Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 89

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 89 av 143 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 85 86 87 88 89 90 91 92 93 99 109 119 129 139 ... SisteSiste
Viser resultater 1,761 til 1,780 av 2846
    Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Det var jo ikke så ille. Da må jeg kanskje snuse litt på REF 201/2 igjen. Har avskrevet disse i kinoen etter jeg så prisen på den største suben, 150k. Er det noen plass man har prisliste på disse i norge. Det jeg har sett stopper ved XQ.

Geir Arne

Høyttalere - Elkjøp

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må med hånden på hjerte si det ikke var der jeg forventet å finne priser.

Geir Arne

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den norske importøren Akustikk AS hadde tidliger prislister liggende ute, men jeg ser at de ikke er der lenger. Jeg får ta en telefon og spørre om det er noen grunn til det....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er forøvrig testen fra Lyd & Bilde av den lekre receiveren...

Marantz SR7005 - Lyd og Bilde

Mvh Riceman

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting er sikkert, er få receivere som har et så flott design som Marantz SR7005.

Spennende valg med Kef senter til Kudos, får håpe Kef klare å holde følge med Kudos. For her er det nok Kudos som leverer den peneste lyd signaturen. Sitter bare igjen med posestive tanker etter det jeg hørte av Kudos nede hos deg for noen år siden.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ser unektelig flott ut ja, og da helst i sort utførelse. 8)
    Synes nå jeg da.
    Har ellers ingen problemer med å tro på at den spiller minst like bra som den ser ut!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    En ting er sikkert, er få receivere som har et så flott design som Marantz SR7005.

Spennende valg med Kef senter til Kudos, får håpe Kef klare å holde følge med Kudos. For her er det nok Kudos som leverer den peneste lyd signaturen. Sitter bare igjen med posestive tanker etter det jeg hørte av Kudos nede hos deg for noen år siden.
    Ingen fare med det, BEF. Det finnes KEF og det finnes KEF Reference. Alle høyttalere jeg har hørt i Reference-serien har vært meget gode, og KEF 205/2 med Naim-elektronikk i den gamle sjokobunkeren min har vært den aller beste lyden jeg noensinne har hatt i et eget rom. (Akto kan sikkert også bekrefte det, da han fikk høre det selv den gangen, og ikke helt trodde at KEF kunne spille slik... )

203/2 hadde jeg jo i mitt rom for en stund siden og den låt også meget bra i diskant og mellomtoneområdet, men var en anelse slank overraskende nok i bunnen. Den høyttaleren var i følge Soundgarden ferdig innspilt, men i følge importøren så kunne den ikke ha vært brukt i mer enn 10-20 timer den gang, så jeg felte vel kanskje en dom over den høyttaleren på litt feilaktig grunnlag. Men, den koster jo det dobbelte av Kudos C20 og da hadde i hvertfall budsjettet blitt sprengt....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Den ser unektelig flott ut ja, og da helst i sort utførelse. 8)
    Synes nå jeg da.
    Har ellers ingen problemer med å tro på at den spiller minst like bra som den ser ut!
    Sort er da altfor "mainstream"....

Foreløpig så låter det bra, men jeg har støtt på et par utfordringer da jeg ikke synes at menyen er spesielt intuitiv for å si det sånn. Det er litt dumt at den ikke sender ut bilde samtidig på begge HDMI-utgangene, og at en må switche. Jeg sliter også litt med å få de rette PLIIz-kodingene på DTS for å få med høydekanalene (presence) på DTS, men her er det kanskje meg som er feilen.

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield

Foreløpig så låter det bra, men jeg har støtt på et par utfordringer da jeg ikke synes at menyen er spesielt intuitiv for å si det sånn. Det er litt dumt at den ikke sender ut bilde samtidig på begge HDMI-utgangene, og at en må switche. Jeg sliter også litt med å få de rette PLIIz-kodingene på DTS for å få med høydekanalene (presence) på DTS, men her er det kanskje meg som er feilen.

Er det bare på DTS spor du ikke får lyd?
    Kjørte kalibrering i går, og en må inn i menyen i etterkant og aktivere Audyssey DSX.

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen fare med det, BEF. Det finnes KEF og det finnes KEF Reference. Alle høyttalere jeg har hørt i Reference-serien har vært meget gode, og KEF 205/2 med Naim-elektronikk i den gamle sjokobunkeren min har vært den aller beste lyden jeg noensinne har hatt i et eget rom. (Akto kan sikkert også bekrefte det, da han fikk høre det selv den gangen, og ikke helt trodde at KEF kunne spille slik... )

203/2 hadde jeg jo i mitt rom for en stund siden og den låt også meget bra i diskant og mellomtoneområdet, men var en anelse slank overraskende nok i bunnen. Den høyttaleren var i følge Soundgarden ferdig innspilt, men i følge importøren så kunne den ikke ha vært brukt i mer enn 10-20 timer den gang, så jeg felte vel kanskje en dom over den høyttaleren på litt feilaktig grunnlag. Men, den koster jo det dobbelte av Kudos C20 og da hadde i hvertfall budsjettet blitt sprengt....

Oj, noen dager av AVF og hele rommet er gjort om

Grattis med lekker senter, må jo si at jeg har smått lyst på en slik selv.
    Hvordan håndterer SR7005 den? Min erfaring med reference serien er at det ikke blir skikkelig moro får det er godt med strøm og krutt av anstendig kvalitet bak spakene. Og da blir det altfor dyrt om jeg skal ha en surround-processor og effekt kun for å få litt ekstra filmlyd uten å ofre noe i stereo. Heldigvis

Etter å ha kjøpt reference tre ganger kan jeg også avsløre at 10-20 timer er altfor lite for en vurdering. Få høyttalere jeg har vært borti som trenger lenger innspillingstid en Ref. De første 203-ene mine løsnet helt først etter 3-4måneder etter en helg med grisjuling (dvs testing) fra Bryston, Chapter og Bladelius. Fant det litt merkelig at 203/2 ikke leverte nok bass hos deg, har et forholdsvis likt rom som ditt gamle og her er det på kanten til litt for meget fra tid til annen.

Forresten en SA11S2 på besøk her, ikke vondt å se på med matchende pre. Ser absolutt det estetiske aspektet ved å ha matchende Marantz produkter.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, hva blir det neste? Rosa fronter?

La gå at alu "natur" ganske sikkert har en noe høyere WAF-faktor?
    Meeen - for oss som "bestemmer": Sort skal det være!
    Vi snakker jo tross alt om et kinorom, hvor nettopp sådant prioriteres når det kommer til slikt. 8)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Haha, hva blir det neste? Rosa fronter?

La gå at alu "natur" ganske sikkert har en noe høyere WAF-faktor?
    Meeen - for oss som "bestemmer": Sort skal det være!
    Vi snakker jo tross alt om et kinorom, hvor nettopp sådant prioriteres når det kommer til slikt. 8)
    He he, for "oss som bestemmer" du...:-D

Jeg har selv full styring over hva som går inn og ut av rommet her. Og jeg synes det blir litt for trist om alt er sort i hele racket. Jeg synes også at receiveren er mye penere i sølv enn sort. Jeg har ikke laget en sort bunker med nulltoleranse for lys. På godt og vondt. Men jeg trives med det.... ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Er det bare på DTS spor du ikke får lyd?
    Kjørte kalibrering i går, og en må inn i menyen i etterkant og aktivere Audyssey DSX.
    Trenger vel strengt tatt ikke å gå inn i menyen, det holder vel for så vidt å benytte knappen "A-DSX" på fjernkontrollen for å aktivere den funksjonen.

Jeg ble vel litt forvirret av funksjonsoversikten på side 102 i brukermanualen der DTS og PLIIz stod ved siden av hverandre. En lærer heldigvis noe hver dag.... :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Oj, noen dager av AVF og hele rommet er gjort om

Grattis med lekker senter, må jo si at jeg har smått lyst på en slik selv.
    Hvordan håndterer SR7005 den? Min erfaring med reference serien er at det ikke blir skikkelig moro får det er godt med strøm og krutt av anstendig kvalitet bak spakene. Og da blir det altfor dyrt om jeg skal ha en surround-processor og effekt kun for å få litt ekstra filmlyd uten å ofre noe i stereo. Heldigvis
    Det vil selvfølgelig ikke være noen ulempe med mer krefter, men det kommer også litt an på hvor kravstor en skal være. Den matcher godt Kudos C20, både på lydsignatur og "volum". Jeg har foreløpig slått meg til ro med dette, for jeg har ikke råd til et effekttrinn enda.

Etter å ha kjøpt reference tre ganger kan jeg også avsløre at 10-20 timer er altfor lite for en vurdering. Få høyttalere jeg har vært borti som trenger lenger innspillingstid en Ref. De første 203-ene mine løsnet helt først etter 3-4måneder etter en helg med grisjuling (dvs testing) fra Bryston, Chapter og Bladelius. Fant det litt merkelig at 203/2 ikke leverte nok bass hos deg, har et forholdsvis likt rom som ditt gamle og her er det på kanten til litt for meget fra tid til annen.
    Jeg vet det. Og det var derfor jeg ble så overrasket selv over hva 203/2 gav i mitt rom. Når jeg da i ettertid fikk vite at høyttaleren kun var spilt så lite på (Soundgarden oppgav nemlig 4-500 timer, og det burde holde). Så jeg er jo selvfølgelig spent på hva 203/2 innspilt kunne klart sammen med 202/C :-)

Forresten en SA11S2 på besøk her, ikke vondt å se på med matchende pre. Ser absolutt det estetiske aspektet ved å ha matchende Marantz produkter.
    Jepp, du ser den ja. Gjør godt å se dem ved siden av hverandre....

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he, for "oss som bestemmer" du...:-D

Jeg har selv full styring over hva som går inn og ut av rommet her. Og jeg synes det blir litt for trist om alt er sort i hele racket. Jeg synes også at receiveren er mye penere i sølv enn sort. Jeg har ikke laget en sort bunker med nulltoleranse for lys. På godt og vondt. Men jeg trives med det.... ;-)
    Joda, jeg tviler vel egentlig ikke på det. ;-)

Ellers så synes nå jeg, (det har du sikker skjønt ) at det er stiligst med sort.
    Men igjen; smak og behag! Godt vi er forskjellige alle sammen - verden ville vel vært kjedelig ellers.

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tok en dobbelpostering..

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker iallefall ikke sort, så jeg støtter deg der Anfield.

Har du funnet "roen" en periode nå, eller er det noe som lusker i buskene enda?

A.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal aldri påberope meg noe som helst når det gjelder å "finne roen", men jeg registrerer at jeg er tilfreds med at ustyret fungerer for både meg og resten av familien slik det er satt opp i dag. Til både film/TV og musikk. Som sagt er jeg en del bortreist med jobben, og når jeg i tillegg er småbarnsfar med ditto liten tid til overs for seriøs musikklytting, og at tiden i stedet benyttes til TV/film når anledningen byr seg; ja da er det til å leve med at jeg har "senket ned nivået" på stereo fremfor å få en mer allround-anlegg. Jeg klarer godt å kose meg med SR7005 i Pure Direct på Kudos C20, og det må jo være et godt tegn...?

Så får vi se hva fremtiden bringer. Men jeg er nok rimelig sikker på at noe kommer til å bli i fremtiden også. Veien er målet og alt det der.....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apropos det; Fikk i går inn ordren fra GIK, og jeg fikk en anelse sjokk over hvor store både bass-traps og akustikkplatene var. Jeg må gjøre en liten endring i det ene hjørnet, da den venstre bass-trapen kommer i konflikt med de to nederste CD-hyllene jeg har montert på den sideveggen. Enkel sak, dog. Akkustikkplatene var også en del større (les dypere/tykkere) enn jeg hadde trodd, men de kom akkurat ikke i konflikt med nedtrekkslerretet mitt. Skal reise bort i helgen så jeg får ikke gjort noe med det da, men snart...... ;-)

Jeg mottok også i går en AntiMode 8033C. Skal bli spennende å koble denne opp også, etter alle lovord denne lille sorte boksen har fått av media og brukere her på forumet.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apropos det; Fikk i går inn ordren fra GIK, og jeg fikk en anelse sjokk over hvor store både bass-traps og akustikkplatene var. Jeg må gjøre en liten endring i det ene hjørnet, da den venstre bass-trapen kommer i konflikt med de to nederste CD-hyllene jeg har montert på den sideveggen. Enkel sak, dog. Akkustikkplatene var også en del større (les dypere/tykkere) enn jeg hadde trodd, men de kom akkurat ikke i konflikt med nedtrekkslerretet mitt. Skal reise bort i helgen så jeg får ikke gjort noe med det da, men snart...... ;-)

Jeg mottok også i går en AntiMode 8033C. Skal bli spennende å koble denne opp også, etter alle lovord denne lille sorte boksen har fått av media og brukere her på forumet.
    Haha. Store? Ganske pinglete vil jeg si.
    Men husker at jeg synes de var store til å begynne med jeg også. Og etter hvert blir man vant til det. Og når man får inn større saker, så blir de i grunnen ganske små.

Her har du en som kan karakteriseres som stor. :-D

Side 89 av 143 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 85 86 87 88 89 90 91 92 93 99 109 119 129 139 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •