Salon Anfield - med lave skuldre... - Side 72

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 72 av 143 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 75 76 82 92 102 112 122 132 142 ... SisteSiste
Viser resultater 1,421 til 1,440 av 2846
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da er jeg tilbake etter to gutteturer på en uke, og både Liverpool og Krakow har satt sine spor i denne guttekroppen... :-)

Nå; tilbake til Salon Anfield. Det har vært en noe langdryg prosess der jeg har vært litt frem og tilbake på hva jeg ønsket av oppsettet mitt tidligere. Lett oppsummert kan det vel sies slik:

- Godt fornøyd med Vantage, men ønsket noe mer "rock" og trykk på bestemte musikktyper i ren stereo.
    - Palladium svarte til forventningene på akkurat det punktet, men ble et hakk for store for rommet mitt.
    - Innspillet kom på å kombinere et godt stereooppsett med multikanal, slik at vi kan få en økt filmopplevelse.

Dette siste punktet vil da innebære økte investeringer i flere høyttalere, subwoofer og ny receiver. Da kan jeg ikke forsvare den økte investeringen fra Vantage opp til en tilsvarende kostbar høyttaler som Palladium P37 eller de andre alternativene som nevnt tidligere i tråden.

Da var jeg tilbake til en ny utstyrsjakt, og i dag landet jeg på en beslutning når jeg fikk tilslaget på et par meget pent brukte Vista til en meget fordelaktig pris.

En gammel kjenning med andre ord. Jeg vet utmerket vel hva elektrostatene til Martin Logan gir meg, og hva jeg savner. Etter en grundig vurdering kom jeg frem til at denne "nedgraderingen" gjør at jeg ikke foretar meg noe drastisk og dumt på stereosiden, samtidig som jeg frigjør nødvendig kapital for å kunne oppgradere multikanalsdelen.

En kan godt spørre seg "hva med det ønskede slammet til rock"? Ja, jeg skulle gjerne ha ønsket at jeg kunne ha hatt Palladium-slammet sammen med elektrostatenes mektige lyd. Men etter en grundig vurdering har jeg kommet til at jeg alltid har vært lykkeligst med elektrostater totalt sett og at disse også meget godt kan integreres i et filmoppsett.

Foreløpig låter faktisk Vista en anelse strammere i bassen i midt rom enn når Vantage var her. Vista er jo passiv, og det er godt mulig at jeg først nå får full nytte av Moon i7 sine krefter og kvaliteter? Uansett, jeg synes det lover veldig godt, men skal komme tilbake med mer utfyllende kommentarer når jeg får flere timer bak meg.

Det "dumme" oppi det hele er senterkanalsproblematikken. Jeg har tidligere sagt at jeg ikke synes at Martin Logan lager dugendes senterhøyttalere, og det er jo litt dumt da jeg aller mest skulle ønske meg lik lydsignatur over hele frontrekken. Samtidig har jeg jo gode minner fra Vista sammen med Audiovector sin Si6C-senterhøyttaler, så jeg vet at jeg kan få gode filmopplevelser uten at det er lik lydsignatur rund baut. Så derfor valgte jeg å ikke tillegge akkurat dette punktet for mye viktighet.

For de som lurte så var de andre kandidatene som var med til slutt her:

Vienna Beethoven Baby Grand med senter
    Bowers & Wilkins CM9 med senter
    Bowers & Wilkins 804s med senter

Jeg landet på det kanskje kjedelige og safe valget her. Men jeg er komfortabel med valget og gleder meg nå til å finne ut av hvilke komponenter som skal akkompagnere Vista.....

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å se at du har tatt et valg som er fornuftig (presentasjon og lydbilde) for deg.

Er disse raspene i maple eller eik? Hvis første så er det jo mange matchende valg, og dersom eik så har jo Tannoy noen kjekke høyttalere til senter og surround.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal vel godt gjøres å få i "både truse og smekk"?
    Da tenker jeg ikke på gutteturer, men selvsagt hva høyttalere angår. 8-)

Vista er vel uansett et trygt valg, ikke minst pga dine tidligere erfaringer med disse?
    Å sette nedgradering i gåseøyne sier vel sitt, eller hur? ;-)

Ellers stiller jeg meg litt undrende til din skepsis til ML´s centere?
    Jeg har jo i sin tid hørt bl.a Stage hos både Akto og Einar om jeg ikke husker feil, og kan ikke si at jeg savnet noe der?
    Det kan jo hende at eksempelvis Stage kan spille så det ryker i din nye "lydbunker"?
    Det vet du jo ikke, før du har prøvet? ;-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anfield kan jo svare selv, men jeg antar utseendet til ML senter er noe han strugler litt med. Ikke det, på dette bildet så det greit ut.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har jeg også lurt litt på, er det utseende eller ytelsen til center fra ML som ikke faller i smak.

Geir Arne

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det så ikke ille ut Tiger, men det blir dyrt å handle matchende Eames Lounge Chairs til kinoen... :roll:

Jeg er forøvrig ikke så veldig overrasket over valget, som kanskje lå litt i kortene allerede fra starten ab. Jeg kan ikke annet enn å gratulere med "nye" høyttalere. Det blir spennende å følge med på hvordan du opplever forskjellene nedover på Vista og Vantage.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Det blir spennende å følge med på hvordan du opplever forskjellene nedover på Vista og Vantage.
    Det finnes jo råd for slikt, må vite. ;-)

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jasså? Hva tenker du på da Jan?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det så ikke ille ut Tiger, men det blir dyrt å handle matchende Eames Lounge Chairs til kinoen... :roll:
    Mannen på bildet må dessuten ha drukket for mye vin. Sweetspot til disse ML-ene er jo ikke SÅ bredt.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jasså? Hva tenker du på da Jan?
    Tjaaaah.
    Integrasjon av en sub eller to, kanskje?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Godt å se at du har tatt et valg som er fornuftig (presentasjon og lydbilde) for deg.

Er disse raspene i maple eller eik? Hvis første så er det jo mange matchende valg, og dersom eik så har jo Tannoy noen kjekke høyttalere til senter og surround.
    De er i Cherry. De forrige jeg hadde var i Dark Cherry.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Det skal vel godt gjøres å få i "både truse og smekk"?
    Da tenker jeg ikke på gutteturer, men selvsagt hva høyttalere angår. 8-)

Vista er vel uansett et trygt valg, ikke minst pga dine tidligere erfaringer med disse?
    Å sette nedgradering i gåseøyne sier vel sitt, eller hur? ;-)

Ellers stiller jeg meg litt undrende til din skepsis til ML´s centere?
    Jeg har jo i sin tid hørt bl.a Stage hos både Akto og Einar om jeg ikke husker feil, og kan ikke si at jeg savnet noe der?
    Det kan jo hende at eksempelvis Stage kan spille så det ryker i din nye "lydbunker"?
    Det vet du jo ikke, før du har prøvet? ;-)
    Jeg har god erfaring med ML Stage hos Akto, og i hans oppsett var det dette som etter min oppfatning var akilleshælen. Men som du påpeker; jeg har ikke testet det ut i mitt eget oppsett, så derfor bør jeg jo holde den muligheten litt åpen...

Og Tiger(og ganilsen); det går på lyden, ikke utseendet ;-) Faktisk å synes jeg det ser riktig så snasent ut på bildet, jeg....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Mannen på bildet må dessuten ha drukket for mye vin. Sweetspot til disse ML-ene er jo ikke SÅ bredt.
    Touchè.

Enten det, eller så koser han seg bare rett og slett med musikken.... ;-)

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen hjem doktor. Sitter akkurat nå i Svelgen og forsøker å samle mot til nok en natt på hotell :roll:

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...Due to some scary moments, I believe?
    Neida, hotell er vel ikke farlig!
    Men Svelgen er jo sørgelig langt unna Fetsund og hjemmekinoprosjektet da!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Velkommen hjem doktor. Sitter akkurat nå i Svelgen og forsøker å samle mot til nok en natt på hotell :roll:
    Doktor!

Jeg gjør det samme her jeg sitter nå. Skal ha to nye overnattinger borte på rappen nå. Det gode med å være borte såpass mye som vi begge har vært i det siste er at det er ufattelig deilig å komme hjem....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    ...Due to some scary moments, I believe?
    Neida, hotell er vel ikke farlig!
    Men Svelgen er jo sørgelig langt unna Fetsund og hjemmekinoprosjektet da!
    Skal vel litt til å skremme både akto og meg, men det var selvfølgelig innholdsrike dager i Krakow. Både sent og tidlig.....

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener at Einar har en Stage liggende lagret.:wink:

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stage er vel helt grei den. Men etter min smak ikke noen designmessig perle og hvertfall ikke noe stort trykk. Hva med å kombinere ML og Klipsch(RC64II) eller Swans (2.3C) slik at du kanske får litt av brystkassetrykket? (Gjerne andre dynamiske sentere, men kom først på disse)

Intermediate Zocral sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    551
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her går det unna Anfield. :-D Jeg fikk desverre ikke summet meg til å få en demo av Palladium'ene før de var ute. Det var kjedelig at de ble for store i ditt rom, men heldigvis er du nok en erfaring rikere. ML er nok den type høyttaler som treffer deg mest med sin eminente sømløshet og detaljrikdom. Jeg blir ikke overrasket dersom det er den gamle centeren som kommer tilbake i det nye rommet. Uansett skal det bli spennende å følge med videre.

Side 72 av 143 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 75 76 82 92 102 112 122 132 142 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •