Baldrick sin "the wall of sound", tilbake til JBL kinohøyttalere... - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 29 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 561
    Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Utifra specs på MiniDSPen burde de vært rimelig støyfritt så det er noe smo ikke stemmer, enten er det (som jeg håper) en løsning på dette ellers så skryter de voldsomt på seg. Spurte på forhånd om akkurat dette og de sa det ikke skulle være støy og det er ikke snakk om bare litt støy nå, men mye mer enn jeg noen gang har hatt.

Det er akkurat det samme om jeg har forforsterker tilkoblet eller ei så det er ikke noen ytre enheter som kan forårsake det heller. I programvaren som styrer DSPen er det ett valg for "audio off", da blir det helt tyst så for meg tyder det som om at alt kommer fra DSPen.

Har JBL 2404 som jeg skal bruke som diskanter, føler absolutt det trengs litt hjelp i toppen selv om jeg EQer ganske mye på 2447 driverne.

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som du selv skriver "med SN på 114 db på DSP og >120db..." skulle du ha et støygulv i forsterkeren som var innafor selv med såpass følsomme horn. Har du mulighet til å justere input gain i forsterkerene? Ser i crown ampene mine så kan jeg justere input gain med 20db eller 40db, dette gir merkbar forbedring i støyen (men dessverreikke nok).

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper virkelig der er en løsning på å justere input gain til forsterker modulene slik det er via jumpere på Hypex men jeg vet ikke, finner ingen dokumentasjon på dette og brukererfaringer fra andre er til de grader fraværende...

Ble gjort oppmerksom på at det er kinesisk nyttår eller noe slikt om dagen og at det er forklaring på lite/ingen resons fra MiniDSP teamet, håper de kommer på banen om ett par dager.

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig man kan lage en slags attenuator før selve forsterkertrinne i ampen hvis støygulvet er konstant med og uten input signal. Burde forøverig være unødvendig på en ny amp. Horn med følsomhet på 110-115db er håpløst kresne på amper med lavt SNR dessverre..

Hvis det er selve input signalet som er problemet (noe jeg antar du har tenkt på allerede) kan jo disse være en løsning:

Harrison Labs 12 dB RCA Line Level Attenuator Pair 266-244

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støyen er lik uavhengig om jeg har signalkilde koblet til så den kommer fra plateforsterkeren. Og iom jeg kan få støyen til å forsvinne ved å trykke på "audio off" i programvaren for DSP modulen indikerer det for meg at selve forsterkermodulen er støyfri men at den kommer fra DSPen. Derfor må signalet mellom DSP og forsterkermodul dempes men det er lettere sagt enn gjort dersom produsent ikke har lagt til rette for det

Jeg fatter egentlig kke greia for det er så mye støy at det garrantert hadde vært hørbart også på normale høyttalere, dette gjør at jeg også har tro på at det finnes en løsning, og da helst via en FW oppdatering eller noe slikt!

Men nå er det uansett vinterferie på fjellet ut uka så da får vi håpe at MiniDSP har kommet opp med noen gode forslag/løsninger til jeg er tilbake på søndag!

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som det er DSP modulen som er synderen ja. Får satse på at en firmware oppdatering gjør susen. Full forståelse med irritasjon over konstant sus i horna, ulevelig!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ender
    Skulle sef hatt 2226 elementene men hvis det ikke er den helt store forskjellen lydmessig får jeg vel slå meg til ro med 2035 (enn så lenge). Regnet med at de spiller råere/høyere (600W vs 800W) men igjen, har ikke opplevd at jeg mangler headroom riktig enda med 2035.

Angående 2380 må jeg si jeg deler samme oppfatning som deg. Syntes de kan bli litt masete på litt volum. Har også sikla litt på 2360 men jeg har rett og slett ikke plass til de. Jeg har 2446 driveren, antar denne også passer på 2352? Spørs om jeg ikke skal kjøpe meg tre stk 2352 og teste. Har du noen anbefalinger til hvor det er lurt å kjøpe disse, part-express?

Edit: Ser at 2447 er 1,5" så 2352 hornet passer nok ikke med 2446. Ser også at part-express ikke har disse. Hvilke andre steder får man tak i pro jbl elementer/deler til ok priser?
    Håper det er greit å komme en betraktning rundt 2035 vs 2226 i denne tråden. I forrige uke koblet jeg opp en kasse med doble 2035 og en med doble 2226. Byttet om og prøvde med og uten mellomtone/diskant på toppen.

2035 har en jevnere impedansekurve og nivået øker oppover i frekvens. Dette er lett å kompensere for. Forskjellene er mellom 2226 og 2035 er betydelige. Jeg har ikke jobbet systematisk nok til å komme med noen endelig konklusjon og dette er bare min subjektive meninger. Begge høyttalerene ble drevet av en LAB-Gruppen forsterker til 45.000,-.

Mellom 100-500Hz låt elementene ganske likt, men det kan være pga at jeg lyttet mest på hva som skjedde oppover i frekvens. 2035 låter svært mye renere opp til 1000Hz og minnet meg litt om AE TD15M som er min referanse 15" i det området. 2226 låter merkelig over 750Hz etter min mening. Detaljer i mellomtonen "drukner" og kommer svært langt bak i lydbildet. Brukt med sub og delt over 500-750 Hz så velger jeg heretter JBL 2035.

I standard dobbel 15" konfigurasjon så har 2226 output til i underkant av 40Hz, dobbel 2035 virker å gi seg rundt 50Hz. Her kan man gjøre mye med EQ/prosessor men uten sub ville jeg gå for 2226.

Når det gjelder midbass så er det lite som slår noen av elementene til de prisene man kan få de til nå. Selvfølgelig kun om du har en skikkelig stor forsterker.

Kun min mening og erfaringer hittils. :-D

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vell en grunn til at 2226 ikke er anbefalt og ogsp lite brukt noe særlig over 5-600 hz.. derimot litt overaskende at 2035 klarer seg bra Har dog aldri sammenlignet de opp mot hverandre selv så artig å høre. I lavere tunet kasse uten sub vil jeg tro forskjell i favør 2226 blir større.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Jeg fatter egentlig kke greia for det er så mye støy at det garrantert hadde vært hørbart også på normale høyttalere, dette gjør at jeg også har tro på at det finnes en løsning, og da helst via en FW oppdatering eller noe slikt!
    Det er akkurat det jeg også, veldig naiv som jeg var, trodde til jeg prøvde andre forsterkere.
    For eks, Sherbourn sine forsterkere (alene, uten kilde tilkoblet) genererer veldig mye støy, selv om det er uhørtbart på de fleste høyttalere. Til slutt valgte jeg de ICE blokkene.

Jeg har fortsatt en del støy pga av min receiver. Når jeg får nok penger må jeg oppgradere til en full balansert processor.

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for sammenligning Naturlyd! Jeg har aldri hørt 2226 kassene så dette var informativt. Ut ifra det du skriver så kan jeg jo slå meg til ro med 2035 elementene mine 4645b tar seg av de lave tonene så det at de ruller av litt før spiller ikke så stor rolle.

Det du skriver om midbass må nesten bare oppleves. Disse elementene er noe av det råeste jeg har hatt i hus og bassen er virkelig fysisk når man guffer på litt (med skikkelig forsterker sef)

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Det er akkurat det jeg også, veldig naiv som jeg var, trodde til jeg prøvde andre forsterkere.
    For eks, Sherbourn sine forsterkere (alene, uten kilde tilkoblet) genererer veldig mye støy, selv om det er uhørtbart på de fleste høyttalere. Til slutt valgte jeg de ICE blokkene.

Jeg har fortsatt en del støy pga av min receiver. Når jeg får nok penger må jeg oppgradere til en full balansert processor.

B&O ICE blokker?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

MiniDSP plateamp

Morsomt at du tok sjansen på denne. Har selv sett på den, flere ganger, men ikke helt turt å ta sjansen. Har du modellen med lyd over ethernet? Tror nok at støyen skyldes konfigurering. I databladet står det: Up to 2 analog Max input levelSelectable between 20dBu and 8dbu Har du prøvd begge settingene?

Bruker du analog inn, med dertil ekstra AD-konvertering? Har du mulighet til å prøve digitalt inn?

Er selv glad i MiniDSP som et prisgunstig alternativ og kjøpte nå HD 4X10 som jeg tror bruker samme basemodul som din DSP. Låter bare passe greit med analog inn men finfint via Toslink. Da er det pip tyst på mine JBL 2226/2360-horn med 113dB følsomhet.

Så lenge jeg ikke kobler til PCen min med USB for å endre settings. Da skurrer og suser det fryktelig.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&O ICE blokker?
    Ja, noe som ligner på 50ASX2 hvis jeg husker riktig:
    ASX2_SERIES

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Naturlyd
    Morsomt at du tok sjansen på denne. Har selv sett på den, flere ganger, men ikke helt turt å ta sjansen. Har du modellen med lyd over ethernet? Tror nok at støyen skyldes konfigurering. I databladet står det: Up to 2 analog Max input levelSelectable between 20dBu and 8dbu Har du prøvd begge settingene?
    Har ikke AVB lisens så får ikke prøvd det men har tenkt å be om dette dersom d ikke finner løsning på støyproblem. Problemet er at dette på samme måte som digital innan kun kan brukes til 2 kanala lyd.

Greia er som jeg har nevnt at det er akkurat like mye støy når signalkilde ikke engang er koblet til... Jeg tror den switchen går på signalnivå inn på DSP så egentlig tror jeg ikke den har noe å si for meg men jeg håper jo kanskje det. Problemet er at jeg ikke aner hvoran en endrer dette, finner ikke noe i manual om hvordan dette gjøres.

Pascal modulene som brukes i MiniDSP er ikke ulike B&O modulene bare mye kraftigere og vell så god specs så de burde kunne gi ok lyd.

Krysser fortsatt fingre for at det er en enkel løsning på poroblemet, kanskje en fw oppdatering er nok... for jeg nekter å tro at ett såpass kostbart produkt fra en leverandør med generelt bra rykte kan leve med produkt som støyer slikt

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Ja, noe som ligner på 50ASX2 hvis jeg husker riktig:
    ASX2_SERIES
    Litt OT men håper det går bra..

Har snust på disse ice modulene selv, virker veldig bra. Hvor får man kjøpt disse? Ser AvTangen bruker disse også men han har vel spesial deal for å få tak i denslags..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har snust på disse ice modulene selv, virker veldig bra. Hvor får man kjøpt disse? Ser AvTangen bruker disse også men han har vel spesial deal for å få tak i denslags..
    Fant linken til det jeg har i tråden min:
    post277

Og jeg tok feil, det er 2stk 125asx2 jeg har.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det et ferdigprodukt Jerome, eller er det DIY?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Baldrick, når du hadde subbene mine, hadde du noen utfordringer med fase da? Hvis du ser i tråden min så skjer det rare ting når de stackes slik du hadde dem.....

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tangen har vel gått over fra ICE til Hypex NCore om jeg ikke tar helt feil.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror han bruker ICE på subbene i kinoen enda, men det er vel Hypex på hovedanlegget ja.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Side 24 av 29 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •