Salon Anfield - med lave skuldre...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 143 1 2 3 4 5 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 2846
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Salon Anfield - med lave skuldre...

Tiden flyr, og det er lenge siden jeg har vært aktiv på dette forumet. Det betyr dog ikke at jeg har vært helt passiv i forhold til lyd og bilde. Tvert imot! Å grunnlegge og drifte sitt eget firma innen lyd- og bildebransjen er jo rimelig vanskelig å forene med deling av rene subjektive opplevelser på et nettforum.

I går var derimot dagen da jeg ble ”set free”. Firmaet mitt, Sound Planet Arendal AS, er i dag dessverre oppløst og konkursbehandlingen er etter et raskt besøk i Aust-Agder Tingrett et avsluttet kapittel. Sånn er businessens verden, noen ganger satser en og bunner bakken, andre ganger havner en så vidt på kulen. Firmaet er nå overtatt av en tidligere ansatt, og er i trygge hender. Jeg er spent på å se hva fremtiden bringer og gleder meg til å følge Sound Planet fra sidelinjen fremover.

En egenskap jeg heldigvis har er evnen til å vri noe negativt til noe positivt. Jeg er en god slump penger fattigere, men en mengde erfaringer rikere. Det skal bli godt å få fritid igjen, og ikke minst få tid til på nytt å nyte ikke minst familieliv, men også denne hobbyen som har gitt en så store og gode opplevelser tidligere. Vi har solgt huset (en ren konsekvens av firmaets resultater, og noe jeg gjerne skulle ha sluppet å gjøre), men er allerede i gang med å planlegge neste kapittel i livet med akkurat passe lave skuldre. Jeg har begynt i ny jobb og for første gang på lenge gleder jeg meg til å kunne pakke opp mitt første nye HIFI-leketøy og plassere det ømt på sitt nye tilholdssted. Jeg kjenner at jeg gleder meg storveis bare ved å skrive disse linjene.

Jeg nevnte at jeg hadde solgt huset, men vi skal ikke flytte før til våren. I mellomtiden er det viktig å komponere seg et anlegg som også kan benyttes i det rommet jeg har i dag. Cinema Anfield, eller ”sjokobunkeren” som den som oftest har blitt kalt, er en saga blott. Jeg vil til å begynne med starte med et rent tokanalsanlegg sammen med TV i stua. Dette kommer ikke til å bli et oppsett ala Akto eller HåkonN, langt derifra, men jeg vil prioritere en viss kvalitet fremfor kvantitet. Jeg vil ikke fylle stua med diverse multikanalsprodukter som en kanskje hadde tendens til tidligere. Når vi flytter vil jeg få et dedikert rom i tilknytning til hovedstuen, så da kan det fort bli både to og multikanal på en gang. ”Time will show…..”

De første komponentene er allerede på plass og i daglig bruk:

Salon Anfield - med lave skuldre...-loewe-art-jpg

Salon Anfield - med lave skuldre...-loewe-br-jpg

TV’en er en 42” Loewe Art (Full HF) med tilhørende Loewe BluTech Blu-ray spiller. En perfekt TV til vårt bruk, da jeg ikke mørklegger hele stuen når vi ser film. Som LCD-skjermer flest er kanskje sortnivået det eneste ankepunktet mitt, men det merker jeg kun dersom alt lys slukkes og det skjer som regel aldri. Brukervennlighet, design og eleganse derimot; ”I like it….”

Høyttalerne er valgt og bestilt. Dette er høyttalere jeg har blitt skikkelig overrasket over gjennom den tiden jeg drev butikk, og jeg synes en får utrolig mye for pengene. Jeg skal ikke lage dette til en ”luremus-tråd”, men foreløpig kan jeg røpe at det er en 2,5-veis konstruksjon med to 6” bass/mellomtone-elementer og en 1” softdomediskant. Toppmodellen til firmaet har siden den kom vært en våt drøm for meg, men både prismessig og størrelsesmessig er det en umulig konstruksjon å få til i både dette og det kommende rommet. Da får en klare seg med en av ”lillebrødrene”. Og ”gåsehudtesten” klarer den med glans….

Hva som blir elektronikk? Den som følger med får se……..

PS! Jeg legger ved en liten link til den forrige tråden min om Cinema Anfield, dersom noen mot formodning skulle være interessert i å lese om tidligere eskapader i ”Sjokobunkeren”….

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-godbiter.html

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen tilbake som ...menigmann... igjen!!! :-D

Og siden du sier at du ikke er en luremus men bare legger ut hint, tja, jeg vet ikke helt jeg hvem som er luremus eller ikke .

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal bli morsomt å følge dine videre prosjekter. Har hatt mye glede av å lese om "sjokobunkeren" Lykke til videre!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gode valg er gjort og velkommen tilbake på jorden :-D

Følger spent med på de neste kromspring som måtte dukke opp :-D

Det er vel nevnt tidligere et merke som du var/er svak for... som jeg tror starter på W eller var det A hmm..
    Men har en liten mistanke om at dek kan være Kef ?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Velkommen tilbake som ...menigmann... igjen!!! :-D

Og siden du sier at du ikke er en luremus men bare legger ut hint, tja, jeg vet ikke helt jeg hvem som er luremus eller ikke .
    Point taken :-D . Men er det ikke i ekte AVForum-ånd å tease littegranne da....? ;-)

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Anfield, og takk for sist!

Håper du finner deg en grei kåk på vårparten.
    Det var jo synd du måtte selge huset, men alt ordner seg for snille gutter! :-D

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å, godt å se deg her igjen.

Jeg føler du har kommet deg vel igjennom styret med butikken; ihvertfall tolker jeg det slik av det du har skrevet.

Lykke til med nytt hus og det der - og, ikke minst, med nytt utstyr.
    Loewe er jo også en estetisk nytelse selv i power-off modus

Kanskje vi ser deg i Horten, og da uten hvit t-skjorte, men som "kunde".

ps! gratulerer med fin hjemmeseier

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å følge med. Bruktmarkedet er jo stappet med godsaker .

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen tilbake Anfield :-D

Skal bli artig å følge deg på veien mot nye høyder.Du er jo en mann stappfull av kunnskap og erfaring som du alltid er villig til å dele med andre,og glad er vi for det!

Når det gjelder forsterkeri...kan det være noe rørbasert tro?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Dette kommer ikke til å bli et oppsett ala Akto eller HåkonN, langt derifra, men jeg vil prioritere en viss kvalitet fremfor kvantitet.
    Takk for den...

Trist at det ikke gikk rette veien med firmaet, du hadde jo en del spennende produkter. Men det er i allefall hyggelig å se deg aktiv som privatperson igjen, og man skal ikke undervurdere fritid og en forutsigbar inntekt.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var godt ment, HåkonN. Det bunner vel egentlig bare ut i misunnelse...

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen tilbake Anfield !

Hærlig å få "tilbake" kunnskapen din på forumet, jeg savner fortsatt sjokobunkeren :-D

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å se at du er tilbake på forumet som "anfield" igjen..:-D

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å "se" deg igjen Anfield. Morsomt at gamle travere tar opp innteressen når muligheten byr seg. Liker veldig godt hodet opp holdningen din, og lykke til med hus jakten?... Hørtes nesten ut som om dere har funnet hus?? I så tilfelle gratulerer med hus, hifi, TV, og frihet. :-D

A.

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det sies jo at "det aldri er så gæli at det ikke er godt for noe" og det passer veldig godt her. Det at du trappet betraktelig ned på forumaktiviteten når du åpnet soundplanet var forsåvidt greit siden norske av-skaller plutselig fikk stifte bekjentskap med bl.a. Ayon som alltid er en fryd å høre på. Men etterhvert som tiden gikk og flere av de gamle (les: erfarne) forumrevene tonet ned aktiviteten sin vokste også savnet blandt mange av oss. Det er selvfølgelig pokker så synd at selskapet ditt nå er historie, men det positive er at alle vi som tidligere fant mye informativ glede i forumaktiviteten din nå har fått deg og skribleriene dine tilbake.

Hvordan vil dette stille seg i forhold til magasinet hjemmekino, vil du gå tilbake til en skribentrolle der?
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen tilbake igjen :-D

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, slenger meg på "ting en sjelden så galt at det ikke er godt for noe..."..., det at vi har deg tilbake i sedvanlig entusiastisk "vigør" er for oss øvrige AV-entusiaster et stort STORT pluss!

Forretningsverden er tøff, og AV-industrien en av de tøffeste, og når en i tillegg får finanskrisen som første "følgesvenn" er det jo ikke så greit... Jeg lærte en gang i tiden at av nyetablerte bedrifter er det i snitt 11% som overlever i 3 år i "normale" tider (og dette inkluderer firmaer som opprettes med sekken full av gryn), og i finanskrisetider vil jeg tippe dette tallet er nede i langt under halvparten... Det står, slik jeg ser det, stor respekt av å prøve å realisere sine drømmer uansett hvor vanskelige de måtte være. I ditt tilfelle var det i tillegg helsa som begynte å skrante - og som min morfar ofte sier - en gammel overlege som hele karrieren har hatt privatpraksis på "si" - "har du ikke helsa har du ikke noe"... Du fattet etter mitt syn riktig valg, forholdene tatt i betrakning, Anfield - og velkommen skal du altså være tilbake til ditt "broderfolk"!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virkelig kjedelig å lese om huset og Soundplanet, men håper alt ordner seg for snille mennesker. Det er toppers at du deler dine tanker med oss på forumet, kan tru det blir spennende å se hva som skjer fremover hos deg.

Du virker som en ærlig person som står frem og det oser det respekt av, men ønsker deg alt vel å lykke på veien videre i denne verden. Regner vi kan se mye til deg fremover nå, virket som du hadde en del planer så jeg skal følge godt med på tråden din.

Hyggelig å se deg tilbake på forumet igjen.

Intermediate Tony Soprano sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen tilbake !

Bak skyene er himmelen ...... ... !

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser man det.

Synd med SP, men som du sier så er du noen erfaringer rikere. Fattig trøst, men hvem vet, du starter kanskje noe igjen om noen år når rammebetingelsene er litt anderledes...?

Godt å ha deg tilbake.

Side 1 av 143 1 2 3 4 5 11 21 31 41 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •