Baldrick sin "the wall of sound", tilbake til JBL kinohøyttalere... - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 29 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 561
    Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Altså en helt vanlig BR kasse bare at du har montert elementa litt utradisjonelt ved å montere det ved gulv og tak, har du noen bilder?
    http://img.photobucket.com/albums/v2...ps5ae33971.jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RiZLa_7
    Det gjør det ikke, det har jeg ikke påstått heller. Da må jeg ha suber bak.
    Ved å nevne alle sitteposisjoner, så mener jeg hele sofarekken. Ikke overalt i rommet.
    Jeg har ikke problemer i lengderetning. Men derimot har jeg det 30cm lenger bak.
    Da har jeg misforstått deg, beklager.

De fleste problemene i et rom er etter mine erfaringer faktisk i høyden, uten at en tenker så mye over det. For folk kravler stort sett ikke på gulvet eller oppe ved taket og leter etter go'bassen, de flytter sofaen forover og bakover for å finne det beste.
    Det de ikke tenker over da er at problemet faktisk ofte ligger i høyderetning.
    sweetspot har jeg problemer med dette, men dog irrelevant i mitt oppsett.
    Jeg er delvis enig med deg. Problemer finnes like mye i alle retninger synes jeg men det er sant det du skriver at folk fokuserer mye på lengde retning. Bra at du viser at det finnes andre løsninger enn å flytte sofaen rundt

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det har som sagt ingenting å si.
    Når du har nok plass å ta av i høyden ville jeg droppa de jbl subene du har og heller bygd noen skikkelig basstårn med 4 elementer i hver så det blir som en transmisjonslinje.
    Da vil du få mye jevnere spredning og mye mindre problemer med SBIR.
    Bare limer inn her jeg så slipper å rote til tråden din med mine problem

Jeg føler ikke det er subene som lager problemer, det er snarere frontene som ikke gir meg helt den punchen jeg vil ha. Helt bak i rommet og rett forran høyttalerne fungerer det bra men ikke når jeg slenger meg nedi sofaen, da faller trøkket helt sammen. Jeg kan riktignok justere bort endel av problema og få OK lyd i lytteposisjon men da er det justert såpass opp at det er ganske uholdbart andre steder

Har sagt det før og sier det igjen, jeg vil egentlig ha det slik at frontene nesten spiller godt nok alene for så å legge til sub som prikken over i'en... Rett utenfor hjemmekinoen står nå JBL 250TIene som anlegg til barna og der spiller de kjempebra, men i hjemmekinoen når jeg hadde de der var det akkurat samme problem som med EAWene, punchen forsvinner.

Arg og grrr

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå som du bruker suber på begge sider av rommet, du kunne prøve å snu noen suber (sette dem opp ned) slik at du får forskjellig høyde på elementene som er foran og bak. Kanskje merker du noen forskjell da? Det blir som Rizla skriver at du får 4 elementer i høyden.

Men det hjelper fortsatt lite med området over 100Hz...

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare limer inn her jeg så slipper å rote til tråden din med mine problem

Jeg føler ikke det er subene som lager problemer, det er snarere frontene som ikke gir meg helt den punchen jeg vil ha. Helt bak i rommet og rett forran høyttalerne fungerer det bra men ikke når jeg slenger meg nedi sofaen, da faller trøkket helt sammen. Jeg kan riktignok justere bort endel av problema og få OK lyd i lytteposisjon men da er det justert såpass opp at det er ganske uholdbart andre steder

Har sagt det før og sier det igjen, jeg vil egentlig ha det slik at frontene nesten spiller godt nok alene for så å legge til sub som prikken over i'en... Rett utenfor hjemmekinoen står nå JBL 250TIene som anlegg til barna og der spiller de kjempebra, men i hjemmekinoen når jeg hadde de der var det akkurat samme problem som med EAWene, punchen forsvinner.

Arg og grrr
    Løsningen din her er å bruke subtårnene jeg laget bilde av lenger opp i frekvensområdet.
    Jeg deler mine ved 140hz 24db/okt men de har også endel respons likevel opptil 250hz.

Du vil aldri kunne reparere dette på noen annen måte, jeg har PRØVD

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte bare mer evt å la subene være som de er idag og heller bruke 4x15" på hver kanal, dette er en løsning jeg har nevnt lenger oppe og som jeg tror kanskje kunne vært noe å vurdere... Men da må jeg evt samtidig ha noen helt andre horn og/eller gå over til en annen diskantløsning, f.eks. store bånddiskanter alle dette

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    JBLene frister.
    har du lyst har du lov :twisted:

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte bare mer evt å la subene være som de er idag og heller bruke 4x15" på hver kanal, dette er en løsning jeg har nevnt lenger oppe og som jeg tror kanskje kunne vært noe å vurdere... Men da må jeg evt samtidig ha noen helt andre horn og/eller gå over til en annen diskantløsning, f.eks. store bånddiskanter alle dette
    Mr. T på sentralen bruker disse med stor suksess. Jeg har selv tenkt på disse som et alternativ når det en gang blir en dedikert kino/stereobule på meg.

BG-bånd med H-baffel eller tilsvarende løsning opp til rundt 200hz, tre stykk bak et lydtransparent lerret. Tror det hadde blitt interessant som et alternativ til inConcert Miles som er alternativ to til kinoen.

Hvordan går det så med kattene - blir de venner?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, kattene ja... det er jo egentlig de som er de viktigste Nei de er ikke blitt venner, kanskje ørlite mindre uvenner, men absolutt ikke venner, eller rettere sagt, den minste er kjempevenn med den eldste men "gamle" (på to år) er ikke venn med nykomlingen. Så desverre så er det fortsatt slik at vi ser lite til den gamle, den kommer inn for å få mat men springer ut igjen så snart den får sjansen....

Var vell Tangen sitt oppsett som satt meg på den ene ideen om 4x15" i H-baffel samt BG bånd, tror det kunne blitt bra.

Ikke ett vondt ord om Beyma/Miles... har hørt de (og svært like konstruksjoner) i noen forskjellige oppsett og de er for all del veldig bra men for meg er de kanskje ikke den ultimate referanse likevell. Blir kanskje litt som Alcons kinooppsetta jeg har hørt, spiller alt i alt veldig bra, men mangler likevell ørlite av den brutale råskapen som jeg kanskje både synes JBL og EAW leverer på en vell så god måte :?

Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, kattene ja... det er jo egentlig de som er de viktigste Nei de er ikke blitt venner, kanskje ørlite mindre uvenner, men absolutt ikke venner, eller rettere sagt, den minste er kjempevenn med den eldste men "gamle" (på to år) er ikke venn med nykomlingen. Så desverre så er det fortsatt slik at vi ser lite til den gamle, den kommer inn for å få mat men springer ut igjen så snart den får sjansen....

Var vell Tangen sitt oppsett som satt meg på den ene ideen om 4x15" i H-baffel samt BG bånd, tror det kunne blitt bra.

Ikke ett vondt ord om Beyma/Miles... har hørt de (og svært like konstruksjoner) i noen forskjellige oppsett og de er for all del veldig bra men for meg er de kanskje ikke den ultimate referanse likevell. Blir kanskje litt som Alcons kinooppsetta jeg har hørt, spiller alt i alt veldig bra, men mangler likevell ørlite av den brutale råskapen som jeg kanskje både synes JBL og EAW leverer på en vell så god måte :?
    Jeg har hørt veldig få dedikerte kino-oppsett av typen til BEF, ditt og tilsvarende. For meg handler kino om råskap og brutalitet. Jeg har et anlegg pt som spiller veldig rent og dynamisk, men rått er kanskje ikke helt ordet. Det var heller ikke meningen med anlegget heller. Det gjør det jeg hadde planlagt at det skulle gjøre, og Meridian er ganske forutsigbart. Savner kanskje mulighetene til å bytte ut ting, men det er faktisk litt deilig.

Jeg tenker derfor noe som kan rive litt mer til kinobruk. Min utfordring er at jeg egentlig kunne tenkt meg noe som både vil gi meg en virkelig flott musikkopplevelse - og en virkelig flott kinoopplevelse. Om BG75 greier lydtrykket og følelsen av skyv i diskantområdet så kan det være veien å gå.

Her i huset traver Marve, en lydinteressert katt på ni måneder. Jeg hadde en liten periode uten anlegget tilkoblet og brukte tv som lydkilde på tv-titting/film. Han blåste en lang marsj i hva som skjedde på lydsiden. Første gang Meridian-høyttalerne ble koblet opp sto han i ti minutter og stirret/lyttet. Fascinerende og litt morsomt å se reaksjonen hans.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tore_v1
    Jeg har hørt veldig få dedikerte kino-oppsett av typen til BEF, ditt og tilsvarende. For meg handler kino om råskap og brutalitet. Jeg har et anlegg pt som spiller veldig rent og dynamisk, men rått er kanskje ikke helt ordet. Det var heller ikke meningen med anlegget heller. Det gjør det jeg hadde planlagt at det skulle gjøre, og Meridian er ganske forutsigbart. Savner kanskje mulighetene til å bytte ut ting, men det er faktisk litt deilig.

Jeg tenker derfor noe som kan rive litt mer til kinobruk. Min utfordring er at jeg egentlig kunne tenkt meg noe som både vil gi meg en virkelig flott musikkopplevelse - og en virkelig flott kinoopplevelse. Om BG75 greier lydtrykket og følelsen av skyv i diskantområdet så kan det være veien å gå.
    Har du hørt på Avantgarde sine høyttaler? Avantgarde Duo har det du ønsker, de kan spille skremmende høyt og er veldig dynamiske.
    Spesielle er de men setter du dem bak et lerret med Avantgarde sin Solo senter så får du noe utrolig bra!
    Akto er veldig godt kjent med de så spør han hvis du vurderer dem.

Det ligger faktisk et par Duo på torget. Hyggelig priset er de også....

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avantgarde er fryktelig morro og slik prisnivået er blitt i Norge så er det jo blitt overkommelig også, tror ikke det er mange steder i verden som kan matche bruktprisene i Norge

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De båndene du linker til er de som Tangen bruker i sitt HiFi oppsett. Spiller utrolig åpent og detaljert. Har faktisk tenkt tanken selv på 7 slike bånd med egne bassmoduler til.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg endelig fornøyd med lyden!!!

Men desverre så er det ikke i hjemmekinoen, men snarere når jeg tar meg en tur utenfor huset...

Passer på en slik RR Sport Supercharged om dagen og lyden i den tar igjen for alt jeg evt ikke er så fornøyd med i hjemmekinoen... V8er med kompressor lager himmelsk rå lyd!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Ja det er en sikkelig utgiftpost ja, som gjør av verkstedene gnir seg i hendene :-D

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    De båndene du linker til er de som Tangen bruker i sitt HiFi oppsett. Spiller utrolig åpent og detaljert. Har faktisk tenkt tanken selv på 7 slike bånd med egne bassmoduler til.
    I hjemmekinosammenheng blir de ganske litt labre på kapasitet grunnet lav følsomhet. De tåler dog 100w, men det blir uansett ikke nok til å henge med våre "småbrutale" systemer.

Men til et hifisystem er de virkelig interressante!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Ja det er en sikkelig utgiftpost ja, som gjør av verkstedene gnir seg i hendene :-D
    Det er vell absolutt ingen bil en kjøper pga kvaliteten

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner og nærme deg Swans landet ser jeg :-D

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke oppdatert her i det siste da mye har stått litt på vent i det siste grunnet endel utbyttinger.

Planen har lenge vært å gå for mindre høyttalere så jeg har kjøpt noen JBL 2435 HF drivere (tilsvarende som står i JBL K2 S9800) samt noen gode 15" JBL 15" basser/midbasser, så det var planen å bruke de som fronter.

Men idag tidlig gjorde jeg ett til de grader impulskjøp og plutselig satt jeg med ett par med Swans F1.1 ja, om det var en god ide eller ei gjenstår å se Tanken er muligens å bruke de istedet for JBL 15" men fortsatt bruke JBL HF driverne istedet for Swans diskant/mellomtone modulen. Blir isåfall enten 1 Swans bassmodul på LCR og dermed 2x10" i hver kanal eller evt 2 bassmoduler på LR dersom jeg får tak i en 1.1C.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også dumpet prisene på EAWene til bud over 10.000 (1/10 av nypris!). Dette er så billig at det er flaut... men hjelper lite hva jeg mener dersom ingen vil ha de. Og jeg forstår det jo egentlig ikke med tanke på hvor ufattelig gode høyttalere en får for pengene, kanskje jeg heller burde satt prisen opp til 30.000 og at folk da hadde fått interesse

Side 20 av 29 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •