Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 97

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 97 av 143 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 93 94 95 96 97 98 99 100 101 107 117 127 137 ... SisteSiste
Viser resultater 1,921 til 1,940 av 2846
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Får smøre meg med tålmodighet da
    Rommet ustyret skal stå i der nede blir foreløpig 12kvm, og da er perler for svin med Pioneerene, dessverre. Usikker på hva som skal inn, men det blir litt billigere i første omgang, og noe som kanskje passer rommet bedre.
    Ser helt klart den. Blir jo nesten som problemene jeg lagde for meg selv med store gulvstående i mitt rom som er ca 16-17 kvm.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Hadde tidligere enn V6, men den ble litt for tam for min smak. En liten DAC jeg dog er VELDIG spent på er:

Rega Saturn (cd-spilleren til ca17) danket ut MYE forskjellig hos meg, denne dacen skal være bedre og havner nok rundt 5k

Kommer også i en matt, mye penere, utførelse.
    Rega DAC er faktisk med på shortlisten min. Den er bekreftet inn til Mono sitt lager i slutten av måneden og prisen er satt til kr 4.995,-. Den har jo fått særdeles gode tilbakemeldinger på utenlandske nettsteder så langt.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HPL

Noen lekrere?

Edit: Kr. 6750,- hos Moiz
    Sykt lekker!!! For meg som nesten er blitt en "Apple-fanboy", så er jo dette midt i blinken designmessig. Finnes det link til noen pålitelige lytteinntrykk også?

Her må det sjekkes videre.....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha fått informasjon fra Moiz Audio så vil prisen på denne Calyx'en havne på kr 9.000,-. Endelig pris kommer vistnok i løpet av helgen.

Mye bra info fra Moiz om denne DAC'en da. Gjengir det her i denne tråden, da jeg ikke anser dette som spesielt sensitiv info, og som mer er egnet for reklame enn noe annet.

Sitat Opprinnelig postet av Majtuba fra Moiz Audio
    Firmaet er Koreansk men bak selskapet er digital and analog som har produsert IC og digital chipset for samsung, Daewoo etc, for eks. hardu en Samsung Led tv hjemme så ligger det en calyx chip der inne.

Produktet vil være ledende i markedet i forhold til implementasjon og pris;
    Den bruker Calyx 8 Sabre 32bit Dacer per kanal, dvs 16 totalt! SABRE32 Reference audio DAC serien verdens høyeste ytelse 32-bit audio DAC løsning. dac chipen har ytelse på 32-bit Hyperstream DAC arkitektur og Time Domain Jitter Eliminator. I tilegg SABRE32 Reference Stereo DAC en enestående DNR nivå til 135dB og THD N of-120dB.

Calyx DACen har to separate klokken generatorer, en for 44.1/88.2/176.4kHz og en for 48/96/192kHz datahastigheter. Til slutt, gir det analoge utgangstrinnet du kan velge om ubalanserte RCA eller fullt balanserte XLR utganger. Hvis du bruker Dac'en med en datamaskin tar Calyx DACen tar strøm fra USB-bussen , via egen strøm re-generator som gir ren strøm

Selve DAc'en har tatt to år utvikle, med flere lytteseanser for å oppnå best mulig sonisk resultat.

Introduksjonspris er 9000, med seperat oppgradert Kingrex PSu på 5V 10500.

DVS godt under Ayre qb-9 dacen til 24.995,- ( ca 60%)
    Første 5 enhetene kommer Mandag 10 Januar

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken DAC er det du bruker enn så lenge Anfield? Den interne i reciveren?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen. Akkurat nå er det dårlig med noe som helst lyd her. CD-spilleren og senterhøyttaleren er levert og de nye komponentene er ikke kommet i hus enda. Overgangsfase kalles det visst... ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom til å tenke på en ting. Du kjører jo pre med prosessor inn og har Rogue stereo 90. Regner med at du da skal bruke denne som effekt også til film? Tenker på samme forsterker selv, men er usikker på hvordan rør er til film? Det bør jo gå like greit som SS, men tenker på levetid på rør. Nå er kanskje ikke standard rørene i stereo 90 av de mest overprisede? Regner med at det er veloverveid fra din side uansett.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Kom til å tenke på en ting. Du kjører jo pre med prosessor inn og har Rogue stereo 90. Regner med at du da skal bruke denne som effekt også til film? Tenker på samme forsterker selv, men er usikker på hvordan rør er til film? Det bør jo gå like greit som SS, men tenker på levetid på rør. Nå er kanskje ikke standard rørene i stereo 90 av de mest overprisede? Regner med at det er veloverveid fra din side uansett.
    Overhodet ikke noe problem og er selvfølgelig tenkt over. Jeg har jo erfaring med nevnte forsterker i over et år i gamle sjokobunkeren i perioden 2006-2007. Problemfritt.

Rogue Stereo 90 er bestykket med 4 stk KT88, 2 stk 6SN7 og 2 stk 12AX7-rør. Alle disse rørene er rimelig vettugt priset, så lenge en ikke går for det aller mest ekstreme NOS-variantene. Dersom en tar en snittid på ca 1000-2000 timer på KT88-rørene, og det dobbelte kanskje (grovt estimert) på smårørene så byr det ikke på noen økonomisk ruin å måtte skifte dem. Når jeg da i tillegg minst har to sett av hver (forskjellige modeller og produsenter riktignok, men dog) i backup allerede, så føler jeg meg rolig rundt akkurat den problemstillingen... :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg nevnte vel at mitt Sonos-system, som er elsket særdeles høyt av WAF på grunn av fleksibilitet og brukervennlighet, blir beholdt som streaming foreløpig. Jeg er godt fornøyd med Sonos-fjernkontrollen, som jeg har fått lov å ha i fred mye på grunn av at kona styrer systemet med sin iPhone.

Men her en dag ble jeg vist hvordan Sonos-applikasjonen ser ut og virker på denne

Salon Anfield - med lave skuldre...-hardware-01-20101116-jpg

og det gav opplevelsen en helt ny dimensjon. Så mye faktisk at jeg ikke klarte å motstå et sekund når kona ymtet såvidt frempå om hva jeg synes om en iPad i hus. Derfor ble den bestilt med dockingstasjon og skal få et nytt hjem i mitt lytterom. Huff og huff...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 3 MyBook-disker med til sammen 2,5 TB musikk på nå, hele CD-samlingen min er rippet til FLAC. Men jeg kjøper fremdeles ny musikk på CD og dilemmaet oppstod jo da med følgende scenario:

Jeg kommer hjem og har med min nyinnkjøpte CD. Jeg har ingen spiller å "kaste den inn i", og må derfor ta turen til kontoret for å fyre opp PCen for å rippe platen. Litt PC-sky og lat som jeg er kom da følgende ønske opp: Hva om jeg kan ha en liten disk/maskin/gizmo som kunne stå i racket, med en CD-slot jeg bare kunne legge platen inn i, den ripper platen automatisk, tagger og tar med cover og vips så er den tilgjengelig på Sonos-systemet mitt etter et par minutter. Uten å måtte gå andre steder enn AV-rommet mitt? Kan det gå?

En løsning er som tidligere nevnt å kjøpe RipNas (RipNAS | Ripper, NAS & Windows Home Server (WHS)), men det koster for ca 10k for å få denne inn i Norge. Jeg er også klar over at en kan bygge en liten PC selv for langt unna denne prisen, men så var det poenget mitt med litt "PC-vegring" og at jeg ikke gidder å sette meg ned å velge komponenter, sette dette sammen med all den risiko det innebærer for å virke (eller helst ikke virke) m.m.m. Dette har vi jo diskutert godt tidligere her i tråden.... ;-)

Da fikk jeg en anbefaling fra en av mine gode HIFI-venner, som jobber med IT til daglig: Hva med å kjøpe en MacMini, sette denne opp til automatisk å rippe til Apple Lossless gjennom iTunes når den får en plate i "sloten" og la den stå i racket sammen med de andre godsakene? Kablet nettverk har jeg jo i rommet, Sonos ZP90 står jo der i dag. Det blir jo ca halve prisen av RipNas. Og Sonos støtter jo begge filformatene.

Salon Anfield - med lave skuldre...-overview_hero1_20100615-png

Litt råflott kanskje, jeg innrømmer det. Men brukervennlig? Absolutt! Vil det virke i praksis? Vi får se. Mine "IT-rådgivere" mener det, så da stoler jeg på dem.... Fungerer det så bra som jeg håper, så er det jo "bare" å konvertere all musikken min fra FLAC til Apple Lossless og koble opp mot Mac Mini.....

Begge deler er uansett nå bestilt og blir levert i løpet av få dager. Tjo hei hvor det går...

Edit: Lagt til bilde.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har all musikken min på pcèn og Itunes.
    Mener dette er mye mer brukervennlig enn både Linn og Logitech som jeg har prøvd.
    Bruker Ipod Touch som remote, men en Ipad er jo mye bedre.
    Pc`n er koblet trådløs med airport express og går dig ut fra denne og inn i Marantz cdspilleren.

Kan jo ikke bli enklere og bedre.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS. det skal kunne gå å spille av FLAC i Itunes.
    Tror det står om det i apple tråden.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med en Mac Mini og iPad i anlegget legger du til rette for nye muligheter.

Bruk PureMusic og så kan du fortsette med Flac. Fine EQ muligheter får du også da.
    CHANNEL D - Pure Music

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Har all musikken min på pcèn og Itunes.
    Mener dette er mye mer brukervennlig enn både Linn og Logitech som jeg har prøvd.
    Bruker Ipod Touch som remote, men en Ipad er jo mye bedre.
    Pc`n er koblet trådløs med airport express og går dig ut fra denne og inn i Marantz cdspilleren.

Kan jo ikke bli enklere og bedre.
    Hvorfor skulle dette være så mye mere brukervennlig?
    Har en Linn DS og musikken rippet rett inn på en Qnap NAS som er påslått 24 timer i døgnet (går i standby når den ikke er i bruk og bruker nesten ikke strøm). iPod Touch m. programmet Songbook DS styrer det hele. Trenger ikke tenke på å slå på noe PC eller iTunes. Det eneste du behøver å gjøre er å trykke Play. Enklere blir det ikke! :-)
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Med en Mac Mini og iPad i anlegget legger du til rette for nye muligheter.

Bruk PureMusic og så kan du fortsette med Flac. Fine EQ muligheter får du også da.
    CHANNEL D - Pure Music
    Ahhh, fantastisk. Genialt at en da kan benytte FLAC sammen med Apple Lossless og det åpner for flere muligheter for avspilling i AV-rommet vs i resten av huset.

Antar da at dere mener at Pure Music-løsningen vil låte bedre enn streamingen gjennom Sonos?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Har en Linn DS og musikken rippet rett inn på en Qnap NAS som er påslått 24 timer i døgnet (går i standby når den ikke er i bruk og bruker nesten ikke strøm). iPod Touch m. programmet Songbook DS styrer det hele. Trenger ikke tenke på å slå på noe PC eller iTunes. Det eneste du behøver å gjøre er å trykke Play. Enklere blir det ikke! :-)
    Flere veier til Rom.... :-)

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om FLAC på mac (dette er klippet fra Apple tråden)

Sitat:
    Opprinnelig skrevet av akto
    Trenger råd fra noen som har peiling på dette. Har nettopp fått min første Mac og selv om mye er veldig rett frem er det en del uklart for en som kommer rett fra PC.

Først og fremst avspilling av flac på mac uten å konvertere filene på noe som helst vis. Hvilke gode programmer finnes det?

Dernest, hvilket format bør nye disker formateres til? Jeg har store filer av Blu-ray og lignende og vet ikke hvilket format som skal brukes.

Takker for alle svar!
    Sitat Opprinnelig postet av frippsi
    Til flac ville jeg kanskje prøvd Songbird

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Da fikk jeg en anbefaling fra en av mine gode HIFI-venner, som jobber med IT til daglig: Hva med å kjøpe en MacMini, sette denne opp til automatisk å rippe til Apple Lossless gjennom iTunes når den får en plate i "sloten" og la den stå i racket sammen med de andre godsakene? Kablet nettverk har jeg jo i rommet, Sonos ZP90 står jo der i dag. Det blir jo ca halve prisen av RipNas. Og Sonos støtter jo begge filformatene.

Salon Anfield - med lave skuldre...-overview_hero1_20100615-png

Litt råflott kanskje, jeg innrømmer det. Men brukervennlig? Absolutt! Vil det virke i praksis? Vi får se. Mine "IT-rådgivere" mener det, så da stoler jeg på dem.... Fungerer det så bra som jeg håper, så er det jo "bare" å konvertere all musikken min fra FLAC til Apple Lossless og koble opp mot Mac Mini.....

Begge deler er uansett nå bestilt og blir levert i løpet av få dager. Tjo hei hvor det går...
    Går ut fra du kommer til å prøve å integrere bilder og video i samme slengen. Skulle tro en mac mini ville være like egnet til dette.

Meget lekre produkter BTW :-D

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Når jeg hadde Linn DS så kunne ikke den styres via ipod.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Når jeg hadde Linn DS så kunne ikke den styres via ipod.
    Linn DS har alltid vært mulig å styre via iTouch, iPhone og nå også iPad. Det finnes minst 4 apps som kan styre DS. Den første Sneaky-en jeg testet styrte jeg med SongBook via første generasjon iTouch :-D

Side 97 av 143 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 93 94 95 96 97 98 99 100 101 107 117 127 137 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •