Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 94

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 94 av 143 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 90 91 92 93 94 95 96 97 98 104 114 124 134 ... SisteSiste
Viser resultater 1,861 til 1,880 av 2846
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Serveren på bilde er et HFX produkt. Jeg har selv en HTPC som er bygget på deres kabinett og kjøleløsninger.
    HFX - Home

Min erfaring er at det er billigere å bestille rett fra nettbutikken deres framfor å bruke norsk importør. Lager du en kontro og logger deg inn, vil østerrisk VAT trekkes ifra.
    HFX Online Store
    HFX Online Store
    Både Amentio og Komplett har bl.a. tidligere solgt produkter av HFX.
    Er det akkurat det samme produktet? Likt ferdig satt opp, klar for bruk som den jeg linket til? For meg er det viktig å få et komplett ferdig produkt. Jeg ønsker ikke å bygge selv, plug & play er min venn... :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nb1
    HFX har ikke utsalg i norge.

Men hfx.se har webshop. S1000 som du har avbildet ligger på ca 14400sek.

Jeg skulle gjerne hatt en S1000 til mit Sonos system også:-D
    Såpass i SEK, ja. Da blir det jo billigere å importere den selv fra UK, der prisen før mva og frakt er 849 pund.

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Såpass i SEK, ja. Da blir det jo billigere å importere den selv fra UK, der prisen før mva og frakt er 849 pund.
    Selv etter frakt og mva så sparer du noen tuselapper ,ja8)

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det akkurat det samme produktet? Likt ferdig satt opp, klar for bruk som den jeg linket til? For meg er det viktig å få et komplett ferdig produkt. Jeg ønsker ikke å bygge selv, plug & play er min venn... :-)
    Vanskelig å sammenligne. Men denne skal i alle fall være plug & play:
    HFX Online Store
    Det er samme produkt som denne:
    HFX - statement

Prisen uten VAT er 829,17 EUR.

Send en mail til de, så får du nok et svar. Da kan du spørre om frakt kostnad i samme slengen.

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HPL: Er jo det jeg håper å få svar på her i tråden ;-)

Prisen i UK er 849 pund, så gratis er det jo ikke.
    Er jo dem som tviholder på sine priser og leverandører, slik at ikke "alle" skal få tak i det. Har selv opplevd flere slike PM'er sendt til meg. That's why.

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    651
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Mulig jeg kommer litt sent inn i handlingen men ville ikke en ReadyNas eller en annen Nas fungere likegodt til halve prisen eller under. Bakdelen er vel at du er avvhengig av en pc for å rippe cd èn til den og at den mest sannsynlig bør gjemmes unna. Sonos slik jeg har forstått det kan hente musikken direkte ut av denne uten noen form for pc som trenger å stå på.
    --

Flotte HT du har kjøpt deg men for jeg spørre hvorfor du solgte Moon ampen ?

Komplett.no

Den Ultraen har fått mye god kritikk fra brukere og tester. Du for jo en helt annen lagringkapasitet og bruksområder (om du vil) , og selv denne er plug/play- du setter den opp 1 gang slik du vil og glemmer at den er der.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolige flotte disse Sonus Faber høyttalerne. Nesten enda penere bakfra. Nå som du har måleutstyr kan du også måle frekvensgangen og se sammenhengen med foretrukket lyd. Det vil også gi en pekepinn på subintegrering. Mest sansynlig vil du ha behov for en midbass (eller to) hvis du vil dra strikken litt langt.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johnnygrandis
    Hei.

Mulig jeg kommer litt sent inn i handlingen men ville ikke en ReadyNas eller en annen Nas fungere likegodt til halve prisen eller under. Bakdelen er vel at du er avvhengig av en pc for å rippe cd èn til den og at den mest sannsynlig bør gjemmes unna. Sonos slik jeg har forstått det kan hente musikken direkte ut av denne uten noen form for pc som trenger å stå på.
    --

Flotte HT du har kjøpt deg men for jeg spørre hvorfor du solgte Moon ampen ?

Komplett.no

Den Ultraen har fått mye god kritikk fra brukere og tester. Du for jo en helt annen lagringkapasitet og bruksområder (om du vil) , og selv denne er plug/play- du setter den opp 1 gang slik du vil og glemmer at den er der.
    Takker for tipset. Hele poenget med hvorfor jeg liker RipNas-løsningen, er nettopp det at du ikke trenger en ekstern komponent til å rippe, og så en annen komponent til å lagre på. Alt-i-en-boks som i tillegg kan stå fremme i racket fremstår for meg som ideelt.

Jeg er klar over at NAS-disker og at en da ikke trenger å ha på en PC for å hente ut musikken til Sonos, men "ulempen" om en kan kalle det det er jo nettopp da rippeseansen.

Håper jeg forklarte meg godt nok..? :-)

Moon ja. Skulle gjerne ha hatt den her nå ;-) Det er vel en av de avgjørelsene jeg gjerne skulle ha reverstert (som nevnt tidligere i tråden). Men gjort er gjort og lite kan gjøres med det nå. Jeg opplever jo lyden som bra med Marantz SR-7005 og Kudos C20, men vet av erfaring hvor mye bedre det kan bli med separate stereokomponenter. Jeg trodde jeg kom til å klare å "leve med det", men den gang ei..... En ærlig sak, og sikkert en del av "læreprosessen".

Men jeg har tro på at jeg klarer å finne noe som kan levere godt med Sonus Faber Guarneri Homage også. Litt tilbake til dette med "biff til pølsepris". Jeg må jo noe ned på kostnadsnivå med forsterkeriet enn Moon kostet. Spennende dager....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Utrolige flotte disse Sonus Faber høyttalerne. Nesten enda penere bakfra. Nå som du har måleutstyr kan du også måle frekvensgangen og se sammenhengen med foretrukket lyd. Det vil også gi en pekepinn på subintegrering. Mest sansynlig vil du ha behov for en midbass (eller to) hvis du vil dra strikken litt langt.
    Enig i hyllesten av utseendet på disse, gleder meg som en unge til å få satt disse opp i rommet mitt.

Måleutstyret fikk jeg ikke koblet opp i romjula som planlagt, men jeg skal virkelig gjøre det når disse kommer på besøk. Interessant å se forskjellene mellom Guarneri Homage og Kudos C20.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne Ripnas saken må da være utrolig mye penger for noe man egentlig kan ordne svært rimelig? Jeg har selv en Readynas surrende koplet opp mot router. Har kostet meg 2500 med 2 x 1 tb som kjører RAID. Jeg får den opp som stasjon på min bærbare så når jeg får en CD går den i skuffa, starter opp DB Poweramp, navn og alt dukker opp, trykker rip og når den er ferdig kommer mappen automatisk opp og jeg drar og slipper den på mappa jeg har i NASen. Føler det er enkelt nok.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision
    Denne Ripnas saken må da være utrolig mye penger for noe man egentlig kan ordne svært rimelig?
    Flott, du må gjerne bygge en til meg? Men spørsmålet er jo da om du får et lignende produkt satt opp i ett kabinett, ready to go?

Ikke uenig i at det er mye penger, men flere av de tingene du nevner er ting jeg ønsker å unnga. Jeg ønsker å unngå å være avhengig av en PC. Sånn sett har jo Naim, Bladilius m.fl. gode produkter for mye av det samme bruken, men de koster jo da enda mer penger (selv om de riktignok inkluderer langt flere finesser også.)

PC er noe herk, men et herk en dessverre er avhengig av. Derfor ønsker jeg gjerne streaming velkommen, men ikke om jeg skal være avhengig av PC og PC-kompetanse for å gjøre dette. Jeg takler endel ting på PC, men jeg er mer og mer lei av all frustrasjonen som PC forårsaker på veien. Derfor også min fascinasjon for Mac og "it just works"... ;-)

Jeg vil ikke bruke den summen om jeg kan unngå det, men jeg ønsker ikke noe "bygg selv og spar penger"-opplegg. Erfaringen min er at det lett blir mer hazzel enn jeg setter pris på av det. Fordelen med RipNas-produktet er jo at en har alt på et sted, hardware og software og Plug & Play. Da koster jo ting fort litt mer.

Virker kanskje som en PC-surpomp her nå, men jeg er tilhenger av KISS (Keep It Simple, Stupid).... ;-)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at jeg fikk Win7 har jeg ikke et sekund ønsket Mac OS i hus igjen.

Hvis du synes det jeg skisserte er mye arbeid så vil jeg jo si at å lage et worddokument må jo fremstå som et årsverk.

1. Stappe i CD
    2. Åpne program og vente 4-5 sekunder
    3. Trykke Rip
    4. Dra mappen over til NAS.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RipNAS ser ut til å være et veldig fint produkt men det er bare et problem i din teori: Den er basert på Windows Home Server.

Så at du vil det eller ikke, du kommer GARANTERT til å trenge å irritere deg over Windows. Mer enn du ønsker...
    Jeg kjøpte en liten hjemmeserver fra ACER (uten mus, tastatur, med WHS, kjempe fint å ha) og tenkte også at eeeendelig, dette kommer til å funke som bare det!
    WHS er bedre og enklere enn Windows men det forsatt ikke så lett å få alt til å fungere og du blir avhengig av å koble deg på den og være admin. Du trenger antivirus, kanskje blir det ikke noe mere harddisk plass, Windows oppdateringer, etc
    Den fungerer ganske bra til den dagen hvor den ikke svarer lenger og fordi du ikke har verken mus, tastatur eller skjerm så er den helt død. Den eneste mulighet du har er å sende den tilbake, kanskje miste alt data du har på den og måtte betale mange tusen for å få den tilbake :???:

Min erfaring er at det blir aldri enkelt og problemfritt når man kjøpe et produkt som er basert på Windows. Denne RipNAS ser kanskje ikke ut som en PC men det er bare at de har satt en liten og svak PC i en veldig fin boks og laget litt ripping software rundt det. Ikke noe vanskelig men det er bra gjort.

En annen ting: hva gjør du hvis CDen du har ikke finnes i noen database som den støtter?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke noen stor windows-fan, men apple er da noe vas det også. Iphone: Ånei, ikke ukedager på kalender, så kjekt da. Macbook pro, skal vi se koster 18 000 og har samme ytelse som en windows PC til 7000 - god deal det...

Se C20 skal ut igjen alt, går hardt for seg

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Etter at jeg fikk Win7 har jeg ikke et sekund ønsket Mac OS i hus igjen.

Hvis du synes det jeg skisserte er mye arbeid så vil jeg jo si at å lage et worddokument må jo fremstå som et årsverk.

1. Stappe i CD
    2. Åpne program og vente 4-5 sekunder
    3. Trykke Rip
    4. Dra mappen over til NAS.
    Ønsker ikke å lage denne tråden til Mac vs PC igjen, den har vi vært innom før. Jeg ser poenget ditt, Cybervision, men du må også være med på at det pr definisjon er mye enklere å legge CD'en i sloten og så ferdig med det... ;-)

Jeg er jo ikke ubrukelig på PC, men akkkurat denne diskusjonen er litt av aberet med hele diskusjonen CD vs streaming etter min mening. Om en ikke er overbegeistret over å "knote" med PC (herunder også Mac for å ha sagt det) så er slike integrerte løsninger svært fristende. Derfor spør jeg om erfaringer og alternativer.

Derfor er løsninger som Bladelius Embla og Naim HDX fristende for sånne som meg... ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    RipNAS ser ut til å være et veldig fint produkt men det er bare et problem i din teori: Den er basert på Windows Home Server.
    Jeg har da tre stk PCer i hus og kun en Mac, så jeg forstår at PC kommer til å bli litt til... ;-)

Så at du vil det eller ikke, du kommer GARANTERT til å trenge å irritere deg over Windows. Mer enn du ønsker...
    Jeg kjøpte en liten hjemmeserver fra ACER (uten mus, tastatur, med WHS, kjempe fint å ha) og tenkte også at eeeendelig, dette kommer til å funke som bare det!
    WHS er bedre og enklere enn Windows men det forsatt ikke så lett å få alt til å fungere og du blir avhengig av å koble deg på den og være admin. Du trenger antivirus, kanskje blir det ikke noe mere harddisk plass, Windows oppdateringer, etc
    Den fungerer ganske bra til den dagen hvor den ikke svarer lenger og fordi du ikke har verken mus, tastatur eller skjerm så er den helt død. Den eneste mulighet du har er å sende den tilbake, kanskje miste alt data du har på den og måtte betale mange tusen for å få den tilbake :???:
    Som jeg skrev til Cyber over her. Det er derfor jeg spør etter erfaringer og alternativer. Dette er jo hovedessensen i diskusjonen PC/Streaming vs CD. Derfor er jeg mest i tvil til om jeg skal selge min Marantz SA-15s2 som kan benyttes både som DAC, men også spille av alle de fysiske platene jeg har. Selges den så bør jeg ha et lignende alternativ.

Min erfaring er at det blir aldri enkelt og problemfritt når man kjøpe et produkt som er basert på Windows.
    Min erfaring og. Derfor skepsisen.

Denne RipNAS ser kanskje ikke ut som en PC men det er bare at de har satt en liten og svak PC i en veldig fin boks og laget litt ripping software rundt det. Ikke noe vanskelig men det er bra gjort.
    Ja, smart ikke sant? Selv om det er kostbart så vil jeg tro at slike produkter må til for å få enda flere brukere over på å kombinere PC/streaming i stueoppsettet. For min del er det selve rippeprosessen jeg synes det er genialt å ha ready-to-go i stedet for å måtte benytte en PC.

En annen ting: hva gjør du hvis CDen du har ikke finnes i noen database som den støtter?
    Da blir det vel som når jeg ripper i dag, legge inn informasjonen selv og legge til cover for egen maskin. Det skjer jo den dag i dag, så det ville jo ikke vært noe annerledes :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Se C20 skal ut igjen alt, går hardt for seg
    Vi får se om noen ønsker å ta dem inn i varmen da. Blir litt råflott å sitte med tre par høyttalere i hus uansett....

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, joda, men jeg har ikke noen tro på at det er så knirkefritt, men skal følge aktivt med her!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får se om noen ønsker å ta dem inn i varmen da. Blir litt råflott å sitte med tre par høyttalere i hus uansett....
    3 par? Sonus og?

C20 er nok et meget godt kjøp til den prisen, utrolig gode høyttalere.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg imulskjøpte jo et par Klipsch RF52 II for å teste ut for moro skyld, og for å ha som backup-høyttalere. Har et annet rom som kanskje skal benyttes litt for morro skyld etterhvert. Litt råflott kanskje, men til den prisen var det verdt å teste ut i hovedrommet også... :-)

PS! Jeg har ikke bestemt meg for å kjøpe RipNas, jeg bare fant det fascinerende og ønsket litt mer info om den og lignende produkter. Jeg ligger ikke akkurat klar for å trykke på KJØP-knappen for å si det sånn...

Side 94 av 143 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 90 91 92 93 94 95 96 97 98 104 114 124 134 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •