Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 78

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 78 av 143 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 74 75 76 77 78 79 80 81 82 88 98 108 118 128 138 ... SisteSiste
Viser resultater 1,541 til 1,560 av 2846
    Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Elac FS249 minner i grunnen veldig om Adam Column MK3 i utseendet. Og elementene er heller ikke helt ulike.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Hvor kommer det tallet fram i systemet?
    Tror heller at systemet sier det er 17% på vei i sin korrigering. Manualen sier at man bør være over 85% for at systemet skal gjøre en bra jobb.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Denne har samme lydkvalitet, men færre inn og utganger og ikke Trinnov basert korreksjon.
    Products: Home Theater: ToHome Theater Preamps/Controllers: Suite 7.1 HD - ADA
    Tror prisen ligger på $5000.

Ingen importør foreløpig, men vet om en som jobber med saken.
    Enda et produkt Snickers vil føre??
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Prisen på Cinema Rhapsody er $11999. Ikke noe billig sak,men virker veldig spennende.
    Den prisen tror jeg er for den kommende reference modellen. Cinema Rhapsody mener jeg koster litt over $7k. Skal også komme en Rhapsody som er balansert, kan være den også til $12k.

Ingenting er avgjort angående importør.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står når man er ferdig med korrigering. Eller om man går inne på korrigerings menyen. Husker ikke helt, og jeg har ikke min lenger.
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Tror heller at systemet sier det er 17% på vei i sin korrigering. Manualen sier at man bør være over 85% for at systemet skal gjøre en bra jobb.
    Det er nok feil. Den sier hvor mye den har korrigert og 17% som Anfield oppnår stemmer nok ganske bra. Jeg fikk 10% på 2 rom hvor den ene ikke er spesielt bra. Vet ikke helt hvordan man regner. 85% er det "room-knovwledge" som må være over, altså hvor mye den kjenner rommet. Oppnår vanligvis dette etter 5-7 målinger.
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Jeg er overrasket over hvor godt jeg liker lyden i "Global"-settingen, og hvor helhetlig og fremdeles dynamisk det låter.
    Artig at du også syntes globalmålingen var "best". Er enig i at den rydder opp endel i bassområdet, men den dreper ganske mye dynamikk noen ganger. Kanskje det hadde hjulpet med annen amp, men det testet jeg aldri. For selv i "bypass" var den ikke veldig dynamisk.

Geir Arne

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Room Perfect - Advanced Meny - Room Correction

Side 21 i bruksanvisningen forøvrig.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Room Perfect - Advanced Meny - Room Correction

Side 21 i bruksanvisningen forøvrig.
    Forteller systemet hvordan fordelingen av korreksjon er utført som samlet gir 17%?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Tror du blander to ting her. Room Knowlegde (kartleggingen av rommet) bør være over 90%. Dess lavere verdier i Room Correction, dess bedre er rommet. I mitt rom altså 17% romkorreksjon.

Det står forøvrig ikke noe om hvor langt det er i kalkuleringen av romkorreksjonen, enten holder det på eller så er det ferdig. ;-)

Se forøvrig manualen her: http://www.lyngdorf.com/images/stori...2001-08-09.pdf

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Enda et produkt Snickers vil føre??
    Tenkte samme tanken, men sparte på blekket jeg... :-D

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke galt ment. Snickers har jo tatt noen spennende agenturer i det siste
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer SoundMan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant det du sier rundt Room Perfekt. Jeg har selv hatt DPA-1 og var ikke videre imponert over hva den fikk til, sier meg veldig enig med et par av debattantene her rundt det at den tar bort dynamikk. Den skal ha for at den er flink til å glatte ut frekvensgangen, så er det jo opp til en selv om man liker et linjert eller dynamisk oppsett.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å kommentere den; RoomPerfect er ikke den "verste" romkorreksjonen jeg har vært borti. I kveld har jeg fått tid til å betrakte det hele litt mer dyptgående, og det er (som alltid) noen ting å bemerke:

1. Den strammer opp bassen på en alldeles strålende måte, og du blir kvitt "rom-boomen" som ofte kan oppstå om rom og høyttaler ikke spiller på lag i de nederste frekvenser.

2. Lydbildet beholder sin tredimensjonalitet, og ofte forbedrer den i forhold til uten RP. Her varierer det også på hvilken voicing-modus du velger.

3. Mellomtonen komprimeres noe, og da går det på det jeg velger å kalle "kjøtt-og-blod"-faktoren. Har en test-CD med en låt fra Gøran Fristorp på(av alle ting), og der merkes det at luften rundt vokalen og "mandigheten" i røsten hans faller et hakk når RP er aktivert. Uansett modus.

4. Valgmulighetene er store, og med de diverse voicing-modusene så har du all verdens mulighet til å finne en modus som passer på til nært sagt hvilken som helst sang. Så er det det med å switche såpass mye for hver enkelt sang da....

5. Forsterkeren er et kolumbi-egg, og med sine valgmuligheter for egen A/D-modul (som en da må ha for å få Theater-inngang for å inkludere den i et multikanalsoppsett på en fornuftig måte) samt en meget oppegående innebygget DAC får en jo etter mitt syn veldig mye for pengene. Hadde jeg ikke hatt Moon i7 å sammenligne direkte med i løpet av denne perioden, så hadde jeg nok kunnet leve med resultatet den gav i bypass-mode også.

Jeg har dog allikevel i kveld landet på følgende beslutning etter å ha jobbet enda mer med plassering, porttuning, matching m.m:

- Elac FS249 blir stående, og blir matchet med CC241 senterhøyttaler. Martin Logan Vista blir derfor lagt ut for salg om ikke lenge.
    - Jeg beholder Moon i7. Matchen med FS249 er strålende.

Du verden hvor gøy det er med nye erfaringer og opplevelser.... :-)

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nytt oppsett Rune :razz:

Du har jo byttet ut benken også hvis jeg forstår det riktig. Så når senter er på plass er det et must med et godt oversiktbilde på hvordan det ser ut samlet nå.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye høyttalere igjen da, Rune.

Elacene er veldig lekre, og vi vet jo godt hva et godt bånd gjør i toppen

Hvilken sub blir det i det nye kinooppsettet?

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henger meg på som gratulant, igjen!
    Godt å lese dine konklusjoner, som nok vil bli notért her også. ;-)

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Var ikke galt ment. Snickers har jo tatt noen spennende agenturer i det siste
    Ikke her heller - jeg bare mente at det var et produkt jeg typisk så for meg at han kunne vært interessert i å markedføre...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Gratulerer med nytt oppsett Rune :razz:

Du har jo byttet ut benken også hvis jeg forstår det riktig. Så når senter er på plass er det et must med et godt oversiktbilde på hvordan det ser ut samlet nå.
    Stemmer. IKEA Lack er tilbake for fullt :-) Det forrige racket hadde en begrensning på komponenthøyde på ca 16 cm, og receiver gikk ikke inni. Da det nå skal bli senterhøyttaler, så kan jo ikke den ligge oppå receiver, så da ble det et bytte.

Bilder blir det, kanskje også før senteren er på plass. Det er litt leveringstid på denne da den må bestilles fra Tyskland og ikke er lagervare i Norge p.t.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Gratulerer med nye høyttalere igjen da, Rune.

Elacene er veldig lekre, og vi vet jo godt hva et godt bånd gjør i toppen

Hvilken sub blir det i det nye kinooppsettet?
    Et bånd bidrar med mye, helt klart. Stort sett på bare godt, men det kan for noen bli for mye i toppen. I midt forholdsvis godt dempede rom er det i dag akkurat passe, og jeg har enda ikke forsøkt den tuningsdemperingen til å legge utenpå JET-diskanten for å ta ca en snau dB i toppen om den skulle bli for fremtredende.

Når det gjelder sub er jeg fremdeles litt i tenkeboksen. Akkurat nå er disse to aktuelle:

1. Elac SUB 2040 ESP

Products: Subwoofer - SUB 2040 ESP

2. Epik Legend

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skrev litt tidligere om at du synes at det gikk bra å se film på TV nå, selv om du hadde et 100" lerret før.

Mulig at du skrev litt mer enn det men jeg fant ikke det i farta:
    - Hvor stort avstand har du nå mellom TVen din og sofa?
    - Savner du virkelig ikke den kino følelse som man ha med et PJ og stort lerret?

Jeg spør deg fordi jeg vurderer akkurat det - å bytte til PJ+100" lyd transparent buet lerret til stor TV...

Takk!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sofa, men tre skinnstoler... ;-)

1. Fra sweetspot til 50"-skjermen er det nå ca 314 cm.

2. Jeg vil selvfølgelig foretrekke å ta ned lerretet og starte projektoren (for jeg har jo et 104" lerret enda, selv om jeg enda venter på erstatningslerret fra AVshop) når jeg skal se såkalte Blockbustere, men til vanlig TV-titting og filmer jeg snubler over ved zapping så holder det fint med TV.

Kona er meget godt fornøyd med TV-størrelsen på den avstanden og starter stort sett aldri PJ når hun skal se film når jeg ikke er hjemme. Hun bruker anlegget såpass mye pga at jeg reiser endel i jobben, og da er det jo greit at W er fornøyd. Gir Husets Herre litt større slingringsmonn når det gjelder endringer i oppsettet.

Side 78 av 143 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 74 75 76 77 78 79 80 81 82 88 98 108 118 128 138 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •