Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 143 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 2846
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av riceman
    "Når det gjelder bilder så er det på vei i løpet av helgen."

Bilder?

Mvh Riceman
    Helgen varer vel helt til mandag.....? :roll:

Uansett, her er et par tre resultater fra "en kjapp en med kameraet" i kveld....

(Beklager kvaliteten, fikk ikke tid til å photoshoppe allverdens i kveld...)

Salon Anfield - med lave skuldre...-mozart-house-2-002-jpg

Salon Anfield - med lave skuldre...-mozart-house-2-010-jpg

Salon Anfield - med lave skuldre...-mozart-house-2-011-jpg

Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Wow, utrolig lekre, gratulerer.

Pussig at en firkantet kasse med finér kan vekke slike følelser. Men det blir vel omtrent som når man har en god Brie liggende i kjøleskapet; man åpner døren og tenker på den fløyelsmyke smaken av moden Brie akkomagnert av en deilig vin, men dersom man ikke har Brie i kjøleskapet og kjenner den samme lukten begynner man febrilsk å rydde ut alle gamle matvarer... Så når man ser en lekker kasse med finér stående på spikes blir man umiddelbart minnet på alle de gode stundene man kan slappe av med deilig lyd (og en god rødvin). :smile:
    Kloke ord...

Intermediate ragwo sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,710
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Helgen varer vel helt til mandag.....?
    Kalles langhelg og varer fra fra og med fredag til og med onsdag

Fantastiske høyttalere! Ser ut som om de trives godt i stua di.
    2x Devialet Silver Phantom, Devialet Dialog
    SB Touch

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg begynner også så smått å få en anselig mengde med vinyl som fortjener å bli luftet fra sine respektive cover. Vinyl, rødvin og levende lys er vel noe av det som kan gi meg de aller største nytelsesopplevelsene innen denne hobbyen. Å vekke minner fra de glade 70- og 80-tallet er virkelig moro, men så var det dette med spiller da...

Jeg har virkelig gode erfaringer med Roksan Xerxes 20plus, men totalt sett kommer den på ca 35 laken komplett og akkurat nå er det mer penger enn jeg har disponibelt. Hva gjør en da? Starter en et hardt spareløp, eller finner en billigere løsning imens? Det siste så klart.....

Salon Anfield - med lave skuldre...-linn-axis-front-jpg

En Linn Axis med Basic Plus-arm og en AT OC-9 pickup er blitt plukket opp for "en slikk og ingenting" på bruktbørsen, og skal tjenestegjøre frem til en oppgradering kan forsvarliggjøres.

Salon Anfield - med lave skuldre...-linn-axis-skr-tt-jpg

Den står foreløpig i varetekt hos en meget god venn av meg på Lillestrøm, og det tar enda litt tid før jeg får surret meg til å hente den. Glede seg, glede seg....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt stille i tråden her i det siste, men det betyr ikke at det har vært stille i "unge" Anfield sitt hode....:lol:

Som nevnt tidligere i tråden driver jeg og planlegger fremtiden. Noen har uttalt at fremtiden er trådløs og harddiskbasert. Jeg er ikke 100 % overbevist, men i stedet for å dvele ved spørsmålet om ny eller gammel teknologi er best, gjør jeg heller et forsøk med å kombinere dette.

Litt bakgrunn først. Jeg kommer til å flytte inn i nytt hus på vårparten. Her er det allerede bestemt at det kommer til å innstalleres et Sonos-system i minimum 3 rom. I den forbindelse holder jeg på for harde livet å "rippifisere" hele min CD-samling. Ting tar tid, og det er godt jeg har frem til våren på dette....

Den oppmerksomme leser har skjønt at jeg er rimelig "analog" av holdning og natur. Mine aller beste opplevelser har jeg hatt med rørutstyr. Hvorfor ikke kombinere begge deler?

Svarer er todelt: en ting er det lydmessige. Det andre handler om brukervennlighet. Det er ikke like lettvint med et røroppsett der en ikke kan ha utstyret påslått til enhver tid. Roksan og Naim er jo rake motsatsen (brukermessig) da utstyret anbefales å være påslått til enhver tid. Da er det lettere å bare bruke utstyret med en gang det oppstår et behov, fremfor å planlegge dette med oppvarming m.m.

Kona derimot, i likhet med en viss Anna Anka (uten sammenligning forøvrig) har innsett at mannen trenger å tilfredsstilles, og har gått med på å forsøke et røroppsett først. Dersom dette ikke går gjennom "brukervennlighetstesten" innen vi skal flytte til ny bolig, kan dette gjøres om.

Høyttalerne er klarert, det blir Vienna Acoustics i en eller annen variant. Makan til musikalitet. Drit i åssen det måler, jeg bryr meg kun om hvordan det låter i mine ører. Mozart står og gløder i min stue i dag, og dersom disse skal byttes ut blir det kun i en oppgradering til noen større brødre. Men den tid den sorg....

Så over til elektronikken. Jeg nevnte Sonos i sted. Jeg trenger da et oppsett som kan kombineres med dette, og som gjør at jeg kan kombinere mine digitaliserte filer gjennom Sonos til mitt hovedoppsett. CD og LP er jo mine hovedkilder, men i følge alle som har benyttet harddiskbasert avspilling så er det ingen vei utenom dette dersom en først blir hektet. Jeg aner ikke hva som vil skje i mitt tilfelle, og velger herved å helgardere. Det betyr at jeg i kveld har lagt inn en bestilling på følgende godsaker som skal grundig testes ut i løpet av de nærmeste månedene:

Source first. Her velger jeg et meget solid drivverk, Ayon Audio CD-1s.

Signalene fra alle kilder ledes gjennom følgende overdimensjonerte, men svært lekre DAC: Skylla til:

Salon Anfield - med lave skuldre...-spiritii_hptfoto-jpg

Den nye Spirit II. Har tidligere hatt enormt tilfredsstillende resultater med Ayon Audio Triton. Selv om Spirit II ikke er i samme klasse, er jeg spent på hva denne kan klare å levere.

Og om noen lurer på hvorfor jeg vil bruke disse summene fordelt som jeg har: jeg er meget kildeorientert. Lydkvaliteten blir aldri bedre enn det utgangspunktet du gir den. Best mulig utgangspunkt er viktig. Forsterkeren kommer så i andre rekke. Viktig, men ikke viktigst.

Så får vi se da hva fremtiden bringer.....

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aj, aj, aj. Spennende.
    Husker når du ringte meg da jeg hadde Triton på lån.
    Jeg nevnte min skepsis til brukervennligheten for familien, og da snakket du sammenhengende i noen minutter som resulterte til kjøp til slutt.

Skal ikke gå inn på dine argumenter her, men må litt.

Gratulerer, og dersom cd1 og Skylla en dag skal selges forventer jeg en pm først

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor CD1s/Skylla fremfor CD-5?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Si det. Lettere å skille? Dersom jeg ikke trenger det robuste CD-drevet, kan jeg klare meg videre med Kandy K2 som drev og kjøre alt gjennom Skylla. Kanskje...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    Aj, aj, aj. Spennende.
    Husker når du ringte meg da jeg hadde Triton på lån.
    Jeg nevnte min skepsis til brukervennligheten for familien, og da snakket du sammenhengende i noen minutter som resulterte til kjøp til slutt.

Skal ikke gå inn på dine argumenter her, men må litt.

Gratulerer, og dersom cd1 og Skylla en dag skal selges forventer jeg en pm først
    Den er grei.... ;-)

Når det gjelder argumenter: Kona di er kanskje lettere å overbevise enn min? Til hennes forsvar så har det jo i løpet kommet og gått så mye HIFI-utstyr i mitt hjem, at det jaggu ikke har vært lett å holde tritt. Derav hennes skepsis. Det blir forhåpentligvis lettere når utstyret skal stå mer permanent, og at det kan bli (som jeg sa til deg) en vane som skal kunne tåles...

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å si det slik. Jeg angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte Triton.
    Men, hver gang jeg er er ute å reiser så ringer fruen å lurer på hva hun skal gjøre for å få lyd eller bilde.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Si det. Lettere å skille? Dersom jeg ikke trenger det robuste CD-drevet, kan jeg klare meg videre med Kandy K2 som drev og kjøre alt gjennom Skylla. Kanskje...
    Etter litt testing vil jeg si at drevet til Ayon er vesentlig mer stabilt enn Roksan sitt, og det vil nok ha endel å si på lydkvaliteten til syvende og sist. CD-5 har jo Skylla dac, men ikke samme pre som den frittstående dacen. Vanskelig å si hvilken av disse løsningene som gir det beste resultatet
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo også en rimelig stor prisdifferanse på de to drevene. I og med at det skal kombineres med Spirit II, så spørs det jo hvor mye jeg skal prioritere pre'en. Men du er inne på en viktig ting. På dette nivået bør det jo bli bra uansett. Uansett; dette er tre produkter som jeg har hatt lyst til å teste ut lenge, både hver for seg og sammen. Det som ikke passer, reiser vel da til Kriller (bortsett fra Spirit II)....8)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kriller
    For å si det slik. Jeg angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte Triton.
    Men, hver gang jeg er er ute å reiser så ringer fruen å lurer på hva hun skal gjøre for å få lyd eller bilde.
    Der tror jeg at jeg er lettere stilt, rent konevis. Om bare utstyret får lov til å stå så tror jeg at hun er rimelig "lettlært" innerst inne....:-D

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må ikke være så lyd-flisespikkere da karer.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I og med at det skal kombineres med Spirit II, så spørs det jo hvor mye jeg skal prioritere pre'en. Men du er inne på en viktig ting. På dette nivået bør det jo bli bra uansett. Uansett; dette er tre produkter som jeg har hatt lyst til å teste ut lenge, både hver for seg og sammen. Det som ikke passer, reiser vel da til Kriller (bortsett fra Spirit II)....8)

cd1-s sikle, sikle

Active scanspeak sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    368
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sporer av tråden litt her...

hvor flytter sjokobunkeren til våren anfield??
    blir det over hengebrua...truer stadig en kompis av meg å sprenge den..så pass på..gauslå entreprenør prøvde seg for en liten stund tilbake..men mislykkes.....lykke til med beitebytte..fra sjoko ku til tromøy geit..

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må innrømme at tanken på CD-2/Skylla kontra CD-2/Polaris II plager meg litt. Skylla ligger på halve prisen av Polaris, men skal være en vesentlig bedre dac enn den i CD-2. Spørsmålet er hva som egentlig er mest avgjørende i kjeden. Pre eller Dac........
    Både gleder og gruer meg til den testen

Der tror jeg at jeg er lettere stilt, rent konevis. Om bare utstyret får lov til å stå så tror jeg at hun er rimelig "lettlært" innerst inne....
    Høres kjent ut. Det har vært tilfeller hos oss hvor kona har nektet å sette seg inn i en ny fjernkontroll uten en garanti for at den skulle bli i hus en stund
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der tror jeg at jeg er lettere stilt, rent konevis. Om bare utstyret får lov til å stå så tror jeg at hun er rimelig "lettlært" innerst inne....:-D

Har nok noe med intreresse å gjøre også.
    Når jeg kommer hjem og spør om jeg skal vise hvordan det gjøres så er det ingen respons.
    Vurderer faktisk en ekstra dvd spiller som er koblet direkte til tv`n.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Må ikke være så lyd-flisespikkere da karer.
    Hva skal man ellers bedrive tiden med.... Høre på musikken
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av scanspeak
    hvor flytter sjokobunkeren til våren anfield??
    blir det over hengebrua...truer stadig en kompis av meg å sprenge den..så pass på..gauslå entreprenør prøvde seg for en liten stund tilbake..men mislykkes.....lykke til med beitebytte..fra sjoko ku til tromøy geit..
    Det blir Tromøy-geit av meg ja...:-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Må innrømme at tanken på CD-2/Skylla kontra CD-2/Polaris II plager meg litt. Skylla ligger på halve prisen av Polaris, men skal være en vesentlig bedre dac enn den i CD-2. Spørsmålet er hva som egentlig er mest avgjørende i kjeden. Pre eller Dac........
    Både gleder og gruer meg til den testen
    Er også meget spent på hvor store forskjellene er. Jeg har jo bevisst valgt CD-1s fremfor CD-2, da den sikkert primært blir et drev. Da er det jo unødvendig å velge CD-2 da balanserte utganger og andre DAC'er i svært grove trekke er hovedforskjellene. Ser vel for meg at en kildeoppgradering vil ha mer for seg enn pre, men det er sagt ut fra kvalifisert tipping og ikke bombesikker viten.

Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Høres kjent ut. Det har vært tilfeller hos oss hvor kona har nektet å sette seg inn i en ny fjernkontroll uten en garanti for at den skulle bli i hus en stund
    Samme her. Forskjellen er nå at hun både er motivert til å gi det et forsøk, samt at utbyttingsfrekvensen garantert ikke kommer til å bli like stor som de siste par årene.

Side 8 av 143 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 68 78 88 98 108 118 128 138 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •