Baldrick sin "the wall of sound", tilbake til JBL kinohøyttalere... - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 29 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 561
    Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Har også dumpet prisene på EAWene til bud over 10.000 (1/10 av nypris!). Dette er så billig at det er flaut... men hjelper lite hva jeg mener dersom ingen vil ha de. Og jeg forstår det jo egentlig ikke med tanke på hvor ufattelig gode høyttalere en får for pengene, kanskje jeg heller burde satt prisen opp til 30.000 og at folk da hadde fått interesse
    Hadde de bare vært i trondheim, hadde de vært mine :P

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Power to the people

-power-people-jpg

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fy svartee!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kom litt.....

Hva har du igjen av det gamle utstyret ditt nå, Baldrick?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, enda en kino som skulle kvitte seg med så mye utstyr eller?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har desverre alt for mye av både "nytt" og gammelt utstyr så jeg får se hva jeg gjør. Tanken er i utgangspunktet å bruke tilsvarende suber (blir muligens redusert til 3 stk av praktiske årsaker) men ta i bruk nye og mindre fronthøyttalere med enkel 15" istedet.

Iom at jeg bytter til mindre fronthøyttalere får jeg nå plass til QSC forsterkerne skjult forran så da kommer jeg etter planen til å bruke en på hver front, 2 til suber og 1 4 kanaler til surround. Så alle forsterkerne er desverre ikke til meg, er en annen forumbruker som får gleden av å bruke 5 av de

Så til overs har jeg fortsatt EAWene, 3-4 suber samt ett mindre sett med JBL PA/kino høyttalere med horn og 15"

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så til overs har jeg fortsatt EAWene, 3-4 suber samt ett mindre sett med JBL PA/kino høyttalere med horn og 15"
    Noe effekter igjen?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selger du fortsatt løse sub elementer (uten kasser)?

Jeg forstår ikke at det er ingen som vil ha JBL høyttalerne. De låter veldig bra, tar ikke all verdens plass og er billige... :-|

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Baldrick, har du hørt Miles? Evnt noen anelse om hvordan de låter i forhold til JBL'ene?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Selger du fortsatt løse sub elementer (uten kasser)?

Jeg forstår ikke at det er ingen som vil ha JBL høyttalerne. De låter veldig bra, tar ikke all verdens plass og er billige... :-|
    For å si som sannt er forstår jeg enda mindre av at ikke EAWene blir solgt. De er det beste jeg har hatt av hjemmekinofront og når en ser hva annet en får for bruktprisen er det for meg ett lite mysterium. Tenker litt på å kanskje prøve å sette sammen en pakke med fronter, suber og forsterkere og se om det da kanskje blir solgt.

Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Baldrick, har du hørt Miles? Evnt noen anelse om hvordan de låter i forhold til JBL'ene?
    Jeg har hørt de ved to anledninger, bl.a. hos BEF. Nå vet jeg ikke helt hvilke JBLer du tenker på, men sammenlignet f.eks. med de Jerome har så synes jeg kanskje Jerome sine er hakket råere på film. Jeg synes en får litt mer "råskap" med horna enn en gjør med TPL150H. Til musikk derimot er kanskje Beymaene vell så bra. EAWene synes jeg er hakket bedre igjen enn JBLene, sikkert mye pga de er tre vegs.

Men jeg håper jo at de nye frontene skal bli ett par hakk bedre enn de igjen, ikke minst på musikk! Men største forbedring håper jeg jo blir som en følge at jeg får større plasseringsvalgfrihet enn jeg har idag, nå er alt fastlåst på plassering...

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde kjøpt de for lenge siden dersom det ikke var for liten leilighet og madammen

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har visst nesten like gode høyttalere allerede, sårri, Baldrick..

Men den stabelen med amper så fristende ut...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så blir det igjen endel omveltning og utbytting av utstyr...

Har den senere tiden brukt en DIY løsning med JBL 2435 topper (samme som i K2 S9800) og JBL 2227 basselement i open baffle, ingen tvil om at det har vanvittig potensiale og spiller vesentelig bedre enn de "vanlige" PA/kino løsningene, men for å få det til optimalt krever både tid og kunnskap jeg nok pr idag ikke har så jeg velger å legge DIY løsning på hylla pr idag og selger derfor unna mye gromme (og skjeldne) JBL element.

Har derfor handlet inn nytt frontsystem som er ganske likt ett som jeg hadde tidligere og som er det som jeg synes har spillt best av JBL kinooppsetta jeg har hatt (og de siste åra så har jeg vell snart prøvd alle 2 vegs JBL kinooppsett)

Det nye er likt dette (som Jerome nå bruker) men med litt kraftigere basser:

HF driverne er JBL 2447, hornet er 2352 mens bassene er doble 2226. Suber blir som før 4645B, dog usikker hvor mange det blir om det blir 4 stk i front eller om jeg skal bruke 6 stk og da bruke 2 bak. Dersom jeg skal ha 2 suber bak har jeg lyst å kvitte meg med ene sofarekka for å unngå faseproblem med å ha sub både forran og bak. Derfor har jeg også lagt ut de elektriske Fnky sofaene for salg for isåfall kjøpe en 4 seter.

Jeg er forberedt på å få samme utfasingsproblem som tidligere så jeg vil gjør nytt forsøk på å stappe inn så mye glava jeg kan overfor fronthøyttalerne (tror ikke det blir plass andre steder). Dette kombinert med at jeg sannsynligvis kun vil ha en sofa håper jeg vil gjør at jeg blir kvitt endel av hovedproblemet med rommet mitt.

Også på forsterker sida blir det nytt, har etter mye grubling bestilt meg 3 stk MiniDSP PWR-DSP3. 2x700 + 1x2400 watt pr forsterker burde holde i massevis så får jeg bare håpe lydkvalitet lever opp til forventninga og prisen. Kommer til å bruke de "små" kanalaene på frontene med aktiv deling, og en stor kanal på ett par med suber.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Provisorisk koblet opp nå i kveld bare for å få litt lyd:

-img_0311-jpg

Satser på å få oppå to til suber imorgen samt kjøpt inn endel glava..

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser lekkert ut

Et par spørmål siden du har vært igjennom mye JBL utstyr

1. Hvordan er 2226 bassene vs 2035H lydmessig? Jeg antar det er samme kabinettene på disse som de jeg bruker men med forskjellige elementer.

2. Lurte også på om du har noen erfaring med 2380A vs 2352.

3. Er det mye å hente på aktiv deling mellom HF og LF på LCR? Kjører i dag passivt selv men har crown amper med DSP men har ikke forska så mye på det selv enda da jeg har ofra den ene ampen til 4645B.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. 2226 tåler endel mer julig og spiller hakket råere men den helt store forskjellen er det ikke.

2. For å si som sannt er så likte jeg ikke 2380, det ble alt for spisst og masete for meg.. De gigantiske 2360 horna sies å være bra men heller ikke de fallt helt i smak hos meg. Av JBLene jeg har hatt er 2447/2352 uten tvil det beste og også grunnen til at jeg kjøpte slike igjen nå, de små horna på 3678 spiller også ganske bra egentlgi. 2435 og PTH1010 er noe helt annet enn alt dette igjen men også en helt annen pris

3. På slike store høyttalere ville jeg uten tvil kjørt aktiv om en har muligheten. Seneste tidligere i uka byttet en kammerat fra passivt til aktivt på sine 4648/2360 og det var ekstrem forskjell. Men klart, det har ekstremt mye å si på kvalitet på delefiltera, legger en nok i passive filter kan også det bli bra, men da koster det fort veldig mye også!

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle sef hatt 2226 elementene men hvis det ikke er den helt store forskjellen lydmessig får jeg vel slå meg til ro med 2035 (enn så lenge). Regnet med at de spiller råere/høyere (600W vs 800W) men igjen, har ikke opplevd at jeg mangler headroom riktig enda med 2035.

Angående 2380 må jeg si jeg deler samme oppfatning som deg. Syntes de kan bli litt masete på litt volum. Har også sikla litt på 2360 men jeg har rett og slett ikke plass til de. Jeg har 2446 driveren, antar denne også passer på 2352? Spørs om jeg ikke skal kjøpe meg tre stk 2352 og teste. Har du noen anbefalinger til hvor det er lurt å kjøpe disse, part-express?

Edit: Ser at 2447 er 1,5" så 2352 hornet passer nok ikke med 2446. Ser også at part-express ikke har disse. Hvilke andre steder får man tak i pro jbl elementer/deler til ok priser?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville nok ikke begynnt å bytte ut på hverken bassleement eller horn pga det sannsynligvis blir kostbart, da ville jeg heller solgt hele systemet og kjøpt ett annet. 2352 passer uansett ikke på 2446, 2446 har 2" munning mens 2447 har 1,5", utover det er driverne så godt som identiske. Fordel med 2" munning er at de kan deles lavere (2446 i 2360 kan vell deles ned mot 300 hz), fordel med 1,5" er at de går litt lysere og jeg synes ihvertfall de spiller bedre. 2360 er ekstremt stort og dypt og jeg synes ikke de fungerer godt nok oppover i frekvens, de må nesten ha dedikert diskant, endel av de andre klarer seg uten selv om de ville vært fordel. KUnne nok tenkt meg en 2404 eller 2405 i toppen selv overfor 2352...

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har nok rett i at det ikke akkurat er økonomi i å kjøpe deler til disse systemene nytt. Forhørte meg litt på lydrommet en tid tilbake og nypris på en 2446 driver tilsvarer omtrentlig ett middels par hifi høytalere...

Problemet er jo at det ikke akkurat florerer av dette på bruktmarkedet i norge. Men jeg har innsett at det er "no way back" etter man har fått opp ei skikkelig JBL kinofrontrekke, vanlig hjemmekino blir rett og sett litt femi Får bare smøre meg med tålmodighet og se om det popper opp noe på brukten fremover.

Ellers tenkte jeg å teste Glava trikset ditt på frontveggen, må jo gi litt løft lydmessig.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pokker heller da, Tord! Skal du gi deg med DIY?? Jeg skjønner deg på en måte også da, det er tidkrevende og mye kunnskap å lese seg opp på, spesielt kanskje filtere, som jo avgjør en del.
    Du har temmelig mye saker jeg kunne tenke meg nå for salg...til og med sofaene dine sikler jeg litt på, men du bor jo så steike langt unna
    Håper virkelig du finner roen etterhvert, du har jo slitt mye med rommet det siste året.

Side 21 av 29 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •