Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 93

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 93 av 143 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 89 90 91 92 93 94 95 96 97 103 113 123 133 ... SisteSiste
Viser resultater 1,841 til 1,860 av 2846
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ikke noe i veien for detektiv-egenskapene dine, Akto.. M.a.o. hadde BEF helt rett, men følte at det var litt tidlig å gi han full pott for tipset.... ;-)

Her er et bilde av de aktuelle høyttalerne jeg skal hente på Vestlandet i slutten av uka:

Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Men da går det vel i retning av å integrere en sub eller to da?
    Er jo det som blir det spennende da. Jeg har en Epik Legend her som tidligere har vist seg svært vennlig når det gjelder å integrere mot fronter til musikk.

Om jeg "trenger" sub til musikk, det er jo spørsmålet. Jeg har muligheten i hus, no problem, men etter hvordan jeg har opplevd rommet mitt til nå så har det jo svært lett for å bli for mye bass. Derfor vil jeg nå teste ut en kvalitets-stativhøyttaler, da dette foreløpig har blitt utelatt fra mine testobjekter tidligere.

Med et slikt smykke i hus, og da håper jeg jo inderlig at det spiller like bra som det ser ut, er at det vil være perler for svin å kun benytte en receiver til å trekke dem. Derfor har jo dette ledet meg ut i jakten på en dugendes integrert stereoforsterker også, så det vil vel overraske meg om det ikke kommer et par produkter på bruktmarkedet i løpet av de neste ukene.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et nytt bilde av høyttalerne fra en annen posisjon:

Salon Anfield - med lave skuldre...-guarneri-homage2-jpg

Ikke det aller verste jeg har lagt øynene på, så da gjenstår det å få dem til å spille her da.

Tilbakemeldingene fra andre Homage-eiere er ytterst lovende, og lydkvalitetene fra akkurat Guarneri Homage i både tester og brukererfaringer passer meg som hånd i hanske. Så får vi se, eller aller helst høre, da...

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Er jo det som blir det spennende da. Jeg har en Epik Legend her som tidligere har vist seg svært vennlig når det gjelder å integrere mot fronter til musikk.

Om jeg "trenger" sub til musikk, det er jo spørsmålet. Jeg har muligheten i hus, no problem, men etter hvordan jeg har opplevd rommet mitt til nå så har det jo svært lett for å bli for mye bass. Derfor vil jeg nå teste ut en kvalitets-stativhøyttaler, da dette foreløpig har blitt utelatt fra mine testobjekter tidligere.

Med et slikt smykke i hus, og da håper jeg jo inderlig at det spiller like bra som det ser ut, er at det vil være perler for svin å kun benytte en receiver til å trekke dem. Derfor har jo dette ledet meg ut i jakten på en dugendes integrert stereoforsterker også, så det vil vel overraske meg om det ikke kommer et par produkter på bruktmarkedet i løpet av de neste ukene.
    Smykke er ordet ja!
    Slike praktverk burde vel strengt tatt vært plassert i "bestestua", alt ettersom hvordan man tolker det. 8)
    Ellers vil det nok være synd og skam å avspise dem med effekt fra en receiver ja, selv om den er aldri så god!
    Dermed holdes jo nyskjerrigheten i ånde, hva fremtidig effekt angår...

Ellers vil jeg tro at de spiller minst like bra som de ser ut! Annet vil vel strengt tatt overraske.
    Forøvrig er det jo ikke slik at man MÅ integrere en sub.
    Men jeg vil nå hevde at nytelsesfaktoren heves noen hakk, om man klarer å pusle seg frem til en slik kombinasjon!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Smykke er ordet ja!
    Slike praktverk burde vel strengt tatt vært plassert i "bestestua", alt ettersom hvordan man tolker det. 8)
    AV-rommet er bestestua, Scrooge.... ;-)

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, det ante meg nok!
    Men jeg la jo for sikkerhet skyld en liten diplomatisk mulighet, ifall det ikke skulle stemme!

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig lekker finish på disse!

Skal blir spennende å høre hva du syntes om lyden. Disse er noen år gamle? Om det var de som lå ute brukt..... Er kanskje ikke så mye forandring som har skjedd på disse siste åra?

Men fyker multikanals oppsettet ut nå? Eller kommer det en integrert i tilegg?

Geir Arne

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et nytt bilde av høyttalerne fra en annen posisjon:

Salon Anfield - med lave skuldre...-guarneri-homage2-jpg
    Ja, disse er, i lihet med enkelte eksemplarer av det svake kjønn ..., like lekre bakfra :wink: Blir meget interessant å høre hvordan de spiller, men har vel en anelse av at det blir "greit" :lol: Gratulerer!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse er svært lekre ja, og ser jo ut til å være i strøken stand. Det eneste jeg tror vil stikke seg litt ut i rommet ditt er marmoren i bunn.

Det blir interessant å lese hvordan de gjør jobben i lyttestua di. De bør i allefall være innspilt nå

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Disse er svært lekre ja, og ser jo ut til å være i strøken stand. Det eneste jeg tror vil stikke seg litt ut i rommet ditt er marmoren i bunn.

Det blir interessant å lese hvordan de gjør jobben i lyttestua di. De bør i allefall være innspilt nå
    Innspilling bør ikke være noe tema her nei. Mer akklimatisering etter den lange reisen i kaldt vær... ;-)

Disse praktverkene er fra slutten av 90-tallet, og siden den tid er denne modellen blitt erstattet av Sonus Faber Guarneri Momento. Jeg har selv ikke hørt denne, kun Homage hos en annen HIFI-dude, men erfaringene på HFS sier at den nye Momento er en anelse "fetere" i bunn enn Homage. Greit nok for meg da at det er Homage jeg har på vei.

Har vært i kontakt med Sonus Faber og de har ingen betenkeligheter med å anbefale kjøp av en Homage selv om den er noen år. De kan tilby elementer og service om det skulle bli aktuelt med ødelagte elementer. Akkurat denne modellen fra opprinnelsesåret finnes det også særs få av her i landet, og Homage har jo vist seg å være rene samlerobjektet i de rette kretser.

Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Men fyker multikanals oppsettet ut nå? Eller kommer det en integrert i tilegg?
    Skulle resultatet i stereo bli vellykket, så blir det ingen permanent avvikling av multikanalsoppsett til film. Jeg må riktignok da selge SR-7005 og KEF 202/C og nedgradere til litt lavere standard der, men kona er såpass bestemt på at hun ønsker økt filmglede med surround så da får jeg vel "føye" henne... ;-)

Jakten på en integrert er i gang....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Ja, disse er, i lihet med enkelte eksemplarer av det svake kjønn ..., like lekre bakfra :wink: Blir meget interessant å høre hvordan de spiller, men har vel en anelse av at det blir "greit" :lol: Gratulerer!
    Jeg har alltid, som tidligere nevnt, hatt en aversjon mot stativhøyttalere. Ikke på grunn av at de ikke kan spille bra nok, men mer på grunn av at løsningen med dårlig konstruerte stativer og ditto dårlig utseende totalt ødelegger det visuelle og eiegleden ved et slikt produkt (IMO). Her har Sonus Faber vært klasseledende og faktisk levert høyttaleren med et tilhørende stativ som faktisk øker eiegleden og det understreker det visuelle inntrykket fra selve høyttaleren. Her burde flere andre høyttalerprodusenter se seg selv kraftig i speilet. Eksempelvis Klipsch, som på deres Palladium P17B ikke kan levere et eget stativ, eller i noen sammenhenger heller kan anbefale et som egner seg godt. I Norge anbefaler Audiocompaniet Apollo Zeus til Palladaium P17B, og det stativet har jo klare visuelle trekk på topplaten som selve chassiet på høyttaleren. Da går det an.

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innspilling bør ikke være noe tema her nei. Mer akklimatisering etter den lange reisen i kaldt vær... ;-)

Disse praktverkene er fra slutten av 90-tallet, og siden den tid er denne modellen blitt erstattet av Sonus Faber Guarneri Momento. Jeg har selv ikke hørt denne, kun Homage hos en annen HIFI-dude, men erfaringene på HFS sier at den nye Momento er en anelse "fetere" i bunn enn Homage. Greit nok for meg da at det er Homage jeg har på vei.

Har vært i kontakt med Sonus Faber og de har ingen betenkeligheter med å anbefale kjøp av en Homage selv om den er noen år. De kan tilby elementer og service om det skulle bli aktuelt med ødelagte elementer. Akkurat denne modellen fra opprinnelsesåret finnes det også særs få av her i landet, og Homage har jo vist seg å være rene samlerobjektet i de rette kretser.

Skulle resultatet i stereo bli vellykket, så blir det ingen permanent avvikling av multikanalsoppsett til film. Jeg må riktignok da selge SR-7005 og KEF 202/C og nedgradere til litt lavere standard der, men kona er såpass bestemt på at hun ønsker økt filmglede med surround så da får jeg vel "føye" henne... ;-)

Jakten på en integrert er i gang....

Rogue? :-D
    Eller slått det fra deg med tanke på pre-amp løsningen?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Din Rogue var svært nærme på å bli valgt, uansett om det ble SF Guarneri Homage eller andre høyttalere. Ingenting å si på prisen, og jeg kjenner jo godt hva Rogue står for. Det som ble dealbreakeren er at den ikke har "Pass Through" som jeg ønsker, da med et eget kabelsett koblet tll en dedikert inngang som bypasser volumkontrollen slik at den i filmsammenheng oppfører seg som en effektforsterker.

Slik jeg forstod på det på deg måtte du fysisk inn i forsterkeren for å sette den som effektforsterker og da mer på permanent basis? Tungvint å skifte fra stereo integrert til hjemmekino da.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Din Rogue var svært nærme på å bli valgt, uansett om det ble SF Guarneri Homage eller andre høyttalere. Ingenting å si på prisen, og jeg kjenner jo godt hva Rogue står for. Det som ble dealbreakeren er at den ikke har "Pass Through" som jeg ønsker, da med et eget kabelsett koblet tll en dedikert inngang som bypasser volumkontrollen slik at den i filmsammenheng oppfører seg som en effektforsterker.

Slik jeg forstod på det på deg måtte du fysisk inn i forsterkeren for å sette den som effektforsterker og da mer på permanent basis? Tungvint å skifte fra stereo integrert til hjemmekino da.

For å være helt ærlig, skjønner jeg ikke hvor Rogue ville henn med den løsningen de har på Tempest. Om jeg skal sette den som ren effektforsterker, da med Squeezebox som pre, så er det mye lettere å sette volum til maks. Hadde det vært kun pre-amp som ble satt til bypass, så hadde det vært greit, men det gjelder alle inngangene. Merkelig.
    Så om man koblet til ekstern amp på pre-amp inngangen, og vrir volumet når man først er med forsterkeren, har man en svært god integrert forsterker i oppsettet. Men det vet du jo, ettersom du kjenner merket meget godt fra ør. Om du skulle ombestemme deg, så har jeg antageligvis mulighet å komme deg i møte når du henter Sonus'ene.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har klikket inn på disse mange ganger, og virkelig telt på knappene for kjøp eller ikke kjøp. Klarte til syvende og sist ikke å forsvare dem som tv-høyttalere. Gøy at disse smykkene ender hjemme hos deg
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mens jeg driver og legger "integrert forsterker-puslespillet" mitt så snubler jeg over noe jeg egentlig har savnet en stund:

RipNas (RipNAS | Ripper, NAS & Windows Home Server (WHS))

En NAS med CD-slot og innebygget rippefunksjon som kan stå fremme i anlegget. En ny CD i hus, inn i RipNas, vente litt, ut med CD og alt er tilgjengelig fra Sonos. Genialt enkelt. Ingen behov for PC som må stå på, hverken for ripping eller streaming.

Noen som har erfaringer med dette systemet? Eller vet om norske forhandlere? Finner ingens like på nettsiden deres, antar da at det må tas inn fra UK.

Eller enda bedre; Finnes det andre alternativer som er like bra men som ikke koster så mye? Det er jo ikke akkurat gratis dette.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Har klikket inn på disse mange ganger, og virkelig telt på knappene for kjøp eller ikke kjøp. Klarte til syvende og sist ikke å forsvare dem som tv-høyttalere. Gøy at disse smykkene ender hjemme hos deg
    Og jeg gjorde akkurat det samme med de Elacene du kjøpte...

Skal bli spennende å oppleve dem til helgen.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mens jeg driver og legger "integrert forsterker-puslespillet" mitt så snubler jeg over noe jeg egentlig har savnet en stund:

RipNas (RipNAS | Ripper, NAS & Windows Home Server (WHS))

En NAS med CD-slot og innebygget rippefunksjon som kan stå fremme i anlegget. En ny CD i hus, inn i RipNas, vente litt, ut med CD og alt er tilgjengelig fra Sonos. Genialt enkelt. Ingen behov for PC som må stå på, hverken for ripping eller streaming.

Noen som har erfaringer med dette systemet? Eller vet om norske forhandlere? Finner ingens like på nettsiden deres, antar da at det må tas inn fra UK.

Eller enda bedre; Finnes det andre alternativer som er like bra men som ikke koster så mye? Det er jo ikke akkurat gratis dette.

MEGET interessant produkt! Legg gjerne ut litt info om/når du får dette, hvilke forhandlere, pris etc.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Serveren på bilde er et HFX produkt. Jeg har selv en HTPC som er bygget på deres kabinett og kjøleløsninger.
    HFX - Home

Min erfaring er at det er billigere å bestille rett fra nettbutikken deres framfor å bruke norsk importør. Lager du en kontro og logger deg inn, vil østerrisk VAT trekkes ifra.
    HFX Online Store
    HFX Online Store
    Både Amentio og Komplett har bl.a. tidligere solgt produkter av HFX.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HPL: Er jo det jeg håper å få svar på her i tråden ;-)

Prisen i UK er 849 pund, så gratis er det jo ikke.

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HFX har ikke utsalg i norge.

Men hfx.se har webshop. S1000 som du har avbildet ligger på ca 14400sek.

Jeg skulle gjerne hatt en S1000 til mit Sonos system også:-D

Side 93 av 143 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 83 89 90 91 92 93 94 95 96 97 103 113 123 133 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •