Baldrick sin "the wall of sound", tilbake til JBL kinohøyttalere... - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 29 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 561
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Egentlig ikke. For min del, og for mange andre er problemet at støy oppstår i DSP utgangen. Min teori er at man behandler signalene ganske 'lavt' i DSP for å forhindre klipping, og så booster dem på utgangen, med støy som resultat. Hadde man kunne kjørt digitalt helt til effektforsterkeren derimot!

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det blitt vanlig med digitale utganger på preamp, er jeg overbevist om at en hadde fått mer av digital inn/utganger også på DSPene. Den nye MiniDSP 10x10 har f.eks. digitale inn/utganger, men dog bare 2 kanaler.

Såg nå foresten "heldigvis" at MiniDSP 10x10 kun har 8 annaloge inn/utganger, mao litt missvisende med tanke på navnet. Så da hadde den ikke vært ett alternativ for meg uansett siden jeg trenger 9x9.... så da slipper jeg å irritere meg på det Men med tanke på støy så er det adskillig bedre støyforhold på den enn på de vanlige MiniDSP enhetene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaggu gitt, det var en liten nedtur med 10x10! Som du sier, rart med navnet, men de tar vel med digital inngangene i tellingen trolig. Hva er delefrekvensene dine, Baldrick?

Intermediate grandiS sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Passende navn!! Meget rått!!

Kim
    DIY - Inconcert Miles - DIY Beyma 2x 12" -TPL150 Center | Klipsch |Denon | Sony HW50ES | Ps4 pro

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Den er desverre ikke i vanlig salg da det har vært noe tull med akkurat denne modellen, så jeg er litt spennt på hvordan den er, men håper den fungerer greit
    Ok, da får jeg bare høre med dem når jeg selv med tiden skal bestille nye sofaer.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Jaggu gitt, det var en liten nedtur med 10x10! Som du sier, rart med navnet, men de tar vel med digital inngangene i tellingen trolig. Hva er delefrekvensene dine, Baldrick?
    Ja jeg tenkte også det at de har komt fram til 10x10 ved å legge sammen både analoge og digitale inn/utganger.

AKkurat delinga mi er litt spesiell.... om jeg så må si det selv. For jeg bruker forskjellige delefrekvenser på høy og lavpass. På 15" har jeg lagt inn HF på 30hz og de spiller opp til 343 hz. Mellomtonen kobler inn først på 445 og spiller opp til 1450, mens diskanten tar over på 1730 hz. Jeg var så heldig at jeg kom i kontakt med en meget kunnskapsrik fyr hos EAW som var med å konstruerte de orginale aktive filtera som ble brukt til mine høyttalere og det var hos han jeg fikk info om hva og hvordan jeg burde gjør det. Forklaringen på den litt spesille delinga er for å tilpasse effektivitet, ta hensyn til overlapping, steilhet osv... ligger litt over min forstand men regner med EAW vet hva de snakker om

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg tenkte også det at de har komt fram til 10x10 ved å legge sammen både analoge og digitale inn/utganger.

AKkurat delinga mi er litt spesiell.... om jeg så må si det selv. For jeg bruker forskjellige delefrekvenser på høy og lavpass. På 15" har jeg lagt inn HF på 30hz og de spiller opp til 343 hz. Mellomtonen kobler inn først på 445 og spiller opp til 1450, mens diskanten tar over på 1730 hz. Jeg var så heldig at jeg kom i kontakt med en meget kunnskapsrik fyr hos EAW som var med å konstruerte de orginale aktive filtera som ble brukt til mine høyttalere og det var hos han jeg fikk info om hva og hvordan jeg burde gjør det. Forklaringen på den litt spesille delinga er for å tilpasse effektivitet, ta hensyn til overlapping, steilhet osv... ligger litt over min forstand men regner med EAW vet hva de snakker om
    Det du skriver her har mye i seg og det er det som er det geniale med aktiv deling. da kan man meget enkelt kompensere for "rot" akkurat i dele områdene og man kan få en meget jevn og nesten ikke hørbar overgang.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingenting er jo bedre enn å kunne få det servert av kilden selv Hvilke slopes bruker du? Gjøres det noen korreksjoner på diskanten i form av notch, eq eller lignende? Om ikke kunne du jo prøvd deg frem passivt kun på diskanten...da hadde jo 10x10 vært aktuell.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har foresten akkurat sett min første film med mer eller mindre komplett oppsett, og premierefilmen var Mission Impossible 4

En film helt etter min smak og med helt kurrant lydspor... Mener fortsatt at Onkyoen i beste fall gjør en middelmådig jobb og nok er svakeste ledd i anlegget men det begynner likevell å bli ganske artig å se film Dynamikk så det holder og det er virkelig gøy selv på nivå som ikke vekker hele nabolaget.

Har hentet Midgard blokkene men ikke fått koblet de til enda, det får vi se om vi får ordnet til helga eller noe. Fikk også melding fra Tollpost om at sofaene har estimert levering først på tirsdag neste uke så det var litt nedtur men det gir meg bedre mulighet å flikke litt på andre ting før de kommer!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Det du skriver her har mye i seg og det er det som er det geniale med aktiv deling. da kan man meget enkelt kompensere for "rot" akkurat i dele områdene og man kan få en meget jevn og nesten ikke hørbar overgang.
    Det å gjør det slikt var helt nytt for meg så jeg måtte dobbeltsjekke litt med andre for å høre om det virkelig skulle være slik men ble forklart akkruat det samme som det du nevner og som jeg skrev litt om overfor.

Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Ingenting er jo bedre enn å kunne få det servert av kilden selv Hvilke slopes bruker du? Gjøres det noen korreksjoner på diskanten i form av notch, eq eller lignende? Om ikke kunne du jo prøvd deg frem passivt kun på diskanten...da hadde jo 10x10 vært aktuell.
    Jeg fikk endel info om forskjellige ting som jeg burde legge inn, alt fra hvor mye forsinkelse jeg skulle bruke til hva frekvenser jeg burde gjør noe med, så det er justert på div frekvenser, i forskjellige bredder og nivåer. Ikke dermed sagt at det er perfekt, og egentlig langt ifra, men det er ihvertfall ett utgangspunkt!

Akkurat oppover i frekvens synes jeg faktisk Onkyoen/Audyssey gjør en OK jobb så det spiller mye bedre etter Audyssey har gjort litt enn det gjør uten korrigering. Det jeg er mest misfornøyd med når det gjeler Audyssey er at det blir noe for tamt i bassen. Hadde jeg hatt Audyssey pro og kunne designet egen targetkurve hadde det nok blitt mer etter min smak.

Men nå har vell også MiniDSP mye muligheter som jeg ikke har tatt i bruk enda, bl.a. det at en kan foreta målinger i REW og så få MiniDSP til å korrigere etter beste evne.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Aha, vi snakker kanskje om forskjellig form for demping? Dempeledd, som i å dempe signalet ut fra preamp og jeg tenkte på absorbsjon/bassfeller?

Uansett; demping av rom, vil stort sett bedre dynamikken i mitt hode. Det har ingen ting med at det blir stillere eller lavere støygulv, men at lyden opphører når den skal, slik at den ikke henger igjen som en grøt og dermed ødelegger dynamikken. Hvis det henger igjen lyd i 500-1000ms på en rekke frekvenser vil det minske forskjellene mellom høyt og lavt på kjappe utsving.
    Ja, det stemmer at vi har snakket om demping begge to men ikke om samme form for demping

Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Når det gjelder dempeledd tror jeg det er utelukkende positvt å dempe gain så mye som mulig ved forsterkeren. Det er stort sett anbefalt alle steder å holde nivået på signalene høyest mulig helt frem til effektforsterker og tilpasse gain der. Da får man best mulig S/N forhold. Preampen er mye mindre plaget med støy om den får gå på full guffe.
    Samme gjelder ved bruk av digital volum. Å ha masse gain på slutten og et svakt signal inn vil si at støyen er mye nærmere signalet i intesitet og blir forsterket opp masse i forsterkeren. Selvsagt må man ikke dempe så mye at man ikke preampen greier å drive forsterkeren til et fornuftig nivå.
    Helt enig med deg. Det er helt klart det beste å ha høyest mulig nivå frem til forsterkerne.
    Derfor synes jeg at det er uheldig å inkludere demping rett før forsterkerne.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for ordens skyld.... det er ikke snakk om å dempe noe som helst før forsterkeren, jeg har bare justert volumkontrollene på effektforsterkeren! Mao akkurat det samme som å justere voluekontrollen på en hvilke som helst annen effektforsterker. Jerome: Har du volum/gain på max på Crownene?

Det er jo en grunn for at effektforsterkere også har volumkontroll, og det er ikke for å dempe dynamikken eller noe slikt men for å tilpasse seg nivå fra preamp. Har preamp f.eks. 0,3V ut må en kanskje justere volum opp på effektforsterker, har den 10v må en justere ned, så enkelt er det vell egentlig eler misforstår jeg fullstendig?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken Onkyo er det som er middelmådig, baldrick?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker en Onkyo 1007 som pre og det tror jeg ikke er noen god veg til suksess... Synes den gir for tam lyd og selv om Audyssey gjør mye bra gjør den også endel dumt etter min smak, så jeg skulle absolutt hatt mer justeringsmuligheter. Enten iform av Audyssey pro eller tilsvarende...

Har veldig trua på Emotiva XMC-1 med bl.a. Tact DRC, så jeg har satt meg opp på forhåndsreservasjon på den. Største minus jeg vet med den er kun 1 HDMI utgang, det er litt kjipt... og så kjenner jeg jo til alle problema som har vært med UMC-1 men får tro at XMC-1 blir mange hakk bedre.

Kunne foråsvidt også vært artig å prøvd den nye Antimode boksen da jeg egentlig er veldig fornøyd med jobben den gamle Antimode boksen gjør med subene.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat. Er veldig fornøyd med min 5508 i alle fall! :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jerome: Har du volum/gain på max på Crownene?
    Nei, det har jeg ikke. Jeg har prøvd flere konfigurasjoner for å se hva som kan gi meg mere mellom bass. Et sted mellom kl2 og kl3 har jeg gain nå.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk du det ikke helt til å spille slik du ville?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker en Onkyo 1007 som pre og det tror jeg ikke er noen god veg til suksess... Synes den gir for tam lyd og selv om Audyssey gjør mye bra gjør den også endel dumt etter min smak, så jeg skulle absolutt hatt mer justeringsmuligheter. Enten iform av Audyssey pro eller tilsvarende...

Har veldig trua på Emotiva XMC-1 med bl.a. Tact DRC, så jeg har satt meg opp på forhåndsreservasjon på den. Største minus jeg vet med den er kun 1 HDMI utgang, det er litt kjipt... og så kjenner jeg jo til alle problema som har vært med UMC-1 men får tro at XMC-1 blir mange hakk bedre.

Kunne foråsvidt også vært artig å prøvd den nye Antimode boksen da jeg egentlig er veldig fornøyd med jobben den gamle Antimode boksen gjør med subene.
    Den gamle Anti-Mode boksen er jo også kommet med en oppgradert utgave og
    heter nå Anti Mode 8033Cinema og ikke 8033C.Har selv oppgradert til den
    boksen og kan si at den gjør en del bedre jobb iforhold til den gamle
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Fikk du det ikke helt til å spille slik du ville?
    Jeg kommer nok aldri til å få noe til å spille slik jeg ønsker pga begrensningene rommet

Men du tenker sikkert på annonsa på EAWene så er det rett og slett ønske om mindre komplisert oppsett, det er enklere å forholde seg til ett to-vegs passivt oppsett framfor ett tre-vegs aktivt. Ingen som helst tvil om at EAWen har mye mer potensial enn det mindre JBL oppsettet jeg også har både med tanke på lydtrykk og kvalitet. Men har vell komt dit at jeg har veldig lyst på ett enkelt og greit oppsett som jeg kan slå meg til ro med en stund og da tror jeg det er en fordel med ett enkelt oppsett.

Har pga mange andre prosjekter i hus og hage ikke fått lekt meg noe særlig med EAWene enda, kun satt det opp helt basic og det fungerer forsåvidt meget bra som det gjør, spiller ett par hakk bedre enn hva det mindre JBL 3678 settet gjorde selv om det også fungerte veldig bra.

Det eneste jeg har fått gjort i hjemmekinoen i det siste er å få på plass de nye sofaene, to stk elektrisk slike:

Og så har jeg fått kablet opp litt bedre til bakhøyttalere og slikt.

Så det meste er egentlig klart til å begynne å leke seg med lyden men akkurat nå med sommeren som er ute så har tida gått med til terrasse og hage

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merker det samme selv. Nå som det er så fint, så vil man helst være ute og gjøre noe. Vi flytta inn i huset i høst og har ikke fått satt vårt preg på det enda.

Det er nok noe lettere med passivt og 2-veis ja. Ofte bruker man litt for mye tid med det tekniske, og litt for lite tid på å nyte musikk og film. Stilige sofaer forresten.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Side 15 av 29 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •