikt over forsterkere/moduler og DSP'er som egner seg til slikt.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Yep, ASX2 og Hypex UCD støyer lite og låter bra, også på horn.

Selv 50ASX2 har plenty power til å brukes på kompresjonsdrivere.

Burde lage en liten oversikt over forsterkere/moduler og DSP'er som egner seg til slikt.
    Gjør det
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Det er et ferdigprodukt, jeg kjøpte det brukt på HFS.

Link til produktet:
    HFX - HFX micro class.d
    Det er to 125ASX2 moduler som sitter i den. Leverer ca. 4x60W (noen oppgir 65W) i 8 ohm. Og dobler det i 4 ohm.
    Bortsett fra de litt upraktiske minijack utgangene, så er det en kjempefin sak.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Det er to 125ASX2 moduler som sitter i den. Leverer ca. 4x60W (noen oppgir 65W) i 8 ohm. Og dobler det i 4 ohm.
    Bortsett fra de litt upraktiske minijack utgangene, så er det en kjempefin sak.
    Ja det stemmer, det er 2x 125ASX2 moduler.
    For info: minijack er inngangene, ikke utgangene. Det virker som de har brukt minijack pga plassmangel.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått noen svar fra MiniDSP enda vedr støyproblema, om det betyr at de ikke har noen løsning eller bare er fryktelig trege gjenstår å se men begynner så smått å tro det første...

For å kunne bruke de har jeg nå dempet signalet til horna med ca 10dB med motstander (slik at nå er rundt 105dB/1w) og da er det ihvertfall absolutt levelig, fortsatt ikke 100% støyfritt men ikke særlig sjenerende.

Bortsett fra støyen virker forsterkerne heldigvis til å være kjempebra, har ikke på noen måte "testet" kapasiteten til de men lydkvalitet virker meget bra og det å kunne justere realtime med PC er bare så utrolig genialt!

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men de ligger til salgs, eller?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dobbelpost

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei de ligger ikke for salg, vurderte det ett par timer pga støyen, men etter jeg fikk dempinga på plass tok jeg til fornuft.

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan jo alltids gjøre som jerome å kjøre en egen amp på horna men skjønner at det er skuff med støy i nye forsterkere.

Siden vi er inne på horn. Har du evt noen andre her inne prøvd rør på horna før? En liten røramp burde jo funke fint på horna alene, mulig støy er et enda større problem med rør uten at jeg har noe erfaring med det.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ender
    Man kan jo alltids gjøre som jerome å kjøre en egen amp på horna men skjønner at det er skuff med støy i nye forsterkere.
    Hehe... har du lest tråden?? Det er jo dette jeg har gjort i all tid forutt

Det er skjelden forsterkerne som støyer, det er det som oftest DSP som har skylda i. Forskjell er at Jerome sin prosessor koster like mye som halve anlegget mitt BSS er nok knall det men det koster....

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nok ikke lest hele tråden din, ser ut som jeg får ta en gjennomlesning.

Edit: Fått med meg har du har kjørt egen amp på horna tidligere, var rør-kommentaren min jeg trodde du refererte til. Men det er mulig du har gjort dette også tidligere.

Smertlig klar over dsp problemet. Har samme problem med crown ampene mine som jeg har nevnt før.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Nei de ligger ikke for salg, vurderte det ett par timer pga støyen, men etter jeg fikk dempinga på plass tok jeg til fornuft.
    Aha. Flott det ordna seg. Stussa litt da jeg så det før i dag nemlig. Føler du at du nærmer deg et oppsett du kan leve med nå?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvor mange ganger jeg har sagt til meg selv at nok er nok og jeg bare må slå meg til ro... men det er jaggu meg ikke lett når jeg aldri blir fornøyd. Så selv om jeg ikke er direkte misfornøyd ikveld skal jeg på ingen måte spå at jeg slår meg til ro med dette.

Jeg føler bl.a. jeg må få på plass seperat diskant, har noen JBL 2404 som skal prøves først... når det er på plass får jeg prøve å gjør det beste utav oppsettet og se om jeg blir fornøyd.

Viss ikke gjør jeg nok som jeg egentlig hadde tenkt før jeg kjøpte siste frontrekke, kjøper en fiks ferdig løsning som sikkert er dårligere på mange måter men kanskje også bedre (og ikke minst enklere) på andre måter, da er nok ett Adam Audio oppsett i høyeste grad aktuelt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært inne på tanken om å bare drite i hele greia og kjøpe en ferdigløsning. Men plutselig så sitter hele sulamitten som ei kule, og DA er man glad man ikke solgte....

Hva med å bare ta en pause? Kjøp noe billig ræl eller bare få det til å spille sånn noenlunde halvveis og bare drit i det en stund, til du får motivasjon igjen?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke akkurat "billig ræl" men det var som sagt det som var planen for kort tid siden da jeg gav opp DIY prosjektet, kjøpe meg en ferdig løsning i form av XTZ Divine eller Adam Audio... men så endte jeg opp med JBLene istedet som blir en mellomting mellom DIY og ferdig løsning

Har fortsatt troa på at det kan bli bra med det jeg har nå bare jeg kommer over oppstartsproblema med MiniDSPene.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke selve PC'n som støyer da? At den overfører støy til DSP'n?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er akkurat samme støy når ingen signalkilder er koblet til i det hele tatt så det er 100% sikkert at det kommer fra plateforsterkeren og ingen ytre enheter. Og i motsetning til de fleste andre MiniDSP produkt kobler en her til via nettverk og ikke USB.

I programmet er det ett valg for "audio off", eller på godt norsk mute... Når jeg trykker på den forsvinner all støy og for meg indikerer dette at støyen nok kommer fra selve DSPen og ikke forsterkermodulene. Tror derfor som nevnt tidligere at en løsning ville vært å dempe gain mellom DSP og forsterker, men hvorvidt dette er mulig gjenstår å se... manglende svar fra MiniDSP indikerer kanskje at dette ikke er mulig!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk nettopp svar fra MiniDSP selv som jeg har ventet på. Det har vært kinesisk nyttår og medfølgende lang ferie, så la oss håpe de gir deg like kjapp og god respons som jeg har fått tidligere.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja får håpe de kommer på banen veldig fort, ikke minst nå når ene forsterkeren også trenger en reset som jeg ikke aner hvordan en får gjort Laget nye DSP innstillinger igår kveld som jeg lastet over på forsterkerne og da gikk den ene i vranglås og er her og nå ikke operativ... håper den kan resettes på en eller annen måte eller at jeg kan reinstallere FW eller noe, ellers må den muligens returneres og det er jeg ikke spesielt interesert i.

Tenker egentlig at MiniDSP burde gitt saken(e) min(e) høyt fokus ikke minst pga jeg tilsynelatende er en av de første som faktisk tar de her forsterkerne i bruk. Har via andre forum fått endel PMer fra potensielle kjøpere så tydlig at mange er interesert, og da er det dumt at jeg sålangt har mer negativt enn positivt å komme med. Fortsatt ikke i tvil om at produktet har stort potensiale men sålangt blir dette overskygget av de negative sidene.

Side 25 av 29 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •