Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 88

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 88 av 143 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 84 85 86 87 88 89 90 91 92 98 108 118 128 138 ... SisteSiste
Viser resultater 1,741 til 1,760 av 2846
    Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tenkte samme tanken. Mye til salgs nå.

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende å se hva du henter inn isteden for Sim Audio Moon!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sikkert noen som har stusset over både salgsannonser og den litt mer labre aktiviteten i min denne tråden i det siste. Derfor tenker jeg at det nå kan være greit å komme med en liten ”oppklaring” rundt valg og ferden videre.

Jeg har rett og slett bare fått et anfall av ”AV-edruelighet”. Det kom vel egentlig snikende på meg når jeg holdt på med diverse høyttalertesting for en liten stund siden. Uansett hvor mye penger en er villig til å kaste inn på store flotte høyttalere og tilhørende matchet elektronikk; så lenge de ikke passer i rommet så er jo penger og pris helt irrelevant. Det er jo også en kjennsgjerning at kurven flater godt ut dess lenger oppover en kommer i pris kontra den lydforbedringen en oppnår. Når jeg da i tillegg er rimelig konsekvent på å jobbe innenfor en gitt økonomisk ramme, og ikke er interessert i å bruke nye 5-10k hver måned for å oppgradere og oppgradere, så måtte jeg ta et valg. Valget består da i å forsøke å få mest mulig igjen for pengene, både på stereo og på musikk. Jeg vet det innebærer et valg med å nedgradere stereobiten for å frigjøre midler til å fullføre multikanalsoppsettet, men det er da et valg jeg nå da er beredt på å ta. Derfor er Moon i7 lagt ut for salg. Selvfølgelig trist, og jeg kommer nok sikkert til å angre bittert når den er uten av hus, men valget er nå engang tatt.

Jeg er mye på reise i jobben, og med kone og små barn hjemme som også krever sitt når jeg er hjemme, så blir det ikke altfor mye tid til å sitte å finlytte på musikk som før. På denne årstiden er det også litt mer innbydende å se en film når anledningen byr seg, så det er også et argument å ta med seg.

På høyttalersiden kom jeg nesten ved en ren tilfeldighet til å teste ut og senere velge Kudos C20, som passet som hånd i hanske med rommet mitt. De nye sorte forventes å komme i hus i neste uke. Jeg har også nå endelig klart å lande på en god senterhøyttaler, og valget falt på KEF Reference 202/C i Black Satin.

En meget kompetent senterhøyttaler som jeg er strålende fornøyd med allerede. Du verden hvor godt det var med en god senterhøyttaler igjen. Som front presence og bakhøyttalere er det Mirage sine små MX-satelitter som gjør jobben.

Hva skjer da på elektronikksiden? Som sagt har jeg lagt både Yamaha RX-V1067 og Sim Audio Moon Evolution i7 for salg. Yamahaen gikk samme kvelden jeg la den ut, så den er på vei til østlandet as we speak. I7 har jeg hatt noen henvendelser på men ingenting er endelig avgjort enda.

Jeg har valgt å opp-prioritere litt på receiverfronten, og har landet på Marantz SR-7005.

Denne spiller selvfølgelig ikke så godt som Moon i7 i ren stereo, men i Pure Direct så er dette faktisk helt levelig :-). Jeg merker at det blir en klar forbedring med Moon i7 som ren effektforsterker koblet til 7005, så dersom jeg skulle gjøre en oppgradering nå så blir det nok på effektsiden. Jeg har nå brukt 7005 på en del film og konsert DVD/BD-plater, og du verden hvor jeg har storkost meg! Jeg har tydeligvis ikke visst helt hvor mye jeg har savnet et komplett filmoppsett siden jeg hadde det i den gamle sjokobunkeren.

Mye av grunnen til dette skyldes også den nye subwooferen Epik Legend.

Den gir meg foreløpig alt jeg har kunnet forvente av den, bassen er supertight og veldefinert og treffer meg langt høyere i overkroppen enn tidligere SVS-beist har gjort i mine rom. Der SVS-subbene har satt hele huset i selvsving, og bassen har forplantet seg nedover i bjelkelaget ned til guttenes soverom, holder denne bassen seg i rommet og blir aldri for dominerende eller vulgær i sin fremtoning. Bassen er enda ikke helt 100% integrert i rommet, men jeg venter på en Anti Mode 8033C fra Avshop. Da forventer jeg å komme rimelig i mål med bassen.

Kildene mine er fremdeles Marantz SA-15s2 og Sonos, sammen med vinylsnurreren Linn Axis. Et RIAA-trinn står på planen, da den innebygde RIAA’en i 7005 er beregnet på MM-pickuper, mens jeg har en Dynavector MC-pickup.

Ellers så har jeg fått melding om at både lydkort og akustikkmateriell fra GIK er på vei inn til uka.

Så da er vel forsamlingen godt oppdatert? :-) Bilder kommer når Kudos C20 er på plass i sine rette farger.

Ha en ellers strålende lørdag!

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting er i alle fal sikkert, den receiveren fra Maratanz var griselekker.
    Du vurderte aldri LX serien (LX73 eller LX83) til Pioneer?

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med flotte valg8)
    Kjøpte selv Marantz reciveren i dag, og skal i gang med å koble opp.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du gikk for sorte C20? Synes selv finishen er meget pen på dem selv og skjønner godt at du ville ha dem i rommet, jeg har ca like stort rom og folk som er innom på lytt stusser på hvor subber og ekstra elementer er...

Newcomer Typhoon7 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nytt utstyr. Marantzen er noe av det penere jeg har sett blant receivere innenfor en edruelig pris.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Nei. Egentlig ikke. Jeg er jo som kjent glad i synergi, og i og med at jeg hadde SA-15s2 som kilde fra før, samt at Marantz får meget gode skussmål blant recievere med tanke på deres evne til å prestere bra i to kanaler, gjorde valget lett for meg. At den ser bra ut er heller ikke noe negativt for undertegnede...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Gratulerer med flotte valg8)
    Kjøpte selv Marantz reciveren i dag, og skal i gang med å koble opp.
    Grattis. Blir spennende å lese om dine erfaringer også. Jeg synes vel ikke at menysystemet var like godt på Marantz som på Yamaha, men nå har jeg vel funnet ut av det meste og fått satt den opp som jeg ville.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Du gikk for sorte C20? Synes selv finishen er meget pen på dem selv og skjønner godt at du ville ha dem i rommet, jeg har ca like stort rom og folk som er innom på lytt stusser på hvor subber og ekstra elementer er...
    Sorte C20 ja. Samme erfaringen er her på musikk i to kanaler, det er ofte stuss over hvor dypt de går i rommet mtp størrelse og bestykning. Det er kun på de aller dårligste innspillingene (et par av platene til Steely Dan eksempelvis) som jeg tar meg i å savne bittelitt i bunnen. Men da er det jo greit med receiver, lett og greit å koble til sub i stereo om jeg ønsker det "festfokuset"...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mmm, f.eks. på "Silver" av Solveig Slettahjell og co, på åpningssporet er det svært imponerende hvor dypt og stødig de går.

Blir moro å se når alt er klart i hus, jeg er redd kommer inn noe stereorettet mellom Kudos og Marantz, men time will show.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tok en spennende vending det her. Ser ut til å bli meget potent.

Kan jeg spørre hvor mye centeren koster? Trodde den ville sprenge budsjettet ditt.

Geir Arne

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Multikanal er veldig spennende. Selv har jeg registrert at jeg sjelden setter meg ned for å kun høre musikk. Som regel er det enten konsert på DVD/BD, film eller fotball. Paradokset er at skal en ha ordentlig stereo må en opp i pris, mens en kan få utrolig mye ut av bra prosessering i multikanal. Etter at jeg solgte min Music Angel har jeg ikke merket noe når jeg ser film, men på musikk derimot merker jeg klart mangel på forsterkerkraft. Nå har jeg en Pioneer LX83 i bestilling så jeg håper at den kan jeg meg et løft både på musikk og film slik som Pioneer AX2 gjorde i sin tid.

Det er moro å følge utviklingen, du har hatt mye gromt utsyr inne til testing. Og det er gledelig å se at du endelig har landet på høyttalervalg. Dog tror jeg ferden neppe er over, fordi din nyskjerrigheten på forbedringer vil alltid drive deg videre til å teste nye komponenter (som også kommer oss trådlesere til gode i form av gode produktomtaler).

Active UOB sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    491
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med en veldig god senter. Hvordan fungerer denne sammen med Kudos? Er lydsignaturen til Kudos noe i samme gate som KEF? (har selv ingen erfaring med Kudos høytalere)

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Jeg har valgt å opp-prioritere litt på receiverfronten, og har landet på Marantz SR-7005.

Denne spiller selvfølgelig ikke så godt som Moon i7 i ren stereo, men i Pure Direct så er dette faktisk helt levelig :-). Jeg merker at det blir en klar forbedring med Moon i7 som ren effektforsterker koblet til 7005, så dersom jeg skulle gjøre en oppgradering nå så blir det nok på effektsiden. Jeg har nå brukt 7005 på en del film og konsert DVD/BD-plater, og du verden hvor jeg har storkost meg! Jeg har tydeligvis ikke visst helt hvor mye jeg har savnet et komplett filmoppsett siden jeg hadde det i den gamle sjokobunkeren.
    Hvorfor ikke en stereo forsterker med HT inngang slik at du får det beste fra to verdner? Har hatt det de siste årene og er strålende fornøyd. :-)

Det er kun på de aller dårligste innspillingene (et par av platene til Steely Dan eksempelvis) som jeg tar meg i å savne bittelitt i bunnen. Men da er det jo greit med receiver, lett og greit å koble til sub i stereo om jeg ønsker det "festfokuset"...
    Det finnes subber som fungerer glimrende i stereo på en stereo forsterker også (f.eks. REL med sin geniale high level tilkobling pluss sikkert noen andre med lignende tilkoblingsmuligheter) selv om Epik sikkert er bra den.

Sitat:
    Opprinnelig skrevet av orso

Nei. Egentlig ikke. Jeg er jo som kjent glad i synergi, og i og med at jeg hadde SA-15s2 som kilde fra før, samt at Marantz får meget gode skussmål blant recievere med tanke på deres evne til å prestere bra i to kanaler, gjorde valget lett for meg. At den ser bra ut er heller ikke noe negativt for undertegnede...
    Marantzen ser strålend ut men Pioneer LX73 og LX83 er bedre på nesten "alt" i følge tester jeg har lest (bl.a. Lyd & Bilde og What Hi-Fi?). Ser ut som Pioneer har truffet bra med sine siste receiver. Ser de blir kåret som testvinnere og årets receiver både her og der.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zocral
    Paradokset er at skal en ha ordentlig stereo må en opp i pris, mens en kan få utrolig mye ut av bra prosessering i multikanal. Etter at jeg solgte min Music Angel har jeg ikke merket noe når jeg ser film, men på musikk derimot merker jeg klart mangel på forsterkerkraft. Nå har jeg en Pioneer LX83 i bestilling så jeg håper at den kan jeg meg et løft både på musikk og film slik som Pioneer AX2 gjorde i sin tid.
    Snodig. Jeg har ikke samme erfaring. Jeg opplever at 2 gode kanaler i stereo er langt bedre enn 5 middels dårlige til samme pris, men man opplever tydeligvis ting forskjellig.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Hvorfor ikke en stereo forsterker med HT inngang slik at du får det beste fra to verdner? Har hatt det de siste årene og er strålende fornøyd. :-)
    Du kjenner meg vel litt dårlig om du ikke tror jeg har vurdert det? Jeg har jo hele tiden benyttet en slik løsning, og kan bruke Moon i7 til akkurat det formålet om jeg ville. Problemet her er at da må får du ikke benyttet sub i tokanalsoppsettet (ja jeg vet at det også finnes produkter med den nye funksjonen som Micromega har). I tillegg sprenges totalbudsjettet. Derfor en oppgradering på receiverfronten, og en liten nedprioritering av stereolyd.

Det finnes subber som fungerer glimrende i stereo på en stereo forsterker også (f.eks. REL med sin geniale high level tilkobling pluss sikkert noen andre med lignende tilkoblingsmuligheter) selv om Epik sikkert er bra den.
    Vet også det, men problemet blir allikevel å få dette da godt integrert i filmoppsettet. "Less is more" i dette tilfellet.

Marantzen ser strålend ut men Pioneer LX73 og LX83 er bedre på nesten "alt" i følge tester jeg har lest (bl.a. Lyd & Bilde og What Hi-Fi?). Ser ut som Pioneer har truffet bra med sine siste receiver. Ser de blir kåret som testvinnere og årets receiver både her og der.
    Bedre på alt? I følge hvem? Det er da fremdeles subjektivt ihht tester. Jeg begrunnet valget med Marantz tidligere, den er muligens ikke bedre enn Pioneer på film, men jeg antar at Marantz kan gjøre godt fra seg på ren stereo.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UOB
    Gratulerer med en veldig god senter. Hvordan fungerer denne sammen med Kudos? Er lydsignaturen til Kudos noe i samme gate som KEF? (har selv ingen erfaring med Kudos høytalere)
    Fungerer veldig bra! Lydsignaturen passer meget godt, og det oppleves omtrent ingen forskjell når det kjøres testtoner i oppsettet. I tillegg så har jo KEF sin diskant/mellomtoneløsning absolutt noe for seg til filmoppsett så mye som de sprer. Så KEF sin UniQ-diskant og SEAS Crescendo er ikke milevis fra hverandre som Audiovector sin Heil-løsning og Martin Logan Vista var når jeg hadde den gamle sjokobunkeren... ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Det tok en spennende vending det her. Ser ut til å bli meget potent.

Kan jeg spørre hvor mye centeren koster? Trodde den ville sprenge budsjettet ditt.

Geir Arne
    Senteren koster vel 26k veiledende. Jeg fikk en meget god pris på en demonstrasjonsmodell og slo derfor til på denne. Den sprenger ikke totalbudsjettet p.t. men det betinger jo da at jeg selger Moon i7. Det var jo også planen; oppgradere receiver, senterhøyttaler og subwoofer mot å nedgradere stereobiten.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Senteren koster vel 26k veiledende. Jeg fikk en meget god pris på en demonstrasjonsmodell og slo derfor til på denne. Den sprenger ikke totalbudsjettet p.t. men det betinger jo da at jeg selger Moon i7. Det var jo også planen; oppgradere receiver, senterhøyttaler og subwoofer mot å nedgradere stereobiten.
    Det var jo ikke så ille. Da må jeg kanskje snuse litt på REF 201/2 igjen. Har avskrevet disse i kinoen etter jeg så prisen på den største suben, 150k. Er det noen plass man har prisliste på disse i norge. Det jeg har sett stopper ved XQ.

Geir Arne

Side 88 av 143 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 84 85 86 87 88 89 90 91 92 98 108 118 128 138 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •