Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 73

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 73 av 143 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 69 70 71 72 73 74 75 76 77 83 93 103 113 123 133 ... SisteSiste
Viser resultater 1,441 til 1,460 av 2846
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg ville nok ikke kombinert ML og Klipsch. Selv har jeg veldig god erfaring med Stage, men den trives best montert på vegg. Den gjorde en kjempejobb hos meg både på oppløsning, spredning og trykk.
    Har du mulighet bør den testes
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tips mottatt!

Når det gjelder senterhøyttaler skal jeg ta meg litt tid, og gjøre en grundig vurdering. Har i dag hatt en lengre prat med Audiocompaniet angående ML-sentere, så vi får se hva som kan skje der. Hadde vært spennende å fått muligheten til å teste Motif

Stage blir for dyr, dersom ingen skulle finne på å tilby denne til meg for en latterlig lav sum...

Swans? Vel, de er jo usannsylig store, og det er ikke et merke jeg akkurat er stormforelsket i (lydmessig sett). Kan godt være at det er en god match med ML, men denne skulle jeg definitivt ha testet ut hjemme før jeg hadde vurdert den. Tas med i vurderingen foreløpig.

Om jeg ikke skulle legge for mye penger i en senterhøyttaler så finnes det jo rimeligere varianter hos Martin Logan:

Motion C, ca 5.000,- veil i Norge, tilgjengelig først om et par mnd.
    Current MartinLogan Products

Motion 8, ca 4.000,- tilgjengelig i dag.

MartinLogan Motion® Series, Premium compact home theater speakers

Begge disse senterhøyttalerne i Motion-serien er voicematchet mot ESL-serien, men er jo ikke de aller største "beistene" av senterkanaler. Spørsmålet her da er hvor stor vekt jeg skal legge på en senterhøyttaler. En ting er hva hjertet ønsker, en annen er hva lommeboken tillater. Kødden problemstilling....:evil:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zocral
    Her går det unna Anfield. :-D Jeg fikk desverre ikke summet meg til å få en demo av Palladium'ene før de var ute. Det var kjedelig at de ble for store i ditt rom, men heldigvis er du nok en erfaring rikere. ML er nok den type høyttaler som treffer deg mest med sin eminente sømløshet og detaljrikdom. Jeg blir ikke overrasket dersom det er den gamle centeren som kommer tilbake i det nye rommet. Uansett skal det bli spennende å følge med videre.
    All erfaring er forhåpentligvis god erfaring. Spørs om jeg velger Audiovector igjen. Det er jo ikke akkurat en høyttaler en kjøper ny i dag, og brukt er jo den ikke spesielt ofte på bruktbørsen. Men vi får se....

Spent selv jeg.... :-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen senterhøyttaler som er høyaktuell er denne:

Bowers & Wilkins Centre 2
    B&W Centre 2 Senterhøyttaler | Hi-Fi Klubben

Med tanke på Bowers & Wilkins sitt fokus på god mellomtone (ikke ulikt Martin Logan) er jeg veldig spent på hvordan denne kunne ha låtet sammen med Vista. Den har også en bestykning og størrelse jeg mener er "stor nok", og ser i tillegg veldig bra ut.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du havnet tilbake på elektrostatkjøret igjen ja
    Ikke veldig overraskende for oss som kjenner deg og dine preferanser. Det er samtidig spennende at du tar noen krumspring for å teste annet som rører seg der ute, som P37 bl.a.

Vista kjenner jeg jo svært godt selv, og skjønner godt at det er enkelt å falle tilbake på akkurat den modellen igjen når man ikke helt finner noe annet som gir det en ønsker gitt rommets rammer. Vista er jo en flott høyttaler, som virkelig vet å forføre.

Når det gjelder senterhøyttaler brukte jeg som du vet Swans 2.3C, og synes den gjorde en veldig god jobb. Når en hører høyttalere som virkelig er matchet for hverandre skjønner man hva man egentlig går glipp av ved å ikke kjøre med et slikt oppsett, men personlig synes jeg at 2.3C matchet ML veldig godt. Når har jeg ikke oversikt over hvilke Swans-modeller du har lyttet til, og jeg skjønner deg slik at Swans ikke er ditt førstevalg, men anbefaler å sjekke ut en av deres større sentere om du ikke synes de blir for store...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Du havnet tilbake på elektrostatkjøret igjen ja
    Var det tryggeste valget akkurat nå slik det utviklet seg. Etter kjøpet/demoen av P37 i mitt rom, så klargjorde jo det en del ting. Når et meget pent brukt, og meget pent priset par ble tilgjengelig slik at jeg kunne plukke det med på hjemveien etter gutteturen til Krakow ble det til at jeg slo til. Det kunne fort gått litt tid før jeg hadde funnet en annen høyttaler, og siden jeg absolutt vet hva Martin Logan står for, så ble det en rask avgjørelse....

Ikke veldig overraskende for oss som kjenner deg og dine preferanser. Det er samtidig spennende at du tar noen krumspring for å teste annet som rører seg der ute, som P37 bl.a.
    Kommer aldri til å si at jeg ikke vil forsøke noe annet i fremtiden, men akkurat nå var det den rette veien å gå.

Vista kjenner jeg jo svært godt selv, og skjønner godt at det er enkelt å falle tilbake på akkurat den modellen igjen når man ikke helt finner noe annet som gir det en ønsker gitt rommets rammer. Vista er jo en flott høyttaler, som virkelig vet å forføre.
    Jepp, sammenfatter det hele bra dette Kent.. .;-)

Når det gjelder senterhøyttaler brukte jeg som du vet Swans 2.3C, og synes den gjorde en veldig god jobb. Når en hører høyttalere som virkelig er matchet for hverandre skjønner man hva man egentlig går glipp av ved å ikke kjøre med et slikt oppsett, men personlig synes jeg at 2.3C matchet ML veldig godt. Når har jeg ikke oversikt over hvilke Swans-modeller du har lyttet til, og jeg skjønner deg slik at Swans ikke er ditt førstevalg, men anbefaler å sjekke ut en av deres større sentere om du ikke synes de blir for store...
    Hører du sier det, men har valgt å skrinlegge Swans.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når vi først snakker om senterhøyttalere; her er en annen meget aktuell kandidat:

Salon Anfield - med lave skuldre...-cc241swhg-jpg

Elac CC241 (kr 6.995,-)

Dette er senterhøyttaleren i Elac sin minste Audiophile 240-serie. Elac er jo kjent for sin enormt flotte diskantgjengivelse og 240-serien har jo fått svært mange lovord i utlandet om sin meget gode, nesten sømløse, overgang mellom mellomtone og diskant. Matchet mot ML bør jo dette være bra.

Erfaringen min med Audiovector sin Heil/AMT-diskant og Vista i mitt forrige rom tilsier i hvert fall at det kan være verdt et forsøk.

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommentert ofte i det siste, men grattis med Elektrostater igjen. Har sjeldent eller aldri hørt Vista spille bedre enn det gjorde hos deg. Holdt jo nesten på å kjøpe noen etter besøket mitt.

Etter hva jeg kan huske spilte så absolutt din daværende AV 6-serie senter fint på lag med ML-ene og vartet opp med mye moro under film. Dog var det visse distraksjoner som tok fokus fra lyd under filmvisning.. deriblant Kate Beckinsale..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Kommentert ofte i det siste, men grattis med Elektrostater igjen. Har sjeldent eller aldri hørt Vista spiller bedre enn det gjorde hos deg. Holdt jo nesten på å kjøpe noen etter besøket mitt.
    Takker for det. Var en veldig hyggelig helg.

Sitat Opprinnelig postet av Kolschtat
    Etter hva jeg kan huske spilte så absolutt din daværende AV 6-serie senter fint på lag med ML-ene og vartet opp med mye moro under film. Dog var det visse distraksjoner som tok fokus fra lyd under filmvisning.. deriblant Kate Beckinsale..
    Hehe, slike distraksjoner er alltid velkomne hos meg, uansett hvilken senter de serveres med.... ;-)

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Hører du sier det, men har valgt å skrinlegge Swans.
    Det var bare et vennlig tips siden du tidligere nevnte Swans

Har du hørt noen av Elacs modeller selv? Jeg har ikke hørt den aktuelle senteren du her viser til, men basert på testing av Elac FS127 har jeg en liten følelse om at den kanskje vil frese litt mer i toppen enn Vista (som er ganske behersket i toppen). Gitt at klangsignaturen/diskantgjengivelen på Elac ikke har endret seg vesentlig vel og merke, noe som selvgfølgelig kan være mulig.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vennlige tips er alltid velkomne, men blir ikke alltid fulgt... :-)

Og... ikke noe i veien for at det kan "frese" litt mer i toppen på senteren enn frontene. Som sagt har jeg hatt det samme "problemet" med Audiovector Si6C, og det fungerte bra. Vil jo gjerne ha litt mer gnell på film og når en da vet at det aller meste av informasjonen som finnes på film går gjennom senterkanalen så burde jo det være et godt utgangspunkt... ;-)

Skulle jeg valgt en høyttaler som lå nærmere så antar jeg at B&W vil være et safere valg.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må jeg faktisk si meg enig i!

I filmsammenheng kan det for min del godt sparke, (eller frese for den saks skyld ;-)), litt mer i de øvre frekvenser fra senterkanalen.
    "På kino" ønsker man seg gjerne opplevelser og (lyd)inntrykk som det ellers kanskje kan bli for mye av i musikksammenheng?

Så lenge "fargeforskjellen" ikke blir urimelig, så har i alle fall jeg ingen problemer med å leve med "det lille ekstra", fra senterhøyttaler(e).

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hva med "brystkassesparket" du etterlyser da Rune? De ser "snille og flinke" ut både Elac og B&W (+ ML motion)..........
    Er trykket forlatt til fordel for en fornuftig og pen surroundløsning?

BTW så er Kef sin XQ senter veldig lekker

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Mikser" du litt nå, Knut?
    Han vil jo kunne få "brystkassesparket" i filmsammenheng vil jeg mene?

Senterhøyttaleren vil jo uansett ikke være av interesse i musikksammenheng.
    Dermed er vel problemstillingen irrelevant? ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg etterlyste "brystkassetrykket" så gjaldt det primært på musikk i tokanalsoppsett. Som Palladium P37 forøvrig gav meg på musikk. I kinosammenheng blir det jo både senterkanal og subwoofer som skal fylles på, og da er det vel kanskje tydelig hva slags subwoofer jeg kommer til å kikke på? Riktig; en som ofrer den aller dypeste bassen, men som heller fokuserer på å gi meg "brystkassetrykk" enn at slaget skal komme under "ballestedet" (i mangel på et bedre ord).

Når det gjelder Elac så er det vel ikke akkurat det mest populære eller hypede produktet på markedet, men erfaringene mine med dem før har vært bra. Oppløst, dynamisk og med en stram og kontant bass. Diskantløsningene (JET) til Elac er jo videreutvikling av gode gamle Dr. Heil sine løsninger, diskanter som alltid har fallt i god jord i mine ører før. Tviler på at det vil bli problematisk i mitt rom. Vi får se...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mens vi nå snakker om senterhøyttalere, så skjer det ting andre steder i kjeden. Etter å kun ha lagt på bruktbørsen en halv times tid, ble den nå solgt til en hyggelig herremann fra Trøndelag. Venter kun på betaling. Inn kommer:

Yamaha RX-V1067.

Jeg trengte en receiver med litt mer krefter og som var hakket mer dynamisk i filmlyden enn Onkyo TX-SR707, og etter sigende får jeg det med 1067. Men den aller største grunnen for å skifte receiver var at jeg nå får 2 HDMI-utganger, i og med at jeg både har TV og projektor i rommet. Jeg har også alltid hatt bedre erfaringer med YPAO enn Audyssey sin romkorreksjon, så det er en kjærkommen bonus.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers så har jeg i dag bestilt 4 stk av disse:

Mirage sine satelitter MX. Ikke de største satelittene, men i mitt rom skal det brukes 2 stk som surroundhøyttalere og 2 stk som presencehøyttalere. Valget falt på disse pga størrelse og spredningskarakteristikk, men også på grunn av en meget akseptabel pris. Skal bli spennende å teste ut Mirage, det er et merke jeg aldri har hatt før....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal Yamaha`n drive både senter, surroundht og presence, eller skal du ha egen effekt til senter?

Mvh Riceman

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreløpig skal den drive senter, presence og surround, deretter får vi se hva vi gjør med effektbiten. Da skjønner du sikkert at det kan være lurt å ikke investere i en altfor effekthungrig senterhøyttaler på dette tidspunktet.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RX-V1067 går seriøst billig på Elkjøps superhelg - 6.495 kroner.

Side 73 av 143 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 69 70 71 72 73 74 75 76 77 83 93 103 113 123 133 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •