Baldrick sin "the wall of sound", tilbake til JBL kinohøyttalere... - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 29 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 561
    Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ender
    Problemet er jo at det ikke akkurat florerer av dette på bruktmarkedet i norge.
    Åååå? Synes det virker som de vokser på trer jeg :twisted:

Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Pokker heller da, Tord! Skal du gi deg med DIY?? Jeg skjønner deg på en måte også da, det er tidkrevende og mye kunnskap å lese seg opp på, spesielt kanskje filtere, som jo avgjør en del.
    Du har temmelig mye saker jeg kunne tenke meg nå for salg...til og med sofaene dine sikler jeg litt på, men du bor jo så steike langt unna
    Håper virkelig du finner roen etterhvert, du har jo slitt mye med rommet det siste året.
    Mye som kan sendes, men akkurat sofaene tror jeg blir litt drøyt å sende

Jeg var helt på nippet til å kjøpe meg 3 x XTZ Divine 100.33 eller Adam Audio GTC88, men når dette kinooppsettet dukket opp så klarte jeg ikke la være iom at det som sagt er det JBL oppsettet jeg har vært mest fornøyd med.

Hva fremtiden vil bringe og om jeg virkelig klarer å slå meg til ro er ikke godt å si. Vurderer å la de modifiserte 2435ene og sub1500 ligge på lagerhylla inntil videre da det er svært skjelden vare på bruktmarkedet og jeg kanskje får lysten tilbake på sikt, men det er samtidig mye penger å binde opp på lagerhylla Opprinnelig plan var å bruke MiniDSP ampene på DIY prosjektet men det ble ikke slik denne gang ihvertfall. Håper foresten MiniDSP får ut fingen snart og får utstyret avgårde, går litt seint med de... over en uke siden det ble betalt og de har fortsatt ikke fått sendt forsterkerne avgårde :evil:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk beskjed om at de var backordered på en del kort, kanskje sende en mail og hører om de venter på ny forsyning? Jeg venter på nytt 8x8HD kort, det skulle de få inn om ca 2 uker.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De manglet en kalibreringsmik men den kom på lager for ett par dager siden og de lovde umiddelbar sending men har ikke fått noe sporingsnummer eller noe enda. Men den som venter på noe godt..... ?

Veldig spennt på plateforsterkerne deres ihvertfall og om de er så bra som jeg håper. Ser fram til å ha vifteløse forsterkere som ikke er noe problem å gjemme bort og samtidig ha full styring over DSP og alt via nettverkstilkobling på en bærbar!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Åååå? Synes det virker som de vokser på trer jeg :twisted:

Mye som kan sendes, men akkurat sofaene tror jeg blir litt drøyt å sende

Hva fremtiden vil bringe og om jeg virkelig klarer å slå meg til ro er ikke godt å si. Vurderer å la de modifiserte 2435ene og sub1500 ligge på lagerhylla inntil videre da det er svært skjelden vare på bruktmarkedet og jeg kanskje får lysten tilbake på sikt, men det er samtidig mye penger å binde opp på lagerhylla
    Hehe..det er vel du og at par til som sørger for "JBL bruktmarkedet", så du må bare fortsette å selge, så vi andre kan skrape opp restene

Ser at de sofaene blir drøye å sende, sitter og vurderer hvordan man kunne løst det. Det er jo ikke bare å ta to sånne på en liten henger heller...
    2435Be driverene dine og sub1500 tror jeg du kommer til å angre på at du solgte. Tror jeg nesten aldri har sett noen av de på bruktmarkedet, og i tilfelle forsvinner de fort!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å høre hva du syns om plateforsterkerne. MiniDSP plattformen virker VELDIG bra i alle fall, det er deilig å sitte i sofaen å stille lyd mens musikken strømmer. :-)

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe..det er vel du og at par til som sørger for "JBL bruktmarkedet", så du må bare fortsette å selge, så vi andre kan skrape opp restene
    Det hjelper endel å ha kontakter rundt om som gir beskjed når det er utbyttinger på gang i kinonorge. Og fordelen for oss all siden det har vært mye utbyttinger i senere tid er at prisene absolutt er levelige på utstyr som i utgagnspunktet er ganske dyrt.

Ser at de sofaene blir drøye å sende, sitter og vurderer hvordan man kunne løst det. Det er jo ikke bare å ta to sånne på en liten henger heller...
    Skulle det bli aktuelt er de egentlig ganske greie å transportere bare en har litt plass. De er "modulbasserte" slik at de transporteres ett og ett sete og ryggen kan slåes ned.

Hmmmmm, der fikk jeg faktisk akkurat en ide, mon tro om jeg kan flytte litt om på de slik at jeg kan sette det sammen til en 4 seter

2435Be driverene dine og sub1500 tror jeg du kommer til å angre på at du solgte. Tror jeg nesten aldri har sett noen av de på bruktmarkedet, og i tilfelle forsvinner de fort!
    Orignale 2435 er relativt skjeldne på det norske (og forsåvidt også det internasjonale) markedet og modifiserte som mine er (med Aquaplas belegg og oljekjøling) slik at de er tilsvarende 435BE er svært skjeldent, ubrukte sub1500 er også ganske uvanlig

Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Blir spennende å høre hva du syns om plateforsterkerne. MiniDSP plattformen virker VELDIG bra i alle fall, det er deilig å sitte i sofaen å stille lyd mens musikken strømmer. :-)
    Får håpe de lever opp til forventningene, på papiret virker det ihvertfall lovende.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter litt "ommøblering" ser det nå slik ut forran. Tok samtidig å byttet ut alle basselementa i subene med nye 2258HPL Ikke noe galt med de originale 2242 elementa men iom jeg har liggende ubrukte 2258 var det gøy å prøve de istedet.

-img_0320-jpg

Etter litt prøvespilling med alle subene tilkoblet og endel glava på plass begnner jeg å ane at dette kanskje kan fungere bedre enn hva det har gjort tidligere 8) Begynner så smått å få trua på at brikkene endelig kan falle på plass iom det allerde nå høres greit ut uten noen EQ/DSP/RK og når jeg også får MiniDSP ampene får jeg "uendelige" muligheter for justeringer!

Lurer også litt på om jeg skal prøve å tune subene litt lavere, må dra fram simuleringsprogram og se hvordan det ser ut dersom jeg tuner til 20hz istedet for 25 som er det nå.

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekkert! Burde kunne levere varene den frontrekka der. Litt misunnelig på subbene dine, skulle gjerne hatt samme stacken som du og jerome kjører men mangler dessverre bredde i rommet.

Tror jeg løste "sprake" problemet mitt i hornet. Åpnet driveren etter instruks fra deg, alt så egentlig ok ut der. Testet med en annen driver på delefilteret og fikk samme sprakeproblem med driveren jeg vet er 100%. Plukka deretter ut delefiltere og lirka litt på alle komponentene og fant dermed synderen!! Var en motstand og en ledning som hadde dårlig kontakt. Gikk over loddepunktene med nytt tinn og *eureka*, problem løst

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DET så rått ut. Så bra at det begynner å ordne seg!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsomt å se at du går tilbake til dette oppsettet! Det virker litt skjent ;-)

Disse høyttalere er virkelig gode, de er undervurdert synes jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja dette er virkelig "the wall of sound"! Ser skikkelig gromt ut

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser utrolig fett ut.
    Hvis du får dette til å spille bra sammen har du en rimelig heftig film opplevelse i vente.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herlig Baldrick! :-D Hva bruker du som surroundhøyttalere nå?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye membranareal, men ikke dypere en middbass ?

Prøvd og gjøre noe så enkelt som og tettet den ene bassporten på subene om det utgjør noe på responsen ?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Morsomt å se at du går tilbake til dette oppsettet! Det virker litt skjent ;-)

Disse høyttalere er virkelig gode, de er undervurdert synes jeg.
    Ja tilfeldighetene ville det slik at samtidig som at jeg hadde bestemt meg for å gi opp DIY så fikk jeg tilbud om dette settet så da var det enkelt valg. Som nevnt overfor er det ihvertfall de JBL kinohøyttalerne jeg har hatt som spiller best, litt andre basselement enn i dine men den helt store forskjellen er det absolutt ikke.

Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Herlig Baldrick! :-D Hva bruker du som surroundhøyttalere nå?
    Bruker som før 4 stk JBL 8340, godt fornøyd med de! De har fortsatt Selnium HF drivere men spørs om jeg ville merket så mye om jeg gikk tilbake til JBL til dette bruket, men smo LCR var det som nevnt stor forskjell.

Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Mye membranareal, men ikke dypere en middbass ?

Prøvd og gjøre noe så enkelt som og tettet den ene bassporten på subene om det utgjør noe på responsen ?
    Kassene er orginalt tunet til 25hz og det er stort sett dypt nok for meg, men ja jeg har vurdert å tette igjen ene porten for å prøve, da blir vell tuning rundt 18hz om jeg har regnet noenlunde korrekt, dog usikker om det vil gi så mye bedre resultat. Bruker 15-25hz EQ lift funksjonen på Antimode og synes egentlig det fungerer bra, og enda bedre blir det nok når jeg får MiniDSPene med adskillig mer effekt og de manuelle EQ mulighetene der.

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Baldrick, det ser utrolig fett ut Har selv et helt likt oppsett lagret til jeg får begynt på mitt eget kinoprosjekt. Har ikke fått testet det på grunn av plass, så jeg er veldig spent på hvordan det låter.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det du som kjøpte settet hos Inge kanskje?

Nå er ihvertfall lerret og deksler på plass igjen så da får vi se senere om kanskje denne kan bli noe artig å snurre!

Som "premiere" film ikveld tror jeg det blir Skyfall. Såg den på kino men var såpass artig at den kan sees igjen dersom kona insisterer

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er navnet på den test disken du la opp bilde til? må ha

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Var det du som kjøpte settet hos Inge kanskje?
    Du er nok inne på noe. Jeg har ikke kjøpt av han, aldri møtt mannen, men høytalerene stammer nok fra samme parti, hvis det er samme Inge vi snakker om.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ender
    Hva er navnet på den test disken du la opp bilde til? må ha
    Det er den nyeste demo plata fra Dolby

Sitat Opprinnelig postet av BullFire
    Du er nok inne på noe. Jeg har ikke kjøpt av han, aldri møtt mannen, men høytalerene stammer nok fra samme parti, hvis det er samme Inge vi snakker om.
    Var SYKE mengder med utstyr som var det, angrer på at jeg ikke tok bilder for tror aldri jeg kommer til å se lignende igjen... Tror det bl.a. Var 27 sett med 4675 med de store 2360 horna der. Det låg også ett sett med 2352 som nok er de du nå har og også Tralltrall sine 3678 kommer derfra

Side 22 av 29 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •