Baldrick sin "the wall of sound", tilbake til JBL kinohøyttalere... - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 29 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 561
    Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Når jeg nå ikveld forhåpenltigvis får tid å leke meg litt, blir sikkert noe av dette spillt:

AV Forum's ultimate demo/test-CD @ Spotify

Soundtracket til The Art Of Flight er også absolutt verdt å sjekke ut, tøff musikk og grom lyd på enkelte av spora!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har spillt litt nå ikveld (på modeat nivå) og det er mye positivt å si om lyden fra 3678. Så det er ikke vanskelig å forstå hvorfor elementa som står i frontene også er mye brukt i hifi anlegg for det har absolutt hifi kvalitet på ganske så høyt nivå!

Men det jeg sliter mest med foreløpig er plasseringa, synes lydbilde satt enda litt bedre når både venstre og høyre var litt lenger inne i rommet enn det er nå. Kan enkelt bytte om plassering front og sub men da blir det litt for smalt mellom venstre og høyre... så litt usikker hva jeg skal gjør med akkurat det.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det passet egentlig veldig godt at minstegutte i huset var sjuk idag så jeg måtte være hjemme Og hva passet vell bedre enn at vi koste oss med snowboardfilm på de nye høyttalerne?

-hjemmekino-jpg

Er foresten stor sjangs for at jeg kommer til å selge minst det ene av JBL setta da jeg har fått tilbud om enda ett litt større kinooppsett

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke noe stor fan av snowboard sånn sett, men den filmen var knallbra. Lyd og bilde var helt rått, og når folk er så gale som folka i denne filmen, så er det ikke så nøye hvilken sport de holder på med.

PS. Sinnsyk fet kino du har der :-)

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vell aldri hatt mine føtter på ett snowboard og er langt ifra fan sådan... Men lyd og bilde på den filmen gjør det likevell underholdene og når det kan kombineres med at minstemann på 6 år også blir fornøyd så kan det jo ikke bli bedre

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke plass til 3 subber liggende i bredden og så sette front / center oppå subbene ?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda det er plass til gjør det slikt og det er det jeg har vært inne på litt lenger oppe, men der er ett par utfordringer også med den løsningen, bl.a. at høyttaleren kommer litt for høyt og montering av horn.. men kan være en løsning!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med suber som kan dele høyt så kan vel mindre høytalere gå ann og bruke

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fram til jeg fikk de nye høyttalerne har jeg brukt lett modifiserte JBL 8340 høyttalere forran og det har fungert greit det, men det er likevell stooor forskjell opp til 3678ene jeg bruker nå. Selv om jeg f.eks. deler på 80 hz både med 8340ene og 3678 så er det mye mer punch nå selv ved samme lydnivå.

Approps deling, det er noe rart der både med Onkyo receiveren min og andre jeg har prøvd der. Nå f.eks. er det kun to ting som fungerer tålig greit hos meg, aller best er det å kjøre frontene uten deling, eller alternativ 80 hz deling. Prøver jeg f.eks. 40 (som Audyssey foreslåt) 50 eller 60 hz så blir det helt feil, en får en eller annen form for fasefeil med subene.... forstå det den som kan.

Uten deling fungerer som sagt best, men jeg har en utfordring da med tanke på nok effekt, mistenker at Parasound NC5125 som jeg bruker på høyttalerne har litt for lite effekt til å drive alt helt ut uten deling, så derfor bruker jeg 80 hz deling her og nå slik at Parasounden får det litt enklere.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Det passet egentlig veldig godt at minstegutte i huset var sjuk idag så jeg måtte være hjemme Og hva passet vell bedre enn at vi koste oss med snowboardfilm på de nye høyttalerne?

-hjemmekino-jpg

Er foresten stor sjangs for at jeg kommer til å selge minst det ene av JBL setta da jeg har fått tilbud om enda ett litt større kinooppsett
    WOW. Bare å bøye seg i støvet. Også 2 JBL oppsett også da gitt. Jeg drømmer om kun ett slikt JBL oppsett og du sitter med et ubenyttet i garasjen. Damn.
    Forøvrig hvor får man kjøp den snowboardfilmen "the art of flight"?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var nytt lydtransparent lerret på veg For å holde kostnadene nede siden det har blitt vell mange innkjøp i det siste så går jeg for Dreamscreen V3. Hadde i utgangspunktet tenkt meg 129" 2.35:1 men det hadde de ikke inne så derfor ble det 142" istedet. Det er i utgangspunktet litt for stort så jeg er litt usikker hvor stort jeg kommer til å ha det, skal lage rammer selv så jeg står forsåvidt fritt til å velge størrelse. Mulig jeg bruker det i full størrelse og heller maskerer det ned til passelig størrelse/format Men så var det det å finne en god løsning på maskering da...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det største settet med JBL kinohøyttalere er nå solgt til Jerome mens jeg foreløpig fortsatt har det minste oppkoblet.. (men kommer nok snart for salg)

Men...påsken begynte med nye og enda litt større høyttalere igjen

Denne gang tar vi skrittet opp til 3-vegs kinohøyttalere, og "mot normalt" er det ikke JBL men EAW:

Doble 15", 10" i horn og 3"/1,4" diskant.

De er for aktiv deling så jeg er litt i tvil hva jeg skal gjør der, har strengt tatt 3 stk 3 vegs filter og 2x5 kanals effekt, men ønsker en annen løsning, helst 3 stk 3 kanaler med innebygd deling/dsp. MiniDSP og Digimoda frister men begge koster litt så er litt i tvil foreløpig hva jeg skal gjør.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende valg. Kan du si litt om generelle forskjeller mellom EAW og JBL når det kommer til kino/hjemmekino..? Litt "vidt" spm, jeg vet.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått lyd i de enda så jeg vet ikke... Har lite erfaring med EAW fra før, kun hørt endel PA anlegg som ihvertfall spillte gromt. Prismessig ligger normalt EAW hakket over JBL men om det gjenspilles i kvalitet gjenstår å se.

Mest spennt egentlig hvordan det fungerer med 3vegs og 10" i horn. Innbiller meg at det sikkert ikke er en ulempe at elementa dermed får litt mindre arbeidsområde.

Har forøvrig omsider også fått på plass alle 4 subene... og kanskje blir det to til

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig stilig!

Jeg ville sett in på å ha en dedikert forsterker med DSP til hvær bunn(brokobled eller dual mono konfigurert pro-amp) og en til hvær topp dær du bruker proampens XO.

Da blir det seks forsterkere til hele frontrekka, og du får ekstra tilgjengelig kraft til bass=)

proamper med DSP er jo ganske billige nå.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, dette blir akkurat passe overkill og spinnvilt! Love it!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye spennende høyttalere i hus Synes vi fortjener noen bilder av det nye oppsette ditt!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    proamper med DSP er jo ganske billige nå.
    Har du forslag til amper? Kjenner til Crown XTI men 6 slike blir noe kostbart... Behringer Inuke kan være alternativ men ikke noe til hvor bra de evt er.

Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Haha, dette blir akkurat passe overkill og spinnvilt! Love it!
    Det begynner vell såvidt å hjelp på etterhvert, er vell ikke høyttalerne det står på lenger men mange andre brikker som må falle på plass før vi kan begynne å nærme oss ett vetug resultat. Største utfordring er og blir uansett rommet, sliter fælt med å få det til å sitte der.

Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Gratulerer med nye spennende høyttalere i hus Synes vi fortjener noen bilder av det nye oppsette ditt!
    Bilder kommer etterhvert, foreløpig har de ikke komt lenger enn til bilen og før jeg får en løsning på forsterkere vil jeg bruke JBLene. Men strengt tatt har jeg en mulighet å få lyd relativt kjapt da jeg har 3 stk 3 vegs filter og 2 stk 5 kanals effektforsterkere, ikke en ideel løsning men kanskje godt nok for å teste litt

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å gå inn i tråden din er alltid en fornøyelse Dette er moro! Bruker du alle 2242 til subber nå?

Side 10 av 29 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •