Baldrick sin "the wall of sound", tilbake til JBL kinohøyttalere... - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 29 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 561
    Newcomer splatt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    (...)

Det eneste jeg har fått gjort i hjemmekinoen i det siste er å få på plass de nye sofaene, to stk elektrisk slike:

Hm, jeg har tenkt på akkurat samme sofa. Hvordan virker kvaliteten å være på disse?

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kvaliteten på skinn og slikt er helt grei den, virker til å være veldig bra iforhold til prisen. Men det er noen konstruksjonsfeil med akkurat denne modellen slik at den er tatt ut av modellutvalget.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt meg en Emotiva UMC-1 idag:

Først og fremst bare for å prøve noe helt annet enn Onkyoen men også med en baktanke om at det gir en rimeligere XMC-1 når den kommer om ett par mnd, har litt troa på XMC-1:

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og noenlunde slik ser det ut med de nye sofaene på plass og normal/dempet belysning:

-p1090281-jpg

Som en ser her mangler det litt listing og slikt pluss jeg har lyst på en eller annen form for dekor til veggene, men usikker hva jeg skal gjør for å det litt mindre mørkt og trist

-p1090284-jpg

Lurer og på å lage noen innrammede akustikkplater som har samme bredde som surroundhøyttalerne slik at de kan stå under der uten at det blir så skjemmende. Også litt i tvil om bakerste rad burde vært høgere enn de 20 cm det er bygd opp nå, det hadde nok ikke gjort noe om det ble 10 cm høyere!

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der så flott ut du!! Liker rommet og utstyret også

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som en ser her mangler det litt listing og slikt pluss jeg har lyst på en eller annen form for dekor til veggene, men usikker hva jeg skal gjør for å det litt mindre mørkt og trist
    Har du ikke en god design 'ekspert' i hus?

Når jeg mangler inspirasjon så pleier jeg å se på hva de andre gjør (både her i Norge og i utlandet). Noen ganger finner jeg noe som jeg liker og som kan brukes hjemme. Noe for deg?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser tøft ut! Enig med Jerome, inspirasjon finnes på nettet. Ellers har man jo også denne tråden:
    http://avforum.no/forum/av-rom-konst...spirasjon.html
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bladd litt og det er mye fint men finner ikke helt ut hva jeg kan gjør for å freshe litt opp med tanke på utgangspunktet så tar gjerne imot konkret tips! Det meste som er der idag blir nok som det er, så jeg tenker mer på designelement som både kan freshe opp og svært gjerne også hjelpe til på akustikken!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten at jeg helt vet hva som gjorde utslag men etter endel runder med målinger, nullstillinger av alle instillinger og mao begynt på ny så såg jeg kanskje ett lite lysglimt i tunnelen idag, det begynner å sitte litt bedre! Største utslag tror jeg at er pga jeg har gått bort ifra å prøve å gjør noe med de bratteste dippene/peakene og kun konsentrere meg om de grove trekka. Har også prøvd opp og i mente med justering av fase/tidsforskyving/delefrekvenser.

Resultatet er ihvertfall at jeg for første gang på svært lenge har sett en film ikveld hvor jeg bare har kost meg med filmen uten å irritere meg på at det høres helt galt ut. Det at filmen Safehouse også var ganske så underholdene og actionfyllt var bare bonus, absolutt verdt å sees!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hyggelig å se at du koser deg nå. Det er vel det viktigste

De bratteste dippene høres ofte ikke eller lite. Det krever mye å få dem bort: flytte lytteposisjon, bygge om rommet, ...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skjer egentlig fint lite hos meg om dagen, hadde håpt å få solgt unna ett av høyttalersetta men det viser seg å være mer tungsolgt enn jeg hadde trodd, trodde nok der var flere som var int i slike høyttalere enn det det er

Siden været på vestlandet er dårlig blir det derfor endel filmer ihvertfall så kinoen blir nå brukt!

Gårdagen gikk med til en helt ukjent film, Project X, ikke noen Oscar kanidat men helt grei og lett underholdning på en regnfull mandag.

Søndagskveld var det en litt mer spennende film som sto på programmet, The Raven, den likte jeg ganske godt og var absolutt verdt å se!

Lørdag ble det gjensyn med en "gammel" klassisker av en dramafilm, Pay It Forward med bl.a. Kevin Spacey. Husker jeg likte den veldig godt når den kom og det var nå ett hyggelig gjensyn selv om den var klart bedre for 10 år siden

Ellers har jeg fått tak i ett par artige demo filmer, bl.a. ett par fra DTS, bl.a. denne:

Har også kost meg med endel andre eldre demo filmer som jeg har hatt liggende endel år, men iom at de er DVD så merker en at utviklinga har gått fremover, ikke helt det samme med DVD og vanlig lyd når en er blitt vannt med fullhd og hd lyd Men effektene på de gamle demo filmene er fortsatt bra!

Det er snart sommerferie og vi skal østover så da håper jeg å få tatt turen innom BEF! Det kan fort bli en av sommerens høydepunkt ved siden av at jeg også gleder meg sinnsykt til nye Batman filmen, håper å få til en privat visning i lokalkinoen for den med fritt tilgang til volumkontrollen

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lørdag ble det gjensyn med en "gammel" klassisker av en dramafilm, Pay It Forward med bl.a. Kevin Spacey. Husker jeg likte den veldig godt når den kom og det var nå ett hyggelig gjensyn selv om den var klart bedre for 10 år siden
    Verden er rar... og jeg begynte nesten å lure når i Dagbladet såg dette videoklippet nå... Ideen der er ikke akkurat ulik konseptet med Pay It Forward filmen

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Verden er rar... og jeg begynte nesten å lure når i Dagbladet såg dette videoklippet nå... Ideen der er ikke akkurat ulik konseptet med Pay It Forward filmen

Det blir MYE pizza på den gjengen. De fikk inn 10 000 USD på 1 dag. DVS de skal gå og spise pizza 20 ganger på 1 dag.

Aaron's Wish | Donating to Make Aaron's Wish Happen
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var jeg kommet hjem etter sommeferie, og høydepunkt rent hjemmekinomessig var selvsagt besøk hos BEF. Veldig gøy å treffe denne usedvanlige hyggeilge karen og selvsagt også oppleve oppsettet hans. Kinoen hans er av mange regnet for å være en av Norges aller råeste og jeg likte også vedig godt det jeg såg/hørte. Derfor er det jo også litt kjekt å samtidig oppleve at det på mange måter låter litt likt som det gjør hos meg

Jeg hadde planer om å få lagd meg nytt og større lerret i sommer, det har jeg ikke fått gjort enda... går også fortsatt å venter på melding om at Emotiva XMC-1 kommer i salg men det ser fortsatt ut til å dra ut en stund, så godt mulig jeg heller slår til på Sherbourn 7030 dersom den kommer på markedet tidligere, den har foreløpig lanseringsdato i slutten av august (men blir kanskje forskjøvet)

Så i mens koser jeg meg med ett par filmer, og kanskje den artigste filmen så langt i sommer var denne, Get The Gringo

Har også fått meg noen nye kjekke demoplater, men har ikke fått testet de noe særlig enda men virker artige, bl.a. denne

-demo-jpg

Active Seigmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor finner jeg den??? must have!
    Kan ingenting, gjør alt!

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fantastisk fin hjemmekino!
    må følge denne tråden videre :wink:
    hva slags ht bak er det du har der? virka veldig massive!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Seigmann
    +1

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Digger de sofaene!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Seigmann
    De er "hjemmelaget"

Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    hva slags ht bak er det du har der? virka veldig massive!
    Alt av høyttalere som er i bruk idag er kinohøyttaler, bak er det 4 stk (modifiserte) JBL 8340, forran er det 3 stk EAW CB523M og subene er 4 stk JBL 4645.

Sitat Opprinnelig postet av BigT
    Digger de sofaene!
    Sofaene er veldig OK de, ikke minst med tanke på prisen! Og etter å ha studert ett par andre "hjemmekinosofaer" er jeg rimelig sikker på at det er akkurat samme produsent på de og sofaene som endel andre selger til vesentlig høyere pris

Active Seigmann sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor får jeg tak på en kopi av demo bluerayen?
    Kan ingenting, gjør alt!

Side 16 av 29 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •