Baldrick sin "the wall of sound", tilbake til JBL kinohøyttalere... - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 29 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 561
    Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Var SYKE mengder med utstyr som var det, angrer på at jeg ikke tok bilder for tror aldri jeg kommer til å se lignende igjen... Tror det bl.a. Var 27 sett med 4675 med de store 2360 horna der. Det låg også ett sett med 2352 som nok er de du nå har og også Tralltrall sine 3678 kommer derfra
    Det var bra mengder ja. Jeg fikk tatt noen dårlige bilder, men hadde nok med å få oversikt og hjelpe til med å bære ut halvparten av det som var der. Så du var en tur innom du også? Stemmer at det er jeg som har de 2352 horna Håper bare de spiller greit, driverene hadde fått noen slagskader på magnetene, men membranene ser bra ut.
    Hvordan syntes du anlegget låter på musikk?

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg var første som hentet utstyr der så det var enorme mengder der... Skulle først og fremst kjøpe ett sett med 4675 men det ble jo forsåvidt en fiasko iom at jeg ikke var forberedt på hvor store horna var

Av JBL kinohorna jeg har prøvd så er 2352 de klart beste, de blir ikke så skrikete og slitsomme som endel av de andre blir, dette gjelder ikke minst på musikk. Som nevnt synes jeg også 3678 spiller bra men jeg slet også litt med de at de kunne bli litt skrikete på høye nivå.

Det er klart f.eks. DIY høyttalerne jeg nå har skrinlagt og har for salg med beryllium driver har vesentlig mer hifi kvalitet men synes absolutt de spiller greit! Vanvittig bra kommer det aldri til å spille hos meg i rommet mitt, til det er det alt for lite og for "vanskelig", men klarer å kose meg for det

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet dere om det er flere 2352 horn tilgjenglig? Refererer da til den hemmelige JBL poolen dere har kommet over

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde jeg muligens også vært interessert i, i og med at jeg har kassene. Kunne vært interessert i noen drivere også..spesielt bass/mid.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var i høst de vi snakker om var til salgs, og særlig hemmelig var det vell ikke siden det sto annonsert på finn.no Det var først og fremst mange sett med 4675 og endel 4670, såvidt jeg såg var det kun ett sett med 2352 horn og ett sett med 3678. Flere av setta som ble kjøpt der har i etterkant vært annosert på HFS.

Nå var det ikke mening å lage noen halleluja stemning av 2352, så spesielle er de absolutt ikke men jeg synes de spiller ganske bra.

Har akkurat sett Skyfall og den var fortsatt bra den (kjekt å ha gullfiskhukommelse når en ser filmer om igjen, jeg husker jo ingenting av filmer), men kanskje litt skuffet over lyden. Helt greit nok lydspor men ikke de store overraskelsene... ellers det kan det selvsagt også være at jeg har mye igjen på justering og slikt

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok ikke på noe halleluja når det gjelder spesifikt det hornet, men spennende å teste det okkesom, og det handler litt om spredning og tilpasning til rommet Ser at 4670 bruker 2035 bassene, mens 4675 bruker 2226. Er det noen av dere som har brukt 2226 med 2352 hornet? Noen som vet delefrekvensen på 2446 2" driveren?
    Noen som har kontaktinfo til "Inge", som kan sendes på PM eventuellt?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4675 blir levert i flere modeller både med 2035 og 2226. Tror det er slik at de fleste passive variantene bruker 2035 mens de som er lagd for aktiv deling og bruker 2226.

2352/2447 har såvidt jeg vet aldri blitt levert i "ferdig" system slik at de både blir brukt med 4638 (2035) og 4648 (2226) samt også kasser med enkle 15". Det første settet jeg hadde (som nå Jerome har) hadde 4638 bunner, mens mine nåværende bruker 4648 bunner med 2226.

Alt Inge hadde ble solgt med en gang, han kjøpte i høst opp ett stort parti med brukt kinoutstyr og alt ble solgt videre. Utstyret som bl.a. LMC og Naturlyd har annonsert de siste mnd er jeg rimelig sikker på stammer herfra. (høyttalerne jeg bruker nå kommer ikke derfra)

Når det gjelder deling på 2446 har det mye å si på hvilke horn det sitter i, det er vell de som deler det ned mot 300hz i 2360 og stilsvarende store horn men normalt er det nok rundt 500 hz og oppover.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ojjj, fikk akkurat en gladmelding!

Jeg har ikke hørt noe fra MiniDSP på en stund til tross for purringer.. men fikk akkurat nå svar på mail og sporingsnummer. Viser seg at forsterkeren ble sendt for en uke siden og tydligvis allerede er sluppet igjennom tollen så kanskje jeg får de allerede imorgen eller onsdag Gleder meg!!

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ojjj, fikk akkurat en gladmelding!

Jeg har ikke hørt noe fra MiniDSP på en stund til tross for purringer.. men fikk akkurat nå svar på mail og sporingsnummer. Viser seg at forsterkeren ble sendt for en uke siden og tydligvis allerede er sluppet igjennom tollen så kanskje jeg får de allerede imorgen eller onsdag Gleder meg!!

Den som venter på noe godt....osv.....
    Grattis med nytt utstyr. Ser veldig kul ut den frontveggen din.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    12kw med moro kom med posten på fredag, men hva svarte hjelper det når de har glemt å sende meg programvaren som jeg trenger for å kunne ta MiniDSP forsterkerne i bruk

Ordner seg sikkert imorgen når gutta fra MiniDSP kommer på jobb igjen men har jo gledet meg "bittelitt" til å prøve de så ble en liten nedtur på fredag... men håper på desto større opptur imorgen

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tøft, blir spennende å lese hvordan dette spiller når du har fått det opp.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sende med? Kan du ikke bare laste den ned? Eller har du kanskje ikke fått lisenskoden?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har ikke lagt ut de nødvendige filene til nedlasting for brukeren min

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ach so...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått tak i programvaren og koblet opp og det ser veldig artig og spennende ut... MEN desverre har mine værste antakelser foreløplig slått til, STØY! Håper det kan gjøres noe med forsterkeren for å gaine ned innvendig, viss ikke er det kun en utveg... motstander! Det må jeg forsåvidt kanskje uansett da jeg vurderer å montere diskanter og dele de passivt, men det var ikke pga støy jeg ønsket å dempe horna Håper på en løsning fra MiniDSP men de er så f*****t treige med å svare, passer dårlig for min tolmodighet

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel det samme problemet som bla A.dreier hadde med Hypex platene... :S

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har svært lite støy nå, med MiniDSP 8x8 og Behringer Ep4000. Litt er det jo, men mye mindre enn Hypexplatene.

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått tak i programvaren og koblet opp og det ser veldig artig og spennende ut... MEN desverre har mine værste antakelser foreløplig slått til, STØY! Håper det kan gjøres noe med forsterkeren for å gaine ned innvendig, viss ikke er det kun en utveg... motstander! Det må jeg forsåvidt kanskje uansett da jeg vurderer å montere diskanter og dele de passivt, men det var ikke pga støy jeg ønsket å dempe horna Håper på en løsning fra MiniDSP men de er så f*****t treige med å svare, passer dårlig for min tolmodighet
    Kjipt! Fantastik irriterende med støy i horna. Jeg kjøpte et par crown dsi amper som skal gå som hånd i hanske til disse men klarer ikke leve med summinga i horna. Ente med å bruke disse på sub og surround høyttalere.

Bruker i dag 2x Emotiva XPA-2 amper på LCR, disse er helt stille

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Det er vel det samme problemet som bla A.dreier hadde med Hypex platene... :S
    Forskjellen er jo at det her er snakk om 4 ganger så dyre forsterkere og specs som er mye bedre... likevell tørr jeg vedde mye på at jeg har mer støy enn han hadde for dette var jaggu meg ille.

Med SN på 114 db på DSP og >120db på forsterkermodulene burde det vært rimelig tyst men den gang ei. Håper virkelig MiniDSP kommer på bane med en løsning, FW oppdatering, noen jumpersettings e.l. ellers har jeg ihertfall ingen annen løsning enn å dempe passivt. Det må jeg forsåvidt kanskje uansett siden jeg igjen vurderer å kjøre 3-vegs, tror jeg må ha en ekstra diskant itiellgg til horna.

Sitat Opprinnelig postet av Ender
    Bruker i dag 2x Emotiva XPA-2 amper på LCR, disse er helt stille
    Så lenge en bruker passiv deling er det som oftest ingen problem å få det tyst, problemet oppstår når en ikke har noe demping av høyeffektiv horn.

JBL horna har vell ca 10db høyere effektivtet enn f.eks. Beyma TPL150H så klart det setter litt krav til elektronikken. Men håpte jo jeg var på noenlunde trygg grunn med MiniDSPene, så håper virkelig det ordner seg.

Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Har svært lite støy nå, med MiniDSP 8x8 og Behringer Ep4000. Litt er det jo, men mye mindre enn Hypexplatene.
    Det er samme DSP i plateforsterkerne som i 8x8 og Pascal modulene har veldig bra specs så det burde vært rimelig tyst så håper på en naturlig forklaring, kanskje en FW oppdatering eller noe slikt, eller evt jumpersetting alla Hypexen for å dempe signal inn. Minuset med en ferdig løsning som dette er jo at de som oftest kutter ut gain justering inn på forsterkermodul og det er da støyen oppstår. Tipper de fleste får litt støy med aktiv deling og volum på fullt på effektforsterker!?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var kjipt! Synes det er veldig rart de ikke klarer å få dette mer støyfritt. Det skjer jo kun på høyeffektive systemer, men med dagens viten og tech burde de klare det.
    Jeg skal teste BMS 4538 i tillegg til 2446 for en 3-veis etterhvert. Kommer da trolig til å dele diskanten passivt med mid på rundt 7-8khz.

Side 23 av 29 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •