Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 85

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 85 av 143 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 81 82 83 84 85 86 87 88 89 95 105 115 125 135 ... SisteSiste
Viser resultater 1,681 til 1,700 av 2846
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vi får se....

Ellers så fikk jeg en ellers bedriten beskjed i dag. Forventet ankomst for Elac FS247 og CC241 er ikke før mid-desember. Det betyr i praksis at de ikke kommer før det, og da tror jeg det går fort mot jul før jeg har nye høyttalere i hus. Det betyr nesten 2 mnd leveringstid. Og det, det er i lengste laget synes jeg.....

[tenkeboksmodus] Hmmmmmm[/tenkeboksmodus]

Intermediate Neo83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vel noe gamle Cervin Vega stående på boden du kan låne i mellomtiden ;PPPPPPP

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Vi får se....

Ellers så fikk jeg en ellers bedriten beskjed i dag. Forventet ankomst for Elac FS247 og CC241 er ikke før mid-desember. Det betyr i praksis at de ikke kommer før det, og da tror jeg det går fort mot jul før jeg har nye høyttalere i hus. Det betyr nesten 2 mnd leveringstid. Og det, det er i lengste laget synes jeg.....

"Welcome to the club"!
    Føler ellers med deg der, vet jo hvor fortærendes det kan være å gå og vente. :?
    Jeg regner nesten med at du finner ett eller annet kompromiss i mellomtiden?
    Det kan jo synes så.....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får se....

Hmm...skjønner at du blir frustrert av mindre! Kan ikke skjønne at det kan ta så lang tid..hvordan skal de få solgt høytalere hvis det tar så lang tid..mister kunder på det :?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Hmm...skjønner at du blir frustrert av mindre! Kan ikke skjønne at det kan ta så lang tid..hvordan skal de få solgt høytalere hvis det tar så lang tid..mister kunder på det :?
    Elac var visst tomme for FS247SE, vistnok etter mye etterspørsel. Det er jo hyggelig, men allikevel synes jeg det er lang ventetid på et par.

I mellomtiden har jeg jo et par høyttalere som forer meg med kvalitetslyd, og jeg har startet vurderingen av et par andre kandidater (om de da klarer å levere raskt nok :-) )

I mellomtiden så vokser C20 enormt på meg i dette rommet, og jeg er fremdeles sjokkert over hvilket lydbilde disse småtassene klarer å lage i rommet mitt. Jeg har kastet over dem et par og tyve testsanger i kveld, og de mukker ikke et sekund. Intet mer enn imponerende.

Så vi får se....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser den! Var det slik at C20 ikke hadde noe senter? Uansett så kan man vel klare å matche disse...om det selvfølgelig er slik at de får permanent oppholdstillatelse. Moro å følge tråden din om dagen og se at gnisten er tilbake :-D

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moro å følge tråden din om dagen og se at gnisten er tilbake :-D
    Det kan du si!
    Hva med dine egne prosjekter da? :twisted:

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trodde jeg hadde postet det, men det kommer senter til Kudos i 2011 ifølge adm.dir der i gården.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Jeg trodde jeg hadde postet det, men det kommer senter til Kudos i 2011 ifølge adm.dir der i gården.
    Når du nevner det Cyber, så husker jeg du skrev det et sted Da er det jo ikke noe problem.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Det kan du si!
    Hva med dine egne prosjekter da? :twisted:
    Såså Jan Uten å besudle Anfields tråd om dette, så får den som lever se...går fremover!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser den! Var det slik at C20 ikke hadde noe senter? Uansett så kan man vel klare å matche disse...om det selvfølgelig er slik at de får permanent oppholdstillatelse. Moro å følge tråden din om dagen og se at gnisten er tilbake :-D
    Som Cyber sier så kommerKudos til å levere senterhøyttalere i løpet av 2011. Med tanke på elementbestykningen så burde det jo i mellomtiden være mulig å finne en senterhøyttaler på markedet som kan være i nærheten rent "voice-messig", selv om jeg ikke har en kandidat for hånden akkurat nå.

Når en får en lang nok pause fra lyd- og bilde, etter å ha holdt på med dette omtrent 24 timer i døgnet i flere år, så er det godt å være tilbake på entusiaststadiet. Er jo flere som har fått gnisten tilbake her i det siste.... :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som om bildeopplasting fungerer igjen, så da kan jeg legge ut et bilde jeg opprinnelig hadde tenkt å legge ut for en stund siden angående testing av Kudos C20 mens (den ekstremt lange) ventetiden på Elac'ene skulle fordøyes....

Salon Anfield - med lave skuldre...-ekr-jpg

Dårlig med støvtørking ser jeg, men det får gå.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva synes du om Epik så langt Rune?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Hva synes du om Epik så langt Rune?
    Enkelt; jeg vet ikke for jeg har ikke koblet den opp enda. :sad: Jeg har vært altfor opptatt med å spille musikk. Det står på programmet for helgen, jeg reiser bort på jobb i kveld og kommer ikke tilbake før på torsdag kveld. Ville helst ha ventet til både fronter og senter også var på plass, men som kjent ser det ut til å kunne ta litt tid...

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med tre velfortjente "1.omgang-poeng" i går.
    2.omgang var vi bedre og med litt flaks og mer nøyaktighet kunne det lett stått 2-2.

Bra å se at Hodgson får litt ro rundt seg. Liker fyren selv om han og laget hans var for gode for oss i går.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enkelt; jeg vet ikke for jeg har ikke koblet den opp enda. :sad: Jeg har vært altfor opptatt med å spille musikk. Det står på programmet for helgen, jeg reiser bort på jobb i kveld og kommer ikke tilbake før på torsdag kveld. Ville helst ha ventet til både fronter og senter også var på plass, men som kjent ser det ut til å kunne ta litt tid...
    kjedelig da.. men det er jo ikke så galt å se film i 2.1 heller da

Er selv nysgjerrig på subben du har.. 15" blir for stor å "stygg" for stuehjørnet..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den blir koblet opp til helgen. Jeg sverger.. ;-)

Ellers så har jeg kommet til den konklusjon at jeg avbestilte min ordre på Elac FS247 og CC241. Ergelig med den lange ventetiden, og når jeg heller ikke er 100% sikker på at det vil funke i rommet så fant jeg ut at jeg, om ikke går en helt annen vei, så går jeg en liten omvei.

Erfaringene med Kudos C20 i mitt eget rom gjorde meg ettertrykkelig oppmerksom på hvor usedvanlig viktig det er å velge høyttalere som passer rommet, og ikke motsatt som både jeg og svært mange andre før meg har gjort. Er rommet ikke stort nok så skal du være rimelig heldig, eller drive med i overkant mye EQ og romtuning for å få et skapelig resultat. Jeg visste jo dette fra før, men jeg har nok brukt lenger tid på å bli skikkelig kjent med rommet mitt enn jeg selv liker å innrømme.

Men nå, etter å ha tilbrakt så mye tid, og forsøkt et pent knippe svært forskjellige høyttalere, så er det på det rene at det å velge fullt ut fungerende høyttalere til rommet er det første, største og viktigste steget mot god lyd. Så hva gjør en da?

Joda, det sier seg vel selv? Etter å ha fått levd med C20 i mitt rom nå i en snau uke, så er jeg fremdeles "sjokkert" over hvor godt denne høyttaleren passer i rommet mitt. Jeg skulle veldig gjerne ha testet ut et par andre kandidater også, men både butikker og importører har ikke kommet tilbake til meg på min henvendelse, så da tar jeg en "kjapp en her". Jeg har aldri hørt denne høyttaleren (Kudos Cardea C20) låte så fyldig i noen andre rom. I tillegg er den ytterst velbalansert i toppregisteret, mye takket være en av de dyreste og beste diskantene på markedet fra norske SEAS, nemlig Crescendo. Den er også velkomponert i det henseende at overgangen mellom diskant og mellomtone er svært god, og at det kommer musikk ut av høyttaleren, og ikke diskant, mellomtone og bass. "If you catch my drift..." Skjønner godt at dette er Håkon Rognlien sin nye faste referanse i Fidelity jeg.. :-) Så får det heller være at jeg må vente et godt halvår på ny senterhøyttaler fra Kudos. Jeg har blitt lovet å få den aller første som sendes til landet. Jeg skal nok klare å skaffe til veie en som kan gjøre nytten i mellomtiden. Tror jeg...

Nå da, som høyttalervalget er gjort, kan en gå videre med elektronikken. Jeg har jo en særs oppegående integrert forsterker fra SimAudio Moon, som i løpet av den nærmeste tiden skal få målt seg godt mot Roksan Caspian sin nye M2-serie, komplett XS-serie fra Naim og et par andre godbiter. Produkter som tradisjonelt sett skal gå godt sammen med Kudos.

Jeg kan ikke love en rask avklaring på hva som er "best", men i løpet av en snau uke bør det vel komme en avklaring. Good times ahead...

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ååå nå fikk eg lyst å sjekke den høyttaleren (Kudos Cardea C20) ut og.. ;-)

Blir Kjempespennende å få høre om disse andre merka mot din forsterker.
    Gleder meg vilt.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fornuftig å gå for noe som du vet fungerer i rommet. Og når bytteglade cybervision har funnet seg til ro med Kudos, så må det være et godt tegn.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Gratulerer med tre velfortjente "1.omgang-poeng" i går.
    2.omgang var vi bedre og med litt flaks og mer nøyaktighet kunne det lett stått 2-2.

Bra å se at Hodgson får litt ro rundt seg. Liker fyren selv om han og laget hans var for gode for oss i går.

En av de beste "lesningene" på avf på lenge.

Endelig hadde gutta litt flaks.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Side 85 av 143 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 81 82 83 84 85 86 87 88 89 95 105 115 125 135 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •