Baldrick sin "the wall of sound", tilbake til JBL kinohøyttalere... - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 29 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 561
    Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fikk ånden over meg idag så idag har jeg omsider snekret ramme til det nye lerretet jeg kjøpte for en stund siden. Var litt usikker hvordan jeg skulle gjør det men når jeg først fikk ideen så synes jeg det gikk utrolig bra.

Treramma er satt sammen av to lag med lekter, underst brukte jeg 21x45mm som lager en stiv og solid ramme:

-p1090604-jpg

Øverst brukte jeg en relativt tynn list med avrunnede kanter for å få glatte kanter samt litt avstand til avstiverne slik at de ikke vises:

-p1090607-jpg

Ute i "posene" trakk jeg noen tynne gjengestenger som jeg brukte for å stramme duken jevnt og fint:

-p1090605-jpg

Frontveggen min er helt svart fra før så jeg er uskker om jeg kommer til å lage noen ekstra form for maskering, tro egentlig ikke det blir nødvendig. Men iom at det nye lerretet er 2.35:1 (ca 130") så må jeg nok finne på noe maskinergsløsning til 16:9.

Har ikke fått testet så mye enda men det virker veldig lovende Største utfordring er nok at jeg ikke har zoom med minne på PJ... så jeg sliter litt når jeg skal 16:9, jeg må da enten justere på PJ manuelt eller justere avspiller (men da minster jeg i praksis oppløsning), så beste løsning er nok å vurdere ny PJ igjen Har f.eks HW30 zoom med minne slik at jeg kan ha en for 16:9 og en for 2.35:1 eller må jeg opp på HW95 for det?

Men nå er det tid for "premierefilm" på nytt lerret, Battlefiled Sikkert ingen kvalitetsfilm men tipper den gjør seg på vesentlig større lerret enn jeg har hatt før!

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ramma så meget lekker ut Battleship er en meget underholdenes film! har gledet meg leeeenge til den kommer ut på bluray tipper det er bra med trykk i den Har du lastet den ned eller har den kommet ut??

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Har f.eks HW30 zoom med minne slik at jeg kan ha en for 16:9 og en for 2.35:1 eller må jeg opp på HW95 for det?
    Dessverre har ikke HW30 elektrisk zoom.
    Justeringene er som på HW10, 15 og 20 (alt manuelt).

HW95 er projektoren du må kjøpe hvis du skal ha dette. Utrolig bra bilde får du, men det koster...

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Fikk ånden over meg idag så idag har jeg omsider snekret ramme til det nye lerretet jeg kjøpte for en stund siden. Var litt usikker hvordan jeg skulle gjør det men når jeg først fikk ideen så synes jeg det gikk utrolig bra.

Treramma er satt sammen av to lag med lekter, underst brukte jeg 21x45mm som lager en stiv og solid ramme:

-p1090604-jpg

Øverst brukte jeg en relativt tynn list med avrunnede kanter for å få glatte kanter samt litt avstand til avstiverne slik at de ikke vises:

-p1090607-jpg

Ute i "posene" trakk jeg noen tynne gjengestenger som jeg brukte for å stramme duken jevnt og fint:

-p1090605-jpg

Frontveggen min er helt svart fra før så jeg er uskker om jeg kommer til å lage noen ekstra form for maskering, tro egentlig ikke det blir nødvendig. Men iom at det nye lerretet er 2.35:1 (ca 130") så må jeg nok finne på noe maskinergsløsning til 16:9.

Har ikke fått testet så mye enda men det virker veldig lovende Største utfordring er nok at jeg ikke har zoom med minne på PJ... så jeg sliter litt når jeg skal 16:9, jeg må da enten justere på PJ manuelt eller justere avspiller (men da minster jeg i praksis oppløsning), så beste løsning er nok å vurdere ny PJ igjen Har f.eks HW30 zoom med minne slik at jeg kan ha en for 16:9 og en for 2.35:1 eller må jeg opp på HW95 for det?

Men nå er det tid for "premierefilm" på nytt lerret, Battlefiled Sikkert ingen kvalitetsfilm men tipper den gjør seg på vesentlig større lerret enn jeg har hatt før!

Battlefiled ??? Tidlig på`n i kveld ? hehe

Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Underholdende tråd! Håper det er mulighet for en opplevelse dersom man skulle være i omegn.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Battleship var en meget underholdene film når en tar den for den type film det er, masse futt og fart både på lyd og biledsiden!

Og gud hjelpe meg så mye morsommere det var med 130" 2:35 lerret enn med 106" 16:9. I 16:9 er det ganske lik størrelse men de 70 cm ekstra i bredden merkes virkelig, så dette var gøy!!

Det som ikke var så artig var at jeg har klart å tabbe meg skikkeilg ut når jeg lagde ramma for jeg har bommet kraftig på måla så her og nå er det langt ifra 1:2.35 da lerret er 13 cm for høyt... Eneste forklaring jeg har er at jeg må ha regnet høyden utifra en bredde på 330 og ikke 300 cm som jeg skulle ha den Fordel er at 16:9 bildet dermed bilr større men det er selvsagt ikke det jeg hadde tenkt så jeg får gruble litt hva jeg skal gjør med det, bygge om eller maskere. Bom nr 2 var avstivingene, jeg trodde ikke de kom til å være synlige men i enkelte lyse partier kan en faktisk skimte de igjennom selv om de er ca 1 cm fra selve duken. Får prøve å gjør de sorte og se om det hjelper, ellers må de bort og jeg må stive av på annen måte eller klare meg uten...

Men selv om det var noen skår i gleden så er jeg kjempefornøyd, mye bedre bilde på den nye duken og så utrolig mye artigere med stort bilde, vell verdt den lille summen det har kostet!!

Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Dessverre har ikke HW30 elektrisk zoom.
    Justeringene er som på HW10, 15 og 20 (alt manuelt).

HW95 er projektoren du må kjøpe hvis du skal ha dette. Utrolig bra bilde får du, men det koster...
    Kjipt... da er ikke HW30 aktuell og jeg tror egentlig HW95 blir i dyreste laget her og nå.

Funker forsåvidt greit nok å styre/zoome/bytte mellom 2.35 og 16:9 via HTPC, men det går jo som sagt da egentlig på bekostnig av oppløsningen på PJ men det funker som nødløsning!

Slo forseten til og kjøpte en effektforsterker også nå ikveld, litt usikker hva jeg skal bruke den til men klart ikke å la være.. Dynamic Precision 2x400 watter. Blir brukt enten på kinooppsettet eller kanskje jeg tar 250TIene frem fra glemselen og bruker den på de i stua eller noe!

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,291
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempe kinorom! Likte stolene dine!

Battleship er en grei film det, det jeg likte best var scenen hvor "gamle gutta" kom og fyra igang gamle <go skipet>

Stå på videre, finner sikkert en løsning på lerret prob. !

Kim
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Tord,

Jeg har brukt en del av dagen på å gå gjennom og spille en del av musikken din på Spotify og det er veldig mye bra!
    Kjekt med spillelister også, jeg kommer til å bruke flere av disse når jeg skal justere anlegget mitt.

Keep up the good work! 8-)

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra det at spillelista blir brukt, dere må bare gi lyd dersom dere har tips til flere sanger som skal inn!

Var foresten på kino idag og såg Batman filmen, absolutt bra film men likevell kanskje bittelitt skuffet! Hadde en "nesten privat" visning i den lokale kinoen på Alcons oppsettet og jeg synes det spiller ganske bra, men det er helt klart noe galt med justeringa fra leverandøren sin side... det mangler råskapen og nivå i toppen! Har hørt akkurat det samme fra andre Alcons oppsett så enten er det oppsetta som ikke er helt med eller så er det som jeg mistenker, justeringa fra leverandøren.

Imorgen har jeg burdag :-D så da håper jeg å få avsluttet den dagen imorgen kveld med Hunger Games siden det ble litt for seint for den idag. Håper og å få brukt litt av bursdagen til å lage nye frontpanel og maskeirng rundt det nye lerretet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med dagen da

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det Halvvegs til 74 er da ingen alder 8)

Prøvde igjen å få tatt ett bilde av hvordan det ser ut nede nå med nytt lerret men kombinasjonen veldig mørkt rom, dårlig kamera og håpløs fotograf gjør at resultatet blir som det blir, men her er da ett lite forsøk tatt med dagslys

-dolby-jpg

Newcomer Infocus sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med dagen Baldrick

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med dagen Baldrick :-D

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med dagen!!

Stilig med stort lerret! Kunne ikke blitt så mye større heller!

Stian

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med dagen!!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hilsner, var ikke akkurat det som var meninga å legge opp til hilsner men koselig likevell

Sitat Opprinnelig postet av dwdbard
    Stilig med stort lerret! Kunne ikke blitt så mye større heller!
    Nei lerretet kunne ikke vært så mye større, det er 3m bredt og frontvegg er ca 3.50 og prosjektor står også på nesten max zoom så det er ganske oppmot max for min del!

En ting er at det var overraskende stor forskjell i billedkvalitet fra det forrige men det er bare så ekstremt mye kulere å se film med såpass stort bilde, nå begynner det virkelig å ligne litt på den ekte kinofølelsen

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, ikke mange hjemmekinoer som er såpass over-the-top. Kun det drøyeste er stort og godt nok. Jeg liker det veldig godt.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var de nye panela/dekslene ferdig på plass og for å si som sannt er så er det veldig skjelden jeg har vært så fornøyd med resultat av ting jeg har gjort selv Jeg var noe usikker hvordan jeg skulle feste det hele på veggen men resultatet ble at det ligger såpass i press at det holder seg på plass av seg selv, kun en skrue er brukt for å holde rammer/lerret oppe så det var jeg storfornøyd med! Vurderer fortsatt lyst å lage til noe maskering men det får jeg ta litt senere

-lerret-jpg

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Resultatet ser ut til å være utrolig bra!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sammenlignet med hva andre her på forumet får til er det selvsagt ingenting å skryte av men det ble glad og fornøyd etter å ha holdt på noen timer med dette og når det da passet så bra

Ett annet "ikke lyd prosjekt" i sommer har vært lett oppussing i hageområdet:

-p1090625-jpg

-p1090630-jpg

Men sommerens uten tvil mest tidkrevende "prosjekt" er denne krabaten som vi inntil videre ihvertfall har boende hos oss:

-20120718_090510-jpg

Vi fannt den 3-4 uker gammel forlatt i grøftekanten, og ved siden i vegbanen låg bror/søster overkjørt Har hatt den boende her nå i sommer og vi har vell egentlig lyst å beholde den men har en utfordring da den andre katten vår av alle ting er livredd denne lille saken! Så vi har egentlig tenkt å gi den bort nå når den nærmer seg 12 uker men vi får se hva det blir til, håper fortsatt i det lengste at de to kattene blir venner slik at vi kan beholde begge to

Side 17 av 29 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •