Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 77

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 77 av 143 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 73 74 75 76 77 78 79 80 81 87 97 107 117 127 137 ... SisteSiste
Viser resultater 1,521 til 1,540 av 2846
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Spennende at du tester Elac. De har mange svært gode modeller, men er dessverre litt ubdervurdert i norge.
    Selv hadde jeg håp om å få fingrene i disse tidligere i år, men selger ombestemte seg dessverre

FS609 X-PI
    De har jeg hørt på messe i Tyskland, og de imponerte dypt. Men er altfor kostbare for meg, dessverre.....

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    For jeg sa vel at FS249 og TDAI200 RPAD kun er på lån, og ikke kjøpt? ;-)
    Det forstod jeg, synes bare det er morro å følge med - var ikke et fnugg av vonde tanker i det.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, Lyngdorf. Er litt skeptisk til type korreksjon den utfører. Heller mer mot DSP til bassen og parametrisk EQ satt opp manuelt til mellomtone og diskant.
    Denne har jeg lyst på:
    Products: Home Theater: Home Theater Preamps/Controllers: Cinema Rhapsody Mach IV - ADA

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nyprisen er alt for høy for meg også, men da det dukket opp et brukt par jobbet jeg aktivt for å få tak i det. Dessverre innså selger hvilke juveler han nesten kvittet seg med.

Spennende å se hva du synes om Lyngdorfen. Hørte denne hjemme hos BEF, men ble ikke videre imponert over rk delen i den da den tok livet av dynamikken
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende sak Orso. Noen importør i norge, eller må man ut for å handle denne?
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Det forstod jeg, synes bare det er morro å følge med - var ikke et fnugg av vonde tanker i det.
    None taken... ;-)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nyprisen er alt for høy for meg også, men da det dukket opp et brukt par jobbet jeg aktivt for å få tak i det. Dessverre innså selger hvilke juveler han nesten kvittet seg med.

Spennende å se hva du synes om Lyngdorfen. Hørte denne hjemme hos BEF, men ble ikke videre imponert over rk delen i den da den tok livet av dynamikken
    Det er også min erfaring med romkorreksjon. Jeg liker ofte heller litt mer ujevn frekvensgang og heller få det uten flaskehalsfølelse.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du hørte vel da bare pre/romkorreksjonsenheten? Etter som jeg skjønner så var matchen mellom Lyngdorf og ADAM ikke spesielt god.

Noe annet å få alt i en pakke. Kan jo allerede røpe at det Room Perfect gjør i bassen er ikke mindre enn imponerende. Den strammer opp og demper de store peakene helt i bunn som gjør at høyttaleren lader rommet i litt for stor grad. Når det gjelder påvirkningen i mellomtone/diskant så virker det relativt "upåvirket" i natural-settingen. Nå finnes det jo 6 andre voicing-settinger som påvirker det totale lydbildet mer (natural beholder høyttalerens lydsignatur i best mulig grad).

Nå er det fremdeles et par ting meg mener at Moon i7 er litt bedre på, men jeg skal komme tilbake til plusser og minuser med begge etterhvert. Jeg håper å få tatt et litt dypere dykk i kveld.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Det er også min erfaring med romkorreksjon. Jeg liker ofte heller litt mer ujevn frekvensgang og heller få det uten flaskehalsfølelse.
    De som kjenner meg vet jo også at jeg ikke har vært tilhenger av romkorreksjon i det hele tatt. Audyssey har vært en vits, og har som dere påpeker drept alt av dynamikk (og ja da har målinger vært utført etter boka). Som oftest har det blitt strammet opp i bunnen, men også blitt endel "avstumpet" (i mangel av et bedre ord) i toppregisteret.

Det Lyngdorfen gjør her, imponerer meg som sagt. Det som er litt artig er at du med bare brøkdelen av et sekund kan switche mellom "Bypass" som helt går utenom RP og "Focus" og "Global"-settingene som aktiverer RP, og ergo gjør det veldig lett å sammenligne. Jeg er overrasket over hvor godt jeg liker lyden i "Global"-settingen, og hvor helhetlig og fremdeles dynamisk det låter.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Ah, Lyngdorf. Er litt skeptisk til type korreksjon den utfører. Heller mer mot DSP til bassen og parametrisk EQ satt opp manuelt til mellomtone og diskant.
    Denne har jeg lyst på:
    Products: Home Theater: Home Theater Preamps/Controllers: Cinema Rhapsody Mach IV - ADA
    Spennende preamp. Noen ide om pris?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De som kjenner meg vet jo også at jeg ikke har vært tilhenger av romkorreksjon i det hele tatt. Audyssey har vært en vits, og har som dere påpeker drept alt av dynamikk (og ja da har målinger vært utført etter boka). Som oftest har det blitt strammet opp i bunnen, men også blitt endel "avstumpet" (i mangel av et bedre ord) i toppregisteret.

Det Lyngdorfen gjør her, imponerer meg som sagt. Det som er litt artig er at du med bare brøkdelen av et sekund kan switche mellom "Bypass" som helt går utenom RP og "Focus" og "Global"-settingene som aktiverer RP, og ergo gjør det veldig lett å sammenligne. Jeg er overrasket over hvor godt jeg liker lyden i "Global"-settingen, og hvor helhetlig og fremdeles dynamisk det låter.
    Jeg tror vi er ganske enige da. Jeg har ikke stor erfaring med Lyngdorfen, kun hørt i butikk, men tiger var jo veldig fornøyd med den en periode. Låter ikke Elac i samme gate som Adam i grunn med liknende teknologier bak seg?

Jeg innser at du også har ei kone som svelger utstyrsutprøving og bytter med stoisk ro? 8)

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo det er en DPA-1 han har, men det jeg tenkte på var hvordan rk jobbet i rommet kontra samme pre i bypass. Matchen mot ADAM vil jo være den samme i begge tilfeller. Jag har lekt med tanken på å teste denne og Copland sin i eget oppsett, men det har ikke blitt noe av så langt
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen på Cinema Rhapsody er $11999. Ikke noe billig sak,men virker veldig spennende.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Prisen på Cinema Rhapsody er $11999. Ikke noe billig sak,men virker veldig spennende.
    Med andre ord; ganske utelukket :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo det er en DPA-1 han har, men det jeg tenkte på var hvordan rk jobbet i rommet kontra samme pre i bypass. Matchen mot ADAM vil jo være den samme i begge tilfeller. Jag har lekt med tanken på å teste denne og Copland sin i eget oppsett, men det har ikke blitt noe av så langt
    Det kan jo ha noe med hvor mye romkorreksjon som gjøres også? I mitt rom korrigerer den 17%, altså er ikke rommet mitt et helt håpløst utgangspunkt. Det lønner seg fremdeles å gjøre rommet best mulig rent akustisk sett før korreksjon, minst mulig digital korreksjon vil jo uansett være å foretrekke.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Litt over budgett ja......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne har samme lydkvalitet, men færre inn og utganger og ikke Trinnov basert korreksjon.
    Products: Home Theater: ToHome Theater Preamps/Controllers: Suite 7.1 HD - ADA
    Tror prisen ligger på $5000.

Ingen importør foreløpig, men vet om en som jobber med saken.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende!

Uansett, her er et godt bilde for å vise de uinvidde hvordan Elac FS249 fremstår:

Bilder av dem i rommet kommer etterhvert....

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende!

Uansett, her er et godt bilde for å vise de uinvidde hvordan Elac FS249 fremstår:

Bilder av dem i rommet kommer etterhvert....
    meget pen høyttaler dette låter like bra som de ser ut tipper jeg

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I mitt rom korrigerer den 17%
    Hvor kommer det tallet fram i systemet?

Side 77 av 143 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 73 74 75 76 77 78 79 80 81 87 97 107 117 127 137 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •