Baldrick sin "the wall of sound", tilbake til JBL kinohøyttalere... - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 29 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 561
    Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,295
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kjempe fin hage!!!

Vi fant akkurat en liten kattunge på 6 uker vi også! Rett utafor soveroms vinduet midt på natta! Livredd oss, så den stakk av! Dagen etter kom den tilbake, tok lang tid å få tak i den:P

Hvordan har folk hjerte til å sette dyra sine på gata for å dra på ferie? Blir kvalm av det!

Kinoen ble også rå!
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både lerret, frontdeksler og hage er meget, meget imponerende.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av grandiS
    Kjempe fin hage!!!

Vi fant akkurat en liten kattunge på 6 uker vi også! Rett utafor soveroms vinduet midt på natta! Livredd oss, så den stakk av! Dagen etter kom den tilbake, tok lang tid å få tak i den:P

Hvordan har folk hjerte til å sette dyra sine på gata for å dra på ferie? Blir kvalm av det!

Kinoen ble også rå!
    Takk for det!

Nei hvordan folk kan behandle dyra sine som så mange gjør er helt ufattelig, og det går nok spesielt hardt utover kattene Hva som var skjebnen til den vi har er ikke godt å si, enten har noen dumpet kattungene ved siden av europaveien for å bli kvitt de på den måten, eller så var det villkatter, men jeg tror nok det første utifra oppførselen fra dag 1.

Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Både lerret, frontdeksler og hage er meget, meget imponerende.
    Takk for det men sååå imponerende er det ikke. Litt tid tar det alltids selvsagt men absolutt kurrante greier bare man prøver

Neste prosjekt blir sannsynligvis å lage noen akustikkpaneler, og vurderer i den sammenheng å gjør noe alla johnnymhz, resultatet hans likte jeg veldig godt! Eneste er at jeg godt kunne tenkt meg å fått litt mer farge rundt om i rommet enn kun grått og sort så jeg må se om jeg kan finne meg alterantivt stoff til det vanlige sorte fra Biltema

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Takk for det!

Nei hvordan folk kan behandle dyra sine som så mange gjør er helt ufattelig, og det går nok spesielt hardt utover kattene Hva som var skjebnen til den vi har er ikke godt å si, enten har noen dumpet kattungene ved siden av europaveien for å bli kvitt de på den måten, eller så var det villkatter, men jeg tror nok det første utifra oppførselen fra dag 1.
    Villkatter er det vanskelig å komme nær til. Og du hadde ikke funnet dem så nær en vei, mora hadde gjemt dem langt fra mennesker for å beskyte dem.

Jeg har tidligere hørt mange historier om folk som lenke fast hunden sin til et tre når de reiser på ferie. De kjører litt, finner et skog, forlater hunden og kjøre bort fra den. Heldigvis er det ofte at de blir funnet seinere (før det er for seint) men det er sikkert en del som dør.
    En del folk burde ikke få lov å eie dyr... Eller ha barn!

Takk for det men sååå imponerende er det ikke. Litt tid tar det alltids selvsagt men absolutt kurrante greier bare man prøver

Neste prosjekt blir sannsynligvis å lage noen akustikkpaneler, og vurderer i den sammenheng å gjør noe alla johnnymhz, resultatet hans likte jeg veldig godt! Eneste er at jeg godt kunne tenkt meg å fått litt mer farge rundt om i rommet enn kun grått og sort så jeg må se om jeg kan finne meg alterantivt stoff til det vanlige sorte fra Biltema
    Dere har et veldig fint hus og en koselig hage. Barna deres er veldig heldige, det er ikke så mange som ha egen 'elv' i hagen

Se her for litt stoff med bilder på:
    Tavlor, vÀggdekor, canvastavlor hos Bimago

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vannvittig mye tøft der!!

Men hva er det som er stoff av de produktene de selger? Er "Tryck på duk" noe som kan brukes forran akustikkplater eller hva produkt er egnet til å slippe luft/lyd igjennom?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke, jeg fikk tipset fra Devilej sin tråd.

Det beste er vel å sende dem en epost og spørre dem. Jeg kunne tro at stoffet ikke er helt lufttett.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har laget broen, selv? Utrolig stilig

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei broa har jeg ikke laget selv men en kreativ og eksentrisk sniekker

Litt artig historie med den... Jeg kontaktet han og spurte om han hadde noen solide treplanker som vi kunne bruke som bro og han skulle se hva han kunne fikse. Dagen etter kom han med denne broa, gitt om vi ble overrasket Den er lagd av greinene fra en svært gammel og stor Alm. Dette minner meg foresten på at jeg burde bruke siste feriedsgen på å olje den....

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott var den uansett, og det første som slår meg når jeg ser den, er Ringenes herre

Nei broa har jeg ikke laget selv men en kreativ og eksentrisk sniekker

Litt artig historie med den... Jeg kontaktet han og spurte om han hadde noen solide treplanker som vi kunne bruke som bro og han skulle se hva han kunne fikse. Dagen etter kom han med denne broa, gitt om vi ble overrasket Den er lagd av greinene fra en svært gammel og stor Alm. Dette minner meg foresten på at jeg burde bruke siste feriedsgen på å olje den....

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Flott var den uansett, og det første som slår meg når jeg ser den, er Ringenes herre
    Akkurat det tenkte jeg også!! Broen er som tatt rett ut ifra Hobbitun

Stian

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg ingen ihuga fan av Ringenes Herre og jeg tviler også sterkt på at snekkeren engang vet hva det er så det er nok isåfall ganske tilfeldig Tror nok heller inspirasjonen kommer fra vikingtida slik det meste av det andre han lager, ser foresten noen andre eksempel på ting han har lagd i denne hytteannonsa (uthuset, hagemøblene o.l.) Han er veldig flink selv om det kan bli litt for mye avogtil 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva har du gjort med spillelista di som inkluderer alle de norske sangene?

Er den borte? Nå er det bare noen få igjen...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke gjort noen endringer så dersom noe har skjedd må det må det nesten være at sangene er fjernet fra Spotify e.l. Noe spes du savner som har vært der før så kan jeg sjekke litt opp.

Gjorde foresten noen nytt forsøk med bassfeller bak i rommet i helga, lagde 60*60 trekanter i ca 120cm høyde og selv om det selvsagt kan være innbildning så synes jeg det virket til å gi endel mer punch i midbassen så det virker bra! Pga plassering av lamper på veggen kan jeg ikke uten noe videre har høyere bassfeller enn 120 selv om jeg gjerne kunne tenkt å prøve det.

Ellers var der noen positive signaler ang levering av Emotiva XMC-1 i forrige uke. Det høres ut til at den blir vist frem og demostrert for første gang på Emofest som er om ca 2 uker, så kanskje det ikke er så veldig lenge igjen til den blir lansert for salg

Fikk også Dynamic Precsion forsterkeren forrige uke men har ikke fått prøvd den enda, ganske enkelt pga den var litt større rent fysisk enn jeg trodde så jeg sliter med plassen Så jeg vet ikke helt hva jeg skal gjrø med den, får kanskje legge inn søknad om å få opp 250tiene i stua og bruke den der med mindre noen vil kjøpe den eller kanskje bytte i mindre forsterker.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke gjort noen endringer så dersom noe har skjedd må det må det nesten være at sangene er fjernet fra Spotify e.l. Noe spes du savner som har vært der før så kan jeg sjekke litt opp.
    Dette er merkelig. Prøvde på nytt akkurat nå og jeg fant spillelistene dine igjen. Mulig at det er Spotify som feiler av å til der.
    Uansett det funker nå

Gjorde foresten noen nytt forsøk med bassfeller bak i rommet i helga, lagde 60*60 trekanter i ca 120cm høyde og selv om det selvsagt kan være innbildning så synes jeg det virket til å gi endel mer punch i midbassen så det virker bra! Pga plassering av lamper på veggen kan jeg ikke uten noe videre har høyere bassfeller enn 120 selv om jeg gjerne kunne tenkt å prøve det.
    Jeg har opplevd litt av det samme etter at jeg fylte frontveggen min med isolasjon. Det er ikke rart egentlig siden en del stående bølger i midbassen blir dempet.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var en tur til Hommersåk idag og overleverte JBL 3678ene til ny eier, var samtidig en tur innom Mr Dreier og tok med meg noen papprør

Ser ikke helt slik ut nå riktignok men det viktigste er det samme, dvs Soundsplinter RL-P15 i ca 270liters kasse tunet til ca 14 hz, morsomme greier!

Ett lite skår i gleden at jeg ikke hadde tenkt på hvor store de virkelig var og fikk meg en overraskelse når jeg skulle sette de opp bak i rommet hvor det var svært snaut med plass i bredden Det går akkurat men lager litt problem for el-justeringa av sofaene og det kræsjer også med to av lampene så får se hva jeg gjør, men at det var veldig artig å ha LLT suber igjen er det ingen tvil om

Det hele var ett impulskjøp med en liten tanke om å bruke de kun fra kanskje 30-35hz og ned som supplement til JBLene i front men får se det litt ann hva det blir til.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Woho! Vil tro de har litt å bidra med der de fleste subber slutter å puste, ja!
    Satser på du finner en plass til dem.

Får se hva jeg ender opp med til slutt, kan hende jeg må ha noe som går dypt og deilig jeg også.

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fulgt med tråden din en stund nå og har hvert like imponert hver gang det dukker opp nye høytalere i kinoen din. Har blitt helt sinnsykt Men har slått meg at med så mye bass er kanskje rommet litt lite dempet i nedre del av frekvensskalaen. Merker du noe til det?

La merke til at du har lagt ut alt til salgs, hvorfor ønsker du dette, kommet over noe som er enda heftigere eller ble det rett og slett for mye?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en kombinasjon av flere ting som gjør at jeg vurderer å selge unna. En ting er at jeg har for mye utstyr og noe uansett er til overs, men skulle jeg få solgt unna alt har jeg lyst å gjør ting litt annerledes.

Hovedproblem er rommet mitt... Subene fungerer greit men jeg får ikke trøkket jeg ønsker fra frontene og det er ene og alene pga rommet. Når jeg har prøvd de samme høytallerne i andre rom spiller det helt vanvittig

Så derfor har jeg lyst å prøve noe annet, enten iform av bassløsning med OB og feks. 4x15" pr kanal samt svær bånddiskant, eller evt mindre og plasseringsvennlige fronthøyttalere med f.eks svært kraftige 10" element.

Time will show, først må jeg evt få solgt unna endel før noe nytt blir iverksatt

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det som skiller ditt rom med de hvor høytalerene fungerer bedre? Vurderer selv en løsning med gamle kinohøytalere i min neste kino.

Blir uansett spennende å følge med videre og se hvilke løsninger du slår deg til ro med etter hvert.

Side 18 av 29 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •