Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 84

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 84 av 143 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 80 81 82 83 84 85 86 87 88 94 104 114 124 134 ... SisteSiste
Viser resultater 1,661 til 1,680 av 2846
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Så du har sendt i vei en forespørsel til Mr. Gilligan om det allerede ja... :-)

Spennende!

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsom lesning. Syntes det er bra du tester og formidler hvordan det du har innom er. Og du er ganske god til å beskrive også.

Elac spesielt har pirret min oppmerksomhet de siste åra. Og det skal blir morsomt å høre hvordan du syntes det spiller hos deg til slutt.

Har du valgt reciever?

Geir Arne

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal bli spennende å lese hva du synes om GIK 244 og Tri Trap. Det er fine produkter. GIK 244 er forresten delvis reflekterende fra mellomtonen og opp. De passer da fint bak høyttalerne. Begge har god effekt ned til minst 80Hz.

Satser på at du legger ut en skikkelig skryte rapport, så kan jeg legge mine ut for salg rett etterpå.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Morsom lesning. Syntes det er bra du tester og formidler hvordan det du har innom er. Og du er ganske god til å beskrive også.

Elac spesielt har pirret min oppmerksomhet de siste åra. Og det skal blir morsomt å høre hvordan du syntes det spiller hos deg til slutt.

Har du valgt reciever?

Geir Arne
    Takker for det. Receiver er valgt, og den står i signaturen... :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Skal bli spennende å lese hva du synes om GIK 244 og Tri Trap. Det er fine produkter. GIK 244 er forresten delvis reflekterende fra mellomtonen og opp. De passer da fint bak høyttalerne. Begge har god effekt ned til minst 80Hz.

Satser på at du legger ut en skikkelig skryte rapport, så kan jeg legge mine ut for salg rett etterpå.
    Var det jeg fant ut jeg og etter diverse dialog med GIK. Fantastisk kundeservice hos GIK, det skal de ha.

Rapport kommer uansett, så får vi jo håpe at tiltakene er så positive at dine produkter fyker ut av døra de og... :wink:

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield

Til og med Pete Belasco med "Deeper" klarer disse bittesmå høyttalerne å holde i sjakk, og servere et kraftig og engasjerende lydbilde.
    Nja, den påstanden er vel i drøyeste laget? Selv fysikkens lover trer vel inn på et langt tidligere stadium for denne konstruksjonen?!, men det skulle vært interessant å oppleve hva den høyttaleren EGENTLIG gjør med nevnte låt
    Legger ved Waterfall av Pete Belasco - Deeper - Deeper

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo ikke mye som skjer under 25 hz da....

Og det kan vel en liten høyttaler klare ved moderate volum med litt hjelp fra rommet?

Men tviler sterkt på at det er målet (i allefall i denne omgang) til Anfield heller. Så lenge det er god respons ned til 40-50hz er mye gjort på det meste av musikk. Heller det enn en ullen bass.

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Nja, den påstanden er vel i drøyeste laget? Selv fysikkens lover trer vel inn på et langt tidligere stadium for denne konstruksjonen?!, men det skulle vært interessant å oppleve hva den høyttaleren EGENTLIG gjør med nevnte låt
    Legger ved Waterfall av Pete Belasco - Deeper - Deeper
    Skal du quote meg, Flageborg så bør du også ta med setningen som kommer rett etter det du gjengav meg på. Jeg tilføyde også:

"Det er klart at de ikke klarer å nå ned i de aller dypeste subsoniske frekvenser, men det som er bra er at den ikke forsøker å klare det, og i et mislykket forsøk roter til lyden totalt sett. Intet mindre enn imponerende."

I forhold til hva du krever av en høyttaler og dens gjengivelse og hva jeg krever av en høyttaler, så kommer vi to aldri til å bli enige. Det vet både du og jeg... ;-)

Det jeg mener er at denne låta blir av større høyttalere "rotet til" av mange høyttalere om rommet ikke vil spille på lag med høyttalerne. Om høyttaleren forsøker å gå dypere enn samspillet med rommet og konstruksjonsmetode på høyttaleren (elementbestykning, bassporter, både stk og plassering) tillater, vil den garantert rote til lydbildet.

Der imponerer C20 med et dypt lydbilde (og da mener jeg at det er dypt nok for meg, ikke for deg), og det faktum at den ikke roter det til helt nederst (mye da pga rombidraget). Bassen er kontant, har et meget godt driv og en får fort "fot" med det aller meste av musikken.

Jeg er ikke interessert i et lydbilde der sofaen står og vibrerer i takt med de siste tonene under 20hz på spesielt utvalgte låter som det låter kult på og som egner seg for demo til andre. Der har jeg et diametralt annet forhold til hva jeg ønsker å få ut av musikkgjengivelsen til en høyttaler i mitt rom enn mange andre "subsonic-addicts". Jeg ofrer med glede området 2-30hz, dersom området over dette sitter som "ei kule"....

Dette er godt ment, og ikke ment som dissing. Vi er forskjellige på akkurat det området når det gjelder bass.

Til slutt: Dersom ELAC FS247 SE klarer å matche C20 på akkurat det området (integrering i mitt rom i bassområdet) så har jeg noe godt å glede meg til.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Det er jo ikke mye som skjer under 25 hz da....

Og det kan vel en liten høyttaler klare ved moderate volum med litt hjelp fra rommet?

Men tviler sterkt på at det er målet (i allefall i denne omgang) til Anfield heller. Så lenge det er god respons ned til 40-50hz er mye gjort på det meste av musikk. Heller det enn en ullen bass.

Geir Arne
    Ikke langt unna fulltreff det der. Selv om jeg måler god respons med C20 i mitt rom godt nedpå 30-tallet. Og det er imponerende på en høyttaleren av denne størrelsen og bestykning. Det rimer også godt med hva produsenten oppgir på sine hjemmesider.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner til stadighet at jeg har en annen tilnærming til musikk enn enkelte andre her. Det kunne ikke falle meg inn å lage et slikt diagram over bassresponsen i en sang, helt uinteressant. Jeg liker bass, men er nok mer i Anfield sin leir akkurat der. Jeg kunne på sikt hatt en sub i bunnen på oppsettet, men ikke for å nyte musikken mer.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg er ikke interessert i et lydbilde der sofaen står og vibrerer i takt med de siste tonene under 20hz på spesielt utvalgte låter som det låter kult på og som egner seg for demo til andre. Der har jeg et diametralt annet forhold til hva jeg ønsker å få ut av musikkgjengivelsen til en høyttaler i mitt rom enn mange andre "subsonic-addicts". Jeg ofrer med glede området 2-30hz, dersom området over dette sitter som "ei kule"....

Dette er godt ment, og ikke ment som dissing. Vi er forskjellige på akkurat det området når det gjelder bass.
    +1

Anlegg kan låte helt utmerket selv om de ruller av på 35hz. Det er min mening. Selvfølgelig er det ingen ting galt om systemet går ned til 15hz, men i normale/rimelige anlegg bør man ikke ha fokus her, da går det stort sett på bekostning av ytelsen oppover som er mye viktigere.
    Hever man i tilegg kurven med 10-12b på 20hz i forhold til 100hz slik mange hjemmekinofantaster gjør syntes jeg man ofte sitter igjen med en for tung og treg bass til musikk.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det viser seg ofte (i hvert fall på AVforum) at det er et par leire som ofte "slåss" om å overbevise hverandre og andre om at de "har rett" i hva som er viktig med et anleggs kvalifikasjoner for å oppfylle definisjonen av uttrykket "god lyd". I denne generaliseringen er det ingen hemmelighet at jeg og bl.a. Flageborg sitter i hver vår leir. Ikke noe galt med det, vi har alle våre preferanser. Og jeg respekterer det.

Jeg er dog av den oppfatning at, som FredrikC også sier, at dersom en har et for stort fokus på subbassområdet, så vil det for meg ta et for stort fokus på frekvensområdene over, og således danne en skjevhet i lydbildet. Og presiserer: I henhold til mine preferanser om hva god lyd er!

Andre er selvfølgelig velkommen til å være uenig, men den diskusjonen kan vi godt ta et annet sted enn i min tråd... ;-)

Presisering nr 2: Jeg snakker da selvfølgelig om musikk i to kanaler, til film er saken selvfølgelig en helt annen.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til slutt: Dersom ELAC FS247 SE klarer å matche C20 på akkurat det området (integrering i mitt rom i bassområdet) så har jeg noe godt å glede meg til.
    Du har vel fått noen indikasjoner på dette med Elacene du nå har stående?

Jeg gleder meg forøvrig til du får GIKene! Om de går igjennom kvalitetskontrollen hos deg kan det hende at jeg prøver de ut også. Selv har jeg jeg dipp ved 80hz og en peak ved 125 hz jeg vil ta knekken på for å få det helt "perfekt". Gitt det orso skriver bør GIKene klare å gjøre noe i disse frekvensområdene.

Det er obligatorisk med måling før og etter implementasjon av GIKene

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Du har vel fått noen indikasjoner på dette med Elacene du nå har stående?
    FS249 er litt for store for rommet, og håpet er da at FS247 skal være akkurat det hakket mindre "påtrengende" i bassområdet og således våre i C20 sin klasse på akkurat det området.

Målinger skal gjøres etterhvert. Jeg må bare få handlet inn litt bedre måleutstyr først... ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... i tillegg ble Martin Logan Vista solgt i kveld, og skal snart fraktes til ny eier i Oslo. Alle bitene ser ut til å falle på plass.... ;-)

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir det det "normale" måleutstyret, Behringer ECM8000 og M-Audio lydkort?

Jeg mener å huske at du hadde måleutstyr fra XTZ, men det kan hende jeg husker feil?

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt sent ute, meeen..

Morsomt når produkter man har forhåndsdømt eller dømt på tidligere erfaring overbeviser på den måten Kudos C20 gjør hos deg. Innbiler meg at du sitter med litt samme følelse som jeg hadde da en liten Bladelius Tyr blåste meg av stolen for et par år siden. Utrolig morsomt å ta feil når ting overbeviser på den måten

Utover det gleder jeg meg til å se det endelig resultatet med Elac i front.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg mener å huske at du hadde måleutstyr fra XTZ, men det kan hende jeg husker feil?
    Er litt usikker på hva jeg skal kjøpe, faktiskt. Jeg bestilte fra XTC, men det kom aldri. Mye rot med den dealen. Så vi får se...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Litt sent ute, meeen..

Morsomt når produkter man har forhåndsdømt eller dømt på tidligere erfaring overbeviser på den måten Kudos C20 gjør hos deg. Innbiler meg at du sitter med litt samme følelse som jeg hadde da en liten Bladelius Tyr blåste meg av stolen for et par år siden. Utrolig morsomt å ta feil når ting overbeviser på den måten

Utover det gleder jeg meg til å se det endelig resultatet med Elac i front.
    Husker godt da jeg testet Bladelius Tyr for Hjemmekino. Som deg ble jeg helt satt ut av en lyd jeg aldri hadde forventet av den forsterkeren, og det produktet fremstår fremdeles den dag i dag som et av de aller beste jeg hadde på test i min periode som skribent.

Ikke bare du som gleder deg til Elac er på plass...

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er litt usikker på hva jeg skal kjøpe, faktiskt. Jeg bestilte fra XTC, men det kom aldri. Mye rot med den dealen. Så vi får se...
    Det er en smaksak selvsagt men jeg foretrekker "normalen" som Kenti beskriver. Begynte selv med XTZ pakken som ga mye og var lett å bruke. Men det er mer muligheter i REW og normalpakken selv om terskelen er en liten smule høyere.

Det jeg savner med XTZ pakken er å slippe så styre med "alle" ledningene.

Side 84 av 143 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 80 81 82 83 84 85 86 87 88 94 104 114 124 134 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •