Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 96

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 96 av 143 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 92 93 94 95 96 97 98 99 100 106 116 126 136 ... SisteSiste
Viser resultater 1,901 til 1,920 av 2846
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Se det ja. Det behager hjertet og sjelen, men ikke lommeboka :-)

Ellers så slo jeg til på Lefdals særdeles gode tilbud på Yamaha RX-V667 i dag.

Salon Anfield - med lave skuldre...-9de06ff2a1354e9c976d268b374b9a34_12073-jpg

Kan ikke skjønne at dette må være enormt mye for pengene. I og med at denne nå kun skal drive fire stykk Mirage MX (to presence foran og to bak) så må det være mer enn nok krefter. At den da har pre-out, HDMI 1.4 (3D-ready) og støtter alle nødvendige lydformater er det vanskelig å se at jeg trenger noe mer. Eneste jeg "savner" er to HDMI-utganger (1 til TV og 1 til PJ), men det ordner en jo glatt med en HDMI-switch fra AVshop til den nette sum av 400,-.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers så har jeg tatt avgjørelsen på hva slags elektronikk som skal fore mine Sonus Faber Guarneri Homage med strøm. Som forforsterker ble følgende komponent valgt:

Salon Anfield - med lave skuldre...-advant10-jpg

Advantage (Bladelius) S2. Lett tilårskommen, men bruktmarkedet kan av og til være din venn. Nok innganger av alle typer, HT-inngang, pent behandlet og nøytral lydgjengivelse. Flott fjernkontroll.

Salon Anfield - med lave skuldre...-bladelius-s2-jpg

Som effektforsterker har jeg valgt en gammel kjenning;

Salon Anfield - med lave skuldre...-90frontnew-jpg

Rogue Audio Stereo 90. Denne kjenner jeg veldig godt, og nå er det tredje gangen den er innom meg. Rørbestykket, godt med krefter, solid bygget og mulighet for å tune lyden i stor grad tilpasset resten av oppsettet. Meget pent behandlet. En særs hyggelig bieffekt er jo at det ikke akkurat ser rottent ut sammen med Bladelius-preen heller... ;-)

Da gjenstår vel egentlig bare jakten på en hyggelig DAC til dette.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt stort det Yamaha bildet! Mye for pengene definitivt, men litt slitsomt å måtte scrolle sideveis for å lese to setninger. Orker du å krympe det litt?

Meget pene pre og effekt komponenter og match med SF skulle vel være lett med alle rørvariantene og innstillinger.

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulere med gode valg!
    Blir spennende å lese om hvordan dette vil funke sammen.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Da gjenstår vel egentlig bare jakten på en hyggelig DAC til dette.
    Lyd og pris skal jeg ikke uttale meg om (det kan Kolschtat gjøre... )
    men designmessig er jo denne ikke dum?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nytt utstyr (nok en gang!) Har du fått testet Rogue stereo 90 på Klipsch enda? Hadde vært spennende og hørt om det var match eller mismatch.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Litt stort det Yamaha bildet! Mye for pengene definitivt, men litt slitsomt å måtte scrolle sideveis for å lese to setninger. Orker du å krympe det litt?
    Done!
    Meget pene pre og effekt komponenter og match med SF skulle vel være lett med alle rørvariantene og innstillinger.
    Var litt av mine baktanger også. Jeg har tidligere god erfaring med Stereo 90 og den responderer bra på rørbytte for å si det sånn. En annen ting er jo at jeg har en god del forskjellige rør liggende her fra før som kan benyttes til akkurat det formålet... :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Designmessig helt i spitzenklasse for min del, men en anelse for kostbar. Dessverre....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Gratulerer med nytt utstyr (nok en gang!) Har du fått testet Rogue stereo 90 på Klipsch enda? Hadde vært spennende og hørt om det var match eller mismatch.
    Får dessverre ikke hentet Roguen før i slutten av uka) på det tidligste. Så sorry mac, no input there.

Ser at du selger ut på din side også, ingenting som får være med på lasset sørover?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Designmessig helt i spitzenklasse for min del, men en anelse for kostbar. Dessverre....
    Her er en som er dønn lik (utseende messig) og til 300$ (1850 kr inkl frakt)

Spec;
    •D/A DAC chip AD1955 x 2
    •Full balanced stereo design
    •Up to 24Bit/192kHz sampling
    •USB input works with Windows 2000/XP/Vista/7 and Mac OS 10.x, no extra driver needed
    •Pre-Amp/HP-Amp and Pure DAC modes switchable
    •Low jitter receiver chips and separate clock
    •Built-in headphone amplifier, for up to 300 ohm headphones
    •OP275/OPA2134 opamps NOT replaceable
    •Balanced/Unbalanced outputs
    •Various inputs: BNC/RCA/Toslink/AES/EBU/USB
    •Large screen LCD display
    •Designed and fine tuned for audiophile
    •Digital input pass-through via an RCA output, easy connect to another receiver

link

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Badelius og rogue.. spennende kombo.

Har hatt Rogue90 en tur innom, og den imponerte stort, dog ble den for liten for mine Dali Helicon 800mk2 (noe jeg egentlig viste, men ville jo prøve).. Di går jo for en fabelaktig pris på bruktmarkedet for det meste .

DAC du burde sjekke ut er vel kanskje Arcam rDAC og Abrahamsen V6. Syns disse spiller langt over hva de koster! . OBS.: Abrahamsen dac'en er vistnok noe modifisert, noe som gir den litt "kjedeligere" lyd på nyere modeller?! (ifølge tråd på HFS).

Uansett, vannvittig morro å se at du har finni piffen igjen .

EDIT: En anna ting, TAKK for at du ikke har slik "gjett hva jeg har kjøpt" innstilling . Få det ut . hehe.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en som er dønn lik (utseende messig) og til 300$ (1850 kr inkl frakt)

Spec;
    •D/A DAC chip AD1955 x 2
    •Full balanced stereo design
    •Up to 24Bit/192kHz sampling
    •USB input works with Windows 2000/XP/Vista/7 and Mac OS 10.x, no extra driver needed
    •Pre-Amp/HP-Amp and Pure DAC modes switchable
    •Low jitter receiver chips and separate clock
    •Built-in headphone amplifier, for up to 300 ohm headphones
    •OP275/OPA2134 opamps NOT replaceable
    •Balanced/Unbalanced outputs
    •Various inputs: BNC/RCA/Toslink/AES/EBU/USB
    •Large screen LCD display
    •Designed and fine tuned for audiophile
    •Digital input pass-through via an RCA output, easy connect to another receiver

link
    Så jo utrolig flott ut, i tillegg er den jo så billig at det nesten bare må forsøkes. Noen som har erfaringer med denne? Linker? (annet enn til de to testene som står på nettsiden deres?)

Så forresten ikke ut som om den har fjernkontroll.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    EDIT: En anna ting, TAKK for at du ikke har slik "gjett hva jeg har kjøpt" innstilling . Få det ut . hehe.
    Hehe, jeg har da vært der, flere ganger. Men nå er det greit med å "få det ut"... :-D

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bel Canto DAC'ene har vesentlig bedre lyd enn design, og det sier ikke så rent lite. 3.5 som er avbildet her er jo forholdsvis dyr, minimum 35k med den rimeligste strømforsyningen. Derimot DAC 1.5 som jeg hadde først får du for rett under 10 og det er latterlig value for de som velger og også bruke den som pre.

Jeg var veeeeldig skeptisk til en dac/pre til 10k, sjeldent har jeg tatt så feil. Det er vanskelig å innrømme, men 1.5 spilte bedre i mitt oppsett enn en cd+pre kombo til nærmere 70k. Eneste ulempen er at 1.5 ikke har noen analoge innganger. 3.5 på sin side har dette og soniske egenskaper som overgår all forventing, lydmessig kunne den fint kostet det dobbelte og jeg hadde fortsatt vurdert det. Kan nevne at 2.5 også har en analog inngang og er verdt en test om muligheten skulle by seg

Woo, fanboy innlegg.. Men disse små dac'ene fortjener det..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får dessverre ikke hentet Roguen før i slutten av uka) på det tidligste. Så sorry mac, no input there.

Ser at du selger ut på din side også, ingenting som får være med på lasset sørover?
    Får smøre meg med tålmodighet da
    Rommet ustyret skal stå i der nede blir foreløpig 12kvm, og da er perler for svin med Pioneerene, dessverre. Usikker på hva som skal inn, men det blir litt billigere i første omgang, og noe som kanskje passer rommet bedre.

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Badelius og rogue.. spennende kombo.

Har hatt Rogue90 en tur innom, og den imponerte stort, dog ble den for liten for mine Dali Helicon 800mk2 (noe jeg egentlig viste, men ville jo prøve).. Di går jo for en fabelaktig pris på bruktmarkedet for det meste .

DAC du burde sjekke ut er vel kanskje Arcam rDAC og Abrahamsen V6. Syns disse spiller langt over hva de koster! . OBS.: Abrahamsen dac'en er vistnok noe modifisert, noe som gir den litt "kjedeligere" lyd på nyere modeller?! (ifølge tråd på HFS).

Uansett, vannvittig morro å se at du har finni piffen igjen .

Hadde tidligere enn V6, men den ble litt for tam for min smak. En liten DAC jeg dog er VELDIG spent på er:

Rega Saturn (cd-spilleren til ca17) danket ut MYE forskjellig hos meg, denne dacen skal være bedre og havner nok rundt 5k

Kommer også i en matt, mye penere, utførelse.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se det ja. Det behager hjertet og sjelen, men ikke lommeboka :-)

Ellers så slo jeg til på Lefdals særdeles gode tilbud på Yamaha RX-V667 i dag.

Salon Anfield - med lave skuldre...-9de06ff2a1354e9c976d268b374b9a34_12073-jpg

Kan ikke skjønne at dette må være enormt mye for pengene. I og med at denne nå kun skal drive fire stykk Mirage MX (to presence foran og to bak) så må det være mer enn nok krefter. At den da har pre-out, HDMI 1.4 (3D-ready) og støtter alle nødvendige lydformater er det vanskelig å se at jeg trenger noe mer. Eneste jeg "savner" er to HDMI-utganger (1 til TV og 1 til PJ), men det ordner en jo glatt med en HDMI-switch fra AVshop til den nette sum av 400,-.
    Jeg kjøpte også denne på Lefdal rett før jul etter at Onkyoen min tok kvelden. Det er faktisk litt sykt hva den leverer til den prisen!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så forresten ikke ut som om den har fjernkontroll.
    Kan virke som den ikke har det, selv om det vistnok er en smal sak å ordne selv(diy) faller det utenfor plugg and play. MEN den har "pure dac mode" og trenger dermed ikke noen volumkontroll, det kan du overlate til Bladelius.

Jeg aner ikke hvordan denne låter, men T ampene til Hlly går jo for å være noe av det bedre.

Skulle du ønske å teste så kan du gjerne få låne min Youlong (som har samme DAC chip dvs AD1955). Den har fjernkontroll.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser ut som om du setter sammen ett meget spennende oppsett her nå, blir spennende å følge videre

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen lekrere?

Edit: Kr. 9000,- hos Moiz
    (Jeg oppga feil pris, 2011 pris står nå over.)

Side 96 av 143 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 92 93 94 95 96 97 98 99 100 106 116 126 136 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •