Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 90

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 90 av 143 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 86 87 88 89 90 91 92 93 94 100 110 120 130 140 ... SisteSiste
Viser resultater 1,781 til 1,800 av 2846
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    He he.. Jeg kikket selvfølgelig på målene før jeg bestilte og mener å huske at jeg ikke reagerte på bredden/dybden på Bass Traps, men mer på hvor høye de var. To stk av dem på hver side, og de hadde jo nesten gått til taket.

Den av din ser noe bredere ut, men er kanskje ikke like høy?

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Det vil selvfølgelig ikke være noen ulempe med mer krefter, men det kommer også litt an på hvor kravstor en skal være. Den matcher godt Kudos C20, både på lydsignatur og "volum". Jeg har foreløpig slått meg til ro med dette, for jeg har ikke råd til et effekttrinn enda.
    Selvfølgelig, formulerte meg litt feil her. Lurte mer på om du var fornøyd med SR7005 i kombinajson med REF203/2. Hadde ingen intensjon om å være nesevis her

Jepp, du ser den ja. Gjør godt å se dem ved siden av hverandre....
    En sann glede for øyet, bare synd SA11S2 ikke blir stående. Enkelt og greit for rund i bassen og for lite "attack".

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den av din ser noe bredere ut, men er kanskje ikke like høy?
    Den på bildet er 131 cm høy. Ca. 12 cm høyere enn Tri Trap. Den ser nok ikke så høy ut p.g.a. skråtak og fordi den er såpass bred.
    Holder på å bygge noen i svart nå som blir en god del mindre.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Selvfølgelig, formulerte meg litt feil her. Lurte mer på om du var fornøyd med SR7005 i kombinajson med REF203/2. Hadde ingen intensjon om å være nesevis her
    None taken. Jeg har dessverre ikke fått testet 203/2 på SR7005, når jeg testet dem så hadde jeg en Naim SuperNait om jeg husker rett.

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    None taken. Jeg har dessverre ikke fått testet 203/2 på SR7005, når jeg testet dem så hadde jeg en Naim SuperNait om jeg husker rett.

Godt godt, og mente seff 202/2... Tror jeg skal gå tiblake til jobb istedenfor å skrive feil her..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et akutt tilfelle av Alzheimer Light, som igjen har ført til sterkt reduserte foto- og PS-kunnskaper, har ført til at jeg nå ser at jeg har glemt å legge ut bilder av oppsettet slik det fremstår i dag. Da må jo noe gjøres med det. Sånn går det når en nærmer seg 40 med stormskritt....

Salon Anfield - med lave skuldre...-img_4255-jpg

Kudos Cardea C20 har overtatt som fronthøyttalere. Mine er i sort eikefiner, en fantastisk finish. Det jeg merker meg først er at Kudos nå har fått en helt annen byggekvalitet og finish på produktene sine siden jeg oppdaget dem i 2007. Nå produserer også Kudos sine egne høyttalerterminaler (skal få tatt bilde av baksiden også etterhvert) og hele innfestingen til delefilteret er meget elegant og sobert utført. Kudos benytter spesialproduserte elementer fra den norske produsenten SEAS, og øverst troner en av de aller ypperste domediskanter på markedet, SEAS Crescendo.

Salon Anfield - med lave skuldre...-img_4254-jpg

Det gode gamle IKEA Lack-racket er kommet til heder og verdighet igjen, og passer godt i rommet nå. En kan også her se de akustiske tiltakene som er gjort i rommet siden sist. Produktene kommer fra GIK, og har bidratt til at høyttalerne står enda bedre til rommet enn de gjorde første gang. Rommet er nå akkurat passe dempet, gjør jeg flere store inngrep nå så frykter jeg at det kan bli for mye av det gode.

Utfordringen er å få dette til å se pent ut også. Jeg har jo en viss dragning mot at rommet skal være visuelt rolig og innbydende, og jeg er ikke helt sikker på at de siste akustiske inngrepene tilfredsstiller estetikeren i meg. Derimot er jo lyden det viktigste og den skammer jeg meg ikke over i øyeblikket.

Salon Anfield - med lave skuldre...-img_4253-jpg

Her vises Marantz SA-15s2, Marantz SR-7005, Sony BD-PS360 og AntiMode 8033. Epik Legend har fått en litt mer fremtredende posisjon i rommet enn ønsket grunnet GIK Bass Trap som okkuperer hjørnet den skulle ha stått i. Lydmessig gjør det seg ikke noe dårligere, og her passer det å berømmet AntiMode 8033. Dette er et vidunderprodut jeg allerede nå ser at jeg ikke kommer til å klare å leve uten så lenge det er snakk om å ha subwoofer i hus. Epik Legend gir meg akkurat den bassen jeg ønsker meg, i brystkassen fremfor nedenfor balleregionen. Bassen holder seg i rommet, og ofte lurer jeg på om subben står på eller ikke. Helt til det kommer en actionscene og jeg kjenner det lille stinget i brystregionen. Godt. Jeg vet godt hva SVS gjør, og om målet mitt var å riste ungene ut av sengen i etasjen under og det å imponere flest mulig med mest mulig bass, så klarer ikke Epik'en å måle seg. Men de som kjenner meg vet at dette ikke er min vei i livet, og jeg må si meg strålende fornøyd med resultatet som Legend og AntiMode 8033 klarer å gi. Smooth og elegant integrert på musikk om jeg ønsker det, samt at den gir meg akkurat det jeg vil på film. Well done!

Salon Anfield - med lave skuldre...-img_4259-jpg

Et lignende bilde, denne gangen med lerretet nede. Synergien mellom fronthøyttalerne fra Kudos og den nye senterhøyttaleren fra KEF er etter mitt skjønn meget bra. Det kunne selvfølgelig vært ok med litt mer krefter for å få den til å våkne helt, men her kommer både økonomi og "kravstorheten" inn i bildet. Jeg er imponert over hva SR7005 klarer å formidle av lydkvalitet sammen med Kudos i ren stereo. Sim Audio Moon Evolution i7, som nå forøvrig er solgt og skal treffe sin nye eier i Oslo til helgen, er selvfølgelig bedre når en driver og AB-tester. Nå har jeg klart å bare holde meg til SR7005 de siste to ukene og etter en liten lytteseanse i går kveld så tar jeg meg i å kose meg med lyden og overrasket si til meg selv "dette låter da veldig godt til å være en receiver...." Noen vil sikkert kalle det litt flåsete sagt, men det er nå engang sånn at når en har smakt på godsakene på "feil" ende av den økonomiske skalaen, så kan det være vanskelig å nedgradere. I dette tilfellet er jeg rimelig komfortabel for øyeblikket. Jeg kommer ikke til å utbasunere at jeg aldri kommer til å skifte ut noe av dette igjen (who am I trying to kid....). Men jeg kan nok leve en stund med dette.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nydelig!! Vannvittig pent! .

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette så da flott og ryddig ut. GIK 244 panelene hadde mest sansynlig kommet mer til sin rett rent lydmessig hvis de sto på gulvet (hvor man ofte har mer bassoppsamling), men det aner meg at det er uaktuelt for en interiør kar som deg.

Effektrinn koster da ikke så mye (f.eks Emotiva), så der har du en rimelig oppgradering når lommeboken tillater det.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Effektrinn koster da ikke så mye (f.eks Emotiva), så der har du en rimelig oppgradering når lommeboken tillater det.
    Hvis man har som utgangspunkt at alle effekttrinn spiller likt ville oppgaven vært enkel.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et akutt tilfelle av Alzheimer Light, som igjen har ført til sterkt reduserte foto- og PS-kunnskaper, har ført til at jeg nå ser at jeg har glemt å legge ut bilder av oppsettet slik det fremstår i dag. Da må jo noe gjøres med det. Sånn går det når en nærmer seg 40 med stormskritt....
    De bildene du viser her ser meget bra ut. Så jeg tror ikke at du skal være redd for at du har glemt noe som helst...

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Hvis man har som utgangspunkt at alle effekttrinn spiller likt ville oppgaven vært enkel.
    Well put! 8)

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg kommer ikke til å utbasunere at jeg aldri kommer til å skifte ut noe av dette igjen (who am I trying to kid....). Men jeg kan nok leve en stund med dette.
    Begrepet "en stund" er ganske relativt her inne på forumet...:wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nydelig rom Anfield! Som alltid god smak!
    Hvis du ønsker enda litt mer sting på film, så kan du vurdere en billig 12" i sete i sofaen koblet til en billig sub-amp. Jeg koblet til min her om dagen igjen, og satt etterhvert og lo under litt rystende scener Unger og nabolag sover og usynlig er det også

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Skulle vel holde at effektrinnene holder et visst nivå og er bedre enn effektdelen i Marantzen for en oppgradering. Det gjør nok nevnte Emotiva, de holder meget høyt nivå både målemessig og lydmessig. Veldig pene er de dog ikke.
    Det er vel ingen som sier at alle effektrinn spiller likt.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et akutt tilfelle av Alzheimer Light, som igjen har ført til sterkt reduserte foto- og PS-kunnskaper.
    Sterkt redusert fru Blom. Alzheimer Light? snart 40 år? Det var da fælt hvor slem du skulle være med deg selv.

Får ikke støtte av meg ihvertfall på noen av påstandene bortsett fra at du nærmer deg 40 med stormskritt da:twisted: (Men det gjør jeg selv, så vet hvordan den følelsen er).

Men shit au, det er da ingen alder vel?? Føler meg som en vårkåt 18-åring stort sett hver dag jeg ihvertfall:-D

Du har god smak Rune, alt er gjennomført (som vanlig). Du skal ikke klage på hverken foto eller PhotoShop-kunnskapene dine. Det holder nivå i massevis i forhold til mye annet fotograferingsforsøk som legges ut her.

Så Kudos til deg!!

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smakfulle bilder R.

Får lyst til i sette seg ned å lytte til musikk ved se på bildene her.

Regner med du skal ha demo snart?

A.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Nydelig!! Vannvittig pent! .
    Takker for det :-)

Sitat Opprinnelig postet av orso
    Dette så da flott og ryddig ut. GIK 244 panelene hadde mest sansynlig kommet mer til sin rett rent lydmessig hvis de sto på gulvet (hvor man ofte har mer bassoppsamling), men det aner meg at det er uaktuelt for en interiør kar som deg.
    Jeg forsøkte det og faktisk. Ved lytting så opplevde jeg ingen store fordeler med å ha dem stående på gulvet faktisk mot å ha dem på veggen, så derfor valgte jeg det som så "penest" ut. Jeg får snart måleutstyret opp å gå, så da skal det kontrolleres om hørselen er helt på tur, eller om den fremdeles kan brukes til en viss grad.. ;-)

Vet det. Akkurat punktet med "når lommeboken tillater det" er vesentlig, da jeg er akkurat ajour pt på forholdet inn/ut av AV-komponenter. Emotiva er dog helt uinteressant.

Sitat Opprinnelig postet av JD
    Begrepet "en stund" er ganske relativt her inne på forumet...:wink:
    Touchè! Men jeg forsøkte bare å være ærlig fremfor å utbasunere at Nirvana er funnet, og vips: Så er det noe nytt skiftet....

Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    De bildene du viser her ser meget bra ut. Så jeg tror ikke at du skal være redd for at du har glemt noe som helst... :grin:
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Smakfulle bilder R.

Får lyst til i sette seg ned å lytte til musikk ved se på bildene her. :smile:

Sitat Opprinnelig postet av Vettemann
    Du har god smak Rune, alt er gjennomført (som vanlig). Du skal ikke klage på hverken foto eller PhotoShop-kunnskapene dine. Det holder nivå i massevis i forhold til mye annet fotograferingsforsøk som legges ut her.
    Hehe, takker for det alle sammen. Jeg har jo en særs oppegående støttekontakt innen foto, så det hjelper på... :-)

Sitat Opprinnelig postet av Vettemann
    Så Kudos til deg!!
    Hehe "slår på glasset med blyanten som i Nytt på Nytt"...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Regner med du skal ha demo snart?

A.
    Ikke såå opptatt av å showoff for andre enn meg selv, men dersom du har lyst på en lytt er jeg selvfølgelig ikke motstander av det når det kommer en passende anledning.... :wink:

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God CD til venstre i midterste hylle

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    God CD til venstre i midterste hylle
    Jepp. Rigmor duger hun... ;-)

Side 90 av 143 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 86 87 88 89 90 91 92 93 94 100 110 120 130 140 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •