Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 91

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 91 av 143 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 87 88 89 90 91 92 93 94 95 101 111 121 131 141 ... SisteSiste
Viser resultater 1,801 til 1,820 av 2846
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skader vel ikke å legge ut et par bilder til? Disse har jeg overhodet ikke fått tid til å gjøre noe som helst med, så ta dem for det de er....

Salon Anfield - med lave skuldre...-salon-anfield-11-10-038-jpg

Salon Anfield - med lave skuldre...-salon-anfield-11-10-005-jpg

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Ikke såå opptatt av å showoff for andre enn meg selv, men dersom du har lyst på en lytt er jeg selvfølgelig ikke motstander av det når det kommer en passende anledning.... :wink:

Ja. Hadde vært greit med en etter Jul`s gløgg i Januar, med nye CD plater fra Nissen.

A.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med flotte høyttalere og flott rom.
    Brunt var faktisk ganske så flott.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsomt at du landet på en såpass "fornuftig" løsning ved at du prioriterte film biten Rune. Forstår jeg deg riktig med at du har havnet på ca det budsjettet du hadde i forhold til nye HT når dette startet?

Sånn design messig passer benk høytalere og senter meget godt sammen. Men på komponentene så er det litt sprik akkurat nå. Bare småpirk selfølgelig, men tar meg i å tenke at kanskje Scrooge sitt sorte syn på komponenter kunne vært en "gratis" forbedring her (vet at cd spiller fremdeles hadde vært blank, men dog).

Hovedsaken er at du er fornøyd med lyd og bruksverdi. Jeg tipper at din kombinasjon ligger på ekstremt høyt nivå i prisklassen. Det er ikke småtteri av erfaring og gjenomtenkte vurderinger som ligger i bunn her. Tilføyer meg i rekken med KUDOS til deg

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig flotte bilder Rune. Når jeg ser dette får jeg bare mere og mere lyst til å få en tur nedover mot det blide Sørland for en vist hos deg.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Morsomt at du landet på en såpass "fornuftig" løsning ved at du prioriterte film biten Rune. Forstår jeg deg riktig med at du har havnet på ca det budsjettet du hadde i forhold til nye HT når dette startet?

Sånn design messig passer benk høytalere og senter meget godt sammen. Men på komponentene så er det litt sprik akkurat nå. Bare småpirk selfølgelig, men tar meg i å tenke at kanskje Scrooge sitt sorte syn på komponenter kunne vært en "gratis" forbedring her (vet at cd spiller fremdeles hadde vært blank, men dog).

Hovedsaken er at du er fornøyd med lyd og bruksverdi. Jeg tipper at din kombinasjon ligger på ekstremt høyt nivå i prisklassen. Det er ikke småtteri av erfaring og gjenomtenkte vurderinger som ligger i bunn her. Tilføyer meg i rekken med KUDOS til deg
    Takker for det. Jeg synes nesten rommet er litt for "mørkt" i praksis sånn som det er nå, så jeg er usikker på om trivselen min vil øke mye med enda mer sort. Jeg vet jo selvsagt at kinofølelsen vil være "bedre", men sånn er det.

Jeg er godt fornøyd som det er nå, men jeg er fremdeles ikke ferdigjustert for å kalle det det. Jeg havnet på budsjett totalt sett med kjøp og salg, det er jeg også godt fornøyd med. Nå gjelder det bare å hente maks ut av potensiale til det utstyret som står her.....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Veldig flotte bilder Rune. Når jeg ser dette får jeg bare mere og mere lyst til å få en tur nedover mot det blide Sørland for en vist hos deg.
    Takker for det, Bjørn Erik. Du er hjertelig velkommen når det enn skulle være...:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Gratulere med et flott oppsett.
    Hvordan vurdere du effekten av GIK 244 panelene og basstrapp på lyden oss deg?
    Akustiske tiltak er jo tildels i vinden her inne på forumet, jallefall mye diskutert.
    Men jeg har ikke funnet så mye om konkrete erfaringer på forskjellen før og etter.
    Fint om du kunne komme betraktning om dine erfaringer. Gjerne også med tanke på value for money.
    Jeg selv vurdere sterkt å prøve slike akustiske tilttak. Dog først har jeg kjøpt meg en antimode som jeg håper å få testet idag ), ser at også du er fornøyd med denne lille boksen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av conan
    Hei

Gratulere med et flott oppsett.
    Hvordan vurdere du effekten av GIK 244 panelene og basstrapp på lyden oss deg?
    Akustiske tiltak er jo tildels i vinden her inne på forumet, jallefall mye diskutert.
    Men jeg har ikke funnet så mye om konkrete erfaringer på forskjellen før og etter.
    Fint om du kunne komme betraktning om dine erfaringer. Gjerne også med tanke på value for money.
    Litt å ta tak i her, og skal forsøke å svare så godt jeg kan. Jeg har fremdeles ikke tatt noen målinger for å vise forskjellene før og etter. Så snart jeg har fått satt opp PCen, lydkortet og mic´en så skal jeg ta noen dokumenterende målinger.

Inntrykkene er derfor "kun" basert på høreselen. Det første som slo meg er at jeg nå ikke lenger har en litt for dominerende resonanslyd, anslagsvis rundt en 80-90 hz. Den har vært mer fremtredende før, derfor aner det meg at dette kan ha noe med disse å gjøre. Det andre er rett og slett at rommet er blitt en del "roligere". Med det mener jeg mindre romklang, og dette gjør at hele frontpartiet i kinoen nå er rimelig godt kontrollert. Dette virker å være et sjakktrekk, men det må ikke være noe mer i front eller langs sidevegger nå. Det er kun et sted nå jeg kunne tenke meg å gjøre noe, og det er bak hodet i lytteposisjon. Jeg testet med en av platene liggende og det hjalp litt på det problematiske med å sitte litt for nærme bakveggen. Rommet ble "dypere" og det ble mindre refleksjoner fra bakveggen som lett kan klusse til lydbildet. Av hensyn til symmetri og "det viktigste først" så valgte jeg å fokusere på frontveggen først.

Neste steg er bakveggen. Dette håper jeg å få litt hjelp av en god HIFI-venn som har et par ting liggende, og håper jeg snart kan presentere en liten løsning der også.

Når det gjelder value for money: Vel, det er lydforbedrende, og ser bra ut. Men til prisen burde en kanskje kunne forvente noe bedre finish? Jeg klager ikke, men topp og bunn på Bass Trap´ene består av et papplignende overflate som jeg mener helst burde være i samme utførelse som resten av produktet. Litt flisespikkere, men dog.

Dog først har jeg kjøpt meg en antimode som jeg håper å få testet idag ), ser at også du er fornøyd med denne lille boksen.
    AntiMode 8033 ser foreløpig ut til å være det beste tiltaket angående lydforbedring jeg har hatt på en lang stund. Bassen er mye strammere og bedre integrert enn tidligere. Jeg hadde sikkert klart å komme rimelig godt i mål med sinustoner, målinger og EQ, men hvorfor skulle jeg da bruke den tiden når AntiMode gjør det like bra og raskere enn jeg noengang kunne ha klart? For kun 2000,-? For meg er dette virkelig value for money.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar på spørsmål. Ut fra det du skriver og erfaringer basert på hørsel at de akustiske tiltakene du har gjort har bidratt til å gi deg prikken over i en, mens antimode har gitt en mer direkte forbedring på lyden i bass området. Skal bli veldig interresangt å følge med på tråden din og om hørbare forbedringer kan relateres til målbare kurver. Jeg synest det er spennende at objektive målinger kan si noe om "god" lyden. Har selv begynt å måle litt. Så jeg ser frem til selv å se om objektive målinger og forbedringer på bakgrunn av disse samsvarer med mine egne ører.
    Flott at du kommentere finishen på de akustiske tiltakene, da enkelte av oss dessverre ikke har et eget rom for anlegget.
    Generelt når det gjelder akustiske tiltak har jeg mer tro på det en kabler, kanskje blir det en vanlig frase fra selgere i fremtiden at du bør sette av x antall prosent til akustiske tiltak i forhold til verdien av anlegget.
    Flott du deler dine erfaringer med oss andre nysgjerrige

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig juleferie! Da skal det bli godt å nyte rommet sitt, og kanskje jeg klarer å få koblet opp PCen med måleutstyret også?? Uansett, jeg koser meg og hører på musikk og synes det hele fungerer svært så greit, så da skal jeg kanskje ikke stresse med å finne grafer? Uansett, vi får se. Det eneste som nok er sikkert er at ikke du kommer til å finne det samme oppsettet ved utgangen av 2011, såpass godt kjenner jeg meg selv nok... ;-)

Ønsker å benytte anledningen til å ønske alle mine AV-venner en riktig god jul og et strålende nytt år.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En riktig god jul til deg og dine Rune. Nyt julen med god musikk, mat og drikke

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En fortreffelig jul til deg og familien fra oss her i Askim :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2010 renner ut i sanden – hva skjer i 2011?

En ting er sikkert; jeg hadde aldri trodd at jeg skulle ha havnet såpass ”på kjøret” i 2010 som jeg har gjort. Men det er desto mer gledelig at både ”spiriten” og nysgjerrigheten igjen er pirret og at den store nysgjerrige entusiasten har gjenoppstått. Jeg har nå en like stor glede av hobbyen min som jeg hadde før Sound Planet-epoken, og det i seg selv er en kjærkommen bonus.

2010 innebar i første omgang at vi flyttet og at det kom et nytt lytterom på plass. Dette er både noe mindre og oppfører seg annerledes enn mitt forrige lytterom, som jeg jo etter hvert kjente rimelig godt. Det skaper noen utfordringer og små frustrasjoner. Ting som var opplagt i det andre rommet er ikke lenger like opplagt i det nye. Teorien stemmer jo her med praksisen; en skal ha utstyr i eget rom til test før en feller noen ”dom”.

Det igjen fører jo til litt mer prøving og feiling (les gjerne kjøp og salg). Men blir ikke veien til mens en går? Jeg er i hvert fall av den oppfatning. Noen der ute kan kanskje bli stresset og lure på hva det er ”vi” driver med (skriver vi fordi det er flere av oss dere ute med samme AV-filosofien). Som jeg tidligere har diskutert litt med en meget god AV-kompis av meg; noe av gleden med dette er å gjøre seg nye erfaringer, både gode og dårlige, og der igjen øke sin erfaring og kompetanse.

Selv har jeg funnet meg i situasjoner i løpet av det siste året der jeg selv har vært forundret over de erfaringene jeg har gjort meg og valgene som har fulgt deretter. Dette har ikke gjort meg demotivert, snarere tvert i mot. Jeg er nesten blitt mer nysgjerrig på hva som finnes av muligheter og hvilke produkter som kanskje kunne gjøre en mer enn godkjent jobb i mitt eget lytterom. Samtidlig så endrer både behov og prioriteringsrekkefølger seg med tiden, og en legger vel ikke hobbyen på hylla av den grunn? Tvert i mot; en omprioriterer! Jeg er også til en viss grad avhengig av å ha kona med på laget, da jeg har et rom som like mye benyttes av henne. Jeg har fremdeles siste ordet, men det er viktig å ikke lage oppsettet så komplisert at kona ikke ønsker å bruke utstyret eller rommet til seg selv eller ungene. Da er vitsen med et slikt rom mer eller mindre borte etter min mening. Det må gi glede til alle som bruker det.

I løpet av 2010 har jeg hatt både rør, transistor og klasse D-forsterkere i hus, elektrostater og dynamiske høyttalere, surroundforsterkere og tokanalsoppsett. I tillegg har jeg oppgradert TVen. De oppsettene som har vist seg å gi meg de beste lydmessige resultatene i eget rom er p.t:

Martin Logan Vantage – Sim Audio Moon Evolution i7.
    Mye takket være Vantage sin justerbare bassmodul, så fikk jeg dette oppsettet til å låte rimelig godt i eget rom. Jeg lurte jo på å oppgradere til Ethos, og tanken om å få testet denne i eget rom har enda ikke lagt seg. For jeg trenger den justeringsmuligheten i bassen på så store høyttalere i dette rommet. Martin Logan Vista var jo min referanseforsterker i det forrige rommet, men i dette rommet ble den også altfor basstung uten noen justeringsmuligheter, og fant seg derfor relativt fort nye eiere.

Kudos C20 – Sim Audio Moon Evoluton i7.
    C20 sitter jeg med i rommet mitt i dag, og er lettere sjokkert over hvor fyldig lyd disse småtassene klarer å gjengi i et ikke altfor stort rom. Delikat oppløste i toppen og dessuten lettplasserte. I dag benytter jeg C20 på en surroundreceiver (Marantz SR7005) med godkjent resultat. Jeg vet dog allikevel at det er mer å hente på ren tokanalslyd med å føre på en integrert stereoforsterker med bypass-mulighet, men foreløpig har jeg ikke tatt denne økonomiske ”lasten”. Vi får se da hva som skjer fremover… ;-)

Med bakgrunn i dette er det lett å gi et nyttårsforsett for 2011; jeg er ikke på jakt etter det ”endelige” anlegget for resten av livet, men skal fortsette med å forsøke meg litt frem og lete etter produkter som kanskje kan gi meg gåsehudfaktoren, og da gjerne i alle prisklasser. Kanskje bortsett fra det aller mest kostbare ”High End-området”. Der har jeg ikke viljen til å flashe de aller største økonomiske musklene. Bruktmarkedet er din venn :-). Det er faktisk mulig å få, litt flåsete sagt; ”biff til pølsepris”, om en leter og setter produktene nøysomt sammen.

Jeg skal også forsøke å utfordre et par tre fordommer og såkalte etablerte prinsipper/”sannheter”. En av dem er eksempelvis min tidligere aversjon mot å forsøke stativhøyttalere som hovedhøyttaler. En annen ting er harddiskbasert avspilling. Jeg har nå meget gode erfaringer med mitt Sonos-system, og brukervennligheten i dette er jo helt genialt. Jeg spiller mye mer musikk, radio og bruker Spotify som bare det etter at den kom på Sonos. Det er i dag tre soner i huset, målet er å øke dette med i hvert fall to soner i 2011. Men så da videre i hovedoppsettet? Streamer? DAC? Vi får se. I løpet av uka blir jeg ferdig med å rippe hele CD-samlingen min til FLAC også….

Om det blir fullt surround-oppsett videre eller om jeg velger å gå tilbake til et mer rent tokanalsoppsett vet jeg heller ikke. Det er det som også er litt spennende oppi det hele. Veien blir som sagt til litt mens en går.

Men hvorfor drøye helt til 2011 med å starte? Jeg har i kveld blitt enig med alltid pålitelige Lassesen i L-sound om å forsøke et par spennende høyttalere:

Salon Anfield - med lave skuldre...-rf-52-black-angle-1-jpg

Klipsch RF-52 II

Jeg forventer ikke mirakler til denne prisen, ei heller at de skal danke ut Kudos C20 som hovedhøyttalere. Men jeg hadde som flere av dere kanskje husker en meeeeget god opplevelse med Klipsch Palladium P37, selv om de i bassveien var altfor tunge og derfor ble skippet videre. Det var funfaktor over dette og nysgjerrigheten min på Klipsch ble derfor vekket skikkelig. Når så de euforiske tilbakemeldingene fra blant andre Tiger og hans RF63 fortsetter å komme, nesten uansett hva slags forsterkeri han kobler til, så er det på tide å utfordre et par tidligere etablerte ”sannheter”. Og da starter jeg gjerne med Klipsch sin nye oppgraderte RF-serie. :-)

Med disse ord ønsker jeg alle her inne på AVforum en fortsatt god romjulsfeiring og vil allerede nå ønske alle sammen ET RIKTIG GODT NYTT AV-ÅR!

Lykke til videre på ferden til alle. Så får vi se da, hva vi sitter med i hus når et lignende innlegg skal skrives for 2011… ;-)

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende, blir moro å høre hva du synes om Klipschene. Tigers erfaringer har fått meg inn på tanken om jeg en dag skal få meg et kinorom, men har liksom ikke blitt noe.

Ønsker deg også en god romjul videre og et 2011 fullt av god musikk og glede!

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra skrevet Anfield.

Har satt pris på "raportene" dine, og håper dette fortsetter i 2011. Uansett lykke til på veien!

Og ja, den blir til mens du går.

Geir Arne

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig lesning som alltid fra denne kanten. Lykke til med jakten i 2011. Ser frem til du kommer dithen at du kan vurdere stygge høyttalere. Du er jo litt på gli nå.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt på gli?
    "Bambi på isen" vil jeg heller si!
    Dette er jo en type høyttaler som jeg ikke umiddelbart ville trodd vil finne vei til Rune´s høyborg, for å si det pent! 8)

Men morsomt er det jo at du prøver, Rune!

Eller føyer jeg meg mer enn gjerne inn i rekken av de som roser (og også riser litt), omkring dine spennende og svært interessante betraktninger omkring dine opplevelser, i året som snart er til ende.
    La det for all del fortsette i det nye året!
    Takk for det gamle i så måte, og et riktig Godt Nytt År til deg!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Artig lesning som alltid fra denne kanten. Lykke til med jakten i 2011. Ser frem til du kommer dithen at du kan vurdere stygge høyttalere. Du er jo litt på gli nå.
    Hehe, hva som er pent og stygt er vel relativt subjektivt. Spør du kona om elektrostatene til Martin Logan er pene, så får du vel en relativt lunken tilbakemelding frykter jeg. Nå er ikke RF-serien til Klipsch noe praktverk akkurat, selv om de nye er bedre enn de gamle. Kudos er også relativt anonyme høyttalere, nesten litt kjedelige. Men gi meg gjerne et eksempel på ha du mener med stygge høyttalere, så skal jeg si om det finnes en sjanse for å få dem i hus i 2011... :-)

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har du høyttalerne. Men da blir det slutt på oppgraderinger i mange år. Jeg tror timc nikker annerkjennende til. Og glemte jeg å nevne at de må ha minst tre suber i tillegg? Jepp, noen midbass moduler i tillegg til minst en sub for dypbassen.
    Kan dog røpe at de finnes i mindre versjoner og er mulig å få de i til og med hvit finish!

Side 91 av 143 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 81 87 88 89 90 91 92 93 94 95 101 111 121 131 141 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •